-multimedia Robert-: Thx Ignace,
Tsja de Audi R8 moet vast licht blijven….. (met het ontwerp had Audi/B&O vast anders rekening gehouden met de ruimte in het dashboard. De ruimte (volume) in de R8 is ook totaal anders dan de A8/Q7, vandaar een andere audio setup.)
Op de autotuning beurs in Essen (D) heb ik 10 minuten kunnen luisteren naar de B&O sound in de A8, ECHT GEWELDIG!!
Nu afwachten wat de toekomst brengt…
Grt, Robert
Geluid in de A8 is idd erg goed, al moet ik zeggen dat weergave van ultralaag voor verbetering vatbaar is,
maar wellicht heeft dat meer met mijn persoonlijke voorkeur en muziekkeus te maken,
ik hou nogal van zware, krachtige bas
Men heeft al aangegeven dat, naast B&O audio in andere Audi-modellen, ook andere merken leverbaar zullen zijn met B&O audio-systemen of componenten.
Welke merken dat zullen zijn is moeilijk te zeggen, daar veel autofabrikanten bij verschillende electronicafabrikanten inkopen,
en in de verschillende modelreeksen ook verschillende audiomerken aanbieden.
Voorbeeld is Audi, dat leverbaar is met o.a. Bose, B&O, maar ook met merken van Harman International
(Becker, JBL, Lexicon, Infinity, Mark Levinson, Harman Kardon, etc)
De nieuwe BMW M6 (en M5 en rest van 5-serie modellen) zijn nu verkrijgbaar met een high-end audiosysteem
waar naast de nieuwste digitale technieken en luidsprekers met ultralichte / ultrakrachtige magneten worden gebruikt, ook al vanaf ontwerpfase van de auto al rekening is gehouden met inbouwruimte, materiaalkeuze, acoustiek, etc. De eerste test die ik daarvan heb gelezen is zeer positief, maar dat uiteraard de mening van de auteur
Eerst horen, dan geloven