in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 01-07-2008 1:38 PM by Beofreak. 73 replies.
Page 3 of 3 (74 items) < Previous 1 2 3
Sort Posts: Previous Next
  • 11-04-2007 10:57 AM In reply to

Re: Beovision 9

@ HarleyD

Als toestellen af fabriek worden gecalibreerd zou dat uniek zijn..... Het proces kost zeker ca. 15 minuten tot een half uur per toestel. Ik kan het mij eerlijk gezegd nauwelijks voorstellen dat B&O (of welke fabrikant dan ook) dat doet.

• 11-04-2007 11:12 AM In reply to

Een half uur lijkt me weinig..woensdag heb ik een afspraak om mijn toestel te calibreren en dit zou ongeveer twee uur duren. Ik weet niet of B&O het bij zijn toestellen doet maar als mijn beeld woensdag beter is had ik het liever gehad dat zij het deden en niet de klant...Eerlijk gezegd geloof ik niet dat het beeld beter zal zijn maar ik hou U op de hoogte !!!  

• 11-04-2007 11:29 AM In reply to

Ik heb mijn toenmalige Loewe TV door Frank Doorhof van ITC laten calibreren. Dat duurde ca. een half uur (althans, dat staat mij bij), en het beeld knapt er zeer zeker van op. In een Nederland zijn er een klein aantal gecertificeerde personen die calibreren. Het kan zeker de moeite waard zijn.

• 11-04-2007 11:48 AM In reply to

Ik hoop het Bartje...ik had na een tip er eentje gevonden in Nederland en na wat speurwerk heb ik een gevonden in Belgie. Wanneer het beeld goed is hoef ik weinig te betalen anders zijn het er 200...we zien wel.

• 11-04-2007 12:35 PM In reply to

Welk toestel laat je ISF caliberen, Freak?

En wat ik leuk zou vinden is als je nu even wat fotos neemt van stilgezette DVD beelden van je televisie en straks na de calibratie dezelfde beelden weer fotografeert.

Kunnen we allemaal goed het verschil zien !  Ik heb zelf nog nooit een ISF gecalibreerde B&O gezien dus ben ook heel benieuwd.

• 11-04-2007 12:51 PM In reply to

Een Beovision 9 en voor de fotos zal ik zorgen !! 
  • 11-04-2007 1:28 PM In reply to

Leuk !!!

Je kan het best zonder flits de fotos nemen in een zo duister mogelijk vertrek. Met stilstaande beelden van bijvoorbeeld dvd. krijg je ze goed scherp.

• 11-04-2007 4:57 PM In reply to

BartS:

@ HarleyD

Als toestellen af fabriek worden gecalibreerd zou dat uniek zijn..... Het proces kost zeker ca. 15 minuten tot een half uur per toestel. Ik kan het mij eerlijk gezegd nauwelijks voorstellen dat B&O (of welke fabrikant dan ook) dat doet.

En toch is het echt waar ......ik heb het met mijn eigen ogen gezien dat hij de sticker over schreef en de waardes in de tv in heeft gevoerd !!

( de boel week trouwens behoorlijk af van de standaard instellingen )

Ik geloof hier dus wel in , dit zijn nou net de dingen waar B&O wel de tijd voor neemt en ook kan nemen .

Ik heb ook echt een super super mooi/strak  beeld , dit overteft echt mijn grote favoriet de Avant RF ......( en dit terwijl ik nog analoog kijk )

@Beofreak,

ik denk dat jij dit niet kan zien omdat de BV-9 een kap heeft over de achterzijde .

• 11-04-2007 8:34 PM In reply to

Ik denk dat je weer een iets te roze bril op hebt, Harley.

Ik neem aan dat je het over een Beovision 4 hebt?

Vanzelfsprekend dat deze apart ingesteld moet worden voor in gebruikname. De monitor en chassis zijn standaard niet gekoppeld zoals een Bevision 5 of 9

Iedere monitor is anders en ieder chassis heeft marges. Logisch

Dus niks typisch B&O, ze moeten wel!!!

Bij fabrikage van Monitor en Beosystem 3 is niet van tevoren bekend, welke monitor aan welk Beosystem3 komt te hangen, dus logisch dat een en ander bijgesteld moet worden. 

Dat was met de Pioneer ook zo toen ze nog losse tuners hadden..

• 11-05-2007 9:46 AM In reply to

Bingo:

Vanzelfsprekend dat deze apart ingesteld moet worden voor in gebruikname. De monitor en chassis zijn standaard niet gekoppeld zoals een Bevision 5 of 9

Bij fabrikage van Monitor en Beosystem 3 is niet van tevoren bekend, welke monitor aan welk Beosystem3 komt te hangen, dus logisch dat een en ander bijgesteld moet worden. 

In je verhaal zit mijn inziens geen logica , het menu welke tevoorschijn komt bij het opstarten is volledig B&O , waarom zou je eerst je eigen instellingen erin gaan zetten om vervolgens weer een sticker erop te plakken waar je andere waardes op schrijft ??( dan kun je af fabriek toch ook meteen de juiste instellingen programmeren )

Toen de tv voor de eerste keer werd op gestart was in mijn ogen het beeld goed , na de wijzigingen was het beeld super

Ik weet dat je er niet aan wil , maar dit zijn gewoon dingen waar B&O over nadenkt en ook de tijd voor wil en kan nemen in tegenstelling tot de andere merken waar alles massaal moet en tegen concurerende prijzen .

ps: een BV-9 is het zelfde als een BV-4-50 met een BS-3 , als jij technische verschillen weet mag mij die vertellen .

• 11-05-2007 10:11 AM In reply to

Bingo:

Bingo... dit foto'tje stamt nog uit de tijd van de BV5... maar is nu ook nog het geval.. en ik denk NIET dat men een gat in het scherm aan het boren is...

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 11-05-2007 10:29 AM In reply to

Ja, maar dat is op de fabriek, dat is logisch.

• 11-05-2007 11:00 AM In reply to

HarleyD:

ps: een BV-9 is het zelfde als een BV-4-50 met een BS-3 , als jij technische verschillen weet mag mij die vertellen .

De BV4 en de BS3 zijn 2 aparte produkten, die van fabriek af geen koppel vormen. Die waardes die bij jouw ingevoerd zijn, zijn nodig om wel een koppel te vormen. Bovendien komt er elke keer weer een ander generatie paneel, terwijl de BS3 gelijk blijft. Dan zullen er toch wat waardes vervangen moeten worden.
  • 11-05-2007 11:27 AM In reply to

Bingo:

Ja, maar dat is op de fabriek, dat is logisch.

Pffffffffffffffff

• 11-05-2007 11:33 AM In reply to

DoubleU:

HarleyD:

De BV4 en de BS3 zijn 2 aparte produkten, die van fabriek af geen koppel vormen. Die waardes die bij jouw ingevoerd zijn, zijn nodig om wel een koppel te vormen. Bovendien komt er elke keer weer een ander generatie paneel, terwijl de BS3 gelijk blijft. Dan zullen er toch wat waardes vervangen moeten worden.

Mijn scherm is de full HD versie van het laatste  type , en daarom moest de BS-3 ge-update worden ......dat heeft volgens mij niet veel met het scherm te maken ....ik geloof ook niet dat B&O voor de BV-9 een andere BS-3 produceerd als welke bij de BV-4 word geleverd .

• 11-05-2007 3:20 PM In reply to

Maar dan kunnen de waardes wel op de fabriek al aangepast worden.

Hetzelde gebeurt volgens mij met een chassis verwisselen van een CRT. Dan verhuist de software, met zijn instellingen, ook mee naar het nieuwe chassis. 

Je hebt overigens een prachtige setup nu. Echt zoveel mooier als een BV9. Cool

• 11-07-2007 1:54 AM In reply to

Vandaag is het zover!!

Ik kan haast niet wachten op zijn reactie en de foto's . Yes -  thumbs up

• 11-07-2007 3:23 PM In reply to

Ik heb goed en slecht nieuws...

• 11-08-2007 8:57 PM In reply to

Vertel !!!!
  • 11-09-2007 3:54 PM In reply to

Sorry voor het wachten, de fotos waren geen succes maar de calibratie is gelukt !! Na ongeveer twee uur was de klus geklaard en het resultaat was dik in orde. Het beeld was zoals Bingo schreef veel te blauw waardoor het wit niet echt wit was enz...het beeld is nu warmer en alles lijkt natuurlijker, in het begin is het wennen maar alles is duidelijker en aangenamer om naar te kijken. 
  • 11-10-2007 1:46 AM In reply to

Kan je wel fotos maken van dvd shots op je televisie nu die gecalibreerd is ?

Ik ben toch wel benieuwd om dat eens te zien !

• 01-02-2008 6:27 AM In reply to

• 01-02-2008 7:51 AM In reply to

• Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

Beofreak: