in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-23-2008 6:30 AM by Alain Vandam. 60 replies.
Page 1 of 3 (61 items) 1 2 3 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 03-03-2008 9:14 AM

    Avant of BV3

    Nihil novi

     

     

     

     

  • 03-03-2008 10:08 AM In reply to

    Re: Heeft het nog zin om...

    Ik zou in dit geval de Avant 32 Real Flat DVD kopen ......blijft een top tv met een bijna ongeevenaard beeld !

     Je zou ook de BV-3-32 kunnen overwegen ....maar qua geluid wint de Avant het van de BV-3 !

     Succes met je keuze !

  • 03-03-2008 11:30 AM In reply to

    Nihil novi

    Nihil novi

     

  • 03-03-2008 12:43 PM In reply to

    Re: Heeft het nog zin om...

    Ben uiterst tevreden van mijn BV3, in combinatie met de DVD1 die het niet zo slecht doet. Surround  werkt prima. Als laatste nog een Sonyprojector om het geringe beeldformaat te compenseren bij film. 

    Een prima geheel dat mij kan laten wachten op een ruim aanbod aan HD-uitzendingen, dus omstreeks 2012. 

  • 03-03-2008 1:14 PM In reply to

    • Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Heeft het nog zin om...

    Ik weet niet welke speakers je nu hebt maar ik had de beolab 4 aangesloten op de avant. Dat was achteraf gezien geen goed idee, de avant speelt de beolab 4 kompleet zoek. Voor de rest is het een puik toestel dat menig lcd scherm doet wegvagen. De beovison 3 heeft als voordeel een heleboel tv voor relatief weinig als ik zie waarvoor ze weggaan op MP!!!

    Gr. Johan

  • 03-03-2008 6:19 PM In reply to

    Re: Heeft het nog zin om...

    ....en als het echt heel goedkoop moet: het is oppassen ivm de buis-problemen maar als je een goede oude T8111 tegen komt (voor onder de 500,- inc beo4) dan is dat nog steeds ook niet verkeerd voor weinig !!
  • 03-04-2008 3:40 AM In reply to

    Re: Heeft het nog zin om...

    Als je de komende jaren denkt geen HDTV te bekijken kan je het gerust doen. Maar als je wel in de nabije toekomst HDTV wil zien heb je niks aan een beeldbuistelevsie. Je kan daarop geen apparatuur aansluiten die HDTV ontvangen omdat je geen HDMI hebt.
  • 03-04-2008 5:11 AM In reply to

    Re: Heeft het nog zin om...

    Geheel juist, en omdat het verleden heeft bewezen dat de toekomst voor een 'breedschalig gebruik' van deze techniek nog wel jaaaaren kan duren (hier) kun je vast nog wel een flink aantal jaren plezier hebben van een goede crt-tv.

    De tijd tussen de (uit-) ontwikkeling van de techniek van: kleuren-tv, cd, breedbeeld.....en het breedschalig gebruik, oftewel het beschikbaar zijn van 'content' en een grote afname door consumenten duurt steeds zo'n 10-20 jaar.

    Het gros van de huidige plasma's en lcd's ligt dan al lang op de afval-berg :)

    Het hangt er dus vooral vanaf hoeveel je uit te geven hebt en waarvoor: kijk je  vooral 'gewoon' tv (zoals denk ik de overgrote meerderheid van de mensen) dan doet, globaal genomen, een 15 jaar oude (maar goede) Avant niet onder voor een nieuwe LCD, omdat je er echt niet meer op ziet dan 625 lijnen in 50 Hz raster. (want zo wordt tv al zo'n jaar of 50+ uitgezonden).

    Gamen, blu-ray, etc is natuurlijk de andere zijde.

    Ooit wel eens opgevallen dat in veel winkels er altijd dvd's (liefst animatie) vertoont wordt op flatpanels ?

    Laat een verkoper er een gewone tv zender op zetten (bij sommige winkels kan dit dus niet eens..) en je wordt al een stuk minder blij.
     

  • 03-04-2008 9:58 AM In reply to

    Re: Heeft het nog zin om...

    Ik zou voor CRT gaan, voorlopig is men de eerste jaren niet zo ver om tegen een schappelijke prijs dezelfde beeld en geluidskwaliteit te bieden [en dan nog maar niet over het design hebben] ben zelf van een 100hz non RF versie Avant + DVD1 [staat nu bij dochterlief op de slaapkamer te MTVen en is er zeer blij mee, ze gerbuikt zelfs haar stereo niet meer !! ] overgestapt naar een BV3 + DVD1 en er geen moment spijt van gehad [wat een prachtig mooi beeld] qua geluid "wint" de Avant het stand alone weliswaar van de BV3 maar ja in een surround opstelling is de TV tenslotte niet veel meer dan de center speaker en is de BV3 hiervoor niets minder waard dan de Avant. Samen met onze Penta's front en BL5000 rear heb ik niet veel [geluids]verschil kunnen waarnemen tussen de beiden TV's. Ik vind het design van de BV3 wel mooi, maar daar zijn de meningen zeer verdeeld over, dus is de persoonlijke voorkeur van jezelf tussen Avant of BV3 doorslaggevend lijkt mij.ipaul geeft ook al terecht aan dat het beeld verschil tussen een Avant RF cq. BV3 en een nieuwe "platte" zonder animatiefilm, maar gewoon TV kijkend of een "gewone" DVD film ziende, niet[s] beter is imho.
    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-04-2008 5:38 PM In reply to

    Nihil novi

    Nihil novi

  • 03-05-2008 2:32 AM In reply to

    Re: Heeft het nog zin om...

    Meestal biedt de digitale kabel een beter beeld als TV Vlaanderen met zijn matige bitrates, maar affijn op die maat beeldbuis zie je de tekortkomingen door te hoge compressie in het beeld niet zo snel.
  • 03-05-2008 3:02 AM In reply to

    • Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Heeft het nog zin om...

    Dan zou ik gaan, als het haalbaar is voor je, voor de Avant dvd zit gelijk een STB in kan je met de beo4 de sat. ontvanger aansturen.

     Gr. Johan

  • 03-05-2008 6:20 AM In reply to

    Re: Heeft het nog zin om...

    Johan:

    Dan zou ik gaan, als het haalbaar is voor je, voor de Avant dvd zit gelijk een STB in kan je met de beo4 de sat. ontvanger aansturen.

     Gr. Johan

    Je kan m.i. zowel in de BV3 als de Avant DVD 32 een STB en/of Satelietmodule in laten bouwen [volgens dit productinfo op dit forum zijn beide optional op de Avant en de BV3] ; het van de Avant is de ingebouwde DVD1 speler, het nadeel is echter de prijs t.o.v. de BV3

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-05-2008 10:05 AM In reply to

    • Johan
    • Not Ranked
    • Joined on 04-26-2007
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Heeft het nog zin om...

    De avant is duurder ja maar daar zit de stb in de laaste versie's al standaard in evenals de dd kit.

     

    Gr. Johan

  • 03-05-2008 11:24 AM In reply to

    Re: Heeft het nog zin om...

    Johan:

    De avant is duurder ja maar daar zit de stb in de laaste versie's al standaard in evenals de dd kit.

     

    Gr. Johan

     

    Yep, en bij mij hangen er twee satontvangers (TF5500 PVR en een 7710HDPVR) aan, een HDR erin en nog eens een Denon DVD 2930 apart.

    Dus een avant met een interne DVD en nog eens 4 andere apparaten eraan vast. Met andere woorden een Avant met een flinke rugzak.

    Ik weet nog niet hoe ik dat ga doen als ik een BV5 HD wil neerzetten......

    M.a.w. de avant 32RFDVD is een veelzijdig aparaat waar je veel plezier van kunt hebben en waar je veel aan kan hangen.

  • 03-05-2008 12:36 PM In reply to

    • Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

    Re: Heeft het nog zin om...

    Je kan steeds een deel van je rugzak kwijt in het vrijgekomen deel van je BV5 HD, aangezien de BS3 eender waar kan geplaatst worden.
  • 03-05-2008 1:01 PM In reply to

    Re: Heeft het nog zin om...

    Beogen:
    Je kan steeds een deel van je rugzak kwijt in het vrijgekomen deel van je BV5 HD, aangezien de BS3 eender waar kan geplaatst worden.

    Ben benieuwd, moet toch eens komen kijken Wink

    Ik ben me er van bewust dat niet alle apparaten nodig zijn, maar het geeft wel aan dat er 4/5 apparaten gestuurd kunnen worden.

    Door de interne DVD bij de RF houd je 3 vrije scarts (ja Bingo verouderd, maar nog wel handig voor al het SD materiaal voor SD scherm) over.

    Dit alles werkt prima met de ingebouwde extra PIP module. bijzonder handig om tussen alle bronnen te zappen/switchen.

  • 03-05-2008 1:04 PM In reply to

    Re: Heeft het nog zin om...

    Johan:

    De avant is duurder ja maar daar zit de stb in de laaste versie's al standaard in evenals de dd kit.

     

    Gr. Johan

     

    Maar ik zou toch voor een type 8300 of hoger gaan. Dit zijn de types waar een DD en een STB in kan.

    De oudere 81x0 kunnen dit niet en blijven beperkt tot DolbySurround, wat natuurlijk ook een goed geluid geeft.

  • 03-13-2008 5:51 AM In reply to

    Nihil novi

    Nihil novi

  • 03-13-2008 6:04 AM In reply to

    Re: Heeft het nog zin om...

    Ik zou geen antieke VCR meer kopen hoor. Heb je DVD ingebouwd en ga je je opnamen op het gedateerde VHS systeem(245 beeldlijnen, plus vuile koppen, dropouts, etc..) opnemen. Koop dan maar een harddiskrecorder, of beter nog afhankelijk van je kabelaar een PVR voor de digitale kabel. (Humax)
  • 03-13-2008 8:22 AM In reply to

    Re: Heeft het nog zin om...

    Alain Vandam:

    Het is dus een AVANT RF 32"DVD zilver geworden.

    Bij mijn geliefde dealer gekocht met één jaar garantie.

    Het beeld was ID een plaatje.

    Zeker met DVD en eigenlijk ook annaloog.

    Wat zou ik nu nog bij kopen voor af en toe iets op te nemen?

    Een oud type HDR of gewoon een Beocord 8000? 

    Proficiat Alain met jouw nieuwe aankoop ! het lijkt mij een zeer goede keuze en het beeld is vooralsnog onovertroffen, zelfs heden ten dage !

    Ik zou gaan voor een HDR en de VCR buiten beeld laten, dat is wel erg back to the past ! bovendien past ó'n HDR wel in het totaalbeeld van een prachtig zilveren AVANT RF 32" met DVD .......Yes -  thumbs up

    Volgens mij ga je er heel veel plezier mee/aan beleven, geniet er van !!

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-13-2008 9:58 AM In reply to

    Re: Heeft het nog zin om...

    Alain Vandam:

    Het is dus een AVANT RF 32"DVD zilver geworden.

    Bij mijn geliefde dealer gekocht met één jaar garantie.

    Het beeld was ID een plaatje.

    Zeker met DVD en eigenlijk ook annaloog.

    Wat zou ik nu nog bij kopen voor af en toe iets op te nemen?

    Een oud type HDR of gewoon een Beocord 8000? 

     

    Ik zou nooit voor de V-8000 gaan , maar ten alle tijden voor een HDR ........dit werkt zo mooi !

    Enig nadeel ....de HDR-1 neemt geen programma nemen over bij het programmeren met de Avant .( dit doet de V-8000 sowieso ook niet )

  • 03-13-2008 10:11 AM In reply to

    Re: Heeft het nog zin om...

    HarleyD:
    Alain Vandam:

    Het is dus een AVANT RF 32"DVD zilver geworden.

    Bij mijn geliefde dealer gekocht met één jaar garantie.

    Het beeld was ID een plaatje.

    Zeker met DVD en eigenlijk ook annaloog.

    Wat zou ik nu nog bij kopen voor af en toe iets op te nemen?

    Een oud type HDR of gewoon een Beocord 8000? 

     

    Ik zou nooit voor de V-8000 gaan , maar ten alle tijden voor een HDR ........dit werkt zo mooi !

    Enig nadeel ....de HDR-1 neemt geen programma nemen over bij het programmeren met de Avant .( dit doet de V-8000 sowieso ook niet )

    Wat klungelig zeg. Van een premiummerk mag je dat verwachten vind ik!!! Dan zou ik zowiezo geen los apparaat van B&O bij die Avant kopen als het zo amateuristisch communiceert met de Avant.

  • 03-13-2008 10:34 AM In reply to

    Re: Heeft het nog zin om...

    Bingo:
    HarleyD:
    Alain Vandam:

    Het is dus een AVANT RF 32"DVD zilver geworden.

    Bij mijn geliefde dealer gekocht met één jaar garantie.

    Het beeld was ID een plaatje.

    Zeker met DVD en eigenlijk ook annaloog.

    Wat zou ik nu nog bij kopen voor af en toe iets op te nemen?

    Een oud type HDR of gewoon een Beocord 8000? 

     

    Ik zou nooit voor de V-8000 gaan , maar ten alle tijden voor een HDR ........dit werkt zo mooi !

    Enig nadeel ....de HDR-1 neemt geen programma nemen over bij het programmeren met de Avant .( dit doet de V-8000 sowieso ook niet )

    Wat klungelig zeg. Van een premiummerk mag je dat verwachten vind ik!!! Dan zou ik zowiezo geen los apparaat van B&O bij die Avant kopen als het zo amateuristisch communiceert met de Avant.

    Er zijn maar weinig merken [premium of non premium] welke zo een mooie oplossing als de avant hebben bedacht en dat men later in de tijd [zo'n 10 !! jaar oid] iets moet toevoegen buiten het frame om ? dat lijkt me logisch de meeste [prenium] TV's "leven" dan al lang niet meer.........No - thumbs down bijna alle merken leveren zowiezo de apparaten [amateuristisch?] los ...................Whistle

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-13-2008 10:41 AM In reply to

    Re: Heeft het nog zin om...

    Afgezien van het feit dat ik dat anders zie, heeft het dus geen zin om een B&O apparaat aan te sluiten op die Avant toch? Want of het nu legitiem is of niet dat dat ding niet goed werkt met de Avant. Hij werkt niet goed.

     

    Dus tja..

Page 1 of 3 (61 items) 1 2 3 Next >