in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-05-2012 11:13 AM by Peter Pan. 468 replies.
Page 3 of 31 (762 items) < Previous 1 2 3 4 5 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 03-19-2008 7:30 AM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio. BeoVision 7-40" LCD TV + 2 x 500Watt ICEpower til BeoVox Penta.

    Jeg har nu lyttet til min digital tilsluttede DAB tuner i 10 dage. Tidligere har jeg hørt analog tilsluttet DAB radio, og var ikke særlig begejstret, men det er jeg nu. Man får langt flere detaljer og en bedre dynamik i musikken. Jeg er rigtig godt tilfreds med købet.


    _
    Digiality Accoustic DAB tuner.
    Digiality Accoustic DAB tuner, fra det Danske firma Kjaerulff 1 A/S.
    Her henter man en Dansk brugermanual til Digiality, på pdf fil.
  • 03-28-2008 11:21 AM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio. BeoVision 7-40" LCD TV + 2 x 500Watt ICEpower til BeoVox Penta.

    Hej! Är du nöjd med din Beovision 7-40 MarkIII när du ser på Bluray/HD DVD-filmer? Jag har en likadan TV som dig, och upplever att bilden hackar mycket när man ser på 1080p-filmer. Varför har inte B&O byggt in liknande teknik som ex. samsung (som har Movieplus) som gör att camera-panoreringar flyter bra?

    Beolab 5 with sw 3.0,  BV7-55 3D without Bluray(MK II), Beolab 7-4, Beolab 4000 MKII, Beolab 3500, Beovox CX100, Beosound 9000 mkIII, Cabinett 2054, Beo4 MKII, Oppo BDP-93 Blurayplayer (B&O-version)

  • 03-28-2008 4:25 PM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio. BeoVision 7-40" LCD TV + 2 x 500Watt ICEpower til BeoVox Penta.

    Hej martin01
    Vedrørende visning af 1080p/24p, har jeg ringet til Bang & Olufsen for at få svar på dette spørgsmål. Svarer var at BV7  ikke kan vise 1080p/24p men 1080p/25p.
    .
    BeoVision 7-40" MkIII kan ikke som det ser ud nu, køre 24(p) Frames, grundet at elektronikken /panelet (eller hardwaren om du vil) ikke er konstrueret til dette, til gengæld skalere den det til 25p. Dette er ikke en korrekt af tastning , men man skal have et godt syn for at se det. Bang & Olufsen vil ikke udelukke at man måske kommer med noget nyt "hardware" i form af modul-ændringer, men at det langtfra er sikkert, da man ikke mener vi "mennesker" kan se forskellen. I øvrigt er det heller ikke givet at den system 3 tuner du har i skærmen kan ændres til dette. Sagen er nemlig den, at da man implementerede System 3 i BV7-40" MK III, var man nødt til at skille det hele ad, og tilpasse hardwaren til LCD, og det er det som er problemet.
    .
    Så vi må håbe de udvikler noget nyt hardware til BV7, og at vi derved kan få en teknikker til at skifte det for en rimelig penge. Eller håbe at en SW opdatering måske kan klare det.
    .
    Mvh Peter Pan.
  • 03-29-2008 10:13 AM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio. BeoVision 7-40" LCD TV + 2 x 500Watt ICEpower til BeoVox Penta.

    Tack Peter Pan för ditt svar. Det verkar i såfall som att det kommer att dröja innan vi får en förbättring avseende 1080p/24-problematiken. Konstigt att B&O anser att det mänskliga ögat inte ser skillnaden. Jag upplever det otroligt störande med ryckningar vid panoreringar på bluray-filmer. Dock så skiljer det sig mycket mellan olika blurayfilmer hur mycket det rycker. Vissa flyter på väldigt bra och andra är nästan omöjliga att se på. Hur upplever du det?

    /Martin

    Beolab 5 with sw 3.0,  BV7-55 3D without Bluray(MK II), Beolab 7-4, Beolab 4000 MKII, Beolab 3500, Beovox CX100, Beosound 9000 mkIII, Cabinett 2054, Beo4 MKII, Oppo BDP-93 Blurayplayer (B&O-version)

  • 03-29-2008 10:37 AM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio. BeoVision 7-40" LCD TV + 2 x 500Watt ICEpower til BeoVox Penta.

    Hej igen Martin

    .Jeg har ikke selv prøvet en bluray afspiller på mit BeoVision 7 Full HD.

    .Jeg syntes når nu du har set ulemperne ved visse bluray afspilninger, du
    skulle ringe til Bang & Olufsen og fortælle dem hvad du kan se.
    Vi kan så håbe at det kan være med til at sætte skup i opdateringen
    af vores LCD skærme.

    .Har man spørgsmål/ klager til B&O's produkter.

    .Kan man ringe til: B&O's Forbruger service på tlf. 96844525

    .Mvh. Peter Pan.

  • 04-01-2008 1:57 PM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio. BeoVision 7-40" LCD TV + 2 x 500Watt ICEpower til BeoVox Penta.

    Peter Pans hjemmeside: B&O - DIN - Adapter - Kabler - Connection.

    Tryk på Billedet. Tak.

  • 04-11-2008 2:47 AM In reply to

    Beomaster 6000 ?

    http://radio.gort.dk/txt/beomaster_6000.pdf

    Beomaster 6000

    På min Beomaster 6000, må der under volume skydeknappen ligge en motor ?
    for den er begyndt at larme, og lyden ændre sig i takt med at volumen ændres manuelt.
     
    Er der en her der kender til en medicin for dette. ?


  • 04-11-2008 2:54 AM In reply to

    Gengivelse af 1080p x 24p

    martin01 her lidt nyt i sagen.

    BeoBrian skrev:
      
    Fordi BeoVision 7-40 ikke på nuværende tidspunkt kan gengive 24P, kommer der en opdatering til produktet, hardwaremæssigt er produktet klar, så det er rent software der mangler, det kommer indenfor et par måneder.

  • 04-14-2008 4:10 PM In reply to

    Re: Gengivelse af 1080p x 24p

    B&O debatten raser.

    .

    Følg debatten ikke i avisen men her.

  • 04-27-2008 1:52 AM In reply to

    Opdatering af BeoVision 7 MkIII

    Her lidt nyt.
    Jeg har idag haft besøg af en B&O teknikker der har opdateret mit BeoVision 7-40 MkIII TV. Først blev SW 4.17a lagt ind, men med denne opdatering kunne teknikkeren ikke få billede frem på skærmen.
    Herefter blev SW 4.01a lagt ind i stedet, og den fungere fint. Om den så løser fejlen med at PCU controlleren ind i mellem slettede sig selv, kan kun tiden vise. 
    I PCU controlleren blev STB så samtidigt opdateret så jeg nu kan styre Samsung SMT-H3106. HD-digitalmodtager med Beo4 fjernbetjeningen. Her ud over er to nye muligheder, nemlig iPod Dock og iPod Remote.
    Måske disse muligheder også var tilstede i SW 03.50a, som jeg havde før, men jeg har først fundet det efter opdateringen.
    Ved du at når du trykker TV- Menu - Øvrige muligheder - Tryk Rød knap - OK. på Beo4 kommer du ind i Customer service menu, hvor der findes en del ekstra justerings muligheder, samt en masse oplysninger så som: SW. Version menu. / HW. Version menu. / Adjustments. / Picture adjustments. / Screen information. / Signal information.


    __________________
    Mvh. Peter Pan. Se Link her.
    DIN kabler.    Mit set-up.    B&O + meget mere.
  • 05-02-2008 1:41 AM In reply to

    Re: Opdatering af BeoVision 7 MkIII

    50 års fjernsyn på 5 minutter, alt sammen i hyggeligt selskab med B&O.

    Husk LYD. 

    http://www.youtube.com/watch?v=QjI_yqonF-0&feature=relat ed

  • 05-07-2008 1:48 AM In reply to

    Råd

    Går du med tanker om at dit næse lyd og billede system skal være fra B&O, er der en del udover økonomien der skal tages stilling til. Vil du have fladskærmen på væggen eller skal det være fritstående. Hvad for aktive højttaler bør man vælge osv.

    Til væggen er der det nyeste BeoVision 4 som er er plasma tv der fås i to størrelser, og hvor billede motor og lyd system leveres fra System 3. Der vil så stadig mangle radio dvd og cd samt højttaler. ( Bemærk at BeoVision 4 også findes i gamle versioner med billede/lyd System 1 eller 2).

    Som fritstående TV er det klart BeoVision 7-40 LCD 1080p Full HD MkIII Tv'et man skal gå efter. Her er DVD og CD afspilleren, billede og lyd System 3 med sin 7.1 Dolby digital surround dekoder integreret i Tv'et. Her mangler så stadig en radio. BeoSound 4 er den mest moderne radio fra B&O lige nu, men tøv lidt, der er en afløser på vej der blandt andet vil have Internet tilslutning.

    Tænk grundigt over dit højttaler valg. 

    Du kan nøjes med en aktiv BeoLab 7-2 som er en stereo højttaler som monteres under skærmen, og den giver en fin lyd hvis du kun bruger dit tv til at se tv på. Vil du derimod udnytte alle det dette tv kan, vælger man BeoLab 7-4 som også monteres under skærmen. Dette er en mono højttaler som er specielt konstrueret som center højttaler i et surround setup.

    Hvis man gennemgående ønsker BeoLab højttaler der lydmæssigt passer sammen, er det de nye højttaler med akustisk linse man bør gå efter, og BeoLab 7-4 er af denne type, med 2 x 250 watt Class D. ICEpower forstærkere moduler indbygget.

    Front og baghøjttaler.

    Ofte får vi mænd en verbal kamp med vores kvinder netop om højttalerne. Kvinderne vil have BeoLab 8000 som front højttaler og BeoLab 6000 som baghøjttaler, for som de siger, de er så pæne at se på. Drenge bøj jer ikke. de to omtalte højttaler spiller nemlig ikke særligt godt, hvis musikken efter TV-udsendelserne skal have en høj prioritet.

    Gå derimod efter højttalerne med den akustisk linse, BeoLab 5 er en meget anerkendt højttaler, men til den vil jeg sige, i et rent B&O setup kan du ikke udnytte denne højttaler fuldt ud. BeoLab 5 er opbygget som analog og digital højttaler og hvis den tilsluttes digitalt direkte til en super CD eller DVD afspiller er den fantastisk at lytte til, men når den tilsluttes i et B&O setup modtager den kun et analog lydsignal. Den spiller skam stadigt godt, men til den halve pris kommer den nye BeoLab 9 ind i billedet. Personligt syntes jeg den giver en rigtig god lyd, og har man råd til 4 af dem er det absolut at foretrække. De har en meget detaljerede diskant og mellemtone, men bassen er ikke som på BeoLab 5.

    Subwoofer og baghøjttaler. 

    BeoLab 2 er en subwoofer, som ved alle andre højttaler valg end BeoLab 5 et must. BeoLab 2 har den evne, at dens frekvens tilpasser sig det setup den tilsluttes, og yder dermed sit bedste som sub i et rent stereo/surround BeoLab højttaler setup.

    Som baghøjttaler og evt. side højttaler vil BeoLab 3 kunne gøre det ganske godt. BeoLab 3 har også med akustisk linse og ICEpower forstærker moduler, men vil naturlig vis ikke give den samme fyldige lydeffekt når helikopteren flyver ind bagfra, som BeoLab 9.

    Der er altså nogle valg der skal tages. Start med en seriøse lytning i din B&O butik med dine ynglings-cd'er, og husk at det oftest vil lyde beder under hjemlige former, da langt fra alle B&O butikker har optimale forhold eks. rungende papvæge, dårligt tv billede grundet for mange tv tilsluttet antenne anlægget osv.

    Vælges Aktive BeoLab højttaler med den nye akustiske sprednings linse, er der kun kvaliteten i det materiale vi får fra TVstationerne-DVD-CD der giver begrænsninger i lydoplevelsen for os der går mindst lige så meget op i god lyd som i god billede kvalitet. Held og lykke.

    Til væggen er der det nyeste BeoVision 4 som er er plasma tv der fås i to størrelser, og hvor billede motor og lyd system leveres fra System 3. Der vil så stadig mangle radio dvd og cd samt højttaler. ( Bemærk at BeoVision 4 også findes i gamle versioner med billede/lyd System 1 eller 2).

    Som fritstående TV er det klart BeoVision 7-40 LCD 1080p Full HD MkIII Tv'et man skal gå efter. Her er DVD og CD afspilleren, billede og lyd System 3 med sin 7.1 Dolby digital surround dekoder integreret i Tv'et. Her mangler så stadig en radio. BeoSound 4 er den mest moderne radio fra B&O lige nu, men tøv lidt, der er en afløser på vej der blandt andet vil have Internet tilslutning.

     DIN kabler.    Mit set-up.    B&O + meget mere.  Mvh. Peter Pan

  • 05-11-2008 6:40 PM In reply to

    Re: Råd

    Du kan downlod en ny desktop til
    din PC ved at trykke på billedet.
    .
    ____________________________________________
    Du kan downlod en ny desktop til
    din PC ved at trykke på billedet.
    .
    .
      
  • 05-14-2008 4:18 AM In reply to

    B&O Prisliste 2008

     

    Download Vejl. Bang & Olufsens dk. Prisliste i pdf fil. Tryk her.

    Har du ikke Adobe Reader som bruges til at vise pdf filer,
    kan du download version 8.1.0:
    Her
  • 05-15-2008 3:17 AM In reply to

    B&O katalog 2008

    .

    Hvis du samler på B&O kataloger, så hent det hos din B&O forhandler inden det er forsent.

  • 05-15-2008 6:17 PM In reply to

    Re: B&O katalog 2008

     

  • 05-24-2008 2:24 PM In reply to

    Re: B&O katalog 2008

    Bang & Olufsen vil dog på nuværende tidspunkt ikke løfte
    sløret omkring nyhederne i dette 44 siders katalog.

  • 05-29-2008 12:59 PM In reply to

    Re: B&O katalog 2008

    Se software 2007, typpe - S/W versions til B&O produkter.
    .
    .
    Mvh. Peter Pan
  • 06-02-2008 5:33 PM In reply to

    Re: Sådan tilsluttes BeoLab højttaler til non B&O surround sound Pre-amp.

    Hei.

    Jeg har i dag en Loewe Compose med innebygget 5.1 surround. På denne TV'en har jeg phono ut for hver kanal og et styresignal som brukes for å slå på og av audio-utstyr. Dette signalet har jeg målt til 12-14 Volt.

    Jeg har også et par Beolab 3 hvor jeg bruker line-in i stedet for Powerlink. Dette fungerer utmerket, men jeg har tekt på om det går ann å lage en kabel som du her beskriver. Spesielt siden jeg ønsker å bygge ut med en BeoLab 2 hvor Powerlink må benyttes.

    Du skriver at det minimum må være 2,5 Volt på trigger out, men er det noen øvre grense? Kan jeg benytte mitt signal på 12-14 Volt?

    Du skriver også at pin 7 på en MKIII kabel er minus/stel. Hva betyr stel? Er det hva som på engelsk kalles ground?



    //andersjo
  • 06-03-2008 7:29 AM In reply to

    Re: Sådan tilsluttes BeoLab højttaler til non B&O surround sound Pre-amp.

    Hej andersjo
    .
    Du bør købe denne PowerLink adapter, så er dine aktive BeoLab højttaler sikret, for de skal tilføres max 5 volt.
    .
    .
    Mvh. Peter Pan
  • 06-03-2008 8:03 AM In reply to

    Re: Sådan tilsluttes BeoLab højttaler til non B&O surround sound Pre-amp.

    Hei og takk for svar.

    Jeg har lest flere av dine innlegg her på beoworld og på hifi4all.dk og vil takke for informative og gode artikkler.

    I et av dine innlegg fant jeg en link til av-connection.dk hvor de selger ferdige phono + trigger -> Powerlink kabel. Disse kablene har integrert step-down til 5V for beskyttelse av B&O utstyr.


    //andersjo
    http://www.minhembio.com/beomac
  • 06-05-2008 2:30 PM In reply to

    Re: Sådan tilsluttes BeoLab højttaler til non B&O surround sound Pre-amp.

    Tak andersjo for informationen.

    .http://av-connection.dk/?PNo=AV-D8B-XXX&ML=1

  • 06-06-2008 6:23 AM In reply to

    SW 4.17a til BV. 7-40 Mk III

    Her lidt nyt. Picture SW 4,01 er nu opdateret.

    Jeg har idag haft besøg af en B&O teknikker der har opdateret
    mit BeoVision 7-40 MkIII TV. til SW 4.17a

    Teknikeren fortalte at det blandt andet retter et problem med at
    MkIII i nogle tilfælde ikke har kunne fastholde den højttaler
    opsætning man har valgt i opsætnings menuen, specielt BeoLab 2.

    Da det ved sidste teknikker besøg ikke lykkedes at installere
    SW 4.17a, var dette besøg omkostnings frit for mig.

  • 06-07-2008 8:27 AM In reply to

    Re: SW 4.17a til BV. 7-40 Mk III

    _________________________________________________________

    Frede på det nye B&O museum Sturer.

    Se billederne: Tryk her.   Eller i galleriet Smile
  • 06-14-2008 2:00 PM In reply to

    Re: SW 4.17a til BV. 7-40 Mk III

    AV-Connection laver en PowerLink adapter med en intern 12 til 5 Volts step-down af trigger signalet, for beskyttelse af B&O højttalernes PowerLink port, der normalt er specificeret til max 5V (2,5V-5V i tændt tilstand) og når man bruger et kabel uden intern step-down, vil man føde højttalernes PowerLink port med 12 Volt, som den under normale forhold ikke har godt af.
     
    12 Volt til 4.7 Volt step-down af trigger signalet: Gør-det-selv.

    Kredsløbet skulle virke med følgende komponenter, dog endnu ikke afprøvet. Komponenter kan få i diverse løsdele butikker. Komponenter er så små at de kan være i DIN stikket. Stregen på zener dioden skal vende mod modstanden. Loddes dette ind på et PowerLink Mk III kabel er ledningen til trigger plus til pin 4 GUL og minus er BLÅ / samt de to stel ledninger der er viklet omkring grøn = H. signal og brun = V. signal.

     

     .

    .
    Mvh. Peter Pan.
Page 3 of 31 (762 items) < Previous 1 2 3 4 5 Next > ... Last »