Toen de DVD-2 pas uitkwam was ik als één van eerste bij de dealer om er één te bestellen ....... maar tijdens het spelen met de DVD-2 bij de dealer kwam ik er al gauw achter dat dit toch niet het apparaat voor mij was ....grootste struikelblok toen was het niet teletekst kunnen programmeren van de opnames ............... ik besloot het dus bij de HDR-1 en de DVD-1 te houden !
Maar nu liep ik mij al tijden te irriteren aan de DVD-1 , mede omdat hij zeer veel problemen heeft met het afspelen van gekopieerde dvd's en de kleine dvdtjes uit de video camera .
Oplossing volgens de dealer was een latere versie van de DVD-1 speler op de kop zien te tikken ( ik heb nog één van de eerste versies).....en toen kwam bij mij toch de DVD-2 in gedachten weer boven drijven .
Om een lang verhaal kort te maken , ik heb een week of 4 geleden een DVD-2 aangeschaft en geprogrammeerd als DVD speler , wanneer ik nu op DVD druk op de ab. gedraagt de DVD-2 zich als dvd speler en laat zich vrij simpel bedienen , en dat ding speelt werkelijk alles zonder problemen af het maakt werkelijk niet uit wat ik er instop ...als nadeel , het langdurig wachten op opening wanneer je het apparaat opstart (bij opstart bijna een minuut wachten tot het klepje open gaat pfffff)
Maar ja er zat ook nog een harde schijf in en deze wilde ik toch ook wel eens beter leren kennen .............. ik heb normaal gesproken nooit een boekje nodig om B&O spullen te kunnen bedienen ( op de beotalk 1200 na dan ) ..... maar bij de DVD-2 is dit echt niet te doen zonder handleiding, wat omslachtig allemaal , heeft niets met B&O te maken !
Om een paar voorbeelden te geven ...skippen per 5 minuten in je opname is : "go 9" ...... en "go 7 " is 5 minuten terug ....overal is het comando "go'" bij nodig ........en dit is flink wennen !
Maar toch , ik raak er nu aan gewend en begin toch blij te worden van mijn extra harde schijfje de manier van opnemen is wat vreemd ....ik zal de dvd-2 ook nooit gebruiken als de HDR-1 wat dit is zo een makkelijk apparaat , maar ik heb inmiddels wel allemaal vaste wekelijkse opnames in de DVD-2 gezet en dat werkt eigenlijk prima
conclusie :
nooit je HDR-1-2 omruilen voor een DVD-2 , maar de DVD-2 is wel prima te gebruiken als (extra) DVD speler , ik heb dus achteraf toch het gevoel dat er een stuk op vooruit gegaan ben tov. de DVD-1 en geen miskoop heb gedaan ondanks dat hij best omslachtig is .
Het is ook zeker geen apparaat voor mensen die van de B&O eenvoud houden !
( ik heb nog geen DVD's gebrand met de DVD-2 , als ik dit heb gedaan , zal ik hier mijn mening eens over geven )