in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-05-2012 11:13 AM by Peter Pan. 468 replies.
Page 9 of 31 (762 items) « First ... < Previous 7 8 9 10 11 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 05-08-2009 10:34 AM In reply to

    • Trucker
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-22-2007
    • Denmark
    • Posts 33
    • Founder

    Re: BeoVision 7-40" Mk IV med 100 Hz LCD / Blu-ray

    Hej Peter,

    vil du opgradere igen til IV? Kan du sælge din III til en acceptabel pris?

    Jeg overvejer selv om jeg skal opgradere eller vente til 55".

    Men bytteprisen til den tid vil nok være enorm da priserne syntes at falde konstant på brugte BV.

    mvh

    Trucker

  • 05-08-2009 11:26 AM In reply to

    Re: BeoVision 7-40" Mk IV med 100 Hz LCD / Blu-ray

    Hej Trucker
    .
    Nej jeg vil ikke opgradere før et nyt BeoVision 7 med LED lys bliver lanceret.
    .
    Men måske kommer et Blu-ray kit på tale.
    .
    BeoVision 7-40 Mk IV inkl. DVB-S/T eller DVB-HD, inkl. Beo4 fjernbetjening og  Blu-ray. Pris 62.995 kr.
     
    BeoVision 7-40 Mk IV inkl. DVB-S/T eller DVB-HD, inkl. Beo4 fjernbetjening. Pris 49.995 kr. 
     

    Blu-ray retrofit kit til opgradering af BeoVision 7-40 version Mk III

    B&O kan nu tilbyde Blu-ray retrofit kit til opgradering af BeoVision 7-40 version Mk III (full-HD 50 Hz).
    Bemærk venligst, at denne version - BeoVision 7-40 mkIII – er den eneste version, der kan få installeret
    Blu-ray retrofit kit.

    Prisen på Blu-ray retrofit kit er DKK 6695,- inklusiv moms.

    Grundet omkostningerne og kompleksiteten ved en opgradering af BeoVision 7-40 Mk III med Ethernet stik
    holdt op imod de reelle fordele ved BD live, så vil Blu-ray replacement kit blive leveret uden Ethernet stik.

    Bemærk venligst, at den udskiftede DVD afspiller i BeoVision 7-40 Mk III, ikke kan leveres tilbage til B&O.

    Mvh. Peter Pan

  • 05-25-2009 4:38 PM In reply to

    Re: BeoVision 7-40" Mk IV med 100 Hz LCD / Blu-ray

    Hej Peter,

    Jeg har selv BV 7-40 III og har også hørt nyheden omkring Blu-Ray, men tror nu ikke jeg vil forsøge at bytte før der sker noget mere end blot det.

    Skiftede selv mit mk II ud efter 1 år og det kostede sgu meget, men var det hele værd pga. den digitale platform. Mener ikke det ville være pengene værd blot for at få Blu-Ray og 100 hz. Da jeg ikke endnu har haft brug for at leje/købe en Blu-ray film, så kan jeg nok klare mig et stykke tid.

    Har TDC TV som udbyder og venter med længsel på at de kommer med noget HD, da det er min eneste mulighed. Har endnu tilgode at se et HD tv-signal på mit BV 7-40 III.

    En helt anden sag, som jeg er sikker på du er den rette at spørge om. Jeg har lige anskaffet en Macbook Pro og ville høre om jeg kan tilslutte en apple airport express og høre musik igennem min audio/tv-opsætning?

    På forhånd tak

    Mvh,

    Michael

  • 05-25-2009 5:04 PM In reply to

    Re: BeoVision 7-40" Mk IV med 100 Hz LCD / Blu-ray

    Hej Michael

    Jeg deler fuldt og helt din opfattelse om BV 7-40 III / Blu-Ray, og vil ikke bytte før der kommer et BeoVision TV med LED i stedet for lysstofrør.

    Har du en Samsung HD boks fra YouSee (TDC) kan du uden ekstra betaling se to HD kanaler. TV2 Film HD på kanal 16, og TV2 Sport HD på kanal 26. 

    Angående Apple airport kan du på dette link se om det er noget du kan bruge:

    http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23818&PN=1&TPN=15

    Mvh. Peter Pan.

  • 05-26-2009 3:20 AM In reply to

    Re: BeoVision 7-40" Mk IV med 100 Hz LCD / Blu-ray

    Hej Peter

    Har desværre ikke mulighed for Yousee der hvor jeg bor og har derfor TDC TV (ip-tv).

    Mht. Apple airport så ville jeg gerne slutte den direkte til mit tv/anlæg og ikke direkte til højtalerne.

    Findes der mulighed for det?

    Mvh,

    Michael

  • 05-26-2009 5:02 AM In reply to

    Re: BeoVision 7-40" Mk IV med 100 Hz LCD / Blu-ray

    Hej Michael

    Mht. Apple airport findes der flere versioner. Men hvis det produkt du sidder
    med har S/pdif out er det jo bare at tilslutte et kabel til S/pdif  in på BeoVision 7.

  • 05-26-2009 5:04 AM In reply to

    Desktop opdatering (PP Design)

    Desktop opdatering
     
    Hvis du er BeoVision 7 fan, og måske allerede benytter min Beo-desktop tegning på dit
    PC skrivebord, kan du her hente min seneste opdatering af BeoVision 7 Mk IV Blu-Ray.
     
     
     
     
    Download B&O Desktop (Blu-Ray). skrivebord til din PC: http://peecee.dk/upload/view/172123/full 
     
    Kan du henter et flot Blu-Ray biografskilt, som kan printes ud og sættes i glas og ramme.
     
     
     
     
  • 05-26-2009 10:02 AM In reply to

    Re: BeoVision 7-40" Mk IV med 100 Hz LCD / Blu-ray

    Den har kun et almindeligt minijack-stik til lyd. Kan det bruges til noget?

  • 05-26-2009 10:18 AM In reply to

    Re: BeoVision 7-40" Mk IV med 100 Hz LCD / Blu-ray

    Eller vil den kunne tilsluttes mit Beosound 2300 på en eller anden måde?

  • 05-26-2009 3:57 PM In reply to

    Adapter kabel

    Du skriver, du kun har en Jack udgang. Så kan du benytte samme adapter kabel som fra en iPod:  Stereo 3,5 Jack stik ------> 5 polede DIN stik.

    På en BeoSound skal du ind via AUX IN, som er en 7 polet DIN bøsning. Et 5 polet
    DIN stik er ok når man ikke skal overføre datalink.



    Kablet kan købes færdigt i B&O butikker osv.

    Mvh. Peter Pan

  • 05-26-2009 4:41 PM In reply to

    Desktop opdatering

     Vejledning til Desktop.

    Du har 38 felter til ikoner + 6 muligheder for placering af musik link på (Beo4.)
    Højreklik på skærmen og fjern flueben, så du kan rykke dine ikoner på plads.

    Mvh. Peter Pan

  • 05-30-2009 3:47 AM In reply to

    Vejledning til lodning af PowerLink kabler

     
    Jeg har lavet en vejledning, så der ikke skulle være noget at tage fejl af.
     
    Det letteste er jo at købe et PowerLink Mk II eller Mk III kabel i B&O butikken,
    og klippe kablet over på mitten. Nu står du med to længder med det 8 polet DIN
    stik i den ene ende, og du slipper for det besværlige lodde arbejde i et 8 polet DIN stik.
    Nu skal du bare lodde det stik på du skal bruge i den anden ende.
     
    På det stik du lodder på, loddes blå data stel sammen med
    audio stel, der er viklet om højre og venstre kanals + ledninger. 
     
    God fornøjelse.
     
     
    Her kan man se at PowerLink MK II, er lidt tykkere end MK III.
     
     
    Her min lodde tegning for Mk II PowerLink kablet.
     

    Her min lodde tegning for Mk III kablet.

    .

    Undgå elektrisk støj, benyt altid PowerLink kabel når du lodder en DIN til ? adapter.

    __________________
    Mvh. Peter Pan
  • 05-31-2009 12:45 PM In reply to

    Beo 5 tool 3.0.0.2 download

  • 06-08-2009 7:14 AM In reply to

    Re: Download Bang & Olufsens MasterLink Håndbogen

    Hej Peter

    Jeg følger tit din tråd med stor interesse.

    Jeg har et spørgsmål til dig ang. Masterlink.

    Jeg har støbt flex slanger ned i mit gulv til alle mine ledninger, men skal nu til at bestille ledning, stik osv til at få styr på følgende:

    Antenne, Scart, Powerlink, Masterlink & S/pdif

    Men læste på:

    http://www.av-connection.dk/?PGr=913&ML=327

    At man godt kan købe et ML kabel men da der skal speciel udstyr (tænger) til at samle ML stik med kan disse ikke eftermonteres?

    Så i dit link at man kunne få ML stik, men har ikke kunne finde nogen, har du faldet over nogle steder hvor man kan købe Masterlink stik?

    Har dog et 20m Masterlink kabel så kunne bruges ved hjælp af at samle det i en ML samleboks, men dette må være 2. prio

    Regards Anders

  • 06-08-2009 10:49 AM In reply to

    Re: Download Bang & Olufsens MasterLink Håndbogen

    Hej ThePriest

    I et Beocenter kan du købe løse MasterLink stik. Men den tang der skal bruges
    for at montere, er vist ret kostbar. Så du skal overveje om det ikke er billigere at
    lade butikkens montør klare stik monteringen, hvis det bare handler om et par stik.

    Mvh. Peter Pan

  • 06-13-2009 2:58 AM In reply to

    Prosjekt - Cinema Control

    Beo4all skrev:
        

     

    Prosjekt - Cinema Control.

    Jeg har valgte å integrere alt i Cinema Control boksen. Lutron GRX-AV kan kobles via en buss
    for å styre lys i flere lyssoner i rommet, samt flere lyssenarier. Ganske fleksibelt...

    PD2 liften fra FutureAutomation koster ca. NOK 24000,- inklusive styringsboks.

    Du finne mere info på http://www.futureautomation.co.uk/projectormounts.htm




     

     

  • 06-13-2009 3:16 AM In reply to

    Re: Prosjekt - Cinema Control

    Du kan stille spørgsmål om ovenstående prosjekt - Cinema Control ved at
    skrive til Beo4all.

    Her:  http://www.hifi4all.dk/forum/pm_new_message_form.asp?name=Beo4all

    Mvh. Peter Pan.

  • 06-17-2009 4:50 PM In reply to

    Nyt på BeoVision 7 Mk IV

    En nyhed på BeoVision 7-40 Mk IV's stikpanel er:

                              

    Ny brugervejledningen til Mk IV , har du den ? . B&O rider ikke samme dag som de sadler.  

  • 06-18-2009 4:59 AM In reply to

    • MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

    Re: Nyt på BeoVision 7 Mk IV

    Peter Pan:

    En nyhed på BeoVision 7-40 Mk IV's stikpanel er:

                              

    Hej PeterPan!

    Det er fordi Mk IV's Blu-Ray afspiller understøtter web indhold.

    /MikaelB

  • 06-18-2009 9:55 AM In reply to

    Re: Nyt på BeoVision 7 Mk IV

    Den er jeg helt med på MikalB

    ____________________________

    Ny prisliste fra Bang-Olufsen f.o.m. 01-06/2009 -Download-

    Mvh. Peter Pan

  • 06-21-2009 12:09 PM In reply to

    Re: DVB HD tuner

    Heja.

    Har et BV7-40 MKii. Er der nogen der kan forklare den tekniske årsag til teksten:

    Vær venligst opmærksom på at BeoVision 7-32 MK I + II (se ovenfor) + III/MK IV, BeoVision 7-40 MK I (se ovenfor) + II og BeoCenter 6-26 vil med DVB-HD modul kunne modtage MPEG4-HD. Men signalet vil dog blive konverteret til standard signal (SD) på skærmen.

    som står i indlægget http://forum.beoworld.org/forums/p/311/194485.aspx#194485

    Altså hvorfor konverteres et fremtidigt HD-signal til SD bare fordi man har et BV7-40 Mkii? Det er jo netop HD-ready, og derfor burde der kunne udsendes i 720p.

     

  • 06-24-2009 4:44 PM In reply to

    • MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

    Re: DVB HD tuner

    Med de listede modeller i mente - så må det være fordi de kun har mulighed for at vise HD-Ready (720p) signal, og ikke Fuld HD (1080p) signal.

    /MikaelB

  • 06-25-2009 4:20 AM In reply to

    Re: DVB HD tuner

    Nå for katten.

    Det undrer mig bare, for billige DVB-T MPEG4-tuners med HD som f.eks. Triax, kan man selv vælge output f.eks. SD, 720p eller 1080i.

    Jeg havde ikke lige fantasi til at tro at dette ikke ville være en facilitet hos B&Os nye DVB-HD-tuner.

    Det ender nok med at jeg køber en af de billige

  • 07-12-2009 7:38 AM In reply to

    Re: DVB HD tuner

    agenten007

    At du på en Triax DVB-T MPEG4-tuner med HD kan skifte mellem
    output SD, 720p eller 1080i, ændre ikke at du først kan bruge det til
    noget fra og med BV 7 Mk III fordi BeoSystem3 her er indbygget.
    Det er også fra og med Mk III, det blev muligt at tilslutte HDMI stik.

    BV 7 Mk III er det første Full HD tv i 7 serien.

  • 07-16-2009 7:34 AM In reply to

    Vedr. Yousee

    Hej Peter,

    Jeg skal flytte til en lejlighed der har mulighed for Yousee (har TDC-TV nu) og har et BV 7-40 MK III. Kan Yousee´s HD-boks (harddisk) styres via beo 4 og hvordan syntes du samspillet er mellem tv og boks. Både billedkvalitet og betjening?

    Mvh,

    Michael

Page 9 of 31 (762 items) « First ... < Previous 7 8 9 10 11 Next > ... Last »