in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-10-2010 4:09 PM by christiaantjong. 33 replies.
Page 2 of 2 (34 items) < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  • 03-10-2009 5:21 PM In reply to

    Re: Avant geel beeld

    Beste collega's,

    Zou iemand nog even naar mijn foutcodes kunnen kijken?

    dank,

    groet,

    Christiaan

  • 03-11-2009 6:10 PM In reply to

    Re: Avant geel beeld

    Was op vakantie en heb je postings dus gemist....zal eens kijken maar 88-2B is volgens mij de video processor en die code kan (maar hoeft niet) ook verschijnen bij een rotte buis.

    Ik ben toch bang dat je ofwel in de Avant op onderzoek moet ofwel dit laten doen: met tikken op het videoboard en buis-hals wordt je vaak al wat wijzer en dus zeker met het verwisselen van de kathode-aansluitingen.

    Maar doe dit idd alleen als je wel weet wat je doet, anders loop je zelf risico en/of echte schade aan je tv.

    Als je ''vastloopt'' mail me evt maar...

  • 01-10-2010 1:08 PM In reply to

    Re: Avant geel beeld

     

    Ander buisje erin gezet, volgens de verkoper en het stickertje getest door een B&O dealer, tuurlijk. Nu is alles wat zwart hoort te zijn blauw! En ik heb een paar leuke stilstaande blauwe strepen erbij, gratis. Is dit een instelling of is deze buis ook rot? Heel graag advies,

    groet, Chris

  • 01-10-2010 2:23 PM In reply to

    Re: Avant geel beeld

    Lijkt op instelling van de G2. Heb je die al afgeregeld?

  • 01-10-2010 2:28 PM In reply to

    Re: Avant geel beeld

    Dat scheelt, nee dat heb ik nog niet gedaan. Hoe moet dat?

  • 01-10-2010 3:04 PM In reply to

    Re: Avant geel beeld

    Hmmm...''getest'' en niet goed bevonden zeker maar dat heeft ie er niet bij verteld ?? :)

    G2 zou evt kunnen maar ik geloof het niet zo, bij hetzelfde type buis zou die iets bijgesteld kunnen worden evt maar zo'n afwijking, en dan ook nog alleen blauw beeld...

    Alvorens zo'n buis om te wisselen was vastestellen of de oude echt rot was wel handig geweest (immers dan kun je redelijkerwijs aannemen dat de electronica v/d tv goed is) op de manier zoals ik 9 maanden geleden al aangaf.

    Dezelfde tests kun je nu weer doen alvorens aan zaken te gaan stellen waar het wellicht niet in zit (om zeker te weten dat de huidige buis wel in orde is, je voelt wel dat ik daar mijn twijfels over heb...).

  • 01-10-2010 3:13 PM In reply to

    Re: Avant geel beeld

    Beste ipaul,

    Ik ben gewoon enigszins huiverig om cathodestralen met elkaar om te wisselen, ik denk dat dat echt een brug te ver is voor mij. Graag hoor ik hoe ik de G2 kan bijstellen en waar die zit,

    groet, Chris

  • 01-10-2010 3:58 PM In reply to

    Re: Avant geel beeld

    Hmm..tja, ik kan moeilijk inschatten hoeveel je van tv techniek weet natuurlijk, maar het is op zich niks schokkends: gewoon 2 aansluitingen omwisselen op een printje (maar idd moet je wel een beetje weten wat je doet, maar omdat je al een  buis hebt gewisseld nam ik an dat dit ook geen probleem zou zijn).

    Om de G2 netjes af te regelen moet je eigelijk meten met een scoop, dus da's ook niet zoiets om 'zo maar even' te doen.

    Is de buis gelijk al blauw bij het aanzetten ??

    Ok hier zou je als test ook de tv even bv op vtape kunnen zetten (zwart beeld) en met zoiets als de plastic steel van een tandenborstel tikken tegen het kanon (het stuk glas van de buis wat dichtbij het printje achterop de buis zit) terwijl je goed kijkt naar het beeld.

    'Tikken' is ong zoals je dat tegen een raam zou doen, dus niet timmeren :) (het blijft glas tenslotte...)

    Zie je het blauw veranderen (lichter/donker of blauwe 'sparks' in beeld) dan kun je behoorlijk aannemen dat de buis stuk is.

    Als deze verschijnselen er niet zijn is dit omgekeerd geen garantie dat ie goed is !

    Als je echt aan de G2 wilt rommelen: de potmeter zit op een grijs blokje samen met de 'focus' pot of op de hoogspanningstrafo en er staat 'screen' bij.

    Tip: markeer de stand eerst met bv een dikke stift of tipje lak, dan kun je hem weer terugzetten in de oude stand (is weliswaar niet helemaal correct maar beter dan niks).

    Zonder twijfel kun je de blauwe strepen 'het beeld uit' draaien maar dat wil niet zeggen dat daarmee alles in orde is...

  • 01-10-2010 4:09 PM In reply to

    Re: Avant geel beeld

    Het is helemaal gelukt, potmetertje verdraait en perfect beeld gekregen. Ben blij dat er nog eerlijke mensen bestaan die goede spullen verkopen en natuurlijk ben ik blij met alle hulp van 't forum, in het bijzonder ipaul!

Page 2 of 2 (34 items) < Previous 1 2