in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 03-18-2009 7:49 AM by beologisch. 11 replies.
Page 1 of 1 (12 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-16-2009 3:12 AM

• Meng
    • Not Ranked
    • Joined on 05-16-2007
    • Posts 70
    • Bronze Member

Geluidsinstellingen Beocenter 2 en Beovision 3

Beste Beowolders, afgelopen weekend hebben ze mijn ´nieuwe´ Beovision 3 geplaatst. Deze is via Masterlinkkabel aangesloten op de Beocenter 2 en 2x Beolab8000. Nu heb ik echter 1 probleempje. Als ik de geluidsinstellingen wil aanpassen van de Beocenter 2 krijg ik de melding op het display dat dit via de BV 3 moet gebeuren?? Maw. ik kan de bass en treble alleen via de BV3 veranderen maar als ik dat doe dan worden dat dus ook automatisch de instellingen voor de BV 3.

Is er een mogelijkheid om deze allebei apart in te stellen of niet meer door de masterlinkkabel?? Heb bij de BV 3 de bass en treble op resp. +2 en +3 staan terwijl ik radio en cd luister met de instellingen van bass en treble op +1 en +4. Is hier een oplossing voor of niet?

Bedankt voor ieder antwoord,

Conan

• 03-16-2009 6:46 AM In reply to

Re: Geluidsinstellingen Beocenter 2 en Beovision 3

Hallo Conan,

heb zelf een BV3 en een BS4 middels ML aan elkaar en gebruik de DTS module van de BV3 voor geluidweergave, heb je de BL8000 aan de BC2 of aan de BV3 "hangen" en zijn dit alle speakers in de opstelling ? oftewel wie is master/slave ?

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-16-2009 8:05 AM In reply to

• Meng
    • Not Ranked
    • Joined on 05-16-2007
    • Posts 70
    • Bronze Member

Dat is een goeie, hebben ze aangsloten dus durf het eerlijk gezegd niet te zeggen. Vermoed dat de Beolabs aangesloten zijn op de BV 3. Dit zijn wel de enige speakers in de setup. Vermoed dat de BV 3 de master is. Als ik bv. de radio aanzet springt ook het groene lampje van de BV 3 aan. Als ik dan de tv. aanzet gaat de radio automatisch uit en de BV 3 geeft dan beeld.

• 03-16-2009 9:37 AM In reply to

Ik mag hieruit opmaken dat je geen surround gebruikt en de BL8000 uitsluitend als "extra" aan de BV3 hebt "hangen", ik zelf hebt alles in DTS staan met 4 speakers icm. de BV3 als center en heb de gemiddelde set-up voor muziek en TV gezocht [en gevonden] aan gezien ik niet veel tv/dvd oid bekijk, staat onze set up op ideaal bass/treble voor CD/SD/Radio gebruik. In jou geval zou ik de BL8000 aan de BC2 "hangen" en daar de standaard mooiste combinatie bass/treble instellen, de BV3 heeft van zichzelf m.i. al voldoende- en mooi geluid wanneer je de surround niet nodig hebt cq. gebruikt en de bass/treble van de BV3 gebruiken voor dvd/tv geluidsweergave.

• 03-16-2009 10:06 AM In reply to

• Meng
    • Not Ranked
    • Joined on 05-16-2007
    • Posts 70
    • Bronze Member

Hoi Beologisch, ik maak wel gebruik van surround.

• 03-16-2009 10:16 AM In reply to

Meng:

Deze is via Masterlinkkabel aangesloten op de Beocenter 2 en 2x Beolab8000. Nu heb ik echter 1 probleempje. Als ik de geluidsinstellingen wil aanpassen van de Beocenter 2 krijg ik de melding op het display dat dit via de BV 3 moet gebeuren?? Maw. ik kan de bass en treble alleen via de BV3 veranderen maar als ik dat doe dan worden dat dus ook automatisch de instellingen voor de BV 3.

Is er een mogelijkheid om deze allebei apart in te stellen of niet meer door de masterlinkkabel?? Heb bij de BV 3 de bass en treble op resp. +2 en +3 staan terwijl ik radio en cd luister met de instellingen van bass en treble op +1 en +4.

Je hebt dus eigenlijk geen probleem Wink

Uit de reactie van de BC2 blijkt dat inderdaad de BV3 de master is met daarop de speakers aangesloten en de BC2 de slave.

Al het geluid wordt nu centraal geregeld in de BV3, simpelweg omdat de speakers daar op aangesloten zijn.

Dit wordt dan toch een kwestie van een compromie tussen de radio en tv instellingen. Maakt het uit of je de loudness funktie aan of uit zet?

Die laatste is volumegeregeld en zal meer of minder het laag en hoog bijschroeven bij verschillende volumestanden en dus ook weer afhankelijk zijn van het gebruikte tv of radio niveau.

Dus als het radiosignaal lager is, zet je het volume hoger en zal de loudnessfunktie minder zijn.

Dus bij het uitzetten van de loudnessfunktie, dan regel je daarna de bass en treble voor beide bronnen in gelijke mate.

• 03-17-2009 4:52 AM In reply to

• Meng
    • Not Ranked
    • Joined on 05-16-2007
    • Posts 70
    • Bronze Member

Hoi Beobuddy, die loudness funktie zal ik straks eens uitproberen. Ziet ernaar uit ja dat ik dan een compromis zal moeten maken (niet zo´n probleem op zich).

Heb ik echter nog een vraagje aan jullie. Maakt het qua geluid iets uit of ik de speakers rechtstreeks aansluit op de Beocenter 2 of op de BV 3 als ik deze gebruik bij bv. dvd-kijken in de surround opstelling?

Daarbij is me vanmorgen nog iets opgevallen. Als ik de tv. aanzet krijg ik uit de speakers (of achterin de tv)  van de BV 3 een geluid te horen dat een beetje moeilijk te beschrijven is. Klinkt als een ´broem´ geluid maar niet dof ofzo. Eigenlijk klinkt het meer als ´breeem´. Daarna even niets meer totdat het gordijn openschuift en er gewoon geluid te horen is. Zijn er meer mensen die dit hebben en is dat normaal of zeker niet??

Bedankt voor iedere reaktie,

• 03-17-2009 2:17 PM In reply to

Voor dvd kijken voor het dolby digital, moeten de speakers op de tv aangesloten worden. Voor DD/DTS moet dan wel een digitale kabel aangesloten zijn van BC2 naar BV3. Met scart alleen wordt het prologic.

Het broem-geluid is normaal. Dat is het inschakelen van de hoogspanning op de beeldbuis.

• 03-18-2009 2:12 AM In reply to

• Meng
    • Not Ranked
    • Joined on 05-16-2007
    • Posts 70
    • Bronze Member

Hoi DoubleU, bedankt voor jouw info. Even terugkomen op dat geluid bij inschakelen, het is ongeveer 1 seconde te horen en komt niet uit de speakers maar echt van binneuit de BV 3, ergens op achteren aan?? Echt normaal denk je?

Gr. Conan

• 03-18-2009 4:36 AM In reply to

Hi Conan,

Het "geluid" bij het inschakelen is normaal, zoals DoubleU als opgemerkt heeft is dit het opbouwen van spanning in/achter/onder de BV3.

Wij zijn in het [gelukkige] bezit van 2x een BV3.32 en 1x een BV3.28, deze maken allen al jaren hetzelfde geluid gedurende de 1e seconde na activeren van het beeld, dus wees gerust en geniet er van !! maar dat zal zeker lukken lijkt mij.

Zou zelf de surroundopstelling compleet maken [2x front + 2x rear + sub] en een mooie compromis is zeer goed mogelijk tussen muziek en film instelling, zelf de instelling voor muziek als standaard staan en draai de sub een tandje "up" voor film : echt genieten hoor !

• 03-18-2009 5:08 AM In reply to

• Meng
    • Not Ranked
    • Joined on 05-16-2007
    • Posts 70
    • Bronze Member

Beologisch, bedankt voor jouw geruststellende woorden, gelukkig maar. Met het setje compleet te maken moet ik nog even wachten. Door onze kamerindeling wordt het zeer moeilijk om met rear speakers te gaan werken maar een subje zal er zeer zeker bijkomen....:-))).........

• 03-18-2009 7:49 AM In reply to

Hi Meng,

Wij hadden een vergelijkbaar? [soort] probleem met de rear speakers [onze bank staat nogal close to the wall] we hebben de oplossing gevonden in een set machtige [en mooie] Beolab5000 aan de wand.........:-) klinkt abfab.

Page 1 of 1 (12 items)