in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-05-2012 11:13 AM by Peter Pan. 468 replies.
Page 26 of 31 (762 items) « First ... < Previous 24 25 26 27 28 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 08-17-2011 9:10 AM

    • MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Peter Pan:

    Mange tak for hintet - det var dette link med oversigt over alle udsendelserne jeg ledte efter.

    http://www.bang-olufsen.com/beonews-broadcast

    /MikaelB

  • 08-19-2011 6:08 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Et drastiske træk er nedlæggelsen af Beosound 9000 og Beosound 3200.

    BeoSound 9000 typen 252x produceret fra april '96 (Mk I) BeoSound 9000 typen 256x (MkII)
    der produceres fra september '98. BeoSound 9000 typen 257x (MKIII) produceret fra juni '01.

    Mk III har en anden cd mekanisme og PIN-kode sikkerhed.    

    OBS! BeoSound 9000 udgår i 2011/2012.

    ************************************


    BeoVision 7-55". 3D  Kan bestilles nu.

     Min forhandleren bekræftede, at BeoVision 7-40"-3D vil være til rådighed i september i år.

    /valdemont - Belgien.

  • 08-19-2011 4:00 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Peter Pan:

    Et drastiske træk er nedlæggelsen af Beosound 9000 og Beosound 3200.

    Ja -disse anlæg var jo nærmest ikoner. Men det er på høje tid at tage dem ud af produktion. BS3200 er baseret på et snart 20 år gammelt design og opgraderingerne af dette har været alt for få i tidens løb. Jeg har selv et 2300 anlæg og har ikke set nogen grund til at udskifte med f.eks. et 3000 eller 3200. Jeg havde håbet at B&O havde lavet en ordentlig makeover for mange år siden -feks med DAB og WiFi som standard, samt et ordentligt display som udnyttede mulighederne i RDS. Både 3200 og 9000 er nok meget gode eksempler på hvorfor B&O har haft problemer. Der har simpelthen været for få nyheder i B&O's audio-program i de sidste 10-15 år.
    Dette har Tue jo også påpeget - der skal mere produktudvikling til. Det nytter ikke bare at lave det samme år efter år.
    Tænk på, hvordan det var i 70'erne og 80'erne... flere nye audio produkter hvert år. Dengang fik man lyst til at udskifte sit anlæg jævnligt fordi der kom noget nyt og smartere.
    Jeg ved godt at tiderne er anderledes og der ikke i dag er så meget salg i deciderede "stereoanlæg" som tidligere. Men der burde have været basis for lidt flere nyheder her i "0'erne"  i den "billigere" klasse (under BeoCenter 2). Jeg har aldrig brudt mig om BeoSound 4000 -men havde B&O lavet en seriøs afløser for for 3000/3200 -eller blot en kraftig opdatering, som tidligere nævnt -havde jeg været køber.

    Jeg er spændt på at se hvad der kommer af nye produkter, når de kommer "op i gear" med produktudviklingen. 

  • 08-21-2011 3:37 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.


                                     

    B&O's nye produkter skal sælges gennem alle Apple-butikkerne i Europa.

    http://www.business.dk/tech-mobil/bo-gaar-efter-apple-fans

    ********************************************************

    B&O-chefen slagter hellige køer!

    B&O er flere gange blevet anklaget for ikke at kunne tiltrække nye kunder. Og det indrømmer Tue Mantoni gerne.

    Vi har ikke tiltrukket nye kundegrupper længe, og det skyldes primært, at vi ikke har udviklet os tilstrækkeligt
    teknologisk og produktmæssigt. Vi har ikke været gode til at reagerer hurtigt og tilpasse os markedet indtil videre.
    Det er noget af det, den nye strategi skal tage fat i.

    Vi har ikke før i tiden været gode til at tage nogle hårde beslutninger. Men nu er vi presset på markedet, og derfor
    gør vi det nu. De to produkter klarer sig ikke godt nok mere, og derfor skal de nedlægges, siger Tue Mantoni.

    http://www.business.dk/boersnyt/bo-chefen-slagter-hellige-ko%20eer


    **************************************************************************

    T-shirt til Beofolket

     

    LINK.    Preduzeče - T-shirt box - www.preduzece.net

  • 08-21-2011 3:58 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Lad os få facts på bordet - se fremad - hvad er det da, der skal komme?

    Små magiske stand-alone-dimser der eksempelvis giver mulighed for tilslutning af B&O's produkter
    til Apple-produkter og Android-enheder, vil være på markedet og klar til julehandlen i år. :-)

    Stor stor innovation, virkeligt noget der flytter noget for kvalitets beviste musik elskende B&O kunder. :-(

    Når B&O alligevel skal overleve på småting, var det måske en ide' at B&O producerer musik i
    virkeligt teknisk god kvalitet, og sælger det på Flac filer til NAS-serveren via deres nye online butik.

    Det vil vi der har et AV system fra B&O kunne få stor glæde af, da det idag er svært at finde andet end
    CD'er i mobiltelefons kvalitet, som bestemt ikke udfordre vores musik-anlæg optimalt.

    Der var engang Bang & Olufsen kunne dette på vinyl.

  • 08-23-2011 5:57 AM

    • mhw
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 06-29-2007
    • Norway
    • Posts 207
    • Gold Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Steffen:

    Jeg har selv et 2300 anlæg og har ikke set nogen grund til at udskifte med f.eks. et 3000 eller 3200. Jeg havde håbet at B&O havde lavet en ordentlig makeover for mange år siden -feks med DAB og WiFi som standard, samt et ordentligt display som udnyttede mulighederne i RDS.

    Helt enig! Ville heller hatt et av de eldre modellene enn 3200... Den løsningen der du måtte rippe CDene inn (i middelmådig kvalitet, om jeg husker rett) og knote med å lagre navnene selv osv. virket helt utrolig tungvindt for meg. Hadde jeg vært en forhandler hadde jeg vært flau over å måtte vise frem den funksjonen i dag, så den blir nok ikke savnet nei!

    Litt mer trist med 9000, men meget forståelig at de kuttet den ut...

     

    Men etter hva ryktene sier så går vi spennende tider i møte! TV under 20k? Og mange "entry level" lydprodukter? Høres bra ut!

  • 08-23-2011 6:17 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    mhw

    Bang & Olufsen er kendt for sine dyre og eksklusive elektronik
    produkter, men nu vil man satse på en billige nye produktkategori.
     
    Kampagnen, der endnu ikke har fået et navn, er et led i bestræbelserne på at øge omsætningen på verdensplan
    fra de nuværende 2,8 milliarder til mellem otte og ti milliarder kroner inden for de kommende fem år.

    »Vi er overbeviste om, at der en forfærdelig masse kunder derude, som gerne vil købe vores produkter, og som
    sætter pris på god design og kvalitet. Det er det, vi forsøger med den nye produktkategori med mere simple
    produkter«, siger kommunikationschef Tommy Jakobsen.

    Selvstændige produkter
    Hidtil har strategien i Bang & Olufsen været at sælge dyre produkter med høj kvalitet, som kan kobles på andre
    produkter fra samme firma.

    Politiken.dk

    Læs også, gadget-ekspert Brian Dixen spår at B&O vil sælge ny højttaler serie gennem Appels butikker.

    http://www.business.dk/tech-mobil/det-boer-bo-og-apple-samarbejde-om

  • 08-24-2011 2:51 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Ingen kvalitetsbegrænsninger  http://www.bang-olufsen.dk/
    Du har sikkert allerede musik i flere digitale formater, men med BeoSound 5 Encore og et par 
    BeoLab højttalere kan du være sikker på én ting: Din musiksamling bliver vækket til live som
    aldrig før. Hvis du foretrækker at lytte til musik for dig selv, kan du tilslutte et hvilket som
    helst par kvalitetshovedtelefoner og få en fantastisk musik oplevelse med exceptionel lyd og
    navigation via det robuste aluminiumshjul og den krystalklare, farverige LCD-skærm.
    BeoSound 5 Encore indeholder desuden en af verdens bedste signalbehandlere og kan afspille
    en lang række ukomprimerede filformater. Alle lyddata i et ukomprimeret musiknummer er
    intakte, hvilket resulterer i den lydoplevelse, som kunstneren havde tænkt sig, du skulle opleve.
    .
    Hvis du ønsker en løsning, hvor musiksamlingen kan deles med hele familien, kan du oprette
    forbindelse fra en eller flere BeoSound 5 
    Encore til samme musikserver eller BeoSound 5/BeoMaster 5  og få adgang til indholdet, uanset
    hvor du befinder dig i huset. Og så sætter din eksisterende Bang & Olufsen fjernbetjening
    naturligvis prikken over i’et med alsidighed og brugervenlighed. 
     
  • 09-03-2011 2:45 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Dine muligheder med en BeoSound 5 Encore -

    Encore har digital tilslutning via USB IN. Her tilsluttes Feks. USB-nøgle / harddisk (NAS) / eller en PC.

    Encore har et annalog Line-in-stik. Her tilsluttes Feks. MP3 afspiller - iPod - TV lyd - Pladespiller -  mm.

    Encore har en PowerLink udgang. Her tilsluttes et sæt BeoLab højttaler evt. via en 8 polet DIN T adapter,
    hvis BeoLab højttaleren er af en type der ikke kan videresende PowerLink lyd signalet til højttaler 2.

    Man kan også fra PowerLink's pre-out stereo line udgangens signal via en 8 polet DIN til RCA/Phono
    adapter tilslutte en forforstærker/forstærker med tilsluttede analog højttaler.



     

    Encore har en RJ45 netværksforbindelse for Netradio, kabelbundet eller trådløst via 5 GH-bånd,
    Encore kan afspille CD'er konverteret til FLAC-filer, indlagt på en NAS medieserver.

    BeoSound 5 Encore er i bund og grund en netværksklient på UPNP-basis, der kræver lidt forudkendskab
    til netværksafspillere. Betjeningsvejledningerne er lagt ud på B&O's hjemmeside, så man der igennem kan
    få klarhed over dens muligheder.

    Getting Started - BeoSound 5 Encore

    http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/BeoSound5/beosound5-encore_gettingstarted_danish.pdf

    User guides - BeoSound 5 Encore

    http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/BeoSound5/beosound5-encore_userguide_danish.pdf

    Bang & Olufsens hjemmeside

    http://www.bang-olufsen.dk/beosound5-encore

  • 09-10-2011 11:28 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    BeoSound 5 - BeoSound 5 Encore - BeoMaster 5.

    Sammenlign specificationer. 


     

    BeoSound Encore er det første "Network Link" produkt (næste generation = digitale link)
    og dermed ikke i stand til at forbinde diregte til det analog MasterLink-System.
    Encore får sansynligvis Ethernet - "MasterLink konverter modul" i nær fremtid. 

    Bang & Olufsens MasterLink Gateway.

    Master Link Gateway oversætter simpelthen Bang & Olufsen MasterLink
    kommandoer i LAN (Ethernet) eller RS 232/RS 485 kommandoer, som
    home automation systemer kan forstå, og vice versa.

    Konfigureren af Masterlink Gateway giver 2-vejs kommunikation mellem tredjepart
    home automation systemer, og Bang & Olufsen produkter i et Network Link setup.

    Download Masterlink gateway manual.

    http://ikatu.com/_media/en/rnd/masterlinkgatewaymanual.pdf

    Video: http://www.bang-olufsen.dk/masterlink-gateway


    MLGW 01(Masterlink gateway 01) er Ikatu's første produktdesign produceret for B&O.

    http://www.bang-olufsen.com/page.asp?id=656


    Her den endelige udgave, Pris 16.495 kr. Men sådan vil en kommende udgave
    af "Ethernet - MasterLink konverter modul" nok ikke se ud.
    Et rygte siger at prisen bliver ca. 5000 Kr. 

    Mvh. Peter Pan

  • 09-16-2011 2:56 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Bang & Olufsen Chanterelle - 

    Er en begrænset udgave af BeoVision 10-46 i en ny og spændende farve.

    BeoVision 10-46 Limited Edtion inkl. Anti-refleksbehandling, DVB-HD modul og
    Fjernbetjening Beo 6. Pris 64.495 DKK

    BeoLab 6002 Chanterelle. Pris 23.590 DKK (2 stk.)
    Kan kun købes ved bestilling af BeoVision 10-46 Limited Edtion.

    ***********************************

    "Billedramme støtten" bliver virkelig anvendelig
    til BeoVision 10-55", når det engang kommer.

    Gulvstand. Pris 2.695 DKK

  • 09-19-2011 5:49 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    BeoNews September 2011 for B&O forhandler: Tryk her.

    Mvh. Peter Pan

  • 09-19-2011 10:03 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Tak Peter, som altid en fornøjelse a se, læse dine indlæg

    Beosound 3000, BL 4000, BL 8000, BG 2404,BG 5000, BG CD50, Beocord 5000, BM 901, BM 2400, BM 4000, BV S45, BV 3702. There is nothing we cannot do, but a lot of things we don't want to do!!

  • 09-20-2011 3:38 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Tak Søren Mexico

    ***************************

    Mvh. Peter Pan.

    Råd til dig. BeoLab uden andet B&O.

  • 09-24-2011 11:59 AM

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hei Peter,

    Jeg har en utfordring jeg ikke har klart å løse:

    Jeg bruker en 7-55 med en Sony projektor (120" 16:9 lerret). Disse står på hver sin vegg, 90 grader på hverandre.

    For å utnytte mine BeoLab 5 har jeg plassert disse på hver side av mitt lerret, hvor BeoLab 9 blir bakhøyttalerne. Når jeg ser på TV tennes da en BeoLab 5 som venstre foran og en BeoLab 9 som høyre foran:

    TV-oppsett:

    Center: BeoLab 7-6

    V foran: BL5

    H foran: BL9

    V surround: BL5

    H surround: BL9

    Cinema-oppsett:

    Center: 2xBL4000

    V foran: BL5

    H foran: BL5

    V surround BL9

    H surround BL9

    Som du ser er høyttalerne plassert optimalt for cinema.

    Så utfordringen: Når jeg tenner min BeoSound 5 og vil lytte til musikk, så tenner høyre+venstre foran fra tv-oppsettet (altså en BL5 og en BL9). Vet du om dette kan endres uten å bruke advanced sound algoritmene? 

    Roger

  • 09-24-2011 12:52 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej Roger

    På side 33 i BeoVision 7 håndbog findes denne illustration over opsætning
    af projector i hovedrum.


    Se mere her

    Mvh. Peter Pan.

  • 09-24-2011 1:26 PM

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Takk for svaret,

    Jeg er kjent med manualen, og illustrasjonen viser den utfordring jeg har: I et slikt opp blir alltid SPEAKER 2 høyttaler A og B. Så når man ikke ser Cinema eller TV, men kun ønsker å lytte til musikk så tenner A og B. Siden jeg har BeoLab 5 som F og A, så ønsker jeg at disse skal tenne.

    Tenkte å bytte kablene til skjermene, slik at TV blir Cinema og motsatt, men da vil alltid lerret gå ned og projector tenne når jeg skal se TV. 

    Hadde B&O også hatt en "Brug av audio-anlegg (3)" innstilling hadde mine problemer vært historie :-) Jeg kan ta en sjekk på hovedforumet!

    Roger

  • 09-25-2011 5:27 AM

    • Rolf
    • Not Ranked
    • Joined on 04-21-2007
    • Stockholm, Sweden
    • Posts 63
    • Founder

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej Roger,

    Jag tror att enda lösningen till detta är just AST där varje högtalare kan få en ny roll i de olika "scen" uppsättningarna. Jag gjorde en uppgradering av min BS3 med den nya AST modulen utan större problem.

    //Rolf

  • 09-25-2011 8:47 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej Rolf

    AST, ja det er da klart.

    Roger - Fortæl os om du bliver tilfreds med resultatet.

    Hilsen Peter Pan.

    Adaptive Sound Technology

    Der er en avanceret lydteknologi, som kan flytte sweet spot - altså det område hvor lyden er perfekt -
    rundt i rummet efter behag.

    Eminent lyd med et tryk på en knap
    Beo5/6 fjernbetjeningen giver dig mulighed for at forudindstille forskellige lyttepositioner og skifte imellem
    dem med et tryk på en knap. På denne måde kan du have én indstilling til filmaftenen på sofaen, en anden
    til hyggemusikken ved spisebordet og en tredje til intensiv lytning i yndlingsstolen. Uanset hvad du kunne
    tænke dig, får du lydbilledet lige foran dig i én fortryllende, nærværende og helt unik løsning.

    Sidst, men ikke mindst forbedrer Adaptive Sound Technology din lydoplevelse yderligere ved at sende
    lydsignalet til alle de højttalere, der indgår i din opsætning, uanset om signalet er i mono, stereo eller surround
    sound. Resultatet er, at selv en halvdårlig optagelse lyder fantastisk, hvis den bliver afspillet gennem syv højttalere, der arbejder sammen.

    Adaptive Sound Technology bliver introduceret i plasmafjernsynet BeoVision 4 og i alle BeoSystem 3 baserede
    videoprodukter, såsom BeoVision 9 og BeoVision 7-serien.

    http://www.bang-olufsen.dk/adaptive-sound-technology

  • 09-25-2011 10:56 AM

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hei Rolf,

    Jeg skal prøve AST i kveld, er meget spent på hvordan lydkvaliteten blir ved vanlig stereo.

    Rapport kommer!

    Roger

  • 09-25-2011 10:35 PM

    • fraberg
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 10-26-2007
    • Norway
    • Posts 40
    • Gold Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hei 

    Hvilke muligheter er det for å få lyden fra et IKKE B&O tv til Beocenter 2 (DVD)/ BL 5  ? 

    Nå går min BV7-32 ut av stuen og inn kommer Samsung 55 D 8005 , blir å savne surrond muligheten. !!!  Har i dag BL 8000 bak.

    Da vil det vel være nødvendig med ekstern surrondforsterker og hva anbefales her ?

     

    Frank

  • 09-26-2011 1:13 AM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hej fraberg

    De fleste nye Samsung TV har kun digital lydudgange, og det gør det jo lidt besværligt.
    Du må have en forforstærker / receiver / forstærker imellem der har digital IN så du
    kan tilslutte dit  nye TV's lydudgang til den. Marantz SR5006 kan være en løsning.

    Marantz SR5006 har Pre-out = volume styret udgange og 12 volt trigger signal, som
    benyttes hvis du vil have ægte B&O PowerLink tilsluttning.

    Ellers benytter du et LINE kabel til dine aktive BeoLab højttaler, fra evt. Marantz
    SR5005 som er billig lige nu.

    http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=94_95&products_id=623

    Beocenter 2 - DVD afspiller - medmere, tilsluttes så forstærkeren.
    _________________________________________________

     

  • 09-26-2011 11:22 AM

    • fraberg
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 10-26-2007
    • Norway
    • Posts 40
    • Gold Member

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Hei Peter og takk for svar. 

    Så i ett annet innlegg hvor du anbefalte Beolink Active ,da mot Besound 5 ?????  .

    Finnes det andre muligheter ved å erstatte BC 2 ? 

    Ønskert har selvsagt vært å beholde beolink som jeg har rundt i huset !

    Noen som har tips om andre tv (55") som lettere lar seg kombinere med mitt anlegg hvor jeg er så fornøyd med mine BL 5 og også BL 8000 som bakhøyttalere ,men de er mindre viktige. 

    Vil uansett (enn så lenge) være avhengig av DVD/CD spiller og gjerne surrond.

    Har eiet BV 7-32 og BV5 og tapt så mye på disse at jeg ikke ønsker å fortsette den linjen ......drømmen har lenge vært BV 10-55 men B&O har desverre holdt kortene så tett om nyprodukter og lanseringer at mange kunder forlater merket ..ofte med tunge følelser!

     

    Frank

  • 09-26-2011 12:22 PM

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    Som PP siger, bedste løsning hvis du køber en ikke B&O skærm, er en amp/modtager som Marentz eller Onkyo som har reguleret line out, så kan du regulere og tilslutte det hele gennem den, der masser af ind og udgange på disse amps.

    Beosound 3000, BL 4000, BL 8000, BG 2404,BG 5000, BG CD50, Beocord 5000, BM 901, BM 2400, BM 4000, BV S45, BV 3702. There is nothing we cannot do, but a lot of things we don't want to do!!

  • 09-26-2011 1:32 PM

    • MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

    Re: Peter Pans Hjemmebio, - interface - tips & tricks.

    fraberg:

    Hei 

    Hvilke muligheter er det for å få lyden fra et IKKE B&O tv til Beocenter 2 (DVD)/ BL 5  ? 

    Da vil det vel være nødvendig med ekstern surrondforsterker og hva anbefales her ?

    Frank

    Denne http://www.bang-olufsen.com/beosystem3 er også en mullighed.

    /MikaelB

    Edit: Løser ikke helt opgaven kan jeg godt se nu.

Page 26 of 31 (762 items) « First ... < Previous 24 25 26 27 28 Next > ... Last »