in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-05-2012 11:13 AM by Peter Pan. 468 replies.
Page 5 of 31 (762 items) « First ... < Previous 3 4 5 6 7 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 07-31-2008 4:44 PM In reply to

    Re: BV7 MkII og MkIII connection to Samsung HD DVB-C box

    Hej, jeg har fundet lidt der omhandler emnet, men syntes ikke det giver et endegyldigt svar.
    .
    Ældre B&O-TV får digital adgang
    .
    Op til fem år gamle fjernsyn fra Bang & Olufsen kan nu udvides, så de kan modtage digitale TV-signaler - dog kun, hvis de modtages via stueantennen.
    .
    Alle danske hjem med ældre B&O-fjernsyn behøver nu ikke at gå i panik over, hvordan man fremover skal få billede på skærmen. Bang & Olufsen har udviklet en digital modtager til de ældre modeller.
    .
    I Danmark slukkes der til næste år i november for det analoge TV-signal. Herefter skal man - hvis man har stueantenne - have en (indbygget eller løs) omformerboks, en såkaldt »tuner«, der kan omdanne det digitale signal til noget, som de ældre fjernsynsapparater kan forstå. Har man kabel-TV, sørger kabel-TV-udbyderen (f.eks. TDCs YouSee eller Telia Stofa) for at tilpasse signalet, så man modtager det i forståelig form.
    .
    B&Os nye indbygningsboks kan bruges på op til fem år gamle modeller: BeoVision 7, BeoVision Avant DVD, BeoVision 3-32, BeoVision 6-26, BeoCenter 6-26, BeoVision 5, BeoVision 4/BeoSystem 3 og BeoVision 9. Fra juni er også en indbygningsboks klar til BeoVision 8.
    .
    Altid mulighed for ekstern boks
    Nye TV-apparater leveres nu med indbygget boks, stadig dog kun til brug for stueantenne; har man kabel-TV eller satellitmodtager, skal man bruge en særlig boks for at kunne modtage i ægte, digital kvalitet. Kabel-TV-selskaberne leverer kun i såkaldt nedskaleret udgave, tilpasset dagens ikke så fine billed- og lydsignal. Det kræver i øvrigt under alle omstændigheder en boks (af den rigtige slags!) pr. fjernsyn.
    .
    Produktchef hos B&O, Ole Moltsen, garanterer, at man altid kan få en ekstern boks til sit B&O-TV, og at Bang & Olufsen er i færd med at udvikle nye antenne- og kabelbokse, som vil kunne modtage fremtidens digitale TV-signaler, når man på et senere tidspunkt skifter fra MPEG2- til MPEG4-formatet.
    .
    Af Thomas Breinstrup. 15. maj 2008
    .
    __________________________________________
    Indbygget DVB-C tuneren i TV eller HDD-optager er ikke bare lige.
    .
    .                        
    Det er forbundet med flere problemer at have en DVB-C tuneren i dit TV skriver YouSee. 
    .
    Hvordan ser jeg Digitalt kabel-tv med DVB-C tuner?
    Har du et tv med indbygget DVB-C tuner, kan du se Digitalt kabel-tv uden en digitalmodtager fra YouSee. Udover dit tv skal du bruge et Viaccess CA-modul, også kaldet digital kortlæser, og et programkort fra os.
    .
    Viaccess CA-modullet sættes ind i tv’ets kortlæserplads sammen med programkortet. Hvis du gerne vil se Digitalt kabel-tv på denne måde, er der dog flere forhold, du skal være opmærksom på:
    .
    YouSee supporterer ikke fjernsyn med indbygget DVB-C tuner
    Der er givet nogle oplysninger, der skal indtastes i tv’ets opsætningsmenu, før det fungerer. Ved henvendelse til YouSee er vi naturligvis behjælpelige med disse oplysninger, men du skal selv finde ud af, hvilke oplysninger tv-et skal bruge, og hvor de skal indtastes. Få eventuelt mere information om dette fra din tv-forhandler.
    .
    YouSee supporterer kun signallevering og udstyr købt hos os
    Ved fejl i modtagelsen af Digitalt kabel-tv, er du altid velkommen til at kontakte vores supportafdeling på 80 80 40 50 og rekvirere en tekniker, hvis du vurderer, at fejlen er relateret til signalleveringen, programkortet eller din digitale kortlæser leveret fra YouSee.
    .
    YouSee er ikke i stand til at foretage denne vurdering for dig, da vi ikke har kendskab til, hvordan fjernsynene reagerer på de forskellige typer fejl. Hvis du rekvirerer en tekniker, og problemet ikke skyldes fejl i signalleveringen eller YouSee-leveret udstyr, vil teknikerbesøget blive udført efter regning i henhold til
    .
    YouSee’s forretningsbetingelser.
    Cinema og Start Forfra fungerer ikkeInteraktive tjenester som Cinema og Start Forfra fungerer kun på digitalmodtagere fra YouSee.
    YouSee’s tv-guide fungerer ikkeYouSee’s elektroniske programguide fungerer ikke på tv med indbygget DVB-C tuner.
    .
    Begrænset mulighed for at optage
    Du kan ikke optage de digitale tv-signaler på din VHS-, DVD- eller HDD-optager, medmindre disse også har indbyggede DVB-C tunere.
    .
    Alle CA-moduler passer ikke til alle tv
    Det er ikke alle typer Viaccess CA-moduler, der er kompatible med alle typer tv-apparater. Tag din tv-forhandler med på råd, før du køber et CA-modul.
    .
    Nogle CA-moduler tillader ikke opdateringer
    Vi har erfaring med, at nogle CA-moduler ikke tillader opdateringer fra YouSee. Det kan blandt andet betyde, at du mister adgang til nogle af de digitale tv-kanaler, ligesom ændringer af abonnementer ikke kan udføres. I givet fald kræver det, at programkortet midlertidigt bliver indsat i en YouSee digitalmodtager for at få opdateringerne igennem.
    .
    Skal understøtte både MPEG-2 og MPEG-4
    DVB-C tuneren og Viaccess CA-modulet skal understøtte MPEG-4, hvis du ønsker at modtage tv-kanaler i HD. Mange indbyggede DVB-C tunere understøt-ter kun MPEG-2, og kan dermed ikke vise HD, selvom tv’ets skærmopløsning understøtter det.
    .
    Tekniske oplysninger
    Her er en oversigt over de mest almindelige tekniske oplysninger, som tv-apparater med indbygget DVB-C tuner ofte skal bruge:
    Netværks-ID: (Se kabelnetnummer)

    Modulationsform: QAM-64
    Symbolfrekvens:
     6875 kSps
    Startfrekvens:
     143 MHz
    Krypteringsform:
     Viaccess
    Kodningsformat: MPEG-2 (SD) – 576i
    MPEG-4 (HD)   – 720p / 1080i
    ._________________________
    .
  • 08-01-2008 10:10 AM In reply to

    Re: BV7 MkII og MkIII connection to Samsung HD DVB-C box

    Weebyx:
    Peter Pan:
    Hej
    Efter de rygter jeg har hørt er der det problem at et DVB-C MPEG 2 modul ikke kan opdateres, så vil aldrig smide 3600 kr. efter et B&O DVB-C modul før det er med MPEG 4.
    Mvh. Peter Pan

    Det er så ikke hvad jeg er blevet fortalt, men jeg håber ikke du har ret, for så for de ikke solgt nogle af deres MPEG-2 moduler :)

    Jeg tror godt de kan lave et MPEG-2 modul der kan opdaterers til 4 når de engang får bakset det færdigt på ingeniørbordet. Jeg fik også af vide da jeg købte mit BV7 MKIII at der ikke kom en blu-ray afspiller indbygget, fordi BR standarden jo ikke er 100% færdig endnu, og derfor laves der hele tiden nye features på BR (godt med en PS3 der bare opdaterer fra nettet :)). Men vupt så kommer der nu en opgradering til alle der har købt et BV7 MKIII så de kan få indbygget BR :) Jeg ved ikke prisen, men det er ikke langt ude i fremtiden.

    Mvh

    Jacob

     

    Hey igen Jacob 

    Ved du hvilke tv der supportere DVB-C tuner, har et ældre BV 7-32 MKII ??

    BV7-40 MK IV, BL5´s, BL3´s, BL 3500, BL7-4, BS3000, BC 6-23, BV 1, BS3.

  • 08-02-2008 4:15 AM In reply to

    • Weebyx
    • Top 200 Contributor
      Male
    • Joined on 06-30-2008
    • Denmark
    • Posts 321
    • Bronze Member

    Re: BV7 MkII og MkIII connection to Samsung HD DVB-C box

    Ehlerz:
    Weebyx:
    Peter Pan:
    Hej
    Efter de rygter jeg har hørt er der det problem at et DVB-C MPEG 2 modul ikke kan opdateres, så vil aldrig smide 3600 kr. efter et B&O DVB-C modul før det er med MPEG 4.
    Mvh. Peter Pan

    Det er så ikke hvad jeg er blevet fortalt, men jeg håber ikke du har ret, for så for de ikke solgt nogle af deres MPEG-2 moduler :)

    Jeg tror godt de kan lave et MPEG-2 modul der kan opdaterers til 4 når de engang får bakset det færdigt på ingeniørbordet. Jeg fik også af vide da jeg købte mit BV7 MKIII at der ikke kom en blu-ray afspiller indbygget, fordi BR standarden jo ikke er 100% færdig endnu, og derfor laves der hele tiden nye features på BR (godt med en PS3 der bare opdaterer fra nettet :)). Men vupt så kommer der nu en opgradering til alle der har købt et BV7 MKIII så de kan få indbygget BR :) Jeg ved ikke prisen, men det er ikke langt ude i fremtiden.

    Mvh

    Jacob

     

    Hey igen Jacob 

    Ved du hvilke tv der supportere DVB-C tuner, har et ældre BV 7-32 MKII ??

     

    Hejsa

    Nej, jeg har faktisk ikke hørt hvilke tv der understøtter det, men da 7-32 kan få DVB-T tuner, kan jeg ikke forestille mig at den ikke også understøtter DVB-C, der skal nok en SW update til samtidig.

    Mvh

    Jacob

  • 08-02-2008 9:58 AM In reply to

    Re: BV7 MkII og MkIII connection to Samsung HD DVB-C box

    Som jeg tidligere har beskrevet har jeg fået opdateret mit BeoVision 7-40 Mk III med SW 4.24a. Jeg kan læse på andre tråde at nogle har problemer med div. ikke B&O tilsluttede apparatet. Personligt syntes jeg at billederne på SD TV kanalerne står bedre efter opdateringen, og min setup boks har heller ikke slettet sig selv siden. Her kan i se hvad opdateringen skulle kunne afhjælpe.
    .
    Technische Informationen
    .
    Seneste opdatering: 18.06.2008 14:52:17 
    .
    Information gældende for:
    BeoSystem 3
    BeoVision 7 - 40 MK III
    BeoVision 9 - 50
    BeoVision 9 - 50 MK II
    BeoVision 9 - 50 MK III

    Klik her for at downloade PDF-fil :

    span.Hyperlink (color: # 0000FF; text-decoration: Underline;) span.TextEmph2 (color: # 000000; font-weight: bold;) span.TextColor1 (color: # 000000;) span.DefaultParagraphFont () div.Heading1 (Margin-top: 12 pkt; margin-bottom: 15pt; font-family: 'Verdana'; font-size: 11pt; font-weight: bold;) div.BodyText (font-family: 'Verdana'; font-size: 9pt;) div.TablePadding (margin-top: 0pt; margin-bottom: 0pt; font-family: 'Verdana'; font-size: 6pt;) div.TableHeading (font-family: 'Verdana'; font-size: 9pt; font-weight: bold;) div.TableText (font-family: 'Verdana'; font-size: 9pt;) div.Normal (font-family: 'Times New Roman'; font-size: 10 pkt;) div . cell_4cb2ed92 (font-family: 'Times New Roman'; font-size: 10 pkt;) table.TableNormal () td.cell_baa19589 (border-left: solid # 808080 0.5pt; border-top: solid # 808080 0.5pt; polstring - left: 0pt; padding-top: 0pt; padding-right: 0pt; padding-bottom: 0pt;) td.cell_418a957e (border-left: solid # 808080 0.5pt; border-top: solid # 808080 0.5pt; grænse - højre: solid # 808080 0.5pt; padding-left: 0pt; padding-top: 0pt; padding-right: 0pt; padding-bottom: 0pt;) td.cell_bc34dcc8 (border-left: solid # 808080 0.5pt; border-top : solid # 808080 0.5pt; border-bottom: solid # 808080 0.5pt; padding-left: 0pt; padding-top: 0pt; padding-right: 0pt; padding-bottom: 0pt;) td.cell_2cc23e49 (border-left: solid # 808080 0.5pt; border-top: solid # 808080 0.5pt; border-right: solid # 808080 0.5pt; border-bottom: solid # 808080 0.5pt; padding-left: 0pt; padding-top: 0pt; padding - højre: 0pt; padding-bottom: 0pt;) ins (color: blue) del (color: red)
    .
    Nye funktioner:
    .
    Støtte til 24p (24 billeder per sekund) video-signalet via HDMI.
    .
    Symptom:
    .      
       1. Hvid flash nederst på venstre side af TV-skærmen.
       2. Picture Format ændringer i hovedrum/værelse, når lyden fra tv er valgt i link rum.
       3. CD er slukkede for lang tid, når der starter op fra standby.
       4. Format ændrer ikke muligt efter Radio kilde, hvis der bruges et 16:9 transmission.
       5. STB-C sender cifre for hurtigt, HDR-registreringer forkerte kanal.
       6. Produkt ikke starter op, når Sony STB er tilsluttet (kun rapporteret fra Japan,
           løses i software version 4.17).
       7. Kort blå billede, når du skifter fra biograf-mode til TV-visning tilstand.
       8. Stand vil ikke vende tilbage efter lysnettet nulstilles.
       9. Inverted farver og blinkende billede efter at trykke på 'Format' + 'GO' (kun ses             med meget få STB-C's og et par BeoSystem 3).
       10. Stort problem med PS3 (Blueray afspiller), der er forbundet via HDMI, det er kun i  formatet 2.
       11. Bang & Olufsen tv sprog / tegnsæt er "nulstille" til nul, når du ændrer kilden eller skifte til standby.
       12. Indikatoren lyser stadig grøn efter skifter til standby.
       13. Stave-fejl i tysk i Timer Programming menuen.
       14. Sound skruer op, samtidig med at der skiftes til standby efter radio-og tv-kilde.
       15. Forhæng er ikke til stede, når der skiftes til kilden 'DTV «.
    .
    Åarsag:
    .
    Software fejl og tidsmæssige problemer.
    .
    Solution:
    .
    Update H8 software til version 4.24a eller højere.

    Kompatibilitet:

    Muligheden for at vælge BeoVision 4-37 er fjernet, da dette ikke er understøttet.
    Se også om Kalibrering ikke er afsluttet
    Første serienummer og datoen for indførelsen 
    Produktets serienummer Dato for indførelse
    BeoSystem 3 er ikke til rådighed endnu
    BeoVision 7-40 MK III Ikke tilgængelig endnu
    BeoVision 9 MK I, II, III Ikke tilgængelig endnu
    .
    IRIS reparation koder:
    .      
    Koderne angivet nedenfor bør anvendes, når du udfylder garantiperioden påstand.
    Flag = 1 bør medtages i en eller flere linjer i henhold til "IRIS generelle specifikationer".
    Inden for de områder, hvor intet er angivet, at felter skal udfyldes i henhold til "IRIS generelle specifikationer".
    Hvis blank er angivet, området skal være tomt
    .
    Fejl symptom 1:
    .              
    Symptom kode (IRIS) Del nej. Modul nej. Position no. Sektion kode Defekt Code Reparation Code:  0896200 SYS 1 2
    .
    --------------------------------------------------
    Symptom:
    .
    Støtte til 24p. Hvid flash nederst på venstre side, Picture Format ændringer i hovedsagen værelse, når lyden fra tv er valgt i link rum. CD er slukkede for lang tid, når der starter op fra standby.
    Solution:
    .
    Update H8 software til version 4.24a eller højere.
    _____________________________________
    Mvh. Peter Pan
  • 08-03-2008 6:23 PM In reply to

    Blu-ray til BV.7 Full HD

    En god nyhed til alle os med BeoVision 7-40" Full HD TV.
    .
    Her en officielle erklæring fra B & O: 
    .
    -- Gode nyheder!  
    .
    Et BeoVision 7-40 Full HD er Blu-ray-kompatibel! Teste serien i Struer er blevet afsluttet, og den blev en succes.
    .
    For kunder, der allerede har et BeoVision 7-40 til fuld HD, har vi besluttet at give muligheden for Blu-ray til eftermontering på et senere tidspunkt.
    .
    Med disse oplysninger er vores kunder teknologisk fremtids sikkert! detaljer og tidsplaner vil de kommende uger blive udviklet løbet på vores partnerskabet møder.
    .
    Med venlig hilsen Grßen.  Bang & Olufsen Central Europa.
    __________________________
    Oversat fra Tysk BeoWorld forum. Mvh. Peter Pan
  • 08-10-2008 4:46 PM In reply to

    Beo 5 nyt

  • 08-11-2008 5:17 AM In reply to

    • Weebyx
    • Top 200 Contributor
      Male
    • Joined on 06-30-2008
    • Denmark
    • Posts 321
    • Bronze Member

    Re: Beo 5 nyt

    Peter Pan:

    Ummidelbart er jeg normalt ikke imod at man linker til denne SW, men jeg syntes det er meget vigtigt at understrege at ALT garanti på sin nye Beo5, ihvertifald i forhold til betjenings fejl, og underlige ting der kan ske med det dyre masterlink setup derhjemme, bortfalder hvis man selv begynder at konfigurere den.

    Det skal også nævnes at den backup der jo ligger i at forhandleren har konfigurationen liggende lokalt OG på B&O's server jo også går tabt. Det er IKKE muligt at genskabe en konfigurationsfil ud fra en allerede konfigureret Beo5, så hvis ens harddisk brænder af, så er der altså kun den tunge vej igen. Og hvis det er en kompleks Beo5 med masser af zoner og masterlink, så kan de tage noget tid.

    Selvfølgelig kan man altid gå tilbage til sin forhandler, og han lægger så den seneste version han har ned i din Beo5, og overskriver så samtidig alt det man selv har ændret.

    Men hvis man er opmærksom på disse ting, og selv tager backup osv osv, så bliver man tilgengæld lykkelig over at man selv kan konfigurere nu. Man finder meget hurtigt ting som man lige vil have ændret, og vupti, så funker det :)

    Det kan på det kraftigste anbefales at lege med værktøjet først, start programmet uden at sætte Beo5 i, og indtast et nummer i serienummer feltet. Det er ligegyldigt hvad nummeret er (bare ikke serienummert på din Beo5) Gem herefter konfigurationen, og begynd at tilføje produkter osv. Gør dig selv fortrolig med værktøjet, og test at det virker under "view" fanebladet. Herefter er det bare at oprette et en ny konfiguration med din Beo5's serienummer, og så igang.

    /Weebyx

  • 08-11-2008 6:45 AM In reply to

    Re: Beo 5 nyt

    Weebyx
    .
    Tak for dit indlæg. Du har ret i, et det ikke er bare lige. Samtidigt fylder programmet over 66.8 MB, og det skyldes mest alle de TV / FM Radio/ DAB Radio logoer som ligger i mpg filer. Igår plukkede jeg ikon logoer ud til brug for hvad der ligger på YouSee's kabel net og lagde i en DK logo mappe.
    .
    Der ligger logo for alverdens TV stationer, så det tog et par timer bare at udskille DK ikon logoer.
    .
    Jeg vil lige bemærke at jeg selv endnu ikke ejer en Beo5, men vil jo gerne stille min nysgerrighed, og gøre klar til den dag en Beo5 ankommer.

    Tillægsprogrammet "dot.notfex" får man måske brug for, det findes her: 

    http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyId=262D25E3-F589-4842-8157-034D1E7CF3A3&displaylang=en

    .
    Mvh. Peter Pan

  • 08-13-2008 5:29 AM In reply to

    Ny Blu-rey Desktop til din PC skærme.

    Ny Blu-rey Desktop til din PC skærme.

    Nu får du en chance for at holde orden i ikonerne på dit PC skrivebord, jeg har lavet
    en desktop med felter til ikonerne. Den nye desktop er til skærm størelse 1024 x 768.

    Du kan download min desktop her:  http://peecee.dk/upload/view/126920/full

     


    Hvis dine ikoner ikke passer i felterne, kan du justerer dette ved at gå så ind i, Udseende /
    Avanceret / Element / og vælg Lodret mellemrum mellem ikoner,og ændre det til 50.
    Hvis du har en anden skærmstørrelse end 1024 x 768 må du tilpasse størelsen i et fotoprogram.

    God fornøjelse.

    http://www.blu-raydisc.com/bluray_site.htm

  • 08-20-2008 7:13 AM In reply to

    Re: Ny Blu-rey Desktop til din PC skærme.

    BeoVox Penta (OBS dem uden bundforstærker)
    Som du nok har bemærket bruger jeg som front højttaler et sæt passive BeoVox Penta.
    Jeg har gennem årene lyttet til mange andre højttaler, men holder mig stadig til mine gode gamle HT'er,
    for de spiller bare så godt, og jeg er ikke alene med min holdning, det kan du se her.
    .
    .
    .
    .
    .
    Mvh. Peter Pan.
  • 08-29-2008 2:14 AM In reply to

    Re: Ny Blu-rey Desktop til din PC skærme.

    Vi skal helt tilbage til B&O's års katalog 1981 - 1982 hvor det tydeligt fremgår af forside omslaget, at Bang & Olufsens selvtillid var på toppen. Jeg har ikke siden set deres audio produkter beskrevet som HI-Fidelity.


    .
    Det er virkelig agurketider, og man kan kun læse om økonomisk nedgang, intet om de nye produkter, som B&O lancere i den nærmeste frem tid.

    Her får du en status, vi skal jo nødig glemme hvad det egentligt handler om.

    Udviklingsafdelingen skal sikre B&O som flagskib.
    .
     
    Efter den største omsætning og det bedste økonomiske resultat nogensinde har der været modvind i andet halvår, der løber fra december til maj.Det førte til nedjustering og afskedigelse af den administrerende direktør. Bestyrelsen har udpeget den ny direktør Kalle Hvidt Nielsen, som tiltrådte 1 august.

    Hvad mødte ham, da han tiltrådte? Han mødte en udviklingsfunktion med mange facetter, der er under fortsat udvikling. Innovationscentret for audio-video er i Struer. Her gennemfører Idefabrik og Teknologi Innovation de tidlige faser, hvor produktet/konceptet defineres frem til beslutning om et egentligt udviklingsprojekt. Udviklingsprojekter kan derefter gennemføres i forskelligt regi internt og ved partnere. Der er egne AV-udviklingsafdelinger i Struer og Århus.
    Hertil kommer Automotive og ICEpower udviklingsafdelinger i Struer og Lyngby.

    Uden for Danmark er en afdeling under opbygning i den nyetablerede fabrik i Tjekkiet. Der er et 51 pct. ejet softwarehus i Estland, som er i fortsat vækst, og et R&D center er under etablering i Taiwan. Der er store team hos software- og elektronikudviklingspartnere i Indien og nogle mindre i Europa og USA. Endelig er der team hos partnere, som udvikler komplette produkter i fjernøsten.

    Den totale udviklingskapacitet er på ca. 600 ingeniører, og er i fortsat vækst. En vækst, der trækker et kompetenceløft inden for digitalisering og software.

    Udviklingsplanerne er som følge af markedssituationen blevet justeret. Det er sket i en balance mellem at opfylde købernes relevante forventninger på kort sigt og at overraske med helt nye langtidsholdbare gennembrudsprodukter på det lange sigt.

    En stor del af kritikken har været rettet mod tv-produktprogrammet. Det er på rekordtid blevet trimmet, og er klar til overgangen til det digitale terrestriske sendenet, som afløser det analoge net i efteråret 2009.

    DVB-T modtagere kan indbygges i alle modeller på nær en. Det gælder ikke blot til de nye produkter; der er også udviklet moduler til kunder, der har købt tv de senere år. Næste genera­tion DVB-T og DVB-C er under udvikling og kommer på markedet til efteråret. Den kan modtage den nye MPEG4-standard, både standard og højopløsning.

    Desværre har gatekeeperen for det digitale tv-net Boxer meldt ud, at den kun vil anvende MPEG4 i standardopløsning, ikke i højopløsning. Det vil sikkert skuffe mange seere, der har købt eller køber tv med fladskærm, der er HD-Ready, med en opløsning på min. 720 linier eller Full HD, med en opløsning på 1.080 linjer.

    Alle skærme i B&O-produkter er forlængst HD-Ready. På de største af de nyere BeoVision modeller gør Full HD en forskel, og er opgraderet til Full HD-opløsning. Der er nye udviklinger på vej, som forbedrer billedkvaliteten fra fladskærmene yderligere, såsom 100 Hz LCD og automatisk farvekontrol til plasma. De kan alle bruges til at se højopløsnings-tv i Danmark f.eks. fra sommerens fodbold-EM, men programmet skal hentes fra kabel eller satellit.

    BluRay vandt først på året slaget med rivalen HD-DVD om at blive afløseren for DVD. På det tidspunkt kørte et udviklingsprojekt, der skulle levere en kombiløsning (BluRay og HD-DVD), det er blevet ændret til et rent BluRay-projekt, som lanceres senere på året.

    B&O har annonceret et nyt audiokoncept, der kombinerer mekanik og software til interaktiv navigation i digital musik på en helt ny måde. F.eks når musikken på din harddisk er analyseret, så sætter algoritmen en spilleliste sammen, som passer til dit humør. Der arbejdes på noget tilsvarende for det digitale videoparadigme med internetbaseret tv-indhold.

    Digitale netværk til audio og video er en anden langsigtet satsning, som er en del af fokuseringen. Det foregår blandt andet i et Højteknologifond-støttet projekt Multimedia Home Center med Århus Universitet, Alexandra Instituttet og Arkitektskolen i Århus.
    .
    Mvh. Peter Pan
  • 09-03-2008 5:13 AM In reply to

    Re: Ny Blu-rey Desktop til din PC skærme.

    Er du ejer af Samsung SMT-H3106 HD Selector og BeoVision 7-40" TV.
    .
    Bang&Olufsens STB-tabel 5.20b understøtter Samsung SMT-H3106 HD.
    Du kan få din BeoVision 7's STB listen flashopdateret af dit lokale Beocenter,
    hvor efter du kan fjernbetjene Samsungs HD selector med Beo4 fjernbetjeningen.
    .
    Selector kan betjenes via Beo4 på følgende måde.
    .

    .

  • 09-11-2008 11:11 PM In reply to

    Læs test beskrivelse af BeoVision 7-40" LCD TV Mk III

    .
    Læs test beskrivelse af BeoVision 7-40" LCD TV Mk III her:

    .

    http://www.hdtvsolutions.com/BangOlufsenBeoVision7-40Review.htm

  • 09-12-2008 8:03 AM In reply to

    Hjemmebiograf med projektor i link rum.

    Hjemmebiograf med projektor i et link rum.
    .
    Har du et BeoVision 7 Mk III TV i din stue, er der ingen problemer i også at montere en projector i samme rum. I et linkrum kan det også lade sig gøre at overføre videosignaler til en projector via DVI-D udgangs stikdåsen på BeoVision 7.
    .

    .
    Da man jo ikke i et linkrums setup kan anvende de samme højttaler som anvendes i hovedrummet,
    skal der anskaffes endnu et antal højttaler. Det er en god ide at få råd om den analog lydoverførsel
    og fjernbetjenings muligheder af en B&O teknikker, før man går igang med projektet.
    .
    .
    Digitale lyd- og videosignaler (HDMI/ S/pdif digital lyd) kan ikke deles mellem hovedrummet og
    linkrums systemer, da der ikke findes disse digitale udgange på Feks. et BeoVision 7 TV.
    Med den digitale udvikling, må man klart se sig om før man vælge projektor og lyd afspillere til
    sin projektor biograf.
    .
    Yderligere information. http://www.cso.dk/00258/00630/ 
    .
    Mvh. Peter Pan
  • 09-19-2008 4:06 AM In reply to

    Har du B&O og Panasonic fladskærm, så se her.

    B&O kompatibel fladskærmsløsning for Panasonic fladskærm.
    .

    .
    http://bbuy.dk/product.asp?product=310&sub=16
    .
    / Mvh. Peter Pan.
  • 10-03-2008 5:22 AM In reply to

    Re: Har du B&O og Panasonic fladskærm, så se her.

    Er B&O færdig som gårdsanger?

    Blog af Joachim Sperling, Berlingske Tidende.

    Læs:  54 kommentarer

  • 10-04-2008 8:17 AM In reply to

    Re: Har du B&O og Panasonic fladskærm, så se her.

    Man kan download mit hjemmebio billede "True HD" i størrelse 1024x768.
    .

    .
    Link: http://peecee.dk/upload/view/133803
    .
    Billedet kan så printes ud og sættes i ramme.
    .
    Mvh. Peter Pan.
  • 10-12-2008 9:10 AM In reply to

    BeoVision 7 mk III

    Hvad ved du om Bang & Olufsen og BeoVision 7 LCD TV.
    .
     
    Bang & Olufsens BeoVision 7 består af en 40 tommer LCD-skærmen og stereo center højttaler BeoLab 7-2 eller mono center højttaler BeoLab 7-4. Perfekt billede og lyd-teknologi sørger for den ultimative hjemmebiograf oplevelse. BeoVision 7 byder på en center placeret integreret DVD / CD afspiller, med Dolby digital surround sound-lyd, og High Definition billeder. Bang & Olufsen, er Danske producent af high-end audio og video udstyr samt brugerdefinerede multi-rum musik systemer, ICEpower forstærker og telefoner. 
    .

      
    .
    BeoVision 7 mkIII kombinerer state-of-the-art-teknologi med flot design, og et utroligt komplet underholdning system, der giver den perfekte balance med de Bang & Olufsen teknologier der anvendes til at skabe en optimalt ydeevne.
    .
    BeoVision 7 mkIII er baseret på BeoSystem 3's digital platform, som indeholder en meget avanceret signal processer for maksimal tilpasning af signalbehandlings kvaliteten, samt understøtter fuld High Definition billede teknologier.
    .
    Med en VisionClear teknologi pakke (automatiske billede kontrol sensorer, sikre et optimalt skærm billede) i LCD panelet, som er udviklet af Bang & Olufsen, og en anti reflekterende kontrast glas skærm. Overvågning sensorer af de aktuelle lysforhold sikre optimalt dagslys tilpasning selv i stærkt lys. Mere naturlige bevægelser bliver opretholdt med et fleksibel bevægelse kompensation algoritme. Automatiske dynamisk støj reduktion af kilde signaler. Til sammen giver disse teknologier bedst mulige billede fra LCD-skærmen i alle situationer.- og fortsætter med at gøre det, indtil dit tv bliver slukket.

    Et digitalt lyd modul understøtter surround-lyd i 7.1 kanaler, og gengiver en akustisk klarhed i filmens stemmen spor, og en flot musikalsk lydgengivelse med de tilsluttede aktive højttaler fra Bang & Olufsen, herunder BeoLab 7-4 center højttaleren, der sikrer en perfekt lyd dispersion fra diskanten, på 180 grader i hele lokalet. Dette lader sig gøre med udnyttelse af den B&O patenterede Acoustic Lens Technology.
    .
    En følelse af magi:
    Når BeoVision 7 bliver tændt glider et elektroniske gardiner til side, og lukker igen når det bliver slukket. 

    Når DVD-load aktiveres, svinger en platform for ilægning af disk, tavs ud i en glidende bevægelse fra undersiden af skærmen. Platform indeholder prismatisk belysning som også oplyser teksten på disken. Oplyst tekst giver en overraskende og behagelig bruger oplevelse. 
    .
    Derudover kan BeoVision 7 udstyres med en motor gulv eller vægbeslag, som giver fuld frihed til at vippe eller dreje skærmen, med et simpelt tryk på fjernbetjeningen. Man kan fast låse to indstillinger. En for automatisk at gå i visnings position når TV'et tændes, og en for automatisk at gå i hvilende position, når TV'et slukkes.
    .
    Panel display
    Et  lodrette display er indbygget til højre i LCD panelet, og giver lynhurtig overblik over BeoVision 7's operationelle status, volumen, og underholdning kilde.
    .
    Projektor tilslutning
    BeoVision 7 understøtter også brugen af en projektor. Du kan også tilslutte et home automation system til fjernsynet, så du kan styre belysning og gardiner.
    .
    Peripheral Unit Controller
    Indbyggede Peripheral Unit Controller fungerer som en tolk mellem tilsluttet videoudstyr, fx en set-top box, videooptager eller DVD-afspiller, og Bang & Olufsen fjernbetjeningen.
    .
    Pinkode
    BeoVision 7 har aktivering af pinkodesystemet før det kan tages ibrug.
    .
  • 10-13-2008 8:44 AM In reply to

    Beosound 5


    BeoSound 5. Pris 4800 €. = Ca. 35,800 Dkr.
    .

    .
    Hvad syntes du om designet ? 

  • 10-13-2008 10:48 AM In reply to

    Beosound 5 Controler ?

  • 10-14-2008 3:19 PM In reply to

    • Beofan2
    • Top 200 Contributor
      Male
    • Joined on 07-31-2007
    • Fredericia, Denmark
    • Posts 313
    • Bronze Member

    Re: Beosound 5 Controler ?

    Hvor har du fået ideen at BS5 ikke kan bruges med Beolink?

    It´s not magic - it´s Bang & Olufsen

  • 10-17-2008 11:37 AM In reply to

    Re: Beosound 5 Controler ?

    Hej Beofan2
    .
    Så længe det forlyder at der ikke følger fjernbetjenings mulighed med BeoSound 5
    bliver det jo lidt svært at styre BeoSound 5 fra et linkrum. BeoSound 5 er et produkt
    der skal håndtere digitale medier. Problemet er at det nuværende linkrumssystem er
    analog. Et digitalt linkrumssystem CAT er på tale, og her kommer den afbillede
    fjernbetjening måske ind i billedet.
  • 10-17-2008 3:31 PM In reply to

    • henrik
    • Top 200 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Stockholm, Sweden
    • Posts 299
    • Founder

    Re: Beosound 5 Controler ?

    Är det inte medlemmen Tomaz här på forumet som har gjort den fjärrkontrollen/fjernbetjeningen?
  • 10-17-2008 4:11 PM In reply to

    Re: Beosound 5 Controler ?

    Hej henrik
    .
    Jeg ved ikke hvor billedet oprindeligt stammer fra, måske er det fake, jeg fik
    tilsendt billedet på en e-mail, og gætter på hvad man evt. skal bruge den til.
    .
    Personligt syntes jeg den er rigtig flot.
  • 10-18-2008 7:38 AM In reply to

    2008. B&O katalog nr. 2.

    Så er det tid at hente ennu et Bang & Olufsen katalog for 2008.
    .

    .
Page 5 of 31 (762 items) « First ... < Previous 3 4 5 6 7 Next > ... Last »