in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-05-2012 11:13 AM by Peter Pan. 468 replies.
Page 30 of 31 (762 items) « First ... < Previous 27 28 29 30 31 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 01-08-2012 9:22 AM In reply to

    • Beofan2
    • Top 200 Contributor
      Male
    • Joined on 07-31-2007
    • Fredericia, Denmark
    • Posts 313
    • Bronze Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Monica Gartner er, så vidt jeg ved, presseansvarlig i USA. Så forvent ikke at hun selv præsenterer noget på tirsdag.

    Udover omtalte opdatering af BS8 forventer jeg at B&O, endelig, præsenterer 3 produkter som har været meget omtalt og debateret her på BeoWorld. BeoLit12, som jo også er et AirPlay produkt. BeoVision 12 og BeoLab 12. Alle produkter som, af Tue Mantoni, er bekræftet vil komme i butikkerne i nær fremtid. Derudover kunne jeg forestille mig at BeoVision 11, hvis det er navnet, vil blive præsenteret. Endelig omtalte IPad dock og den af Roger omtalte "cirkulære musikvælger". Sidstnævnte er jeg dog mere i tvivl om.

    At B&O skulle præsentere deres eget OS er nyt for mig. Hvorfor dog det? Kan heller ikke se at B&O kopierer Apple blot ved at gøre produkterne kompatible. Kopierer de så også Microsoft? Jeg tvivler på at det vil ske da det, så vidt jeg ved, ikke er en del af strategien. Udover Apple enheder kan man godt bruge andre enheder med både BS8 og den kommende BeoLit 12. Mange bruger ITunes men AirPlay er vel ikke begrænset til ITunes? Jeg tvivler på at DAB /FM har en fremtid. DAB er vel idag erstattet af NetRadio?

     

    It´s not magic - it´s Bang & Olufsen

  • 01-08-2012 12:47 PM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Beofan2

    Vi skal tilbage til Okt 2009 for at læse at B&O har valgt standardmoduler med Linux-kerne.

    http://ing.dk/artikel/103492-standardmoduler-med-linux-kerne-skal-redde-bo

    Jo mindre en virksomhed er i lommen på andre jo bedre, og på sigt billigere.
    Linux er et open Source operativsystem, og jeg syntes det er stort at B&O nu har valgt
    at udvikle deres eget styresystem, som kan tilpasses B&O produkter på de to nye
    platforme, som vi igen og igen har læst er forsinket. Men måske derfor.

    Læs om SO her: http://da.wikipedia.org/wiki/Styresystem

  • 01-08-2012 12:58 PM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

     

    RJ 45 kabler fra PowerLink. Hvad gør vi nu ?

    Efter manualen til BeoVision 12-65" TV vil center mono højttaleren få sine signaler
    fra ICEpower moduler indbygget i fjernsynet, som ligeledes indeholder højttalerne.
     
    I første omgang leveres BeoSystem 3 sammen med BeoVision 12-65" Plasma TV'et.
    Der vil hermed være en overgangs løsning, for i manualen er det  BeoLab 5 der er
    tilsluttet BeoSystem 3.
     
    Ind til videre vil B&O fortsætte med analog lyd overførsel, og fortsat kalde det en
    Powerlink udgange/indgang , men fremover vil der kun findes RJ 45 højttaler tilslutninger.
     
    BeoLab 12 er den første aktive BeoLab højttaler som tilsluttes med et RJ 45/Powerlink 
    adapter kabel.

     

     

  • 01-08-2012 4:02 PM In reply to

    • Beofan2
    • Top 200 Contributor
      Male
    • Joined on 07-31-2007
    • Fredericia, Denmark
    • Posts 313
    • Bronze Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Jeg forstår at BeoLab 12 er en digital højtaler, men er BeoLab 5 ikke også det? Hvad forsinkelsen af BL 12 skyldes kan kun blive gætværk for os, det kan jo skyldes mange ting. Det er jo heller ikke det første produkt som er forsinket.

    At udvikle på Linux er meget fint men ændrer ikke på at der er megen fornuft i at gøre produkterne Apple kompatible. IPhone / Pod / Pad og Tunes er pt. det mest udbredte på markedet. Om man så er til Apple eller ej er jo en smagssag, personligt er jeg, men mange er da bestemt ikke. Kan B&O blot få en lille bid af "Æblet" er der mange penge at tjene, som jo så igen kan sikre både at vi har B&O og at der er råd til at udvikle nye produkter.

    Jeg er overrasket over din melding omkring BV12 "motoren". Jeg troede at BV12 ville være det første Video produkt som bygger på den nye A/V platform.

    Ser frem til på tirsdag, det skal nok blive spændende!!

    It´s not magic - it´s Bang & Olufsen

  • 01-08-2012 5:14 PM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej igen Beofan2

    Ja BeoLab 5 er både til analog PowerLink. og digital S/pdif tilslutning.
    Men den er (ennu) ikke mudifiseret med RJ 45 Ethernet stik, derfor
    PowerLink tilsluttet i manualen.

    Her har jeg taget glæderne på forskud.

     

     

    Dette er mit eksempel på Ethernet opdatering af BeoLab 5.

  • 01-08-2012 5:24 PM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Enig angående Apple. Det er ingen tvil om at det er mange B&O-fans som er glad i Apple og omvendt, så dette er et marked de bør utnytte. Men samtidig er det bra at de utvikler sitt eget og bruker åpne standarder som uPNP osv. Kan virke som om de har planer om å ta det beste av to verdener - det må bli bra!

     

    Peter Pan:

    En dag vil BeoSystem 3's afløser Engine ?, så være klar. Her vil så ikke være analog
    PowerLink udgange, men kun RJ 45 digitale højttaler tilslutninger.

    Kun digitale utganger? Hvordan blir tilkoblingen til andre høyttalere da? Skal de lansere en ekstern DAC?

    Og skal de bruke RJ45 plugger til både digitale og analoge tilkoblinger?

     

    Magnus

  • 01-08-2012 5:47 PM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej Magnus

    Mit bud er, når BeoSystem 3's afløser "Engine ?", er klar kan man vælge  BeoSystem 3
    til aktive PowerLink højttaler. Eller vælge Bang & Olufsens nye linie, med "Engine ?" 
    men RJ 45 digitale udgange for fremtidige aktive digital BeoLab højttaler.

    Dette blev skrevet August 2011 

    Beo4 skrev:

    Til Beobrian,
    Jeg undrer meg på hvorfor B&O tviholder på det gamle og analoge PowerLink tilkoblingene,
    når de ellers har innført digital forsterkere i alle aktive høytalerne. Jeg kunne ønsket meg digital
    signalgang helt fra BlueRay-disken, på mitt BV7-40 og helt fram til mine BL5 høytalere.

    Hvor lenge kommer B&O til å bruke PowerLink på sine nye produkter?
    ________________

    Beobrian svarede: 

    PowerLink løser opgaven for os idag rigtig godt, men du har ret på sigt skal vi da have digitalt
    lydspor hele vejen til højttaleren. Dette arbejdes der på allerede idag, men det bliver ikke SpDif,
    det bliver netværksstik. Hvornår det sker kan jeg ikke fortælle, men der arbejdes på det.

    Vi vil være en af de allerførste som isåfald kan levere et digitalt lydspor helt ud til vores højttalere.
    Lige nu kan BL5 alt efter hvilket TV du har, køre med SpDif hele vejen derud.

    http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&PN=1&TPN=155

  • 01-08-2012 6:52 PM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Spennende!

    De har jo allerede byttet ut DIN-tilkoblingen på nesten alle høyttalere med RJ45-tilkoblinger, men med det samme gamle analoge Powerlink-signalet.

    Kanskje det blir slik at man kobler til høyttalerne til via RJ45 og så merker TV-en/Stereoanlegget selv om høyttalerne er digitale eller analoge og skifter signal selv? Hadde vært stilig!

     

    Ellers så er fortsatt forsterkerne for mellomtone og diskant i Beolab 9 klasse AB, så det er ikke ICE-power over hele linjen...

  • 01-09-2012 1:55 AM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Det vil være en god løsning mhw

    D/A konverteren skal ligger i højttaleren, så vil det være der man skifter mellem digital/analog.
    8-polet DIN-stik og RJ-45, er to stik med 8 leder, altså samme interface, men med forskellige pinout.

    Jeg fandt denne liste over nye B&O kabler på General Forum.

    RJ45-DIN Cable 1,5 BLACK - Type 6270017
    RJ45-DIN Cable 1,5 WHITE - Type 6270023
    RJ45-DIN Cable 3 BLACK - Type 6270020
    RJ45-DIN Cable 3 WHITE - Type 6270024
    RJ45-DIN Cable 5 BLACK - Type 6270004
    RJ45-DIN Cable 5 WHITE - Type 6270025
    RJ45-DIN Cable 10 BLACK - Type 6270022
    RJ45-DIN Cable 10 WHITE - Type 6270026

    Dermed er der nok noget om snakken. Vi får nok snart klarhed på dette punkt.Hmm

  • 01-09-2012 6:39 AM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Vi finner det vel ut snart, forhåpentligvis. Er også meget spent på hva som skjer i morgen - vi går spennende tider i møte!

    Legger ved koblingdiagrammet for Powerlink over RJ45 som de nye høyttalerne følger, som Keith postet HER.

  • 01-09-2012 10:23 AM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Tak for informationen mhw

    Dette er stik mod mine forventninger hvis lydsignalet fortsat skal være analog. No - thumbs down
    Jeg kan da også læse et flertal syntes det virker som en underlig disposition. 

    Så la da vær - Bang & Olufsen.

  • 01-10-2012 8:01 AM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

           Bang & Olufsen-CES-2012-News

         Hmm

    Her begik den amerikanske styrelse, Federal Communications Commission, en
    mindre brøler, da den kom til at afsløre detaljerede oplysninger om den nye danske
    bærbare musikafspiller som måske allerede i aften dansk tid, næsten to måneder
    senere, lanceres som en verdensnyhed på messen i Las Vegas.

    Video: http://www.bang-olufsen.dk/ 

    Engadget. Detaljer.

    BL 12 billeder: Tryk her.

  • 01-13-2012 6:32 AM In reply to

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Da var bruksanvisningen til Beolab 12 ute på internett. Ser ut til at det er standard Powerlink-innganger, bare i ny drakt. Men det er også en RJ45-inngang merket "Kun til brug ved service" og det pleier å bety at det kommer en ny funksjon senere. Så skal nok ikke se bort ifra at de er klargjort for digital tilkobling! Evt. at det blir mulig å oppgradere de senere.

    Ganske greit at de bruker samme kabel for digital og analog tilkobling - da kan man installere de og gjemme kablene i veggen nå, og likevel kunne oppgradere lett til digital når/hvis den tid kommer...

     

    Magnus

  • 01-13-2012 11:36 AM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej igen Magnus

    Mere om analog RJ45-PL adapter kabler her, nederst.

    Mvh. Peter Pan 

  • 01-15-2012 4:33 AM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

     

    Bang & Olufsen BeoVision 12-65. BeoLab 12-3. CES 2012 - Video

    http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/3821/

    BeoLab 12 højttaler, pris 33.090 Kr. (for 2 stk. inkl. vægbeslag).

    BeoVision 12 bliver lanceret til 137.900 Kr. (med BeoSystem 3, værdi ca. 57.000 Kr.) 

    Mvh. Peter Pan

  • 01-16-2012 7:17 AM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Denne vejledning indeholder oplysninger om tilslutning og opsætning af BeoVision 12
    tv'et med Bang & Olufsen BeoSystem3. Se BeoSystem vejledningen til dit tv for
    at få generelle oplysninger om daglig betjening. Vi forventer, at din forhandler leverer,
    installerer og opsætter produktet.

    User Guide - BeoVision 12 Languages available:

    » MultiLanguage - Rest of the World

    Brugervejledninger - BeoSystem 3

    http://www.bang-olufsen.dk/brugervejledninger?cat=Televisions&prodid=260&typeid=1

  • 01-16-2012 2:24 PM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    ville du beholde mine 4 stk beolab panta mk 3 eller mener du jeg skal tage 4 stk beolab 12 og hvad sub ville du sætte på beolab 2 eller beolab 11

    på forhånd tak

  • 01-16-2012 3:14 PM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Bangolufsen

    Jeg vil ikke råde dig, for jeg har ikke hørt BeoLab 12. Prøv at tilslutte det du syntes og bedøm det selv.

  • 01-18-2012 1:34 AM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

     

    Beolit 12 in danish national TV  TV 2 GO' | Morgen-TV

    B&O Play - Beolit 12 - Setup your Beolit device

    http://www.youtube.com/watch?v=HjE6rtdoQsE&feature=playe r_embedded

      Tryk.

     

  • 01-19-2012 5:58 AM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

     Digital lydoverførsel -

     

    Optisk toslink kabel Tryk her.

    Gefen tv digital til analog dekoder Tryk her.

    Airport Express Base Station. Pris 749 Kr. her

    Setup video.  http://www.youtube.com/watch?v=xyUakC3WUOY

    OBS! Hvis du står med BeoLab 8002 - 6002 eller BeoLab 3, passer Phono stik ikke i højttalerne.
            Så kan du købe Phono --> 8 polet DIN stik højre og venstre kabler i B&O's butikker.

  • 01-23-2012 12:32 PM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Analog lydoverførsel -  BeoLab 3 + AirPort Express

    BeoLab 3 med ICEpower forstærkere, hvilket betyder, at alt hvad
    du behøver, er en AirPort Express * for at fuldføre et højtydende
    lydsystem. Du kan streame musik direkte fra din iPhone eller iPad
    til to BeoLab 3 højttaler, og opnår et kraftfuld og kompakt lyd -
    system. En enkel måde, at nyde din musik over BeoLab 3.

    Bang & Olufsen mener åbenbart at analog lydoverførsel
    er godt nok til os. Se nederst på dette link.

    http://www.bang-olufsen.com/beolab3

  • 01-26-2012 8:54 AM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Er her nogen Nå ok. Send et billede/fortæl om dit setup -

  • 01-26-2012 9:40 AM In reply to

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Her er mit setup :-)

    TV er efter en flytning ikke længere tilsluttet det øvrige udstyr, da jeg alligevel aldrig "tog lyden med mig".

    TV anvender Stofa via det indbyggede DVB-C (DVB-HD)-modul.

    Den lille "radio" nederst i billedet er en herlig internet/DAB-/netværks-radio som er tilsluttet BS9000 via Phono-DIN-kabel. Radioen er fra International Receiver Company.

  • 01-26-2012 2:37 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    har et beovision 7 - 40 mrk 3 hvor meget skal man betale for at få en god projekter hvad mener du ? og hvad mener du om 6 stk beolab panta mk 3 og 2 stk beolab 2 i en 7.2 opsætning , jeg går ud fra man skal helt op og have beolab 9 eller 5 for at slå dem ik ?

    på forhånd tak

  • 01-27-2012 1:51 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej agenten007 -  Tak for dit indlæg
    ________________

    Hej Bangolufsen - Denne gang skulle du bare beskriver dit setup, og måske lægge et billede ind.

    Spørgsmål 1) Projektor.

    Spørgmål 2 ) Har du de højttaler der skal til et 7.2 setup, må du tilslutte dem, og vudere om du er tilfreds.
    Personligt ville jeg sende de gamle Penta forstærker til destruktion på genbrugspladsen. Så står du istedet
    med BeoVox Penta. Du tilslutter nu hver højttaler til en 500Watt ICEpower forstærker, som får et
    PowerLink signaler (5.1 eller 7.2 ) fra dit BV 7. Så køre det for dig. ;-)

     

     

    Ombygning af BeoLab til Beovox Penta

       

    Læs mere her: http://tinyurl.com/yaay64y 

Page 30 of 31 (762 items) « First ... < Previous 27 28 29 30 31 Next >