in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-05-2012 11:13 AM by Peter Pan. 468 replies.
Page 28 of 31 (762 items) « First ... < Previous 26 27 28 29 30 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 10-30-2011 8:38 AM

    • JPR
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 08-21-2009
    • Posts 14
    • Bronze Member

    Re: TVog Projektor

    Hej, vi har snakket om at købe en projekter, men ved ikke lige hvordan det kan lade sig gøre med hensyn til tilslutning. Vi har 10-46 og en Pioneer blueray afspiller BDP-LX52. Fire beolab højtalere og beo. sub. Jeg har kigget på din opstilling, og vi har snakket om hvordan man for lyden ud i højtalerne ? har det noget at gøre med de to HDMI udgange ?

    mvh. JP.

  • 10-30-2011 11:08 AM

    Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej  JPR

    Start her.

    BeoVision 10 indeholder dog ikke helt samme muligheder som BV 7-40/55, så se på denne mulighed.


    BeoVision 10 monteres bag lærredet for at udnytte center højttaleren.
    Projektoren modtager billede signaler fra Oppo via hdmi kabel.
    BeoVision 10 modtager lyd fra Oppo via hdmi kabel. BeoVision 10's
    surround processer levere lyd via PowerLink til front og bag højttaler.

    Mvh. Peter Pan

  • 10-30-2011 2:26 PM

    • JPR
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 08-21-2009
    • Posts 14
    • Bronze Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Okay, det er jeg rigtig glad for at høre, hvis det kan lade sig gøre på denne måde. For det var ikke lige planen at udskifte vores 10-46 til et beovision 7 nu. Men jeg har et spr til, når jeg så trykker dvd på fjernbetjeningen tænder tvèt så ikke med billed ? ja jeg er ikke så teknisk anlagt. Men din hjælp har været en stor hjælp indtil videre.

    mvh. JPR

  • 10-30-2011 2:29 PM

    • JPR
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 08-21-2009
    • Posts 14
    • Bronze Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Et spr til,  hvis vi sætter denne opstilling op, er det så ikke muligt at se en film på 10-46, uden at billedet bliver sendt til projektoren ?

  • 10-30-2011 2:57 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej igen JPR

    Oppo BDP-93 EU har to HDMI udgange, lægger du en DVD eller Bluray skive i vil du få sendt samme
    lyd og billede til projektor og TV. Tænder du ikke for projektoren, får du heller ikke billede/lyd.

    I indgangs opsætningen i BV-10 vælger du selv eks. DVD for billede/lyd, kun til dit TV fra Oppo. Se i
    din manual. Jeg vil mene at du her udover også kan vælge A-DVD for lyd allene fra tv'et, samtidigt med
    billede/lyd sendes til projektoren.

    Ellers må du lade billedet køre på BeoVision 10 bag lærredet samtidigt med du ser film via projektoren.

    Ps. Min tegning er opdateret.

  • 10-30-2011 3:12 PM

    • JPR
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 08-21-2009
    • Posts 14
    • Bronze Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    OK, det ser jeg lige på, mange tak for svaret.

    mvh JPR.

  • 10-30-2011 3:46 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej Peter

    Når vi nu snakker projektore så har jeg lige et spørgsmål jeg håber du kan hjælpe mig med. Jeg har kig på en JVC X30 projektor og har allerede et BV7-40 MK V. Jeg vil gerne, at min projektor starter op når jeg vælger Format 0 men hvordan opnår jeg bedst dette? Skal jeg bruge cinemacontrol (rs232) eller skal jeg bare bruge PUC. Da jeg ikke regner med løbende at skulle ændre i projektorens opsætning har jeg egentlig ikke behov for at kunne styrer den med min min BEO4. Mit eneste motiv er altså hvordan jeg nemmest og bedst muligt sikre at projektoren starter op når jeg vælger "Cinema" mode.

     

    På forhånd tak

     

    Ehlerz

    BV7-40 MK IV, BL5´s, BL3´s, BL 3500, BL7-4, BS3000, BC 6-23, BV 1, BS3.

  • 10-30-2011 4:43 PM

    • JPR
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 08-21-2009
    • Posts 14
    • Bronze Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej, så tror jeg at har fundet ud af det. Jeg har tilføjet P.mute funktionen til beo4 og så slukker jeg for billedet, helt, og lyden forbliver fra blueray afspilleren til Tvèt og ud via surround. Og så skulle billedet komme via projektoren.

    Jeg tænkte på den blueray afspiller vi har, har ikke to Hdmi udgange, som på Oppo`en, men findes der ikke en form for Hdmi fordeler stik så man får to ud af et ?   hvis der gør ville resultatet så ikke være det samme ? 

    mvh JPR

  • 10-30-2011 5:04 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    JPR

    På dette LINK, finder du en HDMI splitter. 

    __________________________________________

    Hej Ehlerz. 

    Med Beo4 Cinema aktiveres DVI-D OUT på BV 7, med tasten Cinema.   

    http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=85493&PN=1&TPN=1

  • 10-30-2011 5:45 PM

    • Finn
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 08-04-2009
    • Posts 2
    • Silver Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej. Lige et par spørgsmål til denne fantastiske gruppe/tråd

    Jeg har en BV3 med BS9000 og BL1 og 2 tilsluttet og selvom det er et gammelt tv er jeg faktisk rigtig glad for det. Jeg har nu udskiftet mit BV4002 i soveværelset med et BV8-26. Med det gamle tv virkede mit link ret godt men nu med det nye er der sne på når jeg ser DVD fra hovedrum. Er der noget galt eller er jeg nød til at købe et RF Link Amplifier med det nye(brugte) tv? (syntes jeg har gået mine kabler efter...)

    Jeg påtænker at købe en Triax C-HD 207 (B&O kompatibel) til min BV3. Skulle jeg ikke uden problemer kunne bruge den via link på mit BV8 også - eller er det kun i hovedrummet den vil være til at betjene med Beo4? Og er det ikke den bedste/billigste måde at få DVB-C styret via Beo4?

    Mvh

    Finn

  • 10-30-2011 7:58 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej Finn

    Nu er du jo gået fra et billedrørs tv til et fladskærms tv som er istand til at vise billede fejl fordi BV8-26
    har en bedre billedkvalitet. Det er en god ide at købe en B&O kompatibel DVB-C modtager C-HD
    207 fra Triax og tilslutte BV8-26 via HDMI kabel. I både BV4002 og i Avant fantes en indbygget antenne
    forstærker som gav mulighed for at videresende et forstærket RF signal til linkrum. Dette er nu sparet væk.

    Når du nu modtager kabel TV, og hvis du ikke sender video fra stuen, er det måske en ide bare at splitte dit
    antenne kabel ved antenne indgangen, med en almindelig antenne forstærker med 2 udgange, og føre det ene
    antenne kabel til BV3, og det andet til din nye DVB-C modtager.

    Se Billeder i indlæg af 08-03-2009 10:58 på side 10. Du kan sende billede og RF konverteret lyd frem til et
    linkrums BeoVision TV via en RF Link Amplifier, som sælges i B&O butikkerne. Pris mellem 700 & 800 Dkr.

    Så vælger du sådan en, er det fordi du vil kunne sende video og evt. cd/radio lyd til BV8-26. Jeg syntes du
    skal rådføre dig med en B&O teknikker. Han vil kunne fortælle hvor godt signalet ca. vil blive, før du beslutter dig.

    __________________________________________________________________________________________



    BeoSound 8 nu på tilbud på brugsens netside Coop.dk

    Normalpris. 7.695 Dkr. Tilbudspris. 6.695 Dkr. Tryk her.

    ________________

    Børsen: Læs her.

  • 11-01-2011 5:24 PM

    • Finn
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 08-04-2009
    • Posts 2
    • Silver Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Tak for indlæg... man bliver klogere for hver gang :-))

    Du nævner at tilslutte Triax til BV8. Men så kan jeg vel på den måde ikke udnytte billedet i stuen hvor BV3 står (hovedrum)?

     

  • 11-01-2011 6:51 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Finn

    Jeg går udfra at BV8-26 ikke har indbygget DVB HD tuner, og du derfor vil opdatere med Triax DVB-C HD tuneren, da alle tvstationer 2012 kun sender digital tv. Dette vil sammen med valget, at splitte dit tv antenne signalet være en god ide.
    Men giver ikke billede/lyd deling med  BV3/enheder i hovedrummet.

  • 11-10-2011 4:16 PM

    • Saxpy
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 07-10-2007
    • Stockholm, Sweden
    • Posts 24
    • Bronze Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej Peter,

    har du möjligtvis nåt bra svar på min fråga i denna tråden? Hur undviker jag problem med falska signaler på datalink i en Beolink Converter?

    http://forum.beoworld.org/forums/t/41376.aspx

    Mvh,

    Jonas

  • 11-10-2011 6:49 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej Jonas

    Her hvad jeg kan hjælpe dig med.

    OBS! For at aktivere PC indgangen på BeoLink Active
             med BeoLink 1000 trykkes SHIFT + STORE.

    Se manual Tryk her.

    _________________________________

    Ny softwareopdatering til DVB-HD moduler
    er nu tilgængelig på B&O's hjemmeside.

                       

    http://www.bang-olufsen.dk/dvb-hd/software-downloads

    Den tilsyneladende eneste nyhed, er i EPG menu (grøn tast):
    I den øverste halvdel af skærmen kan du nu se et billede af det
    aktuelle program. Start tiden er stadig mere end 30 sekunder.

    DVB-HD T/C: version 0.1.8.9.0
    DVB-HD T/C/S2: version 0.1.8.9.0
    DVB-HD T2/C/S2-T2/C: version 0.1.8.9.0

  • 11-14-2011 9:23 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Bang & Olufsen stopper produktion af BeoCenter 2 inden for det næste ½ år.

    Se video for forhandler BeoNEWS November 2011 her.

  • 11-21-2011 6:12 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej Peter.

    I denne post omtaler du/I Poelink Pana (http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20679&PN=1&TPN=87).

    Er der rent faktisk nogen du kender, eller har du selv erfaring med den?

    Grunden til jeg spørger er, at det er sparsomt med dokumentation på adapteren.

    Og jeg ønsker at finde ud af, hvis jeg montere et lile Panasonic LED-TV i mit soveværelse, om jeg så ved hjælp af den konverter sammen med en Masterlink converter, vil kunne styre Blu-Ray afspilleren i det Beovision 7 jeg påtænker at købe, som ska stå i stuen?

    Ydermere påtænker jeg et BeoCenter 2 til køkkenet, og vil denne konverter gøre mig i stand til så at høre lyden på højttalerne på Pansonic TV'et, og vil jeg kunne vække fjernsynet og spille lyden i højttelerne fra BeoCenter 2 i køkken i forbindelse med et BeoTime vækkeur?

    Håber jeg har forklaret mig godt nok, og på forhånd tak:-)

    Current setup:
    Bedroom: BeoVision 6-26 Mk2
    Livingroom: Medion 40", PS3, Samsung (Yousee branded) PVR
    Kitchen: Yamaha micro component setup with DVD, stock Yamaha speakers and iPad

    Plans for the future:
    Bedroom: BeoVision 6-26 Mk2
    Livingroom: BeoVision 7-55 w. DVB-HD & Blu-Ray BeoLab 7-4, BeoLab 5 Front, BeoLab 4000 Mk2 rear, BeoCenter 2,  PS3, Samsung PVR, Sony BDP-CX7000ES 400 Disc Blu-Ray Changer
    Kitchen: Beosound 5

    Ambitious I know:-)

  • 11-22-2011 10:22 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej SirGadget

    Jeg har ingen erfaring med Pana adapter sættet, men det ser ud til det stadig findes hos Best Buy.

    http://www.bbuy.dk/product.asp?product=1535

    Prøv at ring til dem. Tel. 33 25 34 00  

  • 11-22-2011 3:28 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Okay, tak for hjælpen so far:)

    Jeg vender sikkert frygteligt tilbage med andre spørgsmål over den kommende tid;)

    Har faktisk et med det samme:)

    Hvis nu pana kitte ikke gør mig i stand til at opnå den ønskede funktionalitet i mit linkrum, så har jeg fået et godt øje til et BeoCenter 6-26 HD-Ready, de går for rimelige priser brugt. Kan et sådan fjernsyn opgraderes med den digitale tuner som findes til BeoVision 7? Altså den der hedder DVB-T2/C/S2? Hvis ikke den specifikke, kan den så i det hele taget opgraderes?:)

    Skulle jo gerne have mest muligt ud af mit Yousee, samt fremtidssikre det bare en smule;-)

    Endnu engang tak for dit svar, og undskyld jeg igen må forstyrre dig:)

    Hilsen Mikkel:)

    Current setup:
    Bedroom: BeoVision 6-26 Mk2
    Livingroom: Medion 40", PS3, Samsung (Yousee branded) PVR
    Kitchen: Yamaha micro component setup with DVD, stock Yamaha speakers and iPad

    Plans for the future:
    Bedroom: BeoVision 6-26 Mk2
    Livingroom: BeoVision 7-55 w. DVB-HD & Blu-Ray BeoLab 7-4, BeoLab 5 Front, BeoLab 4000 Mk2 rear, BeoCenter 2,  PS3, Samsung PVR, Sony BDP-CX7000ES 400 Disc Blu-Ray Changer
    Kitchen: Beosound 5

    Ambitious I know:-)

  • 11-22-2011 4:00 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    SirGadget

    23 May 2008 skrev B&O
    På nuværende tidspunkt kan ikke blot topmodellen BeoVision 9 men også modellerne BeoVision 7,
    BeoVision Avant DVD, BeoVision 3-32, BeoVision 6-26, BeoCenter 6-26, BeoVision 5,
    BeoVision 4/BeoSystem 3, opdateres eller leveres med DVB-T modtager.
    Fra juni i år vil der også kunne leveres DVB-T modul til BeoVision 8.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Men jeg syntes du skal tale med en B&O forhandler om hvad de kan i 2011.

    ___________________________________________

    CD Ripping enheden til BeoSound 5 omtalt på side 27,
    kan nu købes i B&O butikkerne. Pris 2.500 Kr.

  • 11-22-2011 5:24 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej Peter.

    Endnu engang tak for dit lynhurtige og højst relevante svar, du er en guttermand;-)

    Current setup:
    Bedroom: BeoVision 6-26 Mk2
    Livingroom: Medion 40", PS3, Samsung (Yousee branded) PVR
    Kitchen: Yamaha micro component setup with DVD, stock Yamaha speakers and iPad

    Plans for the future:
    Bedroom: BeoVision 6-26 Mk2
    Livingroom: BeoVision 7-55 w. DVB-HD & Blu-Ray BeoLab 7-4, BeoLab 5 Front, BeoLab 4000 Mk2 rear, BeoCenter 2,  PS3, Samsung PVR, Sony BDP-CX7000ES 400 Disc Blu-Ray Changer
    Kitchen: Beosound 5

    Ambitious I know:-)

  • 11-28-2011 2:00 PM

    • Steffen
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 05-24-2009
    • Bergen
    • Posts 3
    • Bronze Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Jeg har testet dette oppsettet. Bruk heller Pitchure Mute (P.Mute) på Beo4. 

  • 11-29-2011 3:58 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Billeder kommer Yes -  thumbs up

    Forestil dig nogle der i bredden er omtrent som BL8002, højden som en BV10-40", og tykkelsen som et
    BV10. Akustisk linse og RJ45 tilslutninger, overhoved ingen spor af  PowerLink / MasterLink forbindelser,
    osv. TIP: sælges parvis. Dette er en ny BeoLab: Aktive BeoLab 12-3.

    Der findes to varianter: BL12-2 og BL12-3. Det er det første hold, der ikke længere har traditionelle DIN-stik
    monteret, eller bedre kendt som PowerLink, men RJ45-stik, tre stk. for at være helt nøjagtig.
    Her mere forklaring.

    De er langstrakt og slanke (tænk på BL6002) og monterer en akustisk linse. Den vil kunne hænge på en
    væg som en kuriositet. Man kan selv vælge placeringen, den akustiske linse drejes til højere eller til venstre,
    uden at påvirke kvaliteten af lyden.

    Højttalerne er designet til hjemmebiograf eller stereo, og vil først blive markedsført i aluminium finish.
    Ennu ingen tekniske detaljer, bortset fra prisen, (meget interessant) omkring 2,000. €
    Den første af familien, BL12-3 vil være i B&O butikkerne i begyndelsen af December 2011.

    ----------------------------

    Læs alt hvad jeg ved om BeoVision 12-65" TV- HER.

    Mvh. Peter Pan

  • 11-29-2011 6:23 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Endelig en afløser til Beolab 5000, bliver interessant at se denne højttaler og dens performance.

    Kunne også være interessant som surround højttaler hvis man har vægge ved siderne.

    There is something about B&O.....

  • 11-29-2011 1:06 PM

    • Beofan2
    • Top 200 Contributor
      Male
    • Joined on 07-31-2007
    • Fredericia, Denmark
    • Posts 313
    • Bronze Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Er da glad for at det er december 2011 og ikke 2012Smile Prisen i kroner er 16295 parret. Har fået bekræftet at den er hos forhandleren torsdag 1.12.11. Jeg ser også frem til at høre og se denne spændende nyhed.

    BeoVision 12 - 65 ser jeg også frem til. Det beskrives som spetakulært, så der er vist noget at glæde sig til.

    It´s not magic - it´s Bang & Olufsen

Page 28 of 31 (762 items) « First ... < Previous 26 27 28 29 30 Next > ... Last »