Middag samen,
Mijn ouders hebben thuis een verouderd MCL systeem met een Beomaster 5500 radio en voor de rest 3 link ruimtes met passieve speaker kits,
Er hangt ook nog een LX 2800 op de link maar die werkt zoals die moet ( krijg dus ook radiogeluid als ik dat wil op tv )
Nu, in de link zones is de radio niet op te starten, VOLUME regelen en MUTE gaan wel, maar dat komt volgens mij omdat dat de relais box is die dat regelt en niks te maken met BM 5500.
Wanneer je nu de radio opzet in de hoofdruimte gaan meteen alle linken mee op, zonder dat je deze op standby kunt zetten, enkel MUTE.
Als je dan ook nog eens wil veranderen van radiozender en je drukt op bijvoorbeeld 2 dan reageert de BM 5500 wel, enkel krijg je dan zendernummer 22, zelfde met 1 wordt 11, 3 wordt 33 enz. Dus dacht eerst dat de opties allemaal op nul stonden, maar BM reageert wel degelijk....
De dealer van mijn ouders wist er niet meteen raad mee, is ook al komen kijken en alle draden en kabels zitten op hun plaats en hangen vast volgens hem.
Wie helpt ons verder?
Bedankt alvast
Philip