in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 01-08-2010 11:49 AM by Blackrix. 3 replies.
Page 1 of 1 (4 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 07-10-2008 4:11 PM

    • osinga
    • Not Ranked
    • Joined on 12-27-2007
    • Posts 9
    • Bronze Member

    beomaster 2400 gaat niet meer aan

    Ik heb een oude beomaster 2400 of 2400-2 staan. Tot voor kort speelde hij nog prima. Tijdens een feestje heeft iemand een vlag/lap stof over de versterker gelegd. Waarschijnlijk is de versterker toen, bij gebrek aan ventilatie, oververhit geraakt. Als je hem nu aanzet gaat hij direct uit. Ook is een deel van de plastic ventilatiecover een beetje krom getrokken door de warmte. Zou het nog zin hebben om hem te repareren en zo, ja wat zouden zeer indicatief de verwachte kosten zijn. Als ik hem wegbreng naar een reparateur ben je namelijk al 50,- kwijt voor de inspectie omd an wellicht te horen dat het 50+X euro kost.

    Ingeval niet te repareren dan mag iemand hem tegen een symbolisch bedrag in r'dam komen ophalen :-)

  • 07-11-2008 7:06 AM In reply to

    • EOB
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Posts 188
    • Bronze Member

    Re: beomaster 2400 gaat niet meer aan

    Ik heb de mijne ook laten checken door Correct ( raad ik ten sterkste af, kreeg hem in slechtere staat terug,..een complete blamage voor dat bedrijf ,...en niet gemaakt !,..aka....weg klant.... ).

    IK heb wel een adres tel nummer voor je van iemand die verschillende gemaakt heeft. Mocht je erg aan je 2400 gehecht zijn dan kun je even contact opnemen. Wellicht is er nog een dealer hier op Beoworld die je kan helpen.

    Als je niet echt gehecht bent aan de 2400 zou ik overwegen een 4500 systeem aan te schaffen, er staan enkele prachtige exemplaren van tijd tot tijd te koop. En ze zijn beter intergreerbaar in combinatie met Beovisions

    Dat gezegd vind ik net zoals Peter van Beoworld de 2400-2 de mooiste visueel gezien,....tsja ,........gevoelige snaar !

    Succes bij de zoektocht

     

  • 01-08-2010 6:47 AM In reply to

    Re: beomaster 2400 gaat niet meer aan

    Ik zou dan direct een nieuwe kopen. Voor €50,- heb je al een knappe op marktplaats. (Ik zou zelf NIET voor de 4500 gaan).

     

    Op zich is alles op te knappen...maar goed, dan moet er inderdaad naar gekeken worden en met onderdelen mee zal het ws meer gaan kosten dan een goede van MP te plukken.

    Je kan hem ook zelf open maken en vaak kan je dan al optisch vast stellen of er iets door is gebrand (dat hoeft natuurlijk niet het enige probleem te zijn).

    Ik heb zelf een werkende Beomaster 2400-2 staan, maar die is optisch niet mooi, dus ik heb wel interesse in symbolische 2400 ;) .

    Mocht je tijd hebben mag je best eens langs komen om jouw 2400 hier open te schroeven mocht je dat zelf niet durven, kunnen we meteen kijken of er optisch iets te zien is (ik vraag er geen geld voor ;) ).

    MP me maar.

    groetjes,

    Bart van Oers

    PS ik ben slechts een hobbyist, dus geen handelaar of reperateur...

    Beogram 4000, 4002, 8000, 8002. Sorry, got rid of all the rest.

  • 01-08-2010 11:49 AM In reply to

    Re: beomaster 2400 gaat niet meer aan

    Het lijkt wel een beetje op een defecte eindtrap. Ik zou persoonlijk niet snel een andere BeoMaster kopen voor weinig. De BeoMaster 2400 heeft namelijk wel last van standaardproblemen die je ook weer krijgt in een exemplaar van €50,--, tenzij deze goed is aangepakt. Zo zijn er de rode condensatoren die gebruikt zijn en die na verloop van jaren gaan lekken. Krijg je de meest rare klachten van. Ook de ruststroominstelling wil nogal eens defect gaan. Kost qua onderdelen niet veel, maar het hele apparaat moet wel uit elkaar. Los je dat niet op, dan heb je de kans dat je de eindtrap opblaast. En dan zijn er natuurlijk nog de lampjes. Aan de andere kant is het laten repareren door een professioneel bedrijf ook niet echt een optie, in de meeste gevallen hebben ze gewoonweg geen voldoende kennis van zaken (zijn oude apparaten en je moet gewoon weten wat je preventief moet vervangen) en het kost een hoop. Hopelijk heb je hier iets aan.

Page 1 of 1 (4 items)