in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-25-2009 7:21 PM by mauricecrt. 50 replies.
Page 1 of 3 (51 items) 1 2 3 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 05-21-2008 12:06 PM

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    Eindelijk, de nieuwe update voor de IC chip van de STB (Set Top Box) controller is door Struer vrijgegeven;
    oudere tv-modellen zoals de Avant, Beovision 3, Beovision 5, etc. kunnen nu de meeste nieuwe STB's bedienen.

    De nieuwe chip zou "niet later dan eind 2007" uit komen, toen werd het "Februari 2008",
    maar nu is hij er dan eindelijk.

     

  • 05-21-2008 12:12 PM In reply to

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    Is er ergens te zien welke ontvangers hij allemaal kan bedienen?
  • 05-21-2008 12:15 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    Ben ik nu mee bezig, zal 'm dan meteen posten.

     

  • 05-22-2008 2:00 AM In reply to

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    Ignace,

    dit is geweldig nieuws! Bedankt voor het delen van deze informatie. Ik wist wel dat 2008 een fantastisch jaar aan het worden is.

    Groet, Robert

  • 05-22-2008 7:19 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    Voor zover ik nu kan zien is er ondersteuning voor (o.a.) de volgende STB's :

    - Samsung DCB-H360R (de HD ontvanger voor digitaal via de kabel)
    - Samsung DCB9401 (digitale ontvanger kabel-tv)
    - Humax iPVR 9200C
    - Humax PVR 9200T
    - TF4000PVR
    - TF5000PVR
    - TF5800PVR
    - CANALdigital B+
    - CANALdigital NL
    - Apple Remote

    De lijst is uiteraard langer, de rest voeg ik nog toe.

     

     

  • 05-24-2008 9:55 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    STB lijst Mei 2008 West Europa (versie 4.01)

     


  • 05-28-2008 10:46 AM In reply to

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    Ik zie zelfs de Playstation 3! Dus we kunnen dan een Blueray dvd player bedienen met de Beo4?
  • 05-28-2008 3:43 PM In reply to

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    Zwets:
    Ik zie zelfs de Playstation 3! Dus we kunnen dan een Blueray dvd player bedienen met de Beo4?

     

    Tja, het begint dan toch wel te kriebelen. De Denon die ik heb als externe DVD speler voor de beamer vervangen door de PS3.

    Maar ja, ik heb ook een topfield HD7710PVR en een 5500PVR staan (beide als TF4000PVR ingesteld).

    Kom dan toch aasluitingen tekort....

    Overigens (off topic) bestuurd de STB perfect de 2 Topfields gelijktijdig en onafhankelijk. Dus in de slaapkamer bijv. de 5500PVR bedienen/bekijken en in de woonkamer de 7710PVR bedienen/bekijken.

    En dat terwijl er maar 1 controller in de avant zit. Ik vind het toch wel vernuftig.

    Ik denk dat ik de software maar vast ga bestellen, dan experimentern we later wel weer verder.

  • 05-28-2008 3:59 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    Wat de software betreft i.c.m. Playstation 3,
    daar ben ik ook benieuwd naar, die vraag krijg ik meerdere keren per week ! 
    Smile

    Als Blu-ray bediening / PS3 werkt, dan zou dat (voor zover ik weet) de eerste
    door B&O ondersteunde Blu-ray speler zijn.

     

  • 05-28-2008 4:37 PM In reply to

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    Dat werkt perfect!

    Kennis van mij heeft het,gewoon top!

  • 05-28-2008 5:01 PM In reply to

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    En hoe heeft ie dat dan gedaan? De PS3 werkt alleen op afstand via blue-tooth. Moet dan toch nog een of andere convertor bij zitten.
  • 05-28-2008 5:11 PM In reply to

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    Weet ik niet,heb alleen gezien dat hij de ps3 bediende met de beo-4.

    Hij heeft zijn dvd1 verkocht voor een playstation 3....Ik denk dat hij daar geen spijt van krijgt want het was gewoon top!

  • 05-28-2008 5:16 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    Bediening PS3 met Beo4, werkt dat bij zijn setup via het Beosystem,
    of via een converter (bijv. Lintronic) ?  

     

  • 05-28-2008 5:29 PM In reply to

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    Volgens my via het beosystem3.

  • 05-29-2008 4:35 AM In reply to

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    Pure gok.. maar zou B&O de PS3 niet aansturen via de HDMI? Net zoals ze vroeger ook sturing deden via de Scart aansluiting..

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 05-29-2008 10:14 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    Dat lijkt idd logisch.

     

  • 05-29-2008 1:16 PM In reply to

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    Ik denk dat we nu 2 dingen door elkaar heen halen.

    Zoals bij het begin van de topic al aangegeven, hebben de Avant, MX ed de STB-C controller.

    Deze controller is voorzien van software in de vorm van een chip, die vervangen kan worden door een andere.

    Deze STB-C kan overigens 2 settopboxen middels een splitter aansturen.

     

    De Beosystem 3 en de BV7 zijn voorzien van een PUC controller. Deze controller laat zich door een computer met behulp van een serieele kabel programmeren.

    De PUC heeft al meer mogelijkheden dan een STB-C, want hij ondersteund ook bijv. DVD/spelers van een ander merk. Ook de PUC maakt gebruik van ir-oogjes om de apparaten aan te sturen.

    Ik meen dat elke ingang (4x) door de PUC bediend kan worden.

     

    Overigens is er indruk dat meerdere fabrikanten de nieuwe CEC communicatie via HDMI (nog) niet gebruiken.

    Lijkt mij, maar dat is mijn persoonlijke mening, dat fabrikanten juist niet deze wijze van communicatie willen gebruiken om de verkoop hun eigen produkten te `beschermen`. Zodra je 1 component van een merk hebt, wordt je min of meer genoodzaakt om ook andere componenten van datzelfde merk te kopen, als je gebruik wil maken van hun eigen `link`.

     

    Blijft overigens wel de vraag: klopt het dat de PS3 in die STB-C lijst staat en hoe doen ze dat dan als een PS3 normaliter met een Bluetooth abje wordt bediend.

  • 05-29-2008 2:16 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    Zijn idd 2 verschillende dingen, principe werkt hetzelfde, ir zenders voor het niet-B&O product.

    Echter, de nieuwe chip voor de STB controller zou ook PS3 aan kunnen sturen,
    ik neem aan de Blu-ray speler functies.
    Ook ondersteuning voor de Apple remote (waaronder ook dvd functies vallen)   

    Dus eigenlijk is het nu een soort veredelde STB-controller met extra functionaliteiten (?) 

     

  • 05-31-2008 9:34 AM In reply to

    • Jeuke
    • Not Ranked
    • Joined on 12-29-2007
    • Posts 41
    • Bronze Member

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    Die STB controllers met IR kabeltje voor eender welk systeem ( BS 3 of Avant ) werkt niet via de HDMI zoals vroeger met scart.

    De scart kabel bedient niet de externe "non" toestellen maar is nodig om te kijken of het toestel nog aan staat of niet wanneer je de optie kiest om het externe toestel samen met de B&O tv uit te zetten.

     

    De PS3 wordt dus niet via HDMI bedient, maar wel degelijk enkel via dat IR kabeltje. Je dient wel op je PS 3 een IR ontvanger te zetten zoals ook wij hier hebben gedaan, Deze wordt dan weer in de USB gestoken et voila, daarop plak je het IR kabeltje.

     Moet zeggen, hier hing die op een BV 9 en man, wat een beeld en erg simpele bediening via BEO 4.

     

  • 05-31-2008 10:29 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    Aha !

    Dus een externe infraroodontvanger op PS3.
    Wat ik nog niet helemaal begrijp is hoe die infraroodontvanger de signalen van Beo4 "snapt"

     

  • 05-31-2008 3:19 PM In reply to

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    Jeuke:

     Je dient wel op je PS 3 een IR ontvanger te zetten zoals ook wij hier hebben gedaan, Deze wordt dan weer in de USB gestoken et voila,

     

    Beetje off-topic, maar is dat een originele Sony accessoire?

    Ik heb van de week na het lezen van deze topic de site bekeken, maar ik kom het niet tegen.

    Of is het een algemeen ir-oogje naar USB van bijvoorbeeld Sitecom?

  • 05-31-2008 10:12 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    Zelfs al zou het een algemeen ir-oogje zijn van merk x,
    dan nog vraag ik me af hoe de PS3 dan het ir-signaal van Beo4 "begrijpt"

     

  • 06-01-2008 5:01 AM In reply to

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    zit dezelfde chip ook in de nieuwe beovision 4 , zoja dan stuurt die ook de topfield 7710 HD aan ?
  • 06-01-2008 7:01 AM In reply to

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    Ja, dat gaat ook lukken.

     

    De Beosystem 4 heeft een losse doos met daarin de "ouderwetse" STB controller.

    Ook hierin kan deze chip geplaatst worden.

    Ikzelf heb de 5500PVR en de HD7710PVR. Deze boxen worden prima ondersteund door de 4000PVR (mijn voorkeur) en de 5000PVR mogelijkheid die in deze chip zou moeten zitten.

    Overigens zijn de ir-codes van de 4000PVR,5x00PVR en de 77x0PVR gelijk en is er dus keuze uit de 4000 of 5000 mogelijkheid.

    De HD7700 (zonder PVR) zou ook dezelfde ir-codes hebben als de PVR variant, maar zonder de specifieke PVR toetsen op de afstandsbediening. Overigens blijkt deze variant prima als PVR te kunnen werken met een externe schijf en de laatste software.

    Ik weet dat er een afwijkende versie in de 5000 (zonder PVR) is geweest, die een andere afstandsbediening heeft gehad.

    Maar ook die werd in een van de vorige versies ondersteund. Die is zeker nog te krijgen als het nodig zou zijn. 

  • 06-01-2008 7:43 AM In reply to

    Re: nieuwe IC chip voor STB beschikbaar

    dus de bs3  is niet helmaal nieuw, de beovison4 wel?

    mag toch aannemen als je zo,n tv met bs 3 koop dat de nieuwste chip erin zit.

    kun je  beovison 6 en de beovision 3 32 opwaardeen

Page 1 of 3 (51 items) 1 2 3 Next >