in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 05-31-2007 3:20 PM by Ignace. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 05-27-2007 3:52 PM

    ALT speaker in de Audi Q7

    Wie heeft er al een foto gezien van de ALT speaker in het dashboard van de Audi Q7?
    Klopt het dat de uit het dashboard komende ALT speakers enkel bij premium auto's zoals de A8 / Q7 als optie worden geleverd?

    Grt, Robert


  • 05-30-2007 7:09 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: ALT speaker in de Audi Q7

    -multimedia Robert-:

    Wie heeft er al een foto gezien van de ALT speaker in het dashboard van de Audi Q7?
    Klopt het dat de uit het dashboard komende ALT speakers enkel bij premium auto's zoals de A8 / Q7 als optie worden geleverd?

    Grt, Robert

    Hallo Robert,  

    een foto van de ALT speaker in Q7 had ik nog niet gezien Smile

    Inderdaad, de ALT speakers komen alleen in auto's met het Advanced Sound System,
    de nieuwe Audi A5/S5 en de R8 zijn leverbaar met het Premium Sound System van B&O.
    Het wel/niet toepassen van ALT speakers heeft deels met systeemopzet / prijs te maken,
    maar ook met inbouwruimte, bij de R8 is er niet genoeg ruimte in/boven het dashboard.
    Ook wat andere componenten van de systemen betreft zijn er behoorlijke verschillen,
    wel/niet ICE versterkers, wel/niet aparte (grote) speaker voor lage tonen,
    bij de A8 is het een 20 cm speaker, bij de A5 een 26 cm speaker.
     

  • 05-31-2007 12:26 PM In reply to

    Re: ALT speaker in de Audi Q7

    Thx Ignace,

     

    Tsja de Audi R8 moet vast licht blijven….. (met het ontwerp had Audi/B&O vast anders rekening gehouden met de ruimte in het dashboard. De ruimte (volume) in de R8 is ook totaal anders dan de A8/Q7, vandaar een andere audio setup.)

    Op de autotuning beurs in Essen (D) heb ik 10 minuten kunnen luisteren naar de B&O sound in de A8, ECHT GEWELDIG!!

     

    Nu afwachten wat de toekomst brengt…

    Grt, Robert

  • 05-31-2007 3:20 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: ALT speaker in de Audi Q7

    -multimedia Robert-:

    Thx Ignace,

     

    Tsja de Audi R8 moet vast licht blijven….. (met het ontwerp had Audi/B&O vast anders rekening gehouden met de ruimte in het dashboard. De ruimte (volume) in de R8 is ook totaal anders dan de A8/Q7, vandaar een andere audio setup.)

    Op de autotuning beurs in Essen (D) heb ik 10 minuten kunnen luisteren naar de B&O sound in de A8, ECHT GEWELDIG!!

     

    Nu afwachten wat de toekomst brengt…

    Grt, Robert

    Geluid in de A8 is idd erg goed, al moet ik zeggen dat weergave van ultralaag voor verbetering vatbaar is,
    maar wellicht heeft dat meer met mijn persoonlijke voorkeur en muziekkeus te maken,
    ik hou nogal van zware, krachtige bas  Smile

    Men heeft al aangegeven dat, naast B&O audio in andere Audi-modellen, ook andere merken leverbaar zullen zijn met B&O audio-systemen of componenten.

    Welke merken dat zullen zijn is moeilijk te zeggen, daar veel autofabrikanten bij verschillende electronicafabrikanten inkopen,
    en in de verschillende modelreeksen ook verschillende audiomerken aanbieden.  
    Voorbeeld is Audi, dat leverbaar is met o.a. Bose, B&O, maar ook met merken van Harman International
    (Becker, JBL, Lexicon, Infinity, Mark Levinson, Harman Kardon, etc)

    De nieuwe BMW M6 (en M5 en rest van 5-serie modellen) zijn nu verkrijgbaar met een high-end audiosysteem
    waar naast de nieuwste digitale technieken en luidsprekers met ultralichte / ultrakrachtige magneten worden gebruikt, ook al vanaf ontwerpfase van de auto al rekening is gehouden met inbouwruimte, materiaalkeuze, acoustiek, etc. De eerste test die ik daarvan heb gelezen is zeer positief, maar dat uiteraard de mening van de auteur Smile
    Eerst horen, dan geloven Big Smile

     

Page 1 of 1 (4 items)