Ik denk dat we nu 2 dingen door elkaar heen halen.
Zoals bij het begin van de topic al aangegeven, hebben de Avant, MX ed de STB-C controller.
Deze controller is voorzien van software in de vorm van een chip, die vervangen kan worden door een andere.
Deze STB-C kan overigens 2 settopboxen middels een splitter aansturen.
De Beosystem 3 en de BV7 zijn voorzien van een PUC controller. Deze controller laat zich door een computer met behulp van een serieele kabel programmeren.
De PUC heeft al meer mogelijkheden dan een STB-C, want hij ondersteund ook bijv. DVD/spelers van een ander merk. Ook de PUC maakt gebruik van ir-oogjes om de apparaten aan te sturen.
Ik meen dat elke ingang (4x) door de PUC bediend kan worden.
Overigens is er indruk dat meerdere fabrikanten de nieuwe CEC communicatie via HDMI (nog) niet gebruiken.
Lijkt mij, maar dat is mijn persoonlijke mening, dat fabrikanten juist niet deze wijze van communicatie willen gebruiken om de verkoop hun eigen produkten te `beschermen`. Zodra je 1 component van een merk hebt, wordt je min of meer genoodzaakt om ook andere componenten van datzelfde merk te kopen, als je gebruik wil maken van hun eigen `link`.
Blijft overigens wel de vraag: klopt het dat de PS3 in die STB-C lijst staat en hoe doen ze dat dan als een PS3 normaliter met een Bluetooth abje wordt bediend.