in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 10-30-2010 7:11 PM by Friedmett. 1 replies.
Page 1 of 1 (2 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 10-28-2010 6:19 AM

B&O som arbejdsplads?

Hej Alle

Jeg er nysgerrig i forhold til hvordan det er at være medarbejder hos Bang & Olufsen. Jeg overvejer selv at søge en stilling i Struer og er på den baggrund interesseret i at hører om forholdene.

Jeg er klar over at dette er et lidt utraditionelt spørgsmål, men jeg er af den overbevisning at den sande oplevelse af at være ansat hos B&O nu engang skal fortælles af dem der rent faktisk ved det. Ikke en eller anden "fancy" HR konsulent.

Altså jeg er interesseret i både gode og dårlige ting ved at være ansat. Hvordan opleves kulturen, hvordan er samarbejdet med ledelsen osv. Alt har interesse. Det er ligegyldigt hvilken del af organisationen du er tilknyttet eller har kendskab til, men du må gerne lige nævne området (økonomi, produktion, RD, HR, salg & Marketing osv)

Så hvis du selv er ansat, eller kender en som enten er ansat eller tidligere har været ansat og har du hørt vedkommende fortælle om Arbejdspladsen B&O.  Så vil jeg meget gerne høre din eller deres historie.  

Jeg glæder mig til at høre jeres historie og håber på at man via denne noget utraditionelle vej, kan få et reelt indtryk af B&O som arbejdsplads.

De bedste hilsner

Thomas

• 10-30-2010 7:11 PM In reply to

Re: B&O som arbejdsplads?

Godt og skidt bekendtskab.

For nogen år siden var jeg i fabrik 4 eller 5 hos Beosound 9000 gruppen en 10 dage på daghold. For det meste pakkede jeg dem ned men prøvede også at sætte lidt moduler på plads. Alle var glade for min indsats men jeg mente jeg havde bedre ting at foretage mig så jeg sagde pænt farvel og tak.

Et år eller 3 senere havde jeg fået taget truck kort. Under aftale med B&O kom jeg på prøve på lageret om natten. 

Desværre så var det ikke så godt. Den første nat brugte jeg noget tid på at finde ud af hvor de forskellige ting(total grøn indenfor lager) var og den anden kom jeg til at lave lidt truck uheld ved en reol og for lidt plads. Det tog lidt tid at få det reddet men intet matrielt var skadet.

De følgende nætter blev jeg sendt til selve modtagebåndet hvor jeg slæbte mange Beolab 6000 og 8000 osv. på deres respektive paller. Jeg var stortset alene om det og til sidst havde jeg få ondt i det ene ben af at rende frem og tilbage.

Jeg prøvede at tale med selve talsmanden for natholdet men han ignorede mig og sådan blev den sidste nat. Ja jeg kludrede godt og grundigt i det med det uheld men ikke i forhold til hvad jeg så. Der var 1-3 som pakkede ind. De havde pakket omkring 2 meter i højden hvorefter det skvattede sammen.

Selv har jeg skiftet reting med hvad jeg vil og ende i Struer er ikke mit mål.

Page 1 of 1 (2 items)