in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 01-07-2008 1:38 PM by Beofreak. 73 replies.
Page 1 of 3 (74 items) 1 2 3 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 10-21-2007 3:53 PM

• dedam
    • Not Ranked
    • Joined on 07-03-2007
    • Posts 15
    • Bronze Member

Beovision 9

Ik krijg eerdaags de Beovison 9 met Beolap 9 afgeleverd

Voor de beovison 9 ben ik bezig een HD reciever bij Casema te bestellen.

Nou is mijn vraag of er HD recievers zijn die communiceren met de Beovison 9 zodat ik de reciever ook kan bedienen met de Beo 5

Ik zou het echt hinderlijk vinden als ik mijn systeem niet meer kan bedienen met 1 afstandbediening

En moet ik voor de mijn beovision 7-40 in de slaapkamer ook een aparte digitale reciever bestellen

• 10-21-2007 6:24 PM In reply to

Re: Beovision 9

Ik zou als ik jou was nog even wachten met je kabel hd ontvanger.

Er komt een HD PVR aan met dubbele tuner.

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/casema-kiest-voor-de-atlantic-explorer-8455dvb-hdtv-recorder/

• 10-21-2007 6:36 PM In reply to

Als je goede coax kabels hebt liggen naar de BV-7-40 heb je absoluut geen digitale tv nodig , analoog beeld is perfect op dit toestel .
  • 10-22-2007 7:56 AM In reply to

• dedam
    • Not Ranked
    • Joined on 07-03-2007
    • Posts 15
    • Bronze Member

Bedankt voor de snelle reactie

Ik ga wachten op de nieuwe HD reciever van Casema 

Hoe zal het beeld zijn op de Beovision 9 met het analoge signaal ?

• 10-22-2007 9:08 AM In reply to

Het analoge signaal is absoluut een aanrader als je de vergelijking maakt met andere schermen indien die ook op een analoog signaal zitten. Je merkt hier heel duidelijk de B&O signaal correctie.

Maaaar... als je analoge TV kijkt; dan overschakelt naar een HD bron (vb Blue Ray Disk; perfect aan te sturen dmv de Beo5) en dan terug naar een analoog signaal.. dan pas gaat het beeld èrg tegenvallen; heeft niets te maken met de scherm... doch alles met het inkomende signaal.. Dit scenario is van toepassing op alle HD merken... Niet specifiek B&O.. Al blijft het opmerkelijk dat B&O z'n best doet om een analoog signaal "goed" te krijgen op een groot scherm.

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 10-22-2007 10:24 AM In reply to

Beeld is niet slecht met het analoge signaal maar het digitale is echt zuiver !!

Succes met je nieuw speelgoed en wanneer de Beolab 9 niet voldoen schuif je ze maar door...

• 10-23-2007 2:08 AM In reply to

Overdrijven is ook een kunst. De Pioneer Kuro 's maken nog wel een mooier plaatje van de analoge signalen hoor. De scaling daarin is minstens zo mooi. Dus leve de roze brilletjes weer... 
  • 10-23-2007 2:36 AM In reply to

liever een roze- dan een zwarte bril...........................Devil

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 10-23-2007 3:25 AM In reply to

• dedam
    • Not Ranked
    • Joined on 07-03-2007
    • Posts 15
    • Bronze Member

Hallo Bingo,

Ik volg dit forum al jaren

Ik plaats voor het eerst een post

Ik had zo gehoopt dat jij afzijdig zou blijven

• 10-23-2007 3:45 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

dedam:

Hallo Bingo,

Hallo dedam,

Welkom bij BeoWorld Smile

Bingo gaf goede tip om op die HD-pvr te wachten,
    da's toch een zinnige bijdrage ?  

Veel kijk- en luisterplezier met je nieuwe setup !

Smile

• 10-23-2007 3:50 AM In reply to

• dedam
    • Not Ranked
    • Joined on 07-03-2007
    • Posts 15
    • Bronze Member

Ignace:
    dedam:

Hallo Bingo,

Hallo dedam,

Welkom bij BeoWorld Smile

Bingo gaf goede tip om op die HD-pvr te wachten,
    da's toch een zinnige bijdrage ?  

Veel kijk- en luisterplezier met je nieuwe setup !

Smile

Je hebt gelijk dat had ik over het hoofd gezien

• 10-23-2007 4:02 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Volgens mij zijn het er meer,
    maar beter 1 dan geen ! Smile

Ik zie Bingo's kritiek niet als "last", zoals sommigen (die niet zelden geen kans onbenut laten om dit te uitten).
    Ieder zijn eigen mening, en als die niet bevalt, dan gewoon niet lezen.
    Daarnaast geeft kritiek stof tot nadenken, en zelfs B&O weet die kritiek te waarderen,
    als iedereen alleen maar oh en ah roept, dan krijg je geen serieuze / waardevolle informatie van de consument.

• 10-23-2007 6:26 PM In reply to

Ik zou voor de BV-9  kiezen voor digitaal kijken , dit beeld is net even te groot om nog analoog te kijken , ik vind analoog op plasma toch iets minder mooi .....

De BV-7-40 doet het uitstekend op analoog signaal......

Over Bingo zeg ik ff niets ......

• 10-24-2007 6:22 AM In reply to

Eduard, er altijd wel een verband van waaruit ik dat zeg. Dat jij dat niet ziet, is jouw probleem.

En ik begrijp nog steeds niet dat sommigen mijn mening zoals vervelend ervaren als ik gewoon met beide benen op de grond dingen wat relativeer.

Als opeens hier geroepen wordt dat de Beovision9 zo geweldig beeld maakt van het analoge en dat tussen de regels door gezegd wordt, geen televisie doet dat beter. Dan denk ik, welterusten!! Wordt wakker!!

Er is met alle respect al jaren geen test geweest van platte televisies waar B&O unaniem het beste beeld had. Dat geeft niet, kan nog goed zijn soms, maar ga asjelbieft niet lopen galmen hier van er is niks beter wat beeld betreft want dat is klinklare onzin. Dus ik vond het nodig om de waarheid wat minder geweld aan te doen, om te reageren over het jubelbericht inzake het analoge signaal.

En meneer Biologisch;  Een zwarte bril is iets anders als gewoon nuchter bij de feiten blijven hoor :-)

• 10-24-2007 7:29 AM In reply to

Bingo:

Eduard, er altijd wel een verband van waaruit ik dat zeg. Dat jij dat niet ziet, is jouw probleem.

En ik begrijp nog steeds niet dat sommigen mijn mening zoals vervelend ervaren als ik gewoon met beide benen op de grond dingen wat relativeer.

Als opeens hier geroepen wordt dat de Beovision9 zo geweldig beeld maakt van het analoge en dat tussen de regels door gezegd wordt, geen televisie doet dat beter. Dan denk ik, welterusten!! Wordt wakker!!

Er is met alle respect al jaren geen test geweest van platte televisies waar B&O unaniem het beste beeld had. Dat geeft niet, kan nog goed zijn soms, maar ga asjelbieft niet lopen galmen hier van er is niks beter wat beeld betreft want dat is klinklare onzin. Dus ik vond het nodig om de waarheid wat minder geweld aan te doen, om te reageren over het jubelbericht inzake het analoge signaal.

En meneer Biologisch;  Een zwarte bril is iets anders als gewoon nuchter bij de feiten blijven hoor :-)

Is wel sneu : meestal ben jij degene welke roept iets niet te begrijpen cq. te zien, nu is het tenminste een keertje iemand anders...:-)

In de gehele thread kan ik nergens [zelfs niet tussen de regels] een claim vinden dat geen TV het analoog "beter doet" dan de BV9..?! dus is volgens mij iedereen al wakker.

Dat er de laatste jaren geen tests zijn geweest waarin B&O het beste beeld heeft lijkt mij geen criterium; elke test is persoonsmaak gebonden en relatief, waardoor uiteindelijk een persoonlijk [waarde]oordeel sluitend kan en mag zijn......... imho. Ik laat de keuze van mijn nieuwe auto niet bepalen door de plaats op de testranglijst maar door persoonlijke smaak en een beetje emotie. wellicht zijn er betere [maar dat is relatief en subjectief] idem voor de A/V en B&O

"hij zei meneer tegen mij"  het lijkt de Mac wel......:-)  enfin ook die werd niet begrepen: ik doelde op het zwarte brilletje op jouw avatar als contraire op de door jou geroemde roze bril..........Big Smile

• 10-24-2007 7:32 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

niet werd begrepen..., was dat niet Kalimero ?

Smile

Okay, terug naar topic BeoVision 9 !

• 10-24-2007 10:50 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

eduard:

Calimero is met een "C"Embarrassed

.......

goh Eduard, bedankt.

ik zal wat meer op mijn spelling gaan letten !

Wink

• 10-24-2007 11:01 AM In reply to

Ik vind het te makkelijk om testresultaten af te doen als persoonlijk.

Er zijn wel degelijk veel technische ascpecten waar naar gekeken wordt. Als een televisie dan matig scoort is dat meestal terrecht en vaak ook nog zichtbaar voor een geoefend oog.

De Beovsion 7 heeft overigens altijd goed gescoord in tests ( maar nooit het beste). De Beovision 5 daarentegen is in tests vaak de vloer mee aangeveegd (net name het beeld dan).

Hoewel mijn technische kennis lang niet zo ver gaat als de recensist kon ik me geheel vinden in zijn bevindingen. Net zoals in de bevindingen dat de Beovision 7 goed scoorde.

Maar om de beste te zijn, daar moet je echt wat meer voor doen.

• 10-24-2007 11:11 AM In reply to

Bingo:
    Overdrijven is ook een kunst. De Pioneer Kuro 's maken nog wel een mooier plaatje van de analoge signalen hoor. De scaling daarin is minstens zo mooi. Dus leve de roze brilletjes weer... 

Nu valt me een voorval in van ongeveer jaartje geleden. Stond toen op een beurs.
    Aan de praat geraakt met een persoon die duidelijk een en ander afwist van plasma technologie... Uiteindelijk bleek het een medewerker te zijn van Pioneer. Het verbaasde me dan ook toen hij vertelde dat hun Plasma's toen (dus jaartje geleden) op standaard analoog signaal niet de kwaliteit haalde van een BeoVision 4-50/BeoSystem 3 combinatie... en dat de upscaling echt state of the art was!

Ander voorval was van een prof. fotograaf die z'n foto's bewerkt op photoproofing screens van Barco... Deze was verbaasd over de kleurechtheid (vooral huidskleur) van de foto's die via BeoMedia op de dezelfde BV4 getoond werden.

Dus zonder roze bril en uit de mond van niet-B&O klanten durf ik te stellen dat de BeoSystem 3 een redelijk verfijnd/goed systeem is.

Karel.

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 10-24-2007 1:12 PM In reply to

Ik heb alleen de Beovision 9 gezien met beosystem 3.

Ik vond de kleurbalans beslist te koel, maar dat komt ook omdat ik teveel gecalibreerde schermen de laatste tijd gezien heb. En van geen een fabrikant is die goed vanuit de doos.

Ik vind zelf de scaling die ik bij de dealer heb gezien zeer matig. Het kan incidenteel zijn geweest natuurlijk.

Maar de Beovison 9 is al getest door het duitse blad Video en die hielden zich vrij op de vlakte. Dan denk ik dat ze niet teveel voor het hoofd willen stoten wat ze mochten zon duur apparaat wel lenen om te testen. Het geluid was zoals te verwachten onovertroffen.  

• 10-25-2007 4:08 AM In reply to

Bingo:

Ik vind het te makkelijk om testresultaten af te doen als persoonlijk.

Er zijn wel degelijk veel technische ascpecten waar naar gekeken wordt. Als een televisie dan matig scoort is dat meestal terrecht en vaak ook nog zichtbaar voor een geoefend oog.

De Beovsion 7 heeft overigens altijd goed gescoord in tests ( maar nooit het beste). De Beovision 5 daarentegen is in tests vaak de vloer mee aangeveegd (net name het beeld dan).

Hoewel mijn technische kennis lang niet zo ver gaat als de recensist kon ik me geheel vinden in zijn bevindingen. Net zoals in de bevindingen dat de Beovision 7 goed scoorde.

Maar om de beste te zijn, daar moet je echt wat meer voor doen.

Testresultaten worden altijd beinvloed door de persoonlijke smaak van de tester[s] hoe geoeffend zijn oor en/of oog dan ook is en dat is maar goed ook omdat ik mijn uiteindelijke keuze dan ook bepaal door mijn persoonlijke smaak en niet die van de tester[s] uiteraard laat ook ik mij voorlichten door deze tests als leiddraad maar nooit als criterium.

Een TV [of auto] welke matig scoort zal men niet zo snel in zijn keuzepalet opnemen en dit dan wellicht ook terecht, maar indien het te kiezen artikel goed tot zeer goed scoort is dit voor mij voldoende en zal nooit streven naar de aankoop van "het beste" omdat dit een momentopname zal zijn en het artikel een maand later toch weer het predikaat "gewoon goed" zal krijgen.

Kortom "het beste" is tenslotte zeer relatief en indien dit het doel is zal men tenminste elk jaar een nieuwe TV moeten kopen en waarschijnlijk telkens van een ander merk; ik stel mijn ogen en oren dan ook tevreden (en dat naar volle tevredenheid...;-) met mijn huidige opstelling BV3-BS4-Penta3-BL5000, deze opstelling is wellicht wat klassiek naar de huidige maatstaven maar ziet er dan ook nog goed uit ook als totaalbeeld in de living !

Page 1 of 3 (74 items) 1 2 3 Next >