in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-06-2009 1:09 PM by DoubleU. 37 replies.
Page 1 of 2 (38 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 03-03-2009 10:42 AM

    DVD-2

    Toen de DVD-2 pas uitkwam was ik als één van eerste bij de dealer om er één te bestellen ....... maar tijdens het spelen met de DVD-2 bij de dealer kwam ik er al gauw achter dat dit toch niet het apparaat voor mij was ....grootste struikelblok toen was het niet teletekst kunnen programmeren van de opnames ............... ik besloot het dus bij de HDR-1 en de DVD-1 te houden !

    Maar nu liep ik mij al tijden te irriteren aan de DVD-1 , mede omdat hij zeer veel problemen heeft met het afspelen van gekopieerde dvd's en de kleine dvdtjes uit de video camera .

    Oplossing volgens de dealer was een latere versie van de DVD-1 speler op de kop zien te tikken ( ik heb nog één van de eerste versies).....en toen kwam bij mij toch de DVD-2 in gedachten weer boven drijven .

    Om een lang verhaal kort te maken , ik heb een week of 4 geleden een DVD-2 aangeschaft en geprogrammeerd als DVD speler , wanneer ik nu op DVD druk op de ab. gedraagt de DVD-2 zich als dvd speler en laat zich vrij simpel bedienen , en dat ding speelt werkelijk alles zonder problemen af het maakt werkelijk niet uit wat ik er instop   ...als nadeel , het langdurig wachten op opening wanneer je het apparaat opstart (bij opstart bijna een minuut wachten tot het klepje open gaat pfffff)

    Maar ja er zat ook nog een harde schijf in en deze wilde ik toch ook wel eens beter leren kennen .............. ik heb normaal gesproken nooit een boekje nodig om B&O spullen te kunnen bedienen ( op de beotalk 1200 na dan ) ..... maar bij de DVD-2 is dit echt niet te doen zonder handleiding, wat omslachtig allemaal , heeft niets met B&O te maken   !

    Om een paar voorbeelden te geven ...skippen per 5 minuten in je opname is : "go 9" ...... en "go 7 " is 5 minuten terug ....overal is het comando "go'"  bij nodig ........en dit is flink wennen !

    Maar toch , ik raak er nu aan gewend en begin toch blij te worden van mijn extra harde schijfje de manier van opnemen is wat vreemd ....ik zal de dvd-2 ook nooit gebruiken als de HDR-1 wat dit is zo een makkelijk apparaat , maar ik heb inmiddels wel allemaal vaste wekelijkse opnames in de DVD-2 gezet en dat werkt eigenlijk prima

    conclusie :

    nooit je HDR-1-2 omruilen voor een DVD-2 , maar de DVD-2 is wel prima te gebruiken als (extra) DVD speler  , ik heb dus achteraf toch het gevoel dat er een stuk op vooruit gegaan ben tov. de DVD-1 en geen miskoop heb gedaan ondanks dat hij best omslachtig is .

    Het is ook zeker geen apparaat voor mensen die van de B&O eenvoud houden !

    ( ik heb nog geen DVD's gebrand met de DVD-2 , als ik dit heb gedaan , zal ik hier mijn mening eens over geven )

     

  • 03-04-2009 5:09 PM In reply to

    Re: DVD-2

    DVD2 1 minuut wachten tot het klepje open gaat????? vind ik onacceptabel.

    maar goed dat ze aan deze aanfluiting maar snel een einde hebben gemaakt. Kreeg trouwens ook zeer slechte recencies die dvd2.

     

  • 03-04-2009 5:19 PM In reply to

    Re: DVD-2

    Pioneer idem dito.

    Daar moet je ook stervens lang wachten voor zijn luikje open gaat.

    Voor de rest is het een top machine.

  • 03-04-2009 5:21 PM In reply to

    Re: DVD-2

    Echt mega irritant ...maar ik denk dat dit komt omdat de harde schijf ook op moet starten , ondanks dat je de DVD alleen wil gebruiken .

    Ik begrijp ook heel goed waarom de DVD-2 slechte recencies heeft gekregen ....... veel te ingewikkeld in gebruik , heeft ook niets met B&O te maken ..........dit is echt een ander merk dvd speler in een ( zeer mooi ) B&O jasje .

    Maar ik ben er toch blij mee ondanks zijn nadelen , de dvd speler is een verademing tov de DVD-1 qua afspelen , op bedienings gemak wint ook hier de dvd-1 ......

  • 03-04-2009 5:22 PM In reply to

    Re: DVD-2

    koning:

    Pioneer idem dito.

    Daar moet je ook stervens lang wachten voor zijn luikje open gaat.

    Voor de rest is het een top machine.

     

    Heeft die ook een ingebouwde harde schijf ?

  • 03-04-2009 5:32 PM In reply to

    Re: DVD-2

    ja.

    Dvdrecorder + harddisk 160g

    Ik heb de pioneer DVR 555-H

    Ik denk dat je hem nu koopt voor 239,00 euro

    Bevalt super!

  • 03-04-2009 5:53 PM In reply to

    Re: DVD-2

    waarmee bedien je de pioneer?

  • 03-04-2009 5:54 PM In reply to

    Re: DVD-2

    koning:

    ja.

    Dvdrecorder + harddisk 160g

    Ik heb de pioneer DVR 555-H

    Ik denk dat je hem nu koopt voor 239,00 euro

    Bevalt super!

     

    Ik zie die dingen ook voorbij komen voor mega lage prijzen  , maar een extra afstandbediening is voor mij geen optie !

  • 03-04-2009 5:55 PM In reply to

    Re: DVD-2

    Met de mee geleverde pioneer afstandsbediening!

  • 03-04-2009 5:55 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: DVD-2

    Bij mijn Panasonic dvd - hdd recorder moet ik ook zo lang wachten voordat ie open gaat.

    Eerst start het app. op, dan wordt hdd actief, pas als die is opgestart en het navischerm actief

    is kun je switchen tussen de drives / lade openen.

    Begint nu na een paar jaar te verslijten, het opnemen van hdd naar dvd lukt niet altijd,

    functie slechts een paar maal gebruikt. Springt soms op "self check".

    Tijd voor iets anders Smile

     

  • 03-04-2009 5:56 PM In reply to

    Re: DVD-2

    extra afstandsbediening is toch niet nodig, bedien je toch gewoon met de beo4 icm lintronic.

  • 03-04-2009 5:57 PM In reply to

    Re: DVD-2

    Volgens mij komen pioneer + panasonic uit dezelfde fabriek.

  • 03-04-2009 5:58 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: DVD-2

    koning:

    Met de mee geleverde pioneer afstandsbediening!

    Heb je meer niet B&O apparaten die je met Beo4 zou willen bedienen ?

    Als het alleen de Pioneer dvd is, dan loont een Lintronic niet echt gezien de investering,

    maar bij meer apparaten is het een overweging waard.

     

  • 03-04-2009 6:00 PM In reply to

    Re: DVD-2

    ignace neem de humax pvr 5050 hd 320 gb. kun je die van mij ook programerenBig Smile

  • 03-04-2009 6:00 PM In reply to

    Re: DVD-2

    Ik heb nog geen b&O lcd t.v anders had ik allang een oplossing gezocht voor die afst.b

  • 03-04-2009 6:05 PM In reply to

    Re: DVD-2

    heb niets meer van b&o, alleen de beo4 (beste ab ooit gemaakt)

    waarmee ik alles in huis bedien via lintronic

  • 03-04-2009 6:06 PM In reply to

    Re: DVD-2

    Jongens ff een vraag,

    Zit er echt zoveel verschil tussen al die tuners?

  • 03-04-2009 6:06 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: DVD-2

    mestreechteneer:

    ignace neem de humax pvr 5050 hd 320 gb. kun je die van mij ook programerenBig Smile

    Da's geen gek idee !

    Kan de Panasonic naar mijn ouders Smile

    Kan ik dan de HD uitzendingen in HD opemen ?

    Da's eigenlijk wat ik zoek, nu is het alleen HD via de Samsung HD via HDMI,

    maar opname is SCART van Samsung HD naar de Panasonic recorder.

     

  • 03-04-2009 6:09 PM In reply to

    Re: DVD-2

    ja dat kan opnemen van hd zenders in hd, weet het bijna zeker. even googlen voor alle zekerheid. denk dat je toe bent aan een nieuwe ipodBig Smile

  • 03-04-2009 6:10 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: DVD-2

    koning:

    Jongens ff een vraag,

    Zit er echt zoveel verschil tussen al die tuners?

    Heb (nog) geen ervaring met bijv. de Humax HD ontvanger;

    van de digitale ontvangers gebruik ik 2 x Samsung standaard definitie en 1 x Samsung HD.

    Van die laatste is beeldkwaliteit stukken beter, uiteraard vanwege de HD kanalen,

    maar ook van de standaard definitie kanalen is het beeld beter.

     

     

  • 03-04-2009 6:13 PM In reply to

    Re: DVD-2

    Is die humax ook geschikt voor schotel of is het puur een kabeltuner?

    Ik weet er namelijk weinig van.

  • 03-04-2009 6:13 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: DVD-2

    mestreechteneer:

    ja dat kan opnemen van hd zenders in hd, weet het bijna zeker. even googlen voor alle zekerheid. denk dat je toe bent aan een nieuwe ipodBig Smile

    Mefke

    Smile

    Zou wel super zijn, opnemen in HD, maakt behoorlijk verschil.

     

     

     

  • 03-04-2009 6:53 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: DVD-2

    koning:

    Is die humax ook geschikt voor schotel of is het puur een kabeltuner?

    Ik weet er namelijk weinig van.

    Heb even zitten kijken en volgens mij zijn er meerdere versies / vergelijkbare modellen van,

    voor schotel en voor kabel

     

  • 03-05-2009 1:01 AM In reply to

    Re: DVD-2

    Eigenlijk valt het wel mee met al die verschillende modellen, zeker voor de kabel. De IHDR 5050C is de enige juiste die zonder verdere kunstgrepen goed werkt op het Ziggo kabelnet.

    Natuurlijk zijn er van Humax in het buitenland kabelontvangers te koop met CAM-slot, maar dan moet je weer een losse CAM erbij kopen.

     

  • 03-05-2009 5:11 AM In reply to

    Re: DVD-2

    Ik wil zelf ook de Humax iHDR5050C aanschaffen, maar ik lees in het ziggo gebruikers forum dat sommige mensen de SD beeldkwaliteit minder vinden dan die van de Samsung DCB-H360.

    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14066&page=116

Page 1 of 2 (38 items) 1 2 Next >