Jag är inte på något sätt ute efter att skriva "ogrundade" inlägg.
Jag har haft Beo produkter i mitt hem sedan 1996 (Avant,Ouvertyr Beolab 8000 och 4000) och dessa har fungerat helt perfekt i alla år.
När jag under sommaren 2010 bestämde mig för att byta till en platt-Tv så kändes det naturligt för mig att fortsätta med Beo-produkter.
Mitt val blev en (mycket dyr) Beovision755 med inbyggd BlueRayspelare samt en Beo6:a. Den levererades september 2010.
Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag skickat min icke fungerade fjärr för åtgärd av olika slag. Jag fick en ny fjärr innan jul
(den 3:e fjärren) men den fungerar fortfarande ej helt tillfredsställande. (hade dessutom en liten buckla på baksidan)
När jag spelar en CD-skiva i BueRayspelaren så händer det att den stoppar och ställer sig i PAUSE, ibland återstartar den självt efter ca:20s
vid några få tillfällen har hela anläggningen stängt av sig. Service har varit hemma hos mig och bytt spelare, men problemen kvarstår. Den
nya spelaren kom direkt från Danmark, men gick ej att få igång innan teknikern hade öpnnat den och satt fast en lös kabel inuti????
Dessutom är inpassningen av modulen för tillfälliga anslutningar ej centrerad. (jag har tittat på ytterligare 2 apparater och sett samma "fel")
Ovanstående är några av orsakerna till mitt missnöje med Beo.