Net geregistreerd en meteen al een leuke puzzel om aan jullie experts voor te leggen...
Ik ben bezig om mijn huis opnieuw in te richten en nu eindelijk eens werk te maken van het linksysteem in huis. Probleem is dat ik er niet helemaal uitkom, maar voor jullie is het ongetwijfeld gesneden koek. Wat heb ik en wat zou ik ermee willen:
In de woonkamer een Avant 28" 100hz VCR, een nn dvd-speler en een paar passieve Rauna luidsprekers, in de slaapkamer een Beosystem 4500 (eigenlijk te mooi om te zien voor de slaapkamer...) en een LX6000 en in de badkamer een xtra speakerkit met twee passieve nn luidsprekers. Als afstandsbedieningen een Beo4 en een Beolink 1000.
Mijn bedoeling is om in de woonkamer het BS4500 te kunnen bedienen en naar muziek te kunnen luisteren over de Rauna luidsprekers en uiteraard naar TV of DVD kunnen kijken op de Avant. In de slaapkamer zou ik het BS4500 willen kunnen bedienen en via de luidsprekers van de LX6000 naar muziek van het BS4500 willen luisteren en daarnaast op de LX6000 in ieder geval naar TV en indien mogelijk naar DVD (die dan uiteraard niet te bedienen is, want non-B&O) willen kijken. In de badkamer tenslotte wil ik het BS4500 kunnen bedienen en naar muziek van het BS4500 kunnen luisteren. Om alles nog wat leuker te maken wil ik ook nog een BeoPC (van Ridax) aangesloten hebben op het BS4500 om naar de mp3's op mijn iMac te luisteren...
Tot nu toe ben ik tot dit gekomen:
BS4500 via audio/aux kabel aan de LX6000, de BS4500 via MCL aan de xtra-speakerkit en via een MCL-ML converter (welke?) aan de Avant. Ik vraag me in ieder geval of de passieve Rauna's in de woonkamer via de Avant kunnen worden aangesloten of dat er via MCL nog een xtra-speakerkit in de woonkamer moet komen. Ik heb ook nog een MCL2AV liggen, dus wellicht dat de directe audio/aux kabel tussen LX en BS niet nodig is en ik bovendien een videosignaal van de Avant naar de LX kan krijgen?
Leuke puzzel, nietwaar? Kan iemand me helpen?
Gr.,
Menno