in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-05-2012 11:13 AM by Peter Pan. 468 replies.
Page 12 of 31 (762 items) « First ... < Previous 10 11 12 13 14 Next > ... Last »
Sort Posts: Previous Next
  • 10-15-2009 12:55 PM In reply to

    Re: Toslink til Coax

    Ok, så der er ikke kabler der har Toslink til minijack, jeg er nødt til at købe den viste adapter eller noget lignende? Hvad så med den anden ende af opsætningen? Coaxial til S/pdiff kabel?

    Jeg spørger måske dumt, men jeg aner INTET om det og kender ikke forskel på de forskellige standarder.

    Måske kan nogen der allerede har en mini koblet til deres BV 7 svare på spørgsmålet, det er måske lidt nemmere. Har kigget rundt i diverse tråde, men kan ikke finde nogle indslag konkrete nok med henvisninger til diverse kabler, konvertere m.v.

    BV7-40 MK IV, BL5´s, BL3´s, BL 3500, BL7-4, BS3000, BC 6-23, BV 1, BS3.

  • 10-15-2009 1:32 PM In reply to

    Re: Toslink til Coax

    Til S/PDIFF bruger man enten Coaxial eller Toslilnk, det kommer lidt an på hvilke stik og afstande du skal bruge. AV-CABLES beskriver det meget godt her:
    http://www.av-cables.dk/lydkabler/coaxial_digital_kabel/coaxial_digital_kabel/standard_coaxial_digital_audio_kabel_1_5_m_584_da.html

    Jeg har selv købt en del hos dem, og de beskriver meget godt på deres side hvad kablerne skal bruges til.
    Til B&O enheder skal man ikke bruge Toslink, men Coaxial Digital.

    Håber det kan bruges. 

    BeoLeo
  • 10-15-2009 2:22 PM In reply to

    Mini Mac digital lyd & billede til BeoVision 7-40" Full HD

    Bemærk!

    Surround sound dekoderen i et BeoVision TV åbner kun dekoderen
    for disse digitale lydformater:  Dolby Digital 5.1/6.1 EX, Dolby 7.1 EX,
    DTS 5.1. DTS ES 6.1, DTS Neo:6, AAC*, AC3.

    Analog lydformat: Dolby Surround sound Pro-Logic ll/llx.
    Aktiver SPEAKER 5 på Beo4.

    Dette kan dog variere efter hvad for en dekoder der er indbygget i dit tv.

    _______________________________

    Mini Mac digital lyd overførsel.

    Mini Mac digital billede overførsel.

    .

    Her findes de forskellige kabler: 

    Kombineret MiniJack og optisk Toslink  stik.

    http://www.av-connection.dk/?PGr=22&ML=807

    Optisk til Koax eller Koax til Optisk konvertere digitale lyd.

    http://www.av-connection.dk/?PGr=117&ML=933

    Koaxialt Digital Audio kabel.

    http://www.av-connection.dk/?ML=305 

    Mini DVI til HDMI hun adapter.

    http://www.av-connection.dk/?PGr=2617&ML=413

  • 10-16-2009 2:59 AM In reply to

    Re: Toslink til Coax

    TAK Leo & Peter

    Det var lige hvad jeg havde brug for..:-)

    BV7-40 MK IV, BL5´s, BL3´s, BL 3500, BL7-4, BS3000, BC 6-23, BV 1, BS3.

  • 10-16-2009 4:33 AM In reply to

    Re: Toslink til Coax

     BeoVision 10-40"

    På mandag d. 19 oktober 2009, vil der være verdenspræmieren
    på BeoVision 10-40" i Københavns frihavn.
     
     
     
    Her mit bud.
     
    Så løftes sløret endeligt for hvad BeoVision 10 i virkeligheden har
    at byde på. Ud over 5.1 surround som på BeoVision.8, er det
    seneste bud at BeoVision 10-40" har LED lyspanel. 
  • 10-16-2009 11:11 AM In reply to

    • MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

    Re: Toslink til Coax

    Peter Pan:

    Ud over 5.1 surround som på BeoVision.8, er det 

    seneste bud at BeoVision 10-40" har LED lyspanel. 

    Du har helt ret. BeoVision 10-40 bliver sidebelyst med LED. Hvorimod BeoVision 7-55 bliver baggrundsbelyst med LED.

    Der ud over er BeoVison 10-40 kun 68 mm tyk (Incl. vægbeslag). De polerede aluminiums kanter (overflade som BeoLab 8000) er mere afrundede end dem på din tegning.

    Det kan også nævnes at hele fronten er et stort stykke glas, med huller til højtalere. Stoffet sidder fast på den nederste del med magneter, og kommer i mange farver.

    /MikaelB

  • 10-17-2009 5:07 AM In reply to

    BeoVision 10-40" Præmiere.

    beobrian skrev:

    Det nye TV lander i butikkerne den 20. eller den 21. oktober. Så det bliver en eksklusiv præsentation på mandag.
     

     

  • 10-17-2009 6:58 AM In reply to

    • Beofan2
    • Top 200 Contributor
      Male
    • Joined on 07-31-2007
    • Fredericia, Denmark
    • Posts 313
    • Bronze Member

    Re: BeoVision 10-40" Præmiere.

    Desværre har jeg ikke mulighed for at deltage mandag, ville ellers meget gerne. Men jeg har set et billed af BV10 og det jeg har set, ser sq godt ud!! Det er et ægte BeoVision med glas og aluminium, som vi kender det. For mig ser det ud som om at hele siden er dækket af aluminium. Michael´s beskrivelse er meget fin. Det er som om at aluminiumet er bukket rundt om siden på TV´et. Glæd jer! Jeg ser frem til tirsdag, hvor det skulle dukke op hos min forhandler. Jeg blev jo lidt skuffet igår da det ikke som lovet var kommet med fragtmanden. Det var meningen at det skulle have været klar til mandag, men det er så droppet....

    It´s not magic - it´s Bang & Olufsen

  • 10-18-2009 12:35 PM In reply to

    • Beofan2
    • Top 200 Contributor
      Male
    • Joined on 07-31-2007
    • Fredericia, Denmark
    • Posts 313
    • Bronze Member

    Re: Toslink til Coax

    Okay Peter dit seneste bud er noget tættere på virkligheden og så aligevel ikke. Det kan selvfølgelig være svært at lave et billed som viser hvordan at rammen går hele vejen rundt om siden. Men højttaler stoffet dækker ikke hele skærmen fra kant til kant. Der er en glas ramme på 4-5 cm hele vejen rundt, der er med til at give TV´et det helt særlige design. I den nederste glas kant er der et stand by lys. Men i morgen er det jo endelig helt officielt Smile

    It´s not magic - it´s Bang & Olufsen

  • 10-19-2009 10:31 AM In reply to

    BeoVision 10-40"

     Bang & Olufsens pressemøde er afsluttet, og billeder af BeoVision 10-40" må vises.

     Min personlige mening er at BV. 10 ligger tæt på BeoVision 9, en design form
     jeg ikke er så vild med.
     
     
                
    .
     
    BeoVision 10 er Bang & Olufsens version af en ny vægmonteret eller gulv placeret fladskærm. Der er tale om en 40 tommers-udgave LED-baseret LCD-skærm med 200/240 Hz, baseret på Beovision 8 chassiet. Hver eneste detalje i designet er gennemtænkt, og samtidig har det været afgørende at sikre en B&O lydkvalitet, så selv om fjernsyn er slankt som dette, er der indbygget en 5.1 digital surround processer. De indbyggede højttaler fungere også som center højttaler når det tilførte matriale indeholder AC3 lyd.  
     
                                      
     
    Forsiden af fjernsynet er dækket af en glasskærm med antirefleksbehandling, og indrammet af to polerede aluminiumsprofiler. Der er valgt lækre materialer, men vil  kunderne betale 43.495 kr. for et 40" LCD led TV + 6.500,00 kr. for at få det anti refleks behandlet (coated) frontglaset    Et minus er manglende Pin-kode tyverisikring. 
     
    Læs også: Vælg det rigtige LED- TV:  http://fpn.dk/digitalt/tv_foto/article1826459.ece    B&O Tryk her.
     
    User guides - BeoVision 10:  Tryk her.
    .
    Mvh. Peter Pan
  • 10-19-2009 10:36 AM In reply to

    Re: BeoVision 10-40"

    Gulvstand for BeoVision 10.

    Vægbeslag, venstre eller højre vendt til BeoVision 40

  • 10-20-2009 5:56 AM In reply to

    Re: BeoVision 10-40"

  • 10-20-2009 6:14 PM In reply to

    Re: BeoVision 10-40"

     

        User guides - BeoVision 10:   Tryk her.

    Indtryk af BeoVision 10. Af Rasmus Larsen - 19 Oct 2009.

    http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull& id=1255968368

  • 10-22-2009 9:38 AM In reply to

    BeoCom 5

    er en nye trådløse telefon fra Bang & Olufsen,
    er både til almindelig telefoni og IP-telefoni.

     

    Tryk her.

  • 10-22-2009 11:27 AM In reply to

    • MikaelB
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Herning, Denmark
    • Posts 191
    • Founder

    Re: BeoCom 5

    BeoCom 5 understøtter kun SIP IP-telefoni ikke Skype som kører sin egen protokol.

    /MikaelB

  • 10-22-2009 4:39 PM In reply to

    Re: BeoCom 5

    Tak  MikaelB, er rettet.

    ____________________

    .

    .

    Prisliste gældende fra 15. Oktober 2009   Tryk her.

     

  • 10-23-2009 9:19 AM In reply to

    BeoVision 10 antirefleks glas ?

     

     
    Det koster 6.500 kroner ekstra, hvis man vil have skærmen på BeoVision 10 TV med antirefleks glas. Hvis man ikke vælger den, så risikere man at skærmen vil spejle omgivelserne og forstyrre tv-oplevelsen.
     
    M-Kaae skrev:
      
     
    Hejsa, er der nogle beovision 10 eksperter der kan fortælle mig om man skal give de 6500 ekstra for antireflektor skærm, eller man skal spare de 6500 væk? hvor stor er forskellen? er godt klar over antireflektor er bedst men er det valuta nok for pegende?
     
    Kaae
     
     
    Hej M-Kaae
     
    Jeg har idag besøgt min B&O butik for at få belyst dit spørgsmål.
     
    Det BeoVision 10 TV de har modtaget i min B&O butik, er uden antirefleks glas. Butikken afventer en skabelon med antirefleks glas fra Bang & Olufsen, som man så kan sætte på hjørnet af BeoVision 10, og på den måde direkte se hvor stor en forskel et antirefleks glas giver.
     
    I butikken havde de dog en tidligere udgave, som gav en nogenlunde ide om virkningen. Mit bud er at reflekserne dæmpes ca. 50%.
     
    Man må altså tage med i sin overvejelser hvad for omgivelser BeoVision 10 skal stå eller hænge i. Er der et stort eller lille lysindfald fra vinduer, lamper osv. ?
     
    Det er vigtigt at denne beslutning er taget når BeoVision 10 bestilles, da man ikke kan fortryde når handlen er gjort. Altså er det ikke noget der kan efterbestilles.
    .
    Mvh. Peter Pan
  • 10-25-2009 5:31 AM In reply to

    Derfor køber jeg B&O's produkter.

    Derfor køber jeg B&O's produkter.
     
    Det startede for mig i 1976 med købet af en BeoMaster 4400 receiver til en pris på 3.795 Kr. Næste køb var i 1984 hvor en Beocord 9000 kassette båndoptager til en pris af 8.500 Kr. kom ind i min stue.
     
    Man kunne dengang i div. Hi-Fi blade læse alen lange test rapporter om sine indkøbte B&O produkter, og hos den lokale B&O radio forhandler kom man mindst en gang om ugen. Her havde de tid, og vi var en del unge der mødtes om aftenen, for at afprøve de forskellige højttaler butikken fik hjem, på vores BeoMaster 4400.
     
    Det var en stor dag da passive BeoVox Penta rykkede ind i butikken. Hold da kæft hvor de bare spillede, og sådan et sæt måtte jeg eje. Vi skrev nu 1987 og to stk. BeoVox Penta til en pris på 9.440 Kr. for et sæt, rykkede ind i min stue.
     
    Om torsdagen sad vi i flere timer bag Beocord 9000 kassette båndoptageren og optog musik fra Christian Flagstads radioprogram. Det blev til rigtigt meget god musik, og mange gode oplevelser når vi holdt party i garagen, næsten hver lørdag  .
     
    På TV siden var mit først TV et BeoVision  LX 2800 årgang 1987, som i 1998 blev afløst af et BeoVision Avant 32" VHS. I 2006 købte jeg mit første HD ready fladskærms TV BeoVision 7- 40" Mk II, som grundet den nu hurtige udvikling i Dec. 2007 blev afløst af BeoVision 7-40" Full HD Mk. III.  
     
    Gennem årene har en virus kaldet Beo-finitis sat sig i min krop, og netop fordi Bang & Olufsen er Dansk, har det været muligt at deltage i mange spændende arancemanger gennem årene, hvor jeg kan pleje min B&O interesse.
     
     
                                 
     
     
    Senest var premiererne af BeoVision 10, i Fritz Hansen Show Room i København. En god oplevelse med god mad, champagne og sushi, samt en snak med mange spændende mennesker.
    .
     
        Mvh. Peter Pan.  
  • 10-26-2009 4:58 PM In reply to

    Standardmoduler med Linux-kerne til B&O

    Standardmoduler med Linux-kerne til B&O

     
    Til sommer lancerer B&O det første lydanlæg, som er baseret på et nyt standardmodul. Den nye fælles platform er forudsætningen for de teknologiske tigerspring, der skal sikre koncernens fremtid.
     
    B&O's nye fladskærms-tv, Beovision 10, der blev lanceret sidste mandag, var det formentlig sidste skud på stammen af produkter, der ikke er baseret på en fælles B&O-platform.
     
    Næste år kommer platformen nemlig, som skal sikre, at B&O får langt flere produkter på markedet.
     
    Som led i den Pole Position-strategi, som den dengang nye direktør Kalle Hvidt Nielsen lancerede sidste efterår, skal det være *** med at lade B&O-ingeniører sidde i hvert deres hjørne af koncernen og udvikle produkter, der på den måde kan være flere år undervejs.
     
    I stedet er det planen, at alle kommende produkter fra B&O skal udspringe af blot to platforme – en for audio og en for video. På den måde regner koncernen med at halvere udviklingstiden fra "et par år" til måske godt et år.
     
    »På den korte bane skal vi have teknologiplatformen på plads og hurtigt have accelereret mængden af nye produkter. Vi var på vej til at gå i stå produktudviklingsmæssigt, men nu vil vi ikke længere bruge energi på et skulle opfinde dybe tallerkner igen og igen,« siger Kalle Hvidt Nielsen.
     
    »Desuden skal vi være skarpere på, hvad vi gerne vil, noget tidligere i udviklingsprocessen, så vi ikke skal lave så mange dyre og tidskrævende ændringer undervejs,« tilføjer han.
     
    Brug for at speede lanceringerne op
    Det bliver formentlig også nødvendigt at speede processerne op, for strategiplanen foreskriver, at 25 procent af omsætningen fremover skal komme fra nye produkter, og tidligere har det været helt uhørt for koncernen at leve op til sådan en målsætning. I 2008 kom der ingen væsentlige produktlanceringer, ej heller i 2007, erkender direktøren.
     
    »Problemet var, at vi havde fire tv’er på markedet med fire forskellige teknologiplatforme. Dem havde vi brugt mange penge på, og når de hver især skulle vedligeholdes med nye komponenter og teknologier fra 70 forskellige partnere, så blev det sværere og sværere at følge med,« siger Kalle Hvidt Nielsen, der blandt andet har skåret antallet af partnere ned til 25.
     
    Nyt lydanlæg til sommer
    Allerede til sommer skal audiodelen dog være på plads, når B&O løfter sløret for et nyt Beosound-lydanlæg, der dels vil fungere som supplement til Beosound 5-anlægget, som kom på markedet sidste år, dels skal det sælges som et selvstændigt produkt.
     
    Tricket i det nye anlæg er, at det i langt højere grad giver mulighed for opkobling til nettet, men hvordan det helt konkret skal foregå, og hvilke services der bliver tale om, kan Kalle Hvidt Nielsen ikke sige så meget om endnu.
     
    Hvad der derimod bliver nyt, set med de interne briller, bliver den platform, som det nye anlæg er skabt ud fra. Kalle Hvidt Nielsen fortæller, at der bliver tale om en printplade på 9x12 cm til audioprodukterne med en slagkraftig grafikprocessor og signalprocessor baseret på en Linux-kerne og et Wifi 802.11n-modul.
     
    B&O har ikke udviklet nye komponenter til modulet, men arbejder i stedet med forskellige programmerbare chips i form af FPGA’er til konvertering af videosignaler til displays, mv.
     
    Øget integration med nettet
    Videomodulet anslår Kalle Hvidt Nielsen til at finde sit første produkt i 2011 eller 2012, og selv om dette vil få større fokus på billedbehandlingsdelen, vil det sandsynligvis komme til at ligne audiomodulet.
     
    »Fremtidens audio- og videosystemer kommer til at minde mere og mere om hinanden. De vil begge være koblet op til nettet, og lydanlæg bliver i virkeligheden blot et tv, hvor man slukker for skærmen. Det ekstra i tv vil blive mere surroundsound og flere opkoblingsmuligheder – og så selvfølgelig billedbehandlingen,« siger Kalle Hvidt Nielsen.
     
    »Man kunne godt forestille sig situationer, hvor vi ville lave et basisprodukt, hvortil man kunne købe ekstra ydelser over nettet, men det kan vi ikke sige så meget om endnu,« siger han.
     
    FPGA'en giver nye muligheder
    Ifølge aktieanalytiker i Sydbank Jacob Pedersen er der ingen tvivl om, at platformstanken bliver af stor betydning for B&O’s fremtidige økonomi, og at det ikke er Beovision 10, det alene står og falder med nu.
     
    »Uden en succes med Beovision 10 når de ikke omsætningen for i år, så det betyder noget. Men det er denne platform, der vil give dem et teknologisk tigerspring. Platformen vil nok ikke hive dem hele vejen alene, der skal også justeres andre steder og skabes volumen i produkterne, men dette vil være et skridt i den rigtige retning,« vurderer Jacob Pedersen.
     
    Teknisk chef i udviklingshuset Prevas, Rune Domsten, er enig i, at det er nu B&O for alvor skal på banen, og at det handler om at få udnyttet FPGA’ens muligheder bedst muligt.
     
    »Det er det eneste rigtige at gøre og en god chance for at kunne føre deres strategi ud i livet. Uden en FPGA ville de ikke kunne gøre det. B&O har brugt FPGA’er før, men ikke i platforme, så det er nu, de har mulighed for at få innovative løsninger på banen,« siger Rune Domsten.
     
    »De handler fuldstændig i tråd med vores platformstanke, og det giver god mening at lave to forskellige platforme, fordi en mindre audiodel kan laves mindre og billigere. Video kræver meget signalbehandling, men nu kan de lave "blød hardware", der kan genbruges og tilpasses,« forklarer han.
     
    Mulighed for videokonference
    Rune Domsten forventer, at B&O vil bruge en del af den store FPGA-kapacitet på at arbejde med tidssynkronisering over netværk, så alt udstyr i hjemmet spiller helt synkront uden ekkoer. Dette ville slet ikke kunne lade sig gøre uden FPGA’er, siger han.
     
    »Vil man lave særlige billedforbedringer, er FPGA’en også det rigtige sted at gøre det. Her kan man gøre det i realtid og for eksempel tænke farvekorrektioner eller et kamera ind til videokonference, fordi FPGA’en arbejder parallelt og minimerer tidsforskydninger,« siger Rune Domsten.
     
    Han mener desuden, at på den længere bane kan FPGA’en åbne op for nye fjernbetjeningsmuligheder.
     
    »Måske kan man fjernbetjene ved at række hånden op til et kamera. Hvis de vil, kan de sagtens blive førende på det felt. Med de platforme har de mulighederne for at bringe nye ting frem, som andre ikke har,« siger Rune Domsten.
     
    Af Mie Stage Ingeniøren.
    .
    B&O årsrapport 2008. 2009
    .
  • 10-28-2009 6:37 AM In reply to

    BeoVision 7 med LED backlight teknologi.

                                       BeoVision 7 med LED backlight teknologi.

    .

    .

    BeoVision 7-55 tommer har 100/120 Hz panel med kviksølv-fri LED bagbe lysning, som løfter billedkvaliteten op på et helt nyt niveau. I et bagbelyst LED billede panel, findes langt flere LED-pærer end på et tv med side monteret (lateral illumination) LED. Energi forbruget på denne 55 tommer skærmen er alligevel ikke højere, end på et lysrørsbaseret standardteknologisk 40 tommer tv.

    De elektroniske gardiner er ændret så de lukker langsomt til sidst, samtidigt med at billede belysningen dæmpes. Størrelse på skærmen med Blu-Ray panel er (jeg havde desværre ikke noget måle bånd) ca. H. 68,5 x B. 146 cm. BeoLab 7-6 er ca. 165 cm. lang, så den af en eller anden årsag stadig rager uden for skærmen. På min tegning er BeoLab 7-6 tilpasset skærmens bredde, da det er det jeg bedst kan lide.

    Da et Blu-Ray drev har langt flere omdrejninger end et DVD drev, kan man med god vilje også på BV. 7-55" høre en ledt susen under opstart. Blu-Ray drevet og DVB HD modulet optager stadig to af fire HDMI indgange. Udover billede panel og stik panel, er mange af de elektroniske dele tilsyneladende genbrugt fra BeoVision 7- 40" Mk IV.   

    Min personlige oplevelse er at billedet med HD materiale står utroligt flot, med et passende farve niveau. Men du skal altså vide at BeoVision 7-55" godt nok er stort (i en normal stue). Så stort at jeg nok aldrig får tilladelse af min kone, til at købe det. 

    BeoVision 7-55" bliver lanceret Dec. 2009.

    BeoVision 7-55 inkl. Blu-Ray, BeoLab 7-6, Beo 5 & DVB-HD. Pris 119.995 Kr.

    BeoLab 7-6: værdi 25.495 Kr. Blu-Ray afspiller: værdi 12.495 Kr. Beo 5 fjernbetjening: værdi 4.395 Kr.

    Tilbehør: Motor floor stand, high 10.295 Kr.-Motor floor stand, low 9.795 Kr.-Wall bracket, close fixed 1.895Kr.

    Prisliste gældende fra 15. Oktober 2009   Tryk her.

    .

    Brede mål: BeoVision 7 versioner.
        
    BeoVision 7-32": brede =  88cm.
    BeoVision 7-40": brede = 108 cm.
    BeoVision 7-55": brede = 146 cm.
    ________________________

    Mål: På BeoLab Center højttaler

    BeoLab 7-1: længde = 100 cm.
    BeoLab 7-2: længde = 124 cm.
    BeoLab 7-6: længde = 165 cm.
    BeoLab 7-4: højde   = 48 cm.
    ________________________

    1 tomme = 2,54 centimeter

  • 10-28-2009 7:25 AM In reply to

    Et tilbud

    Min lokale B&O butik har sendt mig dette, måske er der noget der kunne have din interesse.

     

    Vi har overtaget udstillingsprodukter fra en lukket butik kom og gør et godt køb nu!  
     
     Da vi har overtaget et varelager fra en lukket butik, har vi lige nu ekstra mange udstillingsprodukter
    stående, som vi sælger til særdeles gode priser. Det drejer sig både om fjernsyn, højttalere, musiksystemer
    og telefoner, så det er en oplagt mulighed for at få fat i din helt egen klassiker fra Bang & Olufsen.

    Enkelte produkter kan have kosmetiske fejl, men dette afholder os naturligvis ikke fra at give dig hele
    2 ÅRS GARANTI og ikke mindst den velkendte Bang & Olufsen service med i købet.

    Så kom ind og se, hvad vi har stående.  
     
    Vi glæder os til at se dig!

    Bang & Olufsen Hillerød • Helsingørsgade 13 • 3400 Hillerød

    Tlf. 48 26 15 25 • E-mail  hilleroed@beostores.com

    ________________________________________

    En succesfulde start for BeoVision 10.

    http://www.finansnyheder.dk/news/ShowNewsStory.aspx?StoryId=10693048

  • 10-29-2009 1:06 PM In reply to

    Download B&O nyheder for oktober 2009

    Officiel B&O Video.

    Jeg har lagt en wmv video på dette link:

     
    Der fortælles blandt andet om DAB +, for BeoCenter 2 og BeoSound 4.
    Download B&O nyheder for oktober 2009. I Zip / wmv file.
    .
    Mvh. Peter Pan 
  • 11-02-2009 6:41 AM In reply to

    Dagen hvor de analoge sendere blev slukket.

    1 november 2009 var dagen de analoge sendere blev slukket.
     
    Her min oplevelse 1 november om aftenen, samt komentar.
     
    Jeg modtager fuld pakke fra YouSee,s kabel-tv, via YouSee digital HD modtager Samsung SMT-H3106. Danmarks Radio startede de tre nye TV- kanaler kaldet, DR Ramasjang - DR K - DR HD, og sidst nævnte sendes i HD kvalitet desværre kun i 720p, og ikke i 1080p som er Full HD. Et analog signal sendes i 576i.
     
    Jeg startede med at se en HD film på DR HD, "den fantastiske planet" kl. 19.10 en naturfilm som havde i rigtig god billede kvalitet i 16:9 billede størrelse. Lyden var i analog Dolby Pro- Logic 5.1
     
    Endnu har jeg ikke set film materiale med Dolby digital 5.1 surround lyd. Jeg håber bestemt at DR HD også er istand til at sende dette signal. Dolby digital 5.1 surround lyd modtager jeg fint fra TV2 FILM på kanal 64.
     
    De to nye DR tv kanaler  DR Ramasjang & DR K sendte billederne i 4:3 billede størrelse. Dette format gider jeg bestemt ikke at se på, det er irriterende at skærmen ikke fyldes ud. DR TV bør automatisk opskalering alt billede materiale i størrelsen 16: 9. Jeg ved at der sidder et antal personer, der mener at gamle film SKAL vises i 4:3 som de oprindeligt er optaget i. Jeg er dybt uenig med disse personer, men gider ikke mere at diskutere det.
     
    Prøver jeg via billede lup på Samsung HD modtager at opskalering til 16: 9 billede går det galt med underteksterne, som helt eller delvis forsvinder uden for billede skærmen.
     
    Dette løser jeg ved at benytte mig af at YouSee stadig sender analog (DS) signaler på kabel-tv. Mit TV er et BeoVision 7-40" Full HD MkIII tv som automatisk opskalere alt analog materiale fra tv stationerne til 16: 9. B&O har valgt en opskalerings teknik, hvor en cirkel i midten af billederne forbliver uberørt, så opskaleringen kun sker på billedets ydrekanter. Det betyder at jeg aldrig bemærker at billedet evt. ikke er i 16: 9 fra sin oprindelse. Nu skriver YouSee at de overvejer at lukke analog TV før tid (13. april 2009) og det håber jeg bestemt ikke at de gør af to årsager.
     
    Jeg tror ikke at de problemer jeg mener der er med digital tv: under tekster / 4:3-16:9 vil blive løst inden denne dato. Det vil også betyde at alle ekstra fjernsyn det er placeret i hjemmet, vil gå i sort hvis de ikke tilsluttes en DVB tuner, som kan konvertere det digitale tv signal til analog.
     
    Afslutnings vis vil jeg mene at nu er det digitale tv virkelighed, så de forbedringer man kan give seerne vil komme langt hurtigere end vi har ser tidligere. En stop klods vil være økonomien der ligger i at udvide båndbredden til Feks. at kunne fremføre HD signaler i 16: 9 Full HD 1080p.
    ______________________

    Mvh. Peter Pan.   

  • 11-02-2009 7:07 AM In reply to

    Re: Dagen hvor de analoge sendere blev slukket.

    Enig i at 16:9 / 4:3-problematikken er ærgerlig.

    Har selv egen antenne, og har derfor fået Boxer, som kører via en ellers glimrende B&O-kompatibel Triax HD-405va-boks.

    DR1, TV2, DRHD og mange andre er flinke til at sende i 16:9.

    Andre (overraskende nok også DRK / Ramasjang) sender dælme i 4:3 med sorte kanter til følge i hver side!

    Samme problem med Discovery / animal planet, og en del andre.

    Triax har sagt til mig tidligere på året, at Boxer ville sende alt i 16:9 fra 1. november - det er så ikke sket, så det har jeg skrevet til dem.

    Hvis problemet er hos kanaludbyderne, så må Boxer vel selv kunne "opskalere" til 16:9.

     

    B&O BV7-mkii kan ikke selv autoskalere disse 4:3-billeder via HDMI (æv) (ligesom det ellers kan via både scart og analog tuner)

    Triax-boksen har også selv kun ringe muligheder for at lave om på formatet. Når den står til 16:9-output kan man vælge ml. sorte kanter på 4:3billeder eller man kan zomme ind på billedet (med kun som standardindstillinger; ikke pr. kanal, så det bliver pest eller kolera man skal vælge imellem da ikke ALLE kanaler sender 16:9 eller ALLE ej heller sender 4:3.

    Vælger jeg zoom-funktionen bliver 16:9-kanalerne ubrugelige, og vice versa med sorte kanter-udgaven.

     

    Håber at Boxer snart vender tilbage.

  • 11-02-2009 7:22 AM In reply to

    Re: Dagen hvor de analoge sendere blev slukket.

    Tak for dit indlæg agenten007

    Det er spændende at få beskrevet hvordan de forskellige DVB bokse folk har, virker med digital tv.

    Mvh. Peter Pan

Page 12 of 31 (762 items) « First ... < Previous 10 11 12 13 14 Next > ... Last »