in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-06-2012 9:17 PM by LasseMathiesen. 7 replies.
Page 1 of 1 (8 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 12-31-2011 2:58 PM

    • beamve
    • Not Ranked
    • Joined on 12-30-2011
    • Posts 6
    • Bronze Member

    don't buy Beo products

    Innan du tänker köpa en Bang-Olufsen produkt tänk noga efter vad du får för dina surt förvärade kronor Bang-Olufsen är inte värt pengarna snygg design men dålig kvalite' och dyrt + dålig service.

     

  • 01-02-2012 4:15 AM In reply to

    Re: don't buy Beo products

    och sluta å posta inlägg som inte du har någon som helst grund för;-)
  • 01-02-2012 1:28 PM In reply to

    • beamve
    • Not Ranked
    • Joined on 12-30-2011
    • Posts 6
    • Bronze Member

    Re: don't buy Beo products

    Jag är inte på något sätt ute efter att skriva "ogrundade" inlägg.

    Jag har haft Beo produkter i mitt hem sedan 1996 (Avant,Ouvertyr Beolab 8000 och 4000) och dessa har fungerat helt perfekt i alla år.

    När jag under sommaren 2010 bestämde mig för att byta till en platt-Tv så kändes det naturligt för mig att fortsätta med Beo-produkter.

    Mitt val blev en (mycket dyr)  Beovision755 med inbyggd BlueRayspelare samt en Beo6:a. Den levererades september 2010.

     Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag skickat min icke fungerade fjärr för åtgärd av olika slag. Jag fick en ny fjärr innan jul

    (den 3:e fjärren) men den fungerar fortfarande ej helt tillfredsställande. (hade dessutom en liten buckla på baksidan)

    När jag spelar en CD-skiva i BueRayspelaren så händer det att den stoppar och ställer sig i PAUSE, ibland återstartar den självt efter ca:20s

    vid några få tillfällen har hela anläggningen stängt av sig. Service har varit hemma hos mig och bytt spelare, men problemen kvarstår. Den

    nya spelaren kom direkt från Danmark, men gick ej att få igång innan teknikern hade öpnnat den och satt fast en lös kabel inuti????

    Dessutom är inpassningen av modulen för tillfälliga anslutningar ej centrerad. (jag har tittat på ytterligare 2 apparater och sett samma "fel")

    Ovanstående är några av orsakerna  till mitt missnöje med Beo.

  • 01-03-2012 6:59 AM In reply to

    Re: don't buy Beo products

    Väldigt beklagligt att du upplevt detta i samband med ditt köp.

    Jag håller med om att betalar man premium så skall det fungera. Dock är det mycket komplicerade system detta, och inte bara en "plattTV". Att fel dyker upp ibland är nästan oundvikligt. Klen tröst dock när man själv drabbas.

    Skillnaden är hur leverantören hanterar kunden om det blir fel. De få gånger jag haft problem så har B&Os återförsäljare gett fantastisk service, långt utöver vad man får från andra (men som sagt, det skall man kunna kräva av ett premium märke).

    Dock tycker jag att det är ett för generellt påstående du kommer med, där du varnar för att köpa B&O.

    Är det fortfarande problem som din återförsäljare inte kan/vill åtgärda?

     

     

     

    _____________

    Happy owner of: BV10, 2 x Beocom 2, Beocom 6000, Beocenter 2, Beolab 3, Beolab 2000, Beo4, Beolab 11

    1:st prize winner Beoworld January Price Draw.

  • 01-03-2012 1:11 PM In reply to

    • beamve
    • Not Ranked
    • Joined on 12-30-2011
    • Posts 6
    • Bronze Member

    Re: don't buy Beo products

    Min återförsäljare har inte varit ovillig att hjälpa mig, men man har trots allt inte lyckats lösa mina problem efter drygt 15 månader. Min Beo6:a har varit skickad till fabriken 2ggr  för åtgärd men vid retur (efter 6 veckor???) har problemen funnits kvar. Problemet med BlueRayspelaren återstår trots byte på plats hos mig av servicepersonal.

    Jag varnar inte folk för att köpa B&O-produkter men, jag tycker att om man inte är helsåld på deras (snygga) designade produkter så kan man köpa mycket bättre och modernare produkter för en bråkdel av vad B&O-prylar kostar.

  • 01-03-2012 3:12 PM In reply to

    • Dillen
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 02-14-2007
    • Copenhagen / Denmark
    • Posts 5,008
    • Founder

    Re: don't buy Beo products

    beamve:

    Jag varnar inte folk för att köpa B&O-produkter men, ....

     

    Med en overskrift som "don't buy Beo products" i denne tråd og dit første indlæg i denne:
    http://forum.beoworld.org/forums/t/42511.aspx , hvordan skal dine indlæg så tolkes ?

    Jeg forstår, at du er frustreret.
    Jeg forstår også hvorfor.
    Jeg forstår yderligere, at du sandsynligvis med dine gentagne og enslydende indlæg i forskellige Beoworld
    forum sektioner ønsker en reaktion fra B&O men jeg er også ret sikker på, at det ikke er den
    rette måde at få det på.
    Din valgte metode hjælper hverken dit setup, dig eller andre og opmunterer ikke ligefrem
    B&O til at bruge tid på dit problem og de er ellers nogle af kun meget få producenter, som faktisk lytter
    til (seriøse) henvendelser fra kunderne.

    Idét jeg går ud fra, at dit ønske i virkeligheden er, at få dit setup til at fungere, er mit forslag, at du
    kontakter B&Os kundeservice i Struer direkte.
    Det kan gøres fra deres hjemmeside.

    Martin
    Beoworld moderator.

  • 01-05-2012 10:45 AM In reply to

    • Roger
    • Top 75 Contributor
      Male
    • Joined on 03-28-2007
    • Norway
    • Posts 870
    • Founder

    Re: don't buy Beo products

    Jeg er ikke helt enig med beamve, men poengene er reelle. Jeg har hatt fire BV7'er (7-32, 7-40, 7-55 mk1 & 2) og spilleren i fjernsynet er under en hver kritikk. Også min 7-55 mk1 hadde samme problemene som du beskriver, og selv om 7-55 mk2 har en vesentlig bedre bluray-spiller er den fortsatt ikke i forhold til prisen (funker ikke alltid 100%). Men resten av produktet er meget bra, og anbefalingen er vel å kjøpe BV7 uten bluray/dvd-spiller og bruke PS3 eller tilsvarende.

    Når det gjelder Beo5/6 så er det fleste problemene knyttet til oppsett/programmering, så jeg vet ikke om selve produktet - men heller konseptet - bør angripes?

    Roger

  • 03-06-2012 9:17 PM In reply to

    Re: don't buy Beo products

    Bang & Olufsen's Blu-Ray drev har ikke altid været optimalt. Synes personligt det er blevet bedre med de nye generationer der er kommet på markedet.

    Jeg er selv Bang & Olufsen montør og reperatør, og jeg sætter oftere eskterne afspillere op, specielt Samsung BD-D8XXX serien, pga. optage muligheden.

Page 1 of 1 (8 items)