in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 03-19-2008 5:55 AM by Alain Vandam. 17 replies.
Page 1 of 1 (18 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 03-15-2008 5:38 PM

Dolby & Masterlink-module voor BV3

Nihil novi

• 03-16-2008 12:03 AM In reply to

Re: Beovision 3

Zijn die modules niet tweedehands te krijgen? En ga je die modules ook allemaal gebruiken?

PIP heb ik vroeger ook gehad, in  mijn huidige Avant zit het niet en ik mis het voor geen meter.

• 03-16-2008 4:39 AM In reply to

Nihil novi

Nihil novi

• 03-16-2008 8:56 AM In reply to

Dolby module en PIP zijn nog te verkrijgen... maar zijn spijtig genoeg niet zelf installeerbaar... De dealer zal deze dus bij jou moeten installeren.

De eerste generatie BV3's hadden deze module inderdaad niet.. De laatste serie BV3 hadden deze al aan boord..

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 03-16-2008 9:19 AM In reply to

Niet zelf installeerbaar? Nou breekt mijn klomp !!

Ik heb vroeger in mijn AV9000 alles zelf geinstalleerd, De satmodule, de D2macmodule, de postioner de PIP module en in de Avant de STB controler en chip vervangen in de DOlby Digitial module ivm met DTS.

Waarom zou dat nu opeens in een Beovision 3 niet meer zelf kunnen?

• 03-16-2008 11:03 AM In reply to

ML-module zit standaard in elke 3-32.

En zelf inzetten van de DD, STB of PIP zou ik zeker niet aan beginnen, zonder een beetje kennis. Het is nml niet even de kap eraf halen en 2 minuten later weer er op zetten.

• 03-16-2008 11:25 AM In reply to

Grappig, mijn BV3 van de eerste generatie had reeds een dolby-module ingebouwd, alsook master-link.

De dolby-module moet door een dealer ingebracht worden, alsook de bijpassende aansluitingen voor de luidsprekers (of zijn die reeds aanwezig ?)

• 03-16-2008 12:03 PM In reply to

Meestal zit er bij de module die je koop een beschrijving hoe je em moet inbouwen, maar je moet wel die tekeningen kunnen lezen . Ik moest ook soms 6 keer kijken voordat ik het door had  :-)
  • 03-16-2008 12:07 PM In reply to

Bingo:

Niet zelf installeerbaar? Nou breekt mijn klomp !!

Ik heb vroeger in mijn AV9000 alles zelf geinstalleerd, De satmodule, de D2macmodule, de postioner de PIP module en in de Avant de STB controler en chip vervangen in de DOlby Digitial module ivm met DTS.

Waarom zou dat nu opeens in een Beovision 3 niet meer zelf kunnen?

Als je niet gewoon bent van met electronica om te gaan.. dan is mijn zéér bescheiden mening dat je dan beter van het interne van een TV afblijft. Tuurlijk kan je alles zelf doen!!! Maar 1 tik met een schoevendraaien en heel je TV kan de fik in gaan... of simpelweg nog maar de stekker vergeten uit te trekken.

't Is niet omdat ik met een auto kan rijden dat ik ook het onderhoud van m'n auto ga doen!

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 03-16-2008 12:25 PM In reply to

Nee, dat is waar. Maar ik vond het altijd leuk om te doen.
  • 03-16-2008 12:37 PM In reply to

Bingo:
    Meestal zit er bij de module die je koop een beschrijving hoe je em moet inbouwen, maar je moet wel die tekeningen kunnen lezen . Ik moest ook soms 6 keer kijken voordat ik het door had  :-)

Ik ben geen techneut ......maar ik vond het inzetten een simpel klusje , met de bijbehorende tekening( tje ) .( Avant )

• 03-16-2008 12:41 PM In reply to

Ja, maar jij hebt waarschijnlijk veel ruimtelijk inzicht, Harley   ! Idea
  • 03-17-2008 6:07 AM In reply to

Het "sleutelen" aan een TV is evenzo persoonlijk als het sleutelen aan de auto of motorfiets, ik sleutel wel aan mijn motorfiets [maar dan zeker ook niet aan alles] maar zeker niet aan mijn auto of TV cq. Radio e.d. omdat ik moet erkennen daar niet voldoen technische kennis cq. handigheid in/voor te hebben.

Ik bezit 2x BV3.32 en heb mogen ontdekken dat dit type [8800] afwijkt van alle latere versies inzake opties e.d. ; de motorvoet is anders dan de latere modellen en de ML module is als enige voorziening standaard aanwezig op de de TV, alle andere zaken/opties zijn echt optioneel op dit type, waarbij ik heb ontbreken van het AR scherm eigenlijk als enige een beetje mis. [heb 1 TV met en 1 TV zonder; het verschil in beeldweergave is echter overduidelijk]

Geen idee of de dolby module nog niet leverbaar is of ergens in het magazijn bij een B&O dealer op jouw ligt te wachten, maar gebruikt zal deze toch zeker wel te vinden zijn, ik meen te weten dat deze identiek is aan een versie in de Avant, maar weet niet exact welke.

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 03-17-2008 7:12 AM In reply to

Nihil novi

Nihil novi

• 03-17-2008 7:29 AM In reply to

Hallo Alain,

Het type 8800 is over het algemeen iets goedkoper [zelf beide BV3.32 aangeschaft voor euro 750,=, waarvan een met genoemd meubeltje op wielen en ook hier zat een Beo4 dvd bij] maar ook voor euro 1000,= in goede en vertrouwde staat zul je er m.i. zeer veel kijkplezier aan beleven voor de komende jaren !

Een motorvoet is voor mij ook een erg prettige optie gebleken, al heb ik die er later onder laten zetten.

Heel veel plezier er mee, maar dat zal zeker goedkomen !

• 03-19-2008 4:50 AM In reply to

Nihil novi

Nihil novi

• 03-19-2008 5:00 AM In reply to

Ik heb begrepen van de technische "kenners" onder ons, dat je voorzichtig cq. omzichtig om moet gaan met het gebruik van het service menu, anders hou je een "aquarium" over zonder beeld ed.

Bij mijn weten staan de getallen achter standby etc. voor het aantal dagen [2144 dgn. = 5,87 jaar] gezien jouw aankoopfactuur 2002 zal dit dus kunnen kloppen, of 412 dagen zijnde 1,13 jaar TV aan veel is heb ik geen idee van, wellicht kunnen de meer B&O technische mensen onder ons, daar beter hun licht over laten schijnen; hetzelfde geldt voor de software versies.

• 03-19-2008 5:55 AM In reply to

Nihil novi

Nihil novi

Page 1 of 1 (18 items)