in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-06-2009 1:09 PM by DoubleU. 37 replies.
Page 2 of 2 (38 items) < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  • 03-05-2009 6:46 AM In reply to

    Re: DVD-2

    Dreambox is dat minder dan Humax?

  • 03-05-2009 3:52 PM In reply to

    Re: DVD-2

    Voor wat ik in diverse fora begrepen heb, is de dreambox een soort hobby machine. Het OS is gebaseerd op Linux en je kan de machine volledig inrichten naar eigen wensen. Het is voor zover ik weet geen echte plug and play machine.

    Daarintegen kun je met een dreambox wel tot 4(minimaal) opnames maken als je meerdere tunerboards (DVB-S of C ) naast elkaar plaatst.

     

    De Humax wordt door diverse forumleden toch wel als positief ervaren. Misschien wil ik nog wel eens een HD voor digitale kabel (DVB-C) proberen.

    Weet iemand of de codering van de smartcard net als bij de satelliet maandelijks veranderd? M.a.w zijn opnames beperkte tijd af te spelen? 

  • 03-05-2009 4:14 PM In reply to

    Re: DVD-2

    De opnames blijven altijd te bekijken. ik heb er sommige al meer dan 2 jaar erop staan.

    De hamax pvr 5050c is nu pas uit raad je aan om nog even te wachten ivm allerlei kinderziektes die toch wel te verwachten zijn bij de eerste types. Ikzelf koop hem pas in juni. Eerst even de forums goed volgen.

  • 03-05-2009 4:16 PM In reply to

    Re: DVD-2

    Kinderziektes worden die er softwarematig online uitgehaald?

    Of gewoon vanaf de fabriek aangepast.

    De dreambox 8000 wat vind je daar van.

  • 03-05-2009 4:20 PM In reply to

    Re: DVD-2

    bij de humax pvr wat ik nu heb heb ik hetzelfde gedaan eerst even afwachten en dan kopen. Heb toen ook meteen de nieuwste software vesie erop gekregen en ook nooit problemen gehad.

    Die software versies worden volgens mij via ziggo doorgegeven en niet via de fabrikant

  • 03-05-2009 4:29 PM In reply to

    Re: DVD-2

    Die nieuwe humax tuner hebben julie daar lang op moeten wachten,of brengen ze elke jaar een betere tuner uit.

     

  • 03-05-2009 4:38 PM In reply to

    Re: DVD-2

    nee er komt echt niet elk jaar een nieuwe uit, humax is een serieus bedrijf en denken echt goed na over de produkten die ze op de markt brengen. Deze zijn meestal ook wel hun tijd vooruit en blinken uit qua bedieningscomfort.

    Sinds dat ik die humax heb heeft mijn hele familie er al een aangeschaft is zelfs voor oudere nog allemaal simpel en makkelijk te bedienen. Een opname instellen duurt 3 seconde, echt zo simpel allemaal. Beste aankoop die ik in jaren gedaan heb. Trouwens de beste aankoop daarvoor was lintronic.

  • 03-05-2009 4:53 PM In reply to

    Re: DVD-2

    Als ik over ga op digitale tv ga ik ook voor Humax!

    Bedankt voor je informatie

  • 03-06-2009 10:35 AM In reply to

    Re: DVD-2

    verstandige keus, nog even over de dreambox, dat is echt iets heel anders dan een digitale kabeltuner en is inderdaad niet plug & play. Of hij goed of slecht is kan ik niet over oordelen daar ik hem nooit gebruikt heb. Wat ik wel weet is dat deze zo populair is daar je gratis betaalzenders kunt kijken dmv share,delen. In feite is het een pc. Daar moet je dan ook de nodige tijd insteken en iedere keer de nieuwste sleutels downloaden om gratis te kunnen blijven kijken. Door middel van delen wordt dit alles voor je geregeld en daar betaal  je dan bv 5 euro per maand voor.

  • 03-06-2009 10:37 AM In reply to

    Re: DVD-2

    Dat delen werkt trouwens perfectSmile

  • 03-06-2009 11:15 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: DVD-2

    Is dat ook voor DVB-C interessant ?

     

  • 03-06-2009 12:48 PM In reply to

    Re: DVD-2

    Bij mijn weten gaat dat niet.

  • 03-06-2009 1:09 PM In reply to

    Re: DVD-2

    In mijn droomdoos steek ik 0,0 tijd in. Sleutels downloaden is alleen van toepassing voor zenders die buiten je pakket vallen. Maar voor de zenders voor Canaal Digitaal, TV Vlaanderen, Premiere en Sky UK in mijn geval, wordt de sleutel gedeeld via 1 persoon die deze pakketten wel legaal heeft draaien.

    Het is inderdaad een Linux-PC met een uniek IP-adres, die bekend is bij het opperhoofd, waardoor dit mogelijk is.

     

    Maar meerdere dreamboxen in huis kun je ook legaal draaien op 1 geldige smartcard.

Page 2 of 2 (38 items) < Previous 1 2