in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 03-23-2008 6:30 AM by Alain Vandam. 60 replies.
Page 3 of 3 (61 items) < Previous 1 2 3
Sort Posts: Previous Next
  • 03-18-2008 8:10 AM In reply to

Re: Heeft het nog zin om...

beologisch:

Ik kan uiteraard geen uitspraak doen over het feit of Bingo een vriendje is van een moderator, maar ik vind het te ver gaan dit een "vriendjesforum" te noemen. Eenieder staat het vrij zich vrijelijk uit te spreken over B&O en dat dit geen "echte" liefhebber is, lijkt me duidelijk.

Zelf zal hij dit ongetwijfeld betrijden en negatief vertalen naar kritisch, maar ja hij is de enige met dit woordenboek..............Whistle zijn input aangaande technische [meestal non B&O kennis] kennis wordt door mij persoonlijk zeker wel op prijs gesteld, dat hij onze "luis in de pels" is, houdt ons tenslotte ook wakker en alert; dat dit gedaan wordt door alsmaar dezelfde repetentie is identiek aan genoemde luis, welke door zijn natuur/aard ook slechts kan bijten/zuigen en niet beter weet of anders kan...........Idea

Laten we voorop stellen als iedereen alleen maar B&O is super , B&O is mooi , B&O is het beste , enz , zou schrijven op het forum dat er weinig aan zou zijn ........

Bingo heeft ook zeker niet in al zijn uitspraken ongelijk ................................... maar het aantal herhalingen daarvan is wat mij stoord !

Ook ik ben van mening dat Bingo zeker geen B&O liefhebber is , bekijk zijn postings maar eens , hij zoekt naar het negatieve en zal geen moment voorbij laten gaan om ons geliefde merk de grond in te trappen , het anti gevoel komt gewoon boven drijven in zijn postings .

Ook ben ik van mening dat zijn veel al via Google gevonden en gekopieerde algemene audio/video postings  weinig waarde toevoegen aan dit B&O forum .

Neemt niet weg dat onze azijnpisser wel zorgt voor wat leven op dit forum en wat mij betreft gewoon welkom is op het forum !

• 03-18-2008 1:09 PM In reply to

Al wil niemand mij geloven; Ik ga nu voor de zoveelste maar tevens laatste keer duidelijk maken dat het mij niet gaat om het trappen naar B&O. Als sommigen de moeite zouden nemen de nucance te zoeken in mijn bijdragen en in welke context ik dingen zeg, dan zou jullie beeld wellicht wat milder zijn.

Alles, maar dan ook alles wat ik hier zeg is vanwege de byzondere plaats die B&O altijd in mijn hart heeft gehad en nog!!. Ik was er vroeger zo trots op. Was blij met wat ik thuis had staan. We moesten er vaak voor sparen maar dat maakte het des te leuker. Als het er eenmaal stond, koesterde ik het product, vanwege zijn beeldkwaliteit, mooi geluid, het bedieningsgemak en wat het meer allemaal bood door de integratie. Je hebt mijn scherpe kritieken altijd alleen maar gehoord over de videoproducten. Nooit over de luidsprekers, dat ze te duur zijn voor het geld etc..  Als ik alleen maar uit zou zijn op trappen naar B&O had ik beslist wel een en ander verzonnen om mee te meppen naar de Beolabs toch?

Dat ik dat nimmer gedaan heb, haalt de stelling onderuit over mij van sommigen die beweren dat ik alleen maar negatief, trap, azijnpis en weet ik veel wat nog meer.

Maar juist de liefde voor B&O heeft me zeven jaar terug doen verbazen toen de prijzen van plasmapanelen  begonnen te dalen dat B&O daar niks voor terug gaf aan de klant. De Beovision 5 bleef 20.000 met zijn Avant chassis en scartaansluitinkjes... Ook al waren drie jaar later de plasmapanelen al ruim 6000 euro goedkoper voor de maat 42 inch, B&O gaf niet thuis en bleef steevast hetzelfde bedrag vragen.

Ze zijn doorgegaan met deze weg tot aan de dag van vandaag. De LCD panelen kosten nog maar een tiende van 5 jaar terug, maar weer zien de B&O klanten er niks voor terug. De 50 inch plasmapanelen zijn nu goedkoper als drie jaar terug een 42 inch plasmapaneel, maar weer blijft B&O zijn prijzen vasthouden alsof de inkoopprijzen al zeven jaar gelijk zijn gebleven.

Afgezien van het feit dat je daardoor een Plasma of LCD televisie onnodig en kunstmatig duur houdt, denk ik dat het je naam geen goed doet. Dat is altijd mijn grote zorg geweest, en nog!!! Onder het sausje van het is luxe, dus we kunnen alles vragen is het lange tijd weggemoffeld.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat door dat vreemde prijsbeleid van Plasma en LCD televisies dat B&O een hoop klanten is kwijtgeraakt. Voor de selectie groep mensen die zwemmen in het geld, maakt het niet uit hoeveel iets kost, maar de gezinnen met zegmaar twee keer modaal waartoe ik ook zelf behoor, spaarden in het verleden voor een AV9000 of Avant, maar dan had je ook iets prachtigs en unieks. Opgeteld als je een goede centerspeaker en videorecorder en top beeldbuis televisie moest kopen en je telde daar de draaivoet bij op, dan kwam je bijna al vanzelf op dat bedrag. ( hoewel videorecorders ook steeds goedkoper werden en B&O ook gewoon de volle mep bleef vragen terwijl iedereen wist dat ze nog maar een paar 100 euro kostten). Maar toch, je had een voldaan gevoel en het mooiste beeld.

Nu kan dat zelfde gezin met 2 keer modaal nog steeds sparen, hoewel sinds de euro dat wel minder is als vroeger. Maar nu komt het; Nu kan je kiezen tussen een 50 inch plasma met een prachtig beeld wat niet onder doet voor B&O of zelfs beter voor pakweg 3000 euro. Bij B&O heb je het niet goedkoper in die maat dan 16000 euro met geluid (denk ik). En ja, dan ga je je wel twee keer achter je oor krabben of je 13000 euro meer wilt gaan doorsparen voor een iets mooiere rand, iets makkelijkere bediening, (hoewel je toch het meeste zapt en harder en zacht zet) een net zo mooi beeld met een goed geluid. En dan kijk je wat voor plezier je dat dagelijks oplevert. Als dan de concurrentie je hetzelfde of beter genot geeft met het beeld (en geluid via een av reciever), tja, ik denk dat veel 2 keer modaal gezinnen dan wel nuttigere dingen weten voor dat verschil van 13000. En dat is nu juist mijn grote zorg, ik denk dat die groep van 2 keer modaal een vrij grote en trouwe B&O klanten groep was. De echt rijken zijn veel gevoeliger voor trends en wat in is, dus laten je veel makkelijker vallen als die trouwe B&O klanten groep. En B&O is die trouwe klantengroep voor een groot gedeelte kwijt geraakt.  Zo nu weten jullie het voor één en altijd !!!!!

Voor de rest ga ik op het forum vanaf nu niet meer in op speculaties of toespelingen over de toedracht van mijn bijdragen. Ik heb het nu voor de laatste keer nog eens uitgebreid uitgelegd.

Enne, oh ja !  Ik heb geen vrienden hier ...Laughing

• 03-18-2008 1:24 PM In reply to

Welke persoon die er genoeg van heeft is dan aangepakt ???

Wees eens wat duidelijker Erm

• 03-18-2008 2:00 PM In reply to

Bingo:

Enne, oh ja !  Ik heb geen vrienden hier ...Laughing

I would be honoured to be thought a friend of Bingo. I respect his opinions and even agree with some of them! Laughing 

• 03-18-2008 2:06 PM In reply to

Sinds wanneer kan Peter Nederlands lezen ???Erm
  • 03-18-2008 2:48 PM In reply to

Nieuwe Uri Geller?
  • 03-18-2008 3:41 PM In reply to

Welkom in 2008

Very nice, Peter! Smile 

• 03-18-2008 3:43 PM In reply to

Bingo, ik denk dat je mening hier duidelijk gekend is. En ik deel die binnen zekere mate.

Het zou gewoon leuk zijn indien je bij elke nieuwe post met betreking tot een videoproduct je mening niet zou herhalen. Wat je blijkbaar ook van plan bent indien ik het goed begrepen heb.

Ik hoop dat je in de toekomst gelijk kunt krijgen en dat nieuwe BV's  beter geprijsd zullen zijn.

• 03-20-2008 8:11 AM In reply to

Nihil novi

Nihil novi

• 03-22-2008 9:31 AM In reply to

En zit je nu zonder televisie, Alain?
  • 03-23-2008 6:30 AM In reply to

Nihil novi

Nihil novi

Page 3 of 3 (61 items) < Previous 1 2 3