in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-07-2008 1:38 PM by Beofreak. 73 replies.
Page 2 of 3 (74 items) < Previous 1 2 3 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 10-26-2007 11:38 AM In reply to

    Re: Beovision 9

    Ik zal wat fotos plaatsen hier van een gecalibreerde Pioneer 50 inch Kuro. Misschien dat jullie dan zien dat op dit moment de Beovision 9 dit niveau niet haalt. Ik hoor graag als het wel zo is hoor, kan zijn dat ik een versie niet ken. Een geoefend oog ziet gelijk het gebrek aan kleurzweem die er helemaal niet is. Geen enkele kleur overheerst of beinvloedt de andere. De ongeevenaarde zwartwaarde van de Kuro is inmiddels wel bekend. Voor de volledigheid zeg ik er nog bij dat de grootste verdienste van deze prachtige beelden toch echt de ISF calibratie is.

     

     

     

  • 10-26-2007 11:49 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Beovision 9

    Da's inderdaad echt mooi strak beeld.

    ISF calibratie, kun je dat toelichten ?

     

  • 10-26-2007 1:35 PM In reply to

    Re: Beovision 9

    http://www.isfcalibraties.nl/

    Het kan voor alle merken televisies. CRT, LCD of Plasma het maakt niet uit.

  • 10-26-2007 6:21 PM In reply to

    Re: Beovision 9

    Bingo:

    Ik zal wat fotos plaatsen hier van een gecalibreerde Pioneer 50 inch Kuro. Misschien dat jullie dan zien dat op dit moment de Beovision 9 dit niveau niet haalt. Ik hoor graag als het wel zo is hoor, kan zijn dat ik een versie niet ken. Een geoefend oog ziet gelijk het gebrek aan kleurzweem die er helemaal niet is. Geen enkele kleur overheerst of beinvloedt de andere. De ongeevenaarde zwartwaarde van de Kuro is inmiddels wel bekend. Voor de volledigheid zeg ik er nog bij dat de grootste verdienste van deze prachtige beelden toch echt de ISF calibratie is.

     

    Welke bron is hiervoor gebruikt (DVD, BlueRay, HDDVD, PC,......) en hoe is die op de TV aangesloten?
    En welke film of documentaire wordt daar afgespeeld?

  • 10-27-2007 3:41 AM In reply to

    Re: Beovision 9

    Geen idee, maar het zal ongetwijfeld HD materiaal zijn. Ik vermoed blu-ray ofzoiets. Zal waarschijnlijk aangesloten zijn met HDMI. Geen idee, welke documentaire of programma het is. Maar dat maakt ook niet uit, want het gaat om de kleurbalans en zwartwaarde.
  • 10-27-2007 2:12 PM In reply to

    Re: Beovision 9

    Eigenlijk ben ik er wel benieuwd naar, in hoeverre de ISF-calibratie scheelt van de fabrieksinstelling. Want volgens mij is dat niet veel.

    Ik heb het uiteraard over de B&O produkten. 

  • 10-27-2007 2:25 PM In reply to

    Re: Beovision 9

    Ik denk over het algemeen genomen dat B&O iets te hoog zit met zijn kleurtemperatuur. Te koel dus.

     

  • 10-27-2007 8:32 PM In reply to

    Re: Beovision 9

    Hallo Bingo 

    Deze te hoge kleurentemperatuur dus ook het te koele beeld zouden verholpen worden of een beter resultaat hebben door een calibratie ? Met het beeld lijkt me niets mis, hangt af van het signaal en door de HD ondersteuning van de zenders maar wanneer het beter kan denk ik dat het de moeite loont om dit te proberen...Kan je me ook zeggen of deze mensen ook naar België komen ? Er rest me nog een lastige..als de oplossing zo simpel is maakten de mensen van B&O dan een foutje ???

    Alvast bedankt voor de info

    Fil. 

     

     

     

  • 10-28-2007 2:59 AM In reply to

    Re: Beovision 9

    Natuurlijk is er niks mis met het beeld, maar door een ISF calibratie is de grijsschaal nagenoeg perfect.

    Dat kan bij een B&O televisie uiteraard ook. Maar je moet het wel willen uiteraard. Als jou de kleurtemperatuur van B&O aanstaat, waarom zou je het dan doen? Het is echt bedoeld voor de mensen die het zien en het nog beter willen hebben.

  • 10-28-2007 7:18 AM In reply to

    • Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

    Re: Beovision 9

    Ik begrijp het nut niet van die calibratie.

    Als ik moet geloven, zit iedere TV fabrikant dus verkeerd met zijn calibratie en is er maar één firma die het beeld altijd in optimale staat kan brengen.

    Misschien zijn er toestellen die hun grijswaarde kunnen verbeterd zien fabriek af, maar B&O moet toch optimaal getuned zijn bij aankoop, das toch het minste wat ik verlang van deze fabrikant. Wat kun je daaraan nog verbeteren?

    Alles is afhankelijk van de input, kijk maar es naar het verschil tussen gewoon antennesignaal en DVB-T op eenzelfde toestel.

    Onlangs een Philips lcd gezien die beide ontvangstvormen intern aan boord had en er was mijlenver verschil in scherpte, kwaliteit, kleuren en... grijswaarde op deze tv wanneer je omschakelde tijdens een studioprogramma.

    Calibreren breng dus volgens mij weinig verbetering, alleen kost het je een flinke duit. De input is het echt belangrijke.
     

    Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

  • 10-28-2007 7:40 AM In reply to

    Re: Beovision 9

    Kan er iets mislopen tijdens een calibratie waardoor het toestel anders of minder goed werkt ??
  • 10-28-2007 8:14 AM In reply to

    Re: Beovision 9

    Alle grote filmstudios en televisiestudios werken met de 6500 Kelvin kleurtemperatuur.

    Om het beeld exact gelijk te krijgen zoals een regisseur bedoeld heeft is de ISF calibratie voor thuis de laatste jaren enorm in opgang gekomen.

    Nee, je kan je televisie niet onherstelbaar beschadigen met een ISF calibratie

  • 10-28-2007 9:03 AM In reply to

    Re: Beovision 9

     

    Dat is al goed nieuws...Kan je me helpen met dit : wanneer ik een zwart scherm heb met een witte tekst (bvb bij gebruik van de Beoplayer) dan zie ik dezelfde tekst nogmaals op de achtergrond...wat is dit en indien mogelijk hoe geraak ik dit kwijt ??

  • 10-28-2007 10:21 AM In reply to

    Re: Beovision 9

    maak eens een foto ervan en plaats em hier, zo is daar niks van te zeggen.

  • 10-28-2007 3:47 PM In reply to

    Re: Beovision 9

    Hoe plaats ik de foto op het forum ??

  • 10-29-2007 3:30 PM In reply to

    Re: Beovision 9

    IMG_3132.jpg Ik weet niet of dit duidelijk genoeg is anders neem ik een andere.


  • 10-30-2007 7:39 AM In reply to

    Re: Beovision 9

    Dat is echt dubbelcontouren. Daarom zijn pasonic schermen dus beroemd. Mooi beeld maar door het glasfilter ervoor geplaats altijd dus die dubbele contouren.

    Pioneer kent dit grote nadeel niet door het direct color filter.

  • 10-30-2007 11:42 AM In reply to

    Re: Beovision 9

     

    Er is dan ook weinig aan te doen maar het beeld is inderdaad zeer goed, ik heb het enkel in bepaalde gevallen zoals gebruik Beoplayer...moet ook vermelden dat ik de foto van boven heb genomen zodat het dubbel beeld duidelijk te zien was en heb in normale kijkhoogte weinig of geen last.Voor de rest kan ik van dit prachtig toestel weinig slecht zeggen buiten dat het lastig is dat hij wat traag opstart maar dat blijkt normaal te zijn...

     

  • 10-30-2007 1:46 PM In reply to

    Re: Beovision 9

    Voor de rest heb je een prima beeld hoor!!!

     

  • 10-30-2007 3:20 PM In reply to

    Re: Beovision 9

    Ik twijfel daar niet aan Bingo en ik ben blij dat jij daar ook zo over denkt en bedankt voor de technische info !!!

     

  • 11-02-2007 12:22 PM In reply to

    Re: Beovision 9

    Bingo:

    http://www.isfcalibraties.nl/

    Het kan voor alle merken televisies. CRT, LCD of Plasma het maakt niet uit.

    Bedankt voor de tip.
    Als ik een calibratie laat uitvoeren wil ik je naam wel noemen als je daar prijs op stelt.

    Ben op het HTFORUM te vinden onder dezelfde nickname.
  • 11-02-2007 3:07 PM In reply to

    Re: Beovision 9

    Dat hoeft niet hoor. Ik heb het calibreren niet uitgevonden:-)
  • 11-02-2007 3:21 PM In reply to

    Re: Beovision 9

    Nee maar niet om het even, maar welke panasonic speakers wil je eraan hangen dan? Een setje paniyoko of zo?

    Je praat leuk over het beeld maar niet over het geluid..

    Bedenk je wel dat je een tv-tje koopt voor seurieuze centen en dan moet ie aan. Eehhh TV, surounddecoder. dvd, volume ??? Oh ja of moet ik een sony yoko ab kopen en 4 dagen inprogrammeren?

     

     

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 11-02-2007 8:19 PM In reply to

    Re: Beovision 9

    Bingo:
    Dat hoeft niet hoor. Ik heb het calibreren niet uitgevonden:-)

     Achterop het scherm van de BV-4-50 ( zelfde scherm als de BV-9 )  staat een sticker op deze sticker staan bepaalde waardes .

     Iedereen die wel eens in het service menu heeft lopen neuzen is daar de kleur instellingen tegen gekomen .

     De waardes van de sticker dienen te worden ingesteld in het service menu , op die manier staat het scherm in de juiste kleur instellingen .

     Ik denk dus dat B&O elk scherm test en de juiste kleur/contrast achterop het scherm plakt ...mooi he dat is nou B&O ......!

  • 11-04-2007 10:36 AM In reply to

    Re: Beovision 9

    Waar is deze sticker te vinden, kan hem niet vinden !!
Page 2 of 3 (74 items) < Previous 1 2 3 Next >