in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-05-2012 11:13 AM by Peter Pan. 468 replies.
Page 4 of 31 (762 items) « First ... < Previous 2 3 4 5 6 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 06-15-2008 5:58 AM In reply to

    B&O kataloger gennem tiden.

    Her en del af min B&O kateloger samling.

    .

    .

    Mvh. Peter Pan

  • 06-17-2008 7:09 AM In reply to

    Re: B&O kataloger gennem tiden.

    Skulle nogen blive fristet til at investere i en Optisk Digital til Coaxial digital Konverter for at få digital lyd fra Samsung SMT-H3106 Selector via den optiske udgang til et BeoVision 7 Mk II eller Mk III har denne type: http://www.av-cables.dk/optisk_digital_kabel/lydkabler/optisk_toslink_konverter_214_da/ et problem.
    En B&O forhandler fortalte han har arbejdet en del med opsætningen af den digitale lyd tilslutning. Han fortalte at de havde problemer når de brugte denne type konverter (Optisk Digital til Coaxial digital Konverter), den forsinkede lyden i forhold til billedet, synkroniseringen passede ikke mere.
    Så få lige en forsikring, før du evt. bestiller.

  • 06-18-2008 1:01 PM In reply to

    Prøv Google oversæt tekst side.

    Har i prøvet Googles oversæt tekst side.
    Det er ret fantastisk, selv om der kan være lidt problemer med ord sætningerne.
    Prøv f eks. at kopiere dette link ind i linjen hvor der står http:// når du har aktiveret link her over.
    Eksemplet er er en Engelsk tråd her på BeoWorld. Evt. link i en tråd vil også blive oversat til Dansk.
    Mvh. Peter Pan 
  • 06-18-2008 4:45 PM In reply to

    Re: Prøv Google oversæt tekst side.

    Moulder skrev:

    Hej Peter, og tak for svar..

    Jeg har lige snakket med en B&O forhandler, og han fortalte at de har arbejdet en del med opsætningen af den digitale lyd tilslutning.

    Han fortalte at de havde problemer når de brugte denne type konverter(Optisk Digital til Coaxial digital Konverter), den forsinkede lyden i forhold til billedet, synkroniseringen passede ikke mere..

    Mvh Moulder

     

     

    Efter ovenstående meddelelse har AV-Connection fremsendt en "Digital Sound Works Optical S/pdif ---> Coaxial S/pdif konveter" som jeg kunne afprøve fra YouSees Samsung SMT-H3106 HD boksens optical S/pdif lyd udgang til BeoVision 7- 40" Full HD LCD Mk III's  coaxiale S/pdif indgang.

    .

    En B&O forhandler har udtalt sig om at der skulle være problemer med synkroniseringen mellem lyd og billede med denne Optical S/pdif ---> Coaxial S/pdif konveter model.
    .
    Jeg har efter posten afleverede konverteren monteret den, og afprøvet den med dolby digital 5.1 lyd signal fra Canal +, og kan IKKE konstatere den omtalte fejl. Det fungere helt perfekt sammen.
    .

    En B&O forhandler har udtalt sig om at der skulle være problemer med synkroniseringen mellem lyd og billede med denne Optical S/pdif ---> Coaxial S/pdif konveter model.
    .
    Jeg har efter posten afleverede konverteren monteret den, og afprøvet den med dolby digital 5.1 lyd signal fra Canal +, og kan IKKE konstatere den omtalte fejl. Det fungere helt perfekt sammen.
    .
  • 06-19-2008 4:16 PM In reply to

    Re: Prøv Google oversæt tekst side.

    Tak for linket til Google den virker rigtig godt Smile
  • 06-20-2008 1:39 AM In reply to

    Re: Prøv Google oversæt tekst side.

    Ja det er da meget sjovt også at kunne læse hvad der sker på det Spanske forum.

    http://translate.google.dk/translate?u=http%3A%2F%2Fforum.beoworld.org%2Fforums%2Fthread%2F53493.aspx&hl=da&ie=UTF8&sl=es&tl=da

    Mvh. Peter Pan

  • 06-22-2008 4:39 AM In reply to

    Problem: 1 ubekent STB

    1 ukendt STB.
    .
    Efter at have afprøvet Digital Sound Works Optical S/pdif ---> Coaxial S/pdif konveteren, og konstateret at det dog selv om det er bøvlet med både HDMI og S/pdif kabel, er muligt at opnå DD 5.1 surround lyd fra Samsung HD SMT-H-3106, og at den seneste opdatering af Samsung HD boksen giver 3 muligheder for zoom funktion for hver kanal, så man nu kan vælge at opskalere billedet til 16:9, Tog jeg den beslutning at Samsung HD SMT-H-3106 nu (måske) skal indgå permanent i mit setup.
    .
    Nu manglede jeg så bare at tilslutte IR-emitter og kabel til BeoVision 7-40 MkIII, for at kunne styre Samsung HD boksen med Beo4. Jeg går her tilslutning af IR kablet ind i PCU controlleren, for at aktivere Samsung HD SMT-H-3106. Men men STB listen er der slet ikke, den er helt væk der står kun 1 ukendt STB. Dette har jeg jo oplevet før, og fra tidligere viste jeg at det hjælper at tage strømmen helt fra BeoVision 7 i et øjeblik, og herefter tænde igen.
    .
    Men denne gang virkede det ikke, PCU controlleren er stadig TOM. Sidst jeg havde besøg af B&O's teknikker der opdateret mit BeoVision 7-40 MkIII TV. til SW 4.17a, så vi ikke efter om STB listen var der, den nye opdaterede liste var jo lagt ind sidste gang teknikeren var her.
    Jeg har nu bedt Jakob som teknikeren hedder, om at undersøge om PCU controlleren måske kan være blevet ændret af at SW 4.17a er blevet lagt ind efterfølgende, eller om at finde udad om det stadig er den fabrikations fejl at PCU controlleren ind i mellem slettede sig selv, der stadig spøger. Der er heldig vis stadig garanti på mit TV, men det er alligevel irriterende.
    .
    Skulle der være en med samme setup som jeg, der har fået styring af Samsung HD boksen med Beo4 til at fungere, så skriv lige et par linier om det, da jeg har hørt at selv om STB listen er der, og Samsung HD SMT-H-3106 er på listen, kan der være problemer med at få det til at virke.
    .
    Ps. Det skulle være muligt via Beo4 at styre den nye LUP zoom funktion med MENU+2 eller GO+2.  Dette har jeg jo på grund af ovenstående ikke selv kunne afprøve.
    .
  • 06-23-2008 7:35 AM In reply to

    • Trucker
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-22-2007
    • Denmark
    • Posts 33
    • Founder

    Re: Problem: 1 ubekent STB

    hej peter

    Jeg har BV7-40 III i et surround set up. For ca. 3 uger siden fik jeg indlagt puc kontrol af Samsung HD-boks. Nu kan jeg styre boksen med min Beo4 og der er alle muligheder i menuen. Men den nye opdatering går det hele meget hurtigere både TVguiden og skiftning af kanaler går super hurtigt. Og ja du kan vælge op til fire zoom, jeg bruger mest zoom 3 for de kanaler der ikke sender i 16:9, det virker perfekt på dit BV7 og billedet står flot. Du kan endvidere slukke for Samsung med din Beo 4 ved at få ind i menuen. vedrørende lyd så tænder baghøjtalerne tillige ved discovery HD som vist er den eneste kanal der sender i digital sourround. Skynd dig at på lagt styring af din samsung ind i BV7, du bliver glad for resultatet. PS jeg bruger kun HDMI kablet og har ikke Optisk forbindelse.

    Trucker

  • 06-24-2008 3:12 AM In reply to

    Re: Problem: 1 ubekent STB

    Hej Trucker.

    .Jeg har som beskrevet også fået lagt puc kontrol af Samsung HD-boksen ind, men den er forsvundet fra STB controlleren igen, så jeg må igen have et teknikker besøg.

    De ting du beskriver har jeg også konstateret - men Trucker, det lydsignal du får ud af dine baghøjttaler via HDMI kablet er kun et analog Dolby Pro Logic signal. Hvis du på dit BV7-40 III modtager et digital DD = AC3 lydsignal, vil dine baghøjttaler tænde af sig selv, og du vil ikke selv skulle aktivere mode 5 på Beo4. På Samsung HD-boksen skal man ind til videre også montere et S/pdif optisk til S/pdif coaxial kabel for at kunne overføre digital lyden til BV7-40 MkIII.

    .Når jeg har tilsluttet min Sagem HD 81 selector, er der ingen problemer med at overføre 5.1 DD lyd og billede over et HDMI kabel som det eneste tilsluttede kabel. Og så virker det som beskrevet, automatisk tilslutning af DD 5.1 systemet når der er DD lyd på TV2Sport HD = kanal 26 (næsten altid i dagtimerne), plus en del kanaler i Canal + pakken og Discovery HD som du beskriver.

    .Jeg er rigtig glad for at få at vide at når jeg får det til at fungere, kan man aktivere LUP knappen med den nye zoom funktionen, og slukke for Samsung boksen med Beo4.

    .Tak for det.

  • 06-24-2008 8:20 AM In reply to

    Bang & Olufsens ICEpower

    .Læs meget mere om ICEpower forstærker. Tryk på animationen.

    .


  • 06-26-2008 10:55 PM In reply to

    Re: Bang & Olufsens ICEpower

    Har dit BeoVision 7-32 nummeret 931x eller 932x er der ikke indbygget HDCP. Her kan du læse hvad HDCP er:
    .
    .
    (Der står. Hvis et display er HD-Ready, så kan det altid dekode HDCP.)
    .
    Du er altså nødt til at anskaffe et HD-Ready kit, hvis dit TV er en af de to modeller. Det hænger sådan sammen. Dit display er godt nok er HD Ready, men det er den elektronik som B&O lagde ind  ikke, i de første BV7 modeller. Dette gæller også BeoVision 7-40" med nr. 935x.
    .
    B&O havde i den allerførste version af BeoSystem 3 også valgte at lancere den uden at indbygge HDCP, B&O blæste altså på hvad HD Ready standarden foreskriver.
    .
    Jeg ved ikke om du er klar over hvordan HDCP virker, men hvis der er HDCP i dit displayet, så kan du tilslutte afspillere, både med og uden HDCP. Hvis der IKKE er HDCP i displayet, kan du kun tilslutte en afspillere uden HDCP.
    .
    På dette link kan du se hvad et HD-ready kit er :
    .
    Kontakt en B&O teknikker, han kan så hvis du ønsker det, komme og montere kittet inde i dit BeoVision 7-32, samt indlægge de nødvendige opdateringer.

  • 07-07-2008 4:51 AM In reply to

    Re: Bang & Olufsens ICEpower

    Hvorfor er mænds højttalere så store?.

    .
    Hvis man har noget, der er større end gennemsnittet, må man finde sig i, at det giver anledning til diskussion. Men det er ikke altid, at størrelsen giver anledning til begejstring hos kvinder, når det er mænds interesse for musik og lydkvalitet, herunder højttalernes form og størrelse, der er på programmet.

    Når man har oplevet diskussioner om store højttalere, er man tit i tvivl om kvindernes bagtanke og viden. Var det ment som en provokation, eller har det været en sammenblanding af noget, som bundede i en grundlæggende manglende forståelse for musik og lyd? Lidt forståelse ville ellers give nogle nemme point hos os mænd. For at hjælpe kvinderne med at forstå mænds interesse for musik og lydgengivelse skal nogle basale forhold bringes på plads.

    Så kan de lære det kan de! 

  • 07-21-2008 11:46 AM In reply to

    Re: Bang & Olufsens ICEpower

    Spøg til side, jeg ved jo godt at der ikke altid er plads til store højttaler.
    Derfor har jeg også fundet en mindre aktiv højttaler, som vil passe ind i de fleste hjem.

    http://www.bang-olufsen.dk/beolab3

    .

  • 07-21-2008 11:56 AM In reply to

    Beo5

    Hvem kan svare på, hvornår får man som kunde selv får adgang til at opdatere Beo 5 ?. 
    .
    Hvornår bliver forhandlerne trætte af at have kunderne rendende ?.  Jeg er sikker på at mange forhandlere lurer på hvornår kunderne selv kan komme igang med at downloade det nye konfigurationsværktøj til Beo 5.
    .
    En såkaldte light-udgave af softwaren, skulle ligge lige om hjørnet, sommer 2008 er der blevet skrevet, og det er jo nu. Men det kræver jo at Bang & Olufsen vil tillade os at hente STB-liste og logo-listerne, osv. på deres database. Der har her på BeoWorld ligget det nødvendige link til B&O databasen, men det har BeoWorld måtte fjerne igen. Er der en her der har dette link, så vær venlig at lægge det ind her.
    .
    At eje en Beo 5 til ca. 4.200 kr. under de nuværende forhold  må være som at eje en Ferrari der er begrænset til en hastighed på 40 km. i timen.
    .
                   Download page HER 
    Mvh. Peter Pan
  • 07-26-2008 6:07 AM In reply to

    BV7 MkII og MkIII connection to Samsung HD DVB-C box

    Efter opdatering af BeoVision 7-40" Mk III til SW 5.24a, behøves kun et HDMI kabel

    + et Scart kabel for at slukke Samsung SMT-H3106 sammen med B&O.

    Mvh. Peter Pan

  • 07-26-2008 6:16 AM In reply to

    Re: BV7 MkII og MkIII connection to Samsung HD DVB-C box

    Overførsel af fjernbetjeningssignal mellem Selector og TV.

     .

    Jeg bruger nu Samsung SMT-H 3106 selector permanent i mit setup.
    Jeg vil jo gerne at den slukker sammen med mit TV.

    .
    .
     Vil man bruge en Beo4 fjernbetjening i stedet for den der følger med en HD Selector.
    .
    For at få en Selector Feks. Samsung  HD SMT-H 3106 til at gå udad /går i standby
    sammen med dit  fjernsynet, samt mulighed for styring af text TV, må der udover
    HDMI (billede)  S/pdif  (Dolby digital lyd) IR kabel ( Styring fra setup boks), også
    tilsluttes et Scart kabel til overførsel af  funktions skifte signaler.
    .
    Nu fylder et fuldt loddet 21 polet Scart kabel en del, hvis det skal i et plastik rør,
    eller kabel-bakke. Du kan reducere tykkelsen af Scart kablet ved kun at bruge de
    ledninger der er nødvendige.
    .
  • 07-27-2008 6:47 AM In reply to

    • Weebyx
    • Top 200 Contributor
      Male
    • Joined on 06-30-2008
    • Denmark
    • Posts 321
    • Bronze Member

    Re: BV7 MkII og MkIII connection to Samsung HD DVB-C box

    Peter Pan:

    Overførsel af fjernbetjeningssignal mellem Selector og TV.

     .

    Jeg bruger nu Samsung SMT-H 3106 selector permanent i mit setup, og har overgivet mig.
    Jeg vil jo gerne at den slukker sammen med mit TV, så har jeg taget mig sammen til at lodde et scart kabel på 5 m. Jeg har dog undgået et mega tykt fuld loddet scart kabel ved at lodde det selv.

    .
    .
     
    Jeg har brugt to stk. fuldt monteret scart stik, og et almindeligt telefon kabel.
     
    Jeg har brugt Pin 8 = fjernbetjeningssignal / funktionsskift plus, og Pin 4 = fælles audio stel.

    Da der er 5 ledere i det kabel jeg benytter, snoede jeg de tre ledninger der var i overskud
    sammen, og lodde dem på pin 21 = chassis stel.
     
    Jeg har afprøvet kablet og det virker. Samsung boksen går nu i standby sammen med mit tv, og når fjernsynet tændes med DTV knappen tænder boksen sammen med mit TV. Text tv kan nu også aktiveres via Beo4.
    .
    .
    Mvh Peter Pan

    Øhm, nu er det måske mig der ikke fatter en bjælde, men har du ikke et MKIII full HD BV7 ? Hvorfor bruger du ikke en af de 4 HDMI indgange til din selector ? Så slipper du for at have et ekstra SPDIF kabel. Noget andet, hvorfor bruger du ikke den indbyggede STB controller til at styre H3106'eren med ? Hvis dit tv ikke har denne box, beder du bare din forhandler komme og lægge den i dit tv. Så slipper du for dit scartkabel også.

    Korriger mig venligst hvis jeg ikke har fattet dit setup :)

    Mvh

    Jacob

  • 07-27-2008 9:43 AM In reply to

    Re: BV7 MkII og MkIII connection to Samsung HD DVB-C box

    Hej Jacob
    .
    Du har ret i at mit TV er et BeoVision 7-40 Mk III, og det er ikke mit TV alene der er årsag til at det er nødvendigt med alle disse forbindelser. Samsung HD H 3106'eren er åbenbart skruet sammen som den er, fordi den skal kunne indgå i mange forskellige setup.
    .
    HD boksen sender ikke dolby digital 5,1/7,1 = AC3, men kun analog ProLogic 5.0 lyd via HDMI kablet. Samsung HD har kun optisk S/pdif out og BV 7 Mk III har kun coaxial S/pdif ind.
    .
    Derfor er det nødvendigt med et HDMI kabel til billederne. Et optisk S/pdif  kabel til en Digital Sound Works Optical S/pdif ---> Coaxial S/pdif konveter, og coaxial S/pdif kabel videre til mit TV.
    .
    Den indbyggede STB controller kan styre Samsung HD på de fleste områder, men hvis jeg vil have HD boksen til at gå i standby sammen med BV7, og kunne styre tekst TV med Beo4 , må der altså også det viste scart kabel til.
    .
    Vi skriver år 2008, men YouSee og B&O mangler altså stadig en del for at leve op til det vi forventer.
    .
    Mvh. Peter Pan
  • 07-27-2008 10:19 AM In reply to

    • Weebyx
    • Top 200 Contributor
      Male
    • Joined on 06-30-2008
    • Denmark
    • Posts 321
    • Bronze Member

    Re: BV7 MkII og MkIII connection to Samsung HD DVB-C box

    Peter Pan:
    Hej Jacob
    .
    Du har ret i at mit TV er et BeoVision 7-40 Mk III, og det er ikke mit TV alene der er årsag til at det er nødvendigt med alle disse forbindelser. Samsung HD H 3106'eren er åbenbart skruet sammen som den er, fordi den skal kunne indgå i mange forskellige setup.
    .
    HD boksen sender ikke dolby digital 5,1/7,1 = AC3, men kun analog ProLogic 5.0 lyd via HDMI kablet. Samsung HD har kun optisk S/pdif out og BV 7 Mk III har kun coaxial S/pdif ind.
    .
    Derfor er det nødvendigt med et HDMI kabel til billederne. Et optisk S/pdif  kabel til en Digital Sound Works Optical S/pdif ---> Coaxial S/pdif konveter, og coaxial S/pdif kabel videre til mit TV.
    .
    Den indbyggede STB controller kan styre Samsung HD på de fleste områder, men hvis jeg vil have HD boksen til at gå i standby sammen med BV7, og kunne styre tekst TV med Beo4 , må der altså også det viste scart kabel til.
    .
    Vi skriver år 2008, men YouSee og B&O mangler altså stadig en del for at leve op til det vi forventer.
    .
    Mvh. Peter Pan

    HD boksen sender faktisk DD5.1 ud gennem HDMI, jeg har lige set "The Number 23" på Canal+ i DD5.1 (jeg checkede under lyd, og aktivt lydsystem), samt valgte Speaker+Go+Go for at autooptimere til det indkomne lydsignal. Det var ægte DD5.1 :)

    Der er en bug i boksen der gør at for at få den til at sende DD5.1 ud gennem HDMI, skal man stå på en kanal der rent faktisk sender DD5.1 ud, i mit tilfælde C+, herefter går jeg under lydindstillinger på samsung boksen, og vælger stereo og gemmer, og så ind igen, og vælge surround, og så gemme, og vupti, DD5.1 gennem HDMI.

    Der er også flere på recordere.dk der har fundet dette fix kan jeg huske :)

    Mht Text-tv kan jeg se du har ret, jeg bruger aldrig text-tv så det er ikke noget jeg er faldet over.

    Det skal lige siges at jeg bare lige har en box på prøve for tiden, for at finde ud af om den lever op til mine forventninger, så jeg har ikke lagt mærke til at den ikke slukkede boksen når man slukkede tv'et, boksen står i et værelse ovenpå stuen, så jeg se den ikke til hverdag, men jeg kan godt se at den ikke slukker for boksen, hvis jeg selv slukker boksen, så tænder den fint op for den når jeg tænder BV7, men du har ret i at den ikke slukker :(

    Men i det mindste kan du da droppe coax kablet :)

    /Jacob

  • 07-27-2008 11:11 AM In reply to

    Re: BV7 MkII og MkIII connection to Samsung HD DVB-C box

    Jacob
    .
    Jeg har læst hvad du skriver, og også en gang prøvet det. Det lykkedes ikke for mig at få DD lyd igennem HDMI kablet, måske fordi der ikke blev sendt DD netop på det tidspunkt jeg prøvede. Nu har jeg jo købt det der skal til, og set virker, så foreløbig lader jeg det blive sendende.
    .
    Her lidt mere info vedr. scart , alle nye modeller med Beosystem 3 videoengine (Beovision 4 og Beovision 7-40 mkIII HD), disse kræver IKKE scart-kabel til stb-bokse vedr. tænd/sluk. MEN, og her er fælden de fleste falder i, hvis man benytter sine stb-bokse via Masterlink i andre rum SKAL der sidde scart eller y/c kabel på, da HDCP ikke tillader videredistibution af HD-content, altså konverterer hovedrummet det analoge signal til RF-out som en kanal i det almindelige antennesystem. Så man får ikke den samme billede oplevelse i linkrummet, som på hovedrums-produktet , men det er bedre end ingenting.
    .
    Mvh. Peter Pan 
  • 07-27-2008 11:23 AM In reply to

    • Weebyx
    • Top 200 Contributor
      Male
    • Joined on 06-30-2008
    • Denmark
    • Posts 321
    • Bronze Member

    Re: BV7 MkII og MkIII connection to Samsung HD DVB-C box

    Peter Pan:
    Jacob
    .
    Jeg har læst hvad du skriver, og også en gang prøvet det. Det lykkedes ikke for mig at få DD lyd igennem HDMI kablet, måske fordi der ikke blev sendt DD netop på det tidspunkt jeg prøvede. Nu har jeg jo købt det der skal til, og set virker, så foreløbig lader jeg det blive sendende.
    .
    Her lidt mere info vedr. scart , alle nye modeller med Beosystem 3 videoengine (Beovision 4 og Beovision 7-40 mkIII HD), disse kræver IKKE scart-kabel til stb-bokse vedr. tænd/sluk. MEN, og her er fælden de fleste falder i, hvis man benytter sine stb-bokse via Masterlink i andre rum SKAL der sidde scart eller y/c kabel på, da HDCP ikke tillader videredistibution af HD-content, altså konverterer hovedrummet det analoge signal til RF-out som en kanal i det almindelige antennesystem. Så man får ikke den samme billede oplevelse i linkrummet, som på hovedrums-produktet , men det er bedre end ingenting.
    .
    Mvh. Peter Pan 

    Ja, der SKAL sendes DD5.1 for at få det til at virke, meget latterligt at sådan en ting ikke er rettet i de seneste SW opdateringer.

    Mht tænd/sluk problematikken, så har jeg bestemt mig til at vente på B&O's DVB-C modul som skulle være klart her efter sommer, så slipper man for det bøvl med underlige YouSee bokse :)

    Indtil videre nøjes jeg med min Sagem 60.

    /Jacob

  • 07-30-2008 1:30 PM In reply to

    Re: BV7 MkII og MkIII connection to Samsung HD DVB-C box

    Weebyx:
    Peter Pan:
    Jacob
    .
    Jeg har læst hvad du skriver, og også en gang prøvet det. Det lykkedes ikke for mig at få DD lyd igennem HDMI kablet, måske fordi der ikke blev sendt DD netop på det tidspunkt jeg prøvede. Nu har jeg jo købt det der skal til, og set virker, så foreløbig lader jeg det blive sendende.
    .
    Her lidt mere info vedr. scart , alle nye modeller med Beosystem 3 videoengine (Beovision 4 og Beovision 7-40 mkIII HD), disse kræver IKKE scart-kabel til stb-bokse vedr. tænd/sluk. MEN, og her er fælden de fleste falder i, hvis man benytter sine stb-bokse via Masterlink i andre rum SKAL der sidde scart eller y/c kabel på, da HDCP ikke tillader videredistibution af HD-content, altså konverterer hovedrummet det analoge signal til RF-out som en kanal i det almindelige antennesystem. Så man får ikke den samme billede oplevelse i linkrummet, som på hovedrums-produktet , men det er bedre end ingenting.
    .
    Mvh. Peter Pan 

    Ja, der SKAL sendes DD5.1 for at få det til at virke, meget latterligt at sådan en ting ikke er rettet i de seneste SW opdateringer.

    Mht tænd/sluk problematikken, så har jeg bestemt mig til at vente på B&O's DVB-C modul som skulle være klart her efter sommer, så slipper man for det bøvl med underlige YouSee bokse :)

    Indtil videre nøjes jeg med min Sagem 60.

    /Jacob

     

    Hej Jacob.

     Hvad er det for et DVB-C modul du snakker om? Så vidt jeg ved er B&O ikke interesseret i at producere et sådan modul grundet de mange forskellige digitale standarder rundt omkring i verden. Jeg er meget interesseret i at høre yderligere såfremt du eller andre har viden herom.

     

    På forhånd tak

     

    Ehlerz 

    BV7-40 MK IV, BL5´s, BL3´s, BL 3500, BL7-4, BS3000, BC 6-23, BV 1, BS3.

  • 07-30-2008 3:05 PM In reply to

    • Weebyx
    • Top 200 Contributor
      Male
    • Joined on 06-30-2008
    • Denmark
    • Posts 321
    • Bronze Member

    Re: BV7 MkII og MkIII connection to Samsung HD DVB-C box

    Ehlerz:

    Hej Jacob.

     Hvad er det for et DVB-C modul du snakker om? Så vidt jeg ved er B&O ikke interesseret i at producere et sådan modul grundet de mange forskellige digitale standarder rundt omkring i verden. Jeg er meget interesseret i at høre yderligere såfremt du eller andre har viden herom.

     

    På forhånd tak

     

    Ehlerz 

    Jo, B&O har indset(lidt) at de bliver nød til at følge med tiden hurtigere end de har gjort tidligere. De kommer med et MPEG-2 DVB-C modul "efter sommer". Jeg gætter på september ca.

    Der kommer så en upgrade til MPEG-4 når de har den klar. De køber ikke et færdigt modul fra f.eks Samsung. Det bliver et 100% B&O fabrikeret modul.

    Jeg har oplysningerne fra min lokale forhandler. Jeg spurgte selv B&O for en 3 måneder siden via deres hjemmeside, men vedkommende der svarede tilbage ville ikke bekræfte DVB-C modulet.

    Min forhandler bliver dog ved med at fortælle mig at den er god nok.

    Håber ikke det er en and :(

    Mvh

    Jacob

  • 07-30-2008 5:57 PM In reply to

    Re: BV7 MkII og MkIII connection to Samsung HD DVB-C box

    Hej
    Efter de rygter jeg har hørt er der det problem at et DVB-C MPEG 2 modul ikke kan opdateres, så vil aldrig smide 3600 kr. efter et B&O DVB-C modul før det er med MPEG 4.
    Mvh. Peter Pan
  • 07-31-2008 4:11 AM In reply to

    • Weebyx
    • Top 200 Contributor
      Male
    • Joined on 06-30-2008
    • Denmark
    • Posts 321
    • Bronze Member

    Re: BV7 MkII og MkIII connection to Samsung HD DVB-C box

    Peter Pan:
    Hej
    Efter de rygter jeg har hørt er der det problem at et DVB-C MPEG 2 modul ikke kan opdateres, så vil aldrig smide 3600 kr. efter et B&O DVB-C modul før det er med MPEG 4.
    Mvh. Peter Pan

    Det er så ikke hvad jeg er blevet fortalt, men jeg håber ikke du har ret, for så for de ikke solgt nogle af deres MPEG-2 moduler :)

    Jeg tror godt de kan lave et MPEG-2 modul der kan opdaterers til 4 når de engang får bakset det færdigt på ingeniørbordet. Jeg fik også af vide da jeg købte mit BV7 MKIII at der ikke kom en blu-ray afspiller indbygget, fordi BR standarden jo ikke er 100% færdig endnu, og derfor laves der hele tiden nye features på BR (godt med en PS3 der bare opdaterer fra nettet :)). Men vupt så kommer der nu en opgradering til alle der har købt et BV7 MKIII så de kan få indbygget BR :) Jeg ved ikke prisen, men det er ikke langt ude i fremtiden.

    Mvh

    Jacob

Page 4 of 31 (762 items) « First ... < Previous 2 3 4 5 6 Next > ... Last »