Twee weken geleden een Beomaster via Ebay UK gekocht.
Na alles aangesloten te hebben werkt het niet
.
Direct contact opgenomen met betreffende verkoper maar na veel bla bla zal ik waarschijnlijk als koper weer aan het kortste eind trekken.
Eerlijk gezegd heb ik ook niet zoveel zin om hier werk van te maken dus zal ik maar accepteren dat dit mijn eerste miskoop wordt via Ebay.
Ondertussen heb ik zelf de Beomaster onder handen genomen door een blik te werpen in het apparaat zelf. Service manual bij de hand om te kijken of er zekeringen zijn doorgebrand. Helaas waren de 3 die ik gevonden heb nog goed (ben wel wat technisch onderlegd en weet de verschillen in weerstanden, condensators etc. wel te ontdekken in het schema). Probleem is dat bij inschakelen (stekker in het stopcontact) de standby relais opkomt (verbreekcontacten) en de versterker dan juist geen spanning krijgt van de transformator.
Op een of ander manier moet het relais juist een signaal krijgen om het weer gedeactiveerd te krijgen, dus relais in en dan weer uit?
Heb ik voor de techneuten op dit forum dit goed begrepen? Verder dan deze conclusie kan ik niet gaan omdat voor mij de techniek hier ophoudt. Is er nog hoop om deze prachtige nog in optisch mint verkerende witte versterker nog in leven te krijgen of kan het de prullebak in.
Oh ja, ook nog een witte MCP6500 die niet optimaal werkt. Display blijft soms knipperen, ook na vervanging met nieuwe Duracell batterijen. Moet dan verschillende toetsen indrukken om het geknipper weg te krijgen!
B&O item 1, B&O item 2, B&O item 3,...................B&O item 735
Beovirus? What's that?