in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-05-2012 11:13 AM by Peter Pan. 468 replies.
Page 7 of 31 (762 items) « First ... < Previous 5 6 7 8 9 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 12-30-2008 4:34 PM In reply to

    Godt nytår

  • 12-31-2008 9:33 AM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio. BeoVision 7-40" LCD TV + 2 x 500Watt ICEpower til BeoVox Penta.

    Hello,

    I don't speak danish language so I can't understand all of your setup.

    My installation is made with a BeoVision 7-40" LCD TV connected to a beolink passive through the front port and then to B & W speakers (in wall LCR 8 that are similar to B & W 804 speakers).

    BeoVision is connected to a BS3000 via masterlink and I connect CD Linn Ikemi and magnum dynalab tuner to the aux port of the BS 3000.

    The result is correct but the beolink passive isn't very powerful regarding of the speakers used.

    Could I change the B&O amp to ICEpower technology ?

    And is it possible with an amp not too big that I could continue to hide it behind the BeoVision ?

    And how is it possible to give the signal to the amp to leave a "stand by position and go on" when switching on the aux audio on the BS 3000 for example. It depends on the model of amp I presume, and what model of ICE power amp could be intersting for me ?

  • 12-31-2008 11:07 AM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio. BeoVision 7-40" LCD TV + 2 x 500Watt ICEpower til BeoVox Penta.

    Hej  TVigier 

    Vi tager det på Dansk, det kan du jo godt IK'

    Se connection mellem BeoVision 7-40 Full HD og mit øvrige set-up.

    Tryk her.
    .
    Se så på dette link, alt om ICEpower:
    .
    http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20898&KW=Peter+Pan&PN=0&TPN=30
    .
    Mvh. Peter Pan

  • 01-02-2009 12:01 PM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio. BeoVision 7-40" LCD TV + 2 x 500Watt ICEpower til BeoVox Penta.

    Hello,
    Tak for dit svar,
    ICE power blandt forstærkere, Acoustic Reality EAR 202 REF forstærker synes interessant.
    Mit spørgsmål vedrører indledningen af forstærkeren
    Men hvordan kan du overføre signalet til at starte forstærkeren fra den eksterne B & O.
    Er det nødvendigt at åbne forstærkeren til at gøre en forandring?
    Eller skal han vælge en amp model for en start-up-kabel ?
    Thierry, Perpignan, France
  • 01-02-2009 2:13 PM In reply to

    ICEpower tilslutning til BeoVision 7

    Hej igen TVigier
    .
    Det går jo fint med det Danske :-)
    .
    En Acoustic Reality EAR 202 REF forstærker vil være en ok løsning til formålet. For at du kan styre volumen (lyd styrken) på dette ICEpower stereo modul,skal du lodde eller købe en adapter = 5 polet DIN ----> til 1 stk. højre og 1 stk. venstre RCA/phono stik = Tilsluttes Line in på ICEpower modulerne. Passive B & W højttalere tilsluttes med almindeligt højttaler kabel på ICEpower modulernes højttaler terminaler. Altså ingen indgreb i ICEpower modulerne.
    .
    Ledninger i DIN stikket tilsluttes sådan: Pin 2 = stel. Pin 3 = venstre lyd kanal. Pin 5 = højre lyd kanal. Pin 4 = trigger signal.
    .
    Din stikket på det færdige kabel tilsluttes PowerLink stikdåsen "front", brug evt. en 8 polet DIN T adapter, hvis du ikke har en ledig PowerLink stikdåse.
    .
    Trigger plus signal fra pin 4, og trigger signal minus fra pin 2, tilslutter du strøm indgangen på en ca. 2,5 - 5,0 Volt, DC telefon oplader. (find en gammel i rode skuffen).
    .
    Nu køber du en TV-EL-spare-skinne. På TV-EL-spare-skinnens stik 1 = (Master) tilsluttes 230 V stikket fra dit BeoVision 7 TV. Nu sættes Telefon op-laderne i et af de 4 efterfølgende (slave) stik, og tænder/ slukker nu ICEpower modulerne ( passive B & W højttalere) sammen med dit TV. 
    .
    Lyd styrken vil nu følge volumen på dit TV, via Beo4 fjernbetjeningen.
    .
    Rigtig god fornøjelse. 
    .
    Mvh. Peter Pan.
  • 01-03-2009 4:04 PM In reply to

    BeoVision 7-40 mk III nye priser

    Her en pris oversigt hvor du kan se hvad de forskellige dele koster, hvis
    du vil købe et BeoVision 7-40" MkIII, LCD TV (som på billedet) lige nu.

     

  • 01-11-2009 1:46 PM In reply to

    Beo5CTSetup 2.20

    Nyt til jer med en Beo5 fjernbetjening.
    .
    Nyeste konfiguration software Beo5CTSetup 2.20.exe
  • 01-17-2009 8:16 AM In reply to

    TV2. Krisen hos B&O

    TV2 News finans diregte. Se video fra 15 januar.
    .
    Her lidt inde i udsendelsen forklares hvad man vil gøre hos
    Bang & Olufsen for at klare krisen.
    .
    http://news.tv2.dk:80/video/index.php/group-9904737.html
    .
    Mvh. Peter Pan
  • 01-22-2009 1:37 PM In reply to

    Re: TV2. Krisen hos B&O

    Vi har hørt og set meget til  kontrolpanelet BeoSound 5, men ikke ret meget
    til BeoMaster 5. Her ses stikpanel som også indeholder harddisken.
    .

    .
    Download manual til BeoSound 5 her:   http://peecee.dk/upload/view/150976
    .
    Download manual til BeoMaster 5 her:   http://peecee.dk/upload/view/150977
    .
    Mvh. Peter Pan

  • 01-22-2009 2:30 PM In reply to

    • Lorup
    • Not Ranked
    • Joined on 10-13-2007
    • Denmark
    • Posts 39
    • Bronze Member

    Re: TV2. Krisen hos B&O

    Det er jo basalt set "kun" en BeoMedia, med bedre specs.
    jeg modtager min i morgen, så må vi se om den lever op til forventningerne 

    BeoVision 7-40 MKII, BeoSound 5, BeoLab 5

  • 01-22-2009 2:51 PM In reply to

    BeoSound 5/ BeoMaster 5

    Tillykke med den Lorup.

    Mvh. Peter Pan 

    Filed under:
  • 01-22-2009 3:11 PM In reply to

    • Lorup
    • Not Ranked
    • Joined on 10-13-2007
    • Denmark
    • Posts 39
    • Bronze Member

    Re: BeoSound 5/ BeoMaster 5

    Mange tak, nu har jeg haft BeoMedia i 2 år og har været meget glad for den. Den er skyld i at mit BeoSound 9000 aldrig bliver brugt. Men jeg savner at den er audio-master, for så længe den ikke er det kan jeg ikke køre digitalt ud i mine højtalere, det kan BeoSound 5, så nu kan jeg også få den optimale lyd :-)

    Så jeg ser meget frem til at modtage det nye anlæg, det er et utroligt dejligt produkt at betjene :-)

    /Søren

    BeoVision 7-40 MKII, BeoSound 5, BeoLab 5

  • 01-23-2009 4:10 AM In reply to

    5,1 højttaler registrering.

    BeoVision 7 Mk III TV, 5,1 højttaler registrering.
    .
    Har du et BeoVision 7 Mk III TV med en BeoLab 7 center, to BeoLab xxx i front, og to BeoLab
    xxx som baghøjttaler, plus en BeoLab 2 Sub, og vil registrere højttaler type - passering i tv lagrer.
    .
    Du skal registrere baghøjttalerne som surround højttalere før det godtages og kan låses.
    .
    Det er fordi vi har mulighed for at vælge op til 7.1, men vi bruger kun 5,1 opsætning.
    Man må altså hoppe nogen pladser over.
    .

    .
    Sådan ser min opsætning ud.
    .
    Mvh. Peter Pan

  • 01-28-2009 5:46 PM In reply to

    BeoVision 7- 40 uden DVD.

    Snart i butikkerne.

    .
    Mvh. Peter Pan     

  • 01-29-2009 11:51 AM In reply to

    Re: BeoVision 7- 40 uden DVD.

    Monitor modellen av BeoVision 7-40 har allerede ankommet flere butikker.

    Jeg fikk selv min 7-40 Monitor for litt over en uke siden og er strålende fornøyd :)

    EDIT: Den har forresten også fått opdatert meny "look" med svart meny på den venstre siden av displayet.

  • 01-29-2009 1:40 PM In reply to

    Re: BeoVision 7- 40 uden DVD.

    Hej g33kstuff og tillykke.
    .
    Normalt sidder kanal/ volume visning (meny) på højre side af 
    displayet, er det rigtigt at den er flyttet til venstre side ?
    Kontrast skærmen er jo sort, hvor godt ser man så en svart meny ?
    .
    Mvh. Peter Pan

  • 01-29-2009 3:53 PM In reply to

    Re: BeoVision 7- 40 uden DVD.

    Hei Peter

    Tror jeg forklarte meg litt dårlig da. status displayet er fremdeles på høyre side, men selve menyen på tven, med connections osv. er nå blitt svart med hvit skrift og er flyttet til venstre i steden for i midten som på standard bv7-40 m dvd.

    Men den nye menyen synes jeg fungerer strålende :)

  • 02-06-2009 7:37 AM In reply to

    Støt op om B&O

    Vi må støtte op om Bang & Olufsen i disse tider.
    Du må til lommerne nu, der findes lækre produkter på hylderne.

    .

    .
    Mvh. Peter Pan

  • 02-07-2009 4:39 AM In reply to

    Master Link Gateway fuld integration løsning.

    Master Link Gateway fuld integration løsning.

    Tilslutning af Bang & Olufsen A / V produkter og indre automatiseringssystemer. Master Link Gateway klare
    fint tovejs-drift, og giver kunderne fuld kontrol over deres hjem.

    Intelligente hjem er blevet stadigt mere populære blandt mange Bang & Olufsen kunder, for hvem enkelhed og
    lethed af den davlige betjening er af afgørende betydning. Ud over den fantastiske A / V-integration og kontrol
    der tilbydes af Master Link systemet, tilbyder Bang & Olufsen derfor også at give kunderne en løsning, der også
    problemfrit kan integrerer anddet elektronisk udstyr i hjemmet.

    Problemfri integration

    Via Master Link Gateway har kunderne nu kontrol over, og drift af alle deres home automation udstyr fra Beo5
    fjernbetjening i hele huset. Kunderne kan kombinere aktioner, der involverer både home automation og A / V
    udstyr, for eksempel er det muligt at tænde for lyset og TV i køkkenet med et enkelt touch på den programmerbare
    Beo5 fjernbetjening. Kunderne kan også vælge at kontrollere deres A / V-system fra hjems automatiserings panel,
    hvis det er mere bekvemt.

    Betjeningen er helt fleksible, dermed at Master Link Gateway giver så mange som 130 kommandoer per værelse,
    lige fra lokale kommandoer såsom lukning gardinerne i et rum, til global kommandoer som at slukke lyset i hele huset.

    Med Master Link Gateway og Beo5 fjernbetjening, har Bang & Olufsen dermed sikrer at kontrol og
    brugergrænseflade af tredjepartsprodukter er taget til et anden plan. Den brugervenlige Master Link Gateway
    platformen tilbyder med problemfri integration mellem A / V-produkter og tredjeparts produkter, opfattes ikke som
    en barrierer mellem disse.

    Master Link Gateway omsætter blot Bang & Olufsen Master Link kommandoer til LAN (Ethernet) eller
    RS 232/RS 485 kommandoer så home automation systemer kan forstå, og vice versa.
     
    Tilføjelse fordele

    Med Master Link Gateway bruger Bang & Olufsen sin omfattende erfaring inden for systemet, for at forøge det
    eksisterende Master Link system.

    I mange år har Bang & Olufsen tilbudt integrationen af ikke A / V-produkter såsom lys, gardiner, projektorer og
    indre automatiserings systemer, som alle er blevet behandlet så tilføjelses programmer til et A / V-setup, på et
    individuelt grundlag i henhold til kundernes behov.

    Integrationen af disse produkter er derfor blevet gjort på ad hoc-basis, og som en ikke naturlig del af produktet.
    Begrebet forårsager dette at være noget mindre fleksible og problemfri, end hvis den havde været en del af
    produktet konceptet fra starten.

    For at opnå den højeste grad af integration, har Bang & Olufsen indgået strategiske partnerskaber med en række
    strategiske home automation tredje parts leverandører, såsom Busch Jaeger (der bygger på KNX-standard, som
    bruges af mere end 120 andre producenter af hjem automatiserings systemer), LK Schneider, Lutron og Conson,
    for at sikret at Master Link Gateway er synonymt med problemfri integration, og at Beo5 vil være den eneste
    fjernbetjeningen der findes på sofabordet i vores kunders hjem.

    På denne måde sikre Master Link Gateway og Beo5 også optimal brugervenlighed for Bang & Olufsen kunder,
    uanset anlægets sammen sætning.

    Master Link Gateway er derfor det perfekte valg for Bang & Olufsens kunder som er på udkig efter ekstraordinær
    komfort, effektivitet, sikkerhed, brugervenlighed, fleksibilitet, og sidst men ikke mindst ren nydelse.

    http://www.bang-olufsen.com/page.asp?id=656
    ___________________________________

    Dette link indeholder de fleste af de komponent blokke der er nødvendige for at opbygge og EIB
    installation. Herunder bus koblingskomponenter, strømforsyninger og linje koblingskomponenter.

    http://www.knxshop.co.uk/catalog/default.asp
    ___________________________________

    Audio / Video

    Masterlink Gateway

    http://ikatu.com/en/rnd/mlgw
    ___________________________________

    BeoWorld forum:

    http://74.125.77.113/translate_c?hl=da&sl=en&tl=da&u=http://forum.beoworld.org/forums/t/24064.aspx&usg=ALkJrhjbxYqzOgKiurJNQNYEqOQn1SzcxA
    ___________________________________

    Audio

    Hvordan man instelere B&O MasterLink med LET NET produkter.

    http://www.atmotechnologies.com/cms/?q=node/5

    http://www.atmotechnologies.com/cms/
    __________________________________

    Mvh. Peter Pan 

  • 02-09-2009 3:14 AM In reply to

    Har du solgt dit B&O tv, hvad så med dine BeoLab højtaler ?. Her et råd.

    Råd hvis du vil behold dine aktive BeoLab
    højttaler, men har solgt dit B&O TV.
     
    Mvh. Peter Pan.
  • 02-12-2009 7:23 PM In reply to

    LCD TV med LED baggrundslys teknologi.

    IFA vise den 6 september 2006 Samsungs 40" LCD TV med høj strøm LED Baggrundslys teknologi. Den nye teknologi har allerede modtaget den prestigefyldte " Innovation Award " fra EISA (European Image og Sound Association) for sin fremragende funktioner, herunder LED lyskilde, 146% dækkende farve gamut og branche førende kontrastforhold (10000:1). Den nye 40 "med LED lys kilde indsætter langt rigere farvegengivelse, der er baseret på et bredt farve gamut, der er 46% forbedret fra tidligere modeller og det giver en hidtil uset lystyrken. High Dynamic Contrast Ratio, Samsung's proprietær teknologi, giver dybere og mere raffinerede billeder med den højeste kontrast i branchen.

    Dette LED LCD TV bringer også en ny standart for klarheden af levende billeder, der er baseret på Samsungs eksklusive LCD 100 Hz video kvalitets forbedrings teknologi. 

    Tryk her.

    .

    Når jeg skriver sådan, tager jeg for givet at alle ved at billedepaneler fra Samsung danner
    grundlaget for BeoVision 7 serien. Dette panel er grundlaget for BV. 7-40 MK III Full HD.
    .

    .
    Det er så heldigt at det ikke er Pioneer som levere panelerne, nu de dropper Tv produktionen
    .

    På dette link kan du lodde tendensen på Samsungs TV udvikling for 2009.
    og dermed hvad vi kan vente i BeoVision 7 serien.
    Tryk her.

    Jeg forventer at Bang & Olufsen har haft tid nok til at fin pudse LED lys teknologien, så vi får det præsenteret på det ny BeoVision 7-40" Mk IV 100 Hz TV i april måned. 

    .

    Pierre skrev:
     
    Er der nogle der ved om BluRay afspilleren vil kunne dekode allde de nye HD lydformater og om det vil blive en profil 2,0?

    Mit bud på en løsning.
    Da BeoSystem 3 ikke selv kan afkode de forskellige lyd formater, såsom Dolby TrueHD og DTS-HD, vil mit bud være at vi får et blu-ray drev samt en ny indbyggede dekodere i BV.7 der udpakker lyden og sende den som ren PCM lyd/strøm i op til 7 kanaler. Dette signal kan BeoSystem 3 håndtere, og sende ud til de respektive højttalere. Så er problemet løst som jeg har forstået det.
    Dette vil også svare til hvad en non / eller B&O blu-ray afspiller i kabinet vil indeholde. Den tilsluttes så til et af de 4 HDMI stik. B&O benytter jo HDMI version 1.1 som kun vil kunne streame de nye HD lydsignaler via PCM.
    Det bliver så intressant at se hvad prisen bliver på en Blu-ray afspiller i kabinet, der bære navnet Bang & Olufsen. 

     

  • 02-13-2009 3:39 AM In reply to

    Re: LCD TV med LED baggrundslys teknologi.

    Jeg har desværre i dag erfaret at man hos Bang & Olufsen mener at LED teknologien endnu ikke god nok til at kunne levere de samme farver, som ved traditionel lyskilde. Derfor ser vi ikke LED teknologi i nogle af B&O's produkter i år. Men det er en teknologi som kommer, blot skal den være bedre end den er nu.

    .
    Det betyder at strømforbrug på de BeoVision TV bl.a BV.7 Mk IV der lanceres i 2009 vil have ca. 40% højere strømforbrug end nødvendigt.
    .
    LED-TV fra Samsung bidrager til virksomhedens miljøtilpassede vision ved at bruge op til 40 procent mindre energi sammenlignet med et LCD-TV med lysrørsbaseret standardteknologi. De nye LCD-TV her har yderst lavt energiforbrug og indeholder intet kviksølv.
    .
    Der er nu ingen tvivl, jeg vil ikke skifte mit BeoVision 7-40" Full HD Mk III ud før denne teknologi er implementeret i Bang & Olufsens TV produkter.
    .
    Jeg er virkeligt ked af at alt går så langsomt hos B&O.
    .
    Mvh. Peter Pan. 
  • 02-14-2009 10:21 AM In reply to

    B&Os nye farve er guld.

    B&Os nye farve er guld.
    .
    Nu er det ikke blot en maling, det er ægte guld som sprayes på aluminiumet i anodiserings processen, det vil sige at guldet bliver en komponent i aluminiumet, og det kan ikke slides eller ridses væk, det er en del af materialet. Det er umuligt at producere produkter som TV, anlæg i ægte guld, da materialet i sig selv er alt for blødt. Det her er det tætteste vi kan komme på at bruge guld hele vejen igennem. Der er stor efterspørgsel på denne farve i produkterne, så der er en masse kunder rundt om i verdenen B&O nu kan glæde, og det er jo det, det handler om. Denne teknik til at muliggøre endnu flere farver og nuancer med aluminium end vi hidtil har kunnet, er dels banebrydende, og et efterspurgt produkt. Og sådanne produkter kommer der flere af fra B&O i 2009.
    .

     

  • 02-19-2009 3:49 AM In reply to

    Re: B&Os nye farve er guld.

    Hvor placerer man et BeoVision 7 & BeoLab 8000 i guld, det kan du se her.

    http://www.youtube.com=b&o/gold DØD

    http://www.youtube.com/watch?v=TC-Lh1Lo4HA&feature=related

    Mvh. Peter Pan

  • 02-19-2009 3:57 AM In reply to

    Re: B&Os nye farve er guld.

    2009/1 Priser på Bang & Olufsens produkter i Tyskland

    .
    Nu er det muligt at erhverve sig et BeoVision 7 til en pris hvor flere
    kan være med. Måske du skal en tur til Tyskland. Moms 19%.

    / Peter Pan

Page 7 of 31 (762 items) « First ... < Previous 5 6 7 8 9 Next > ... Last »