Hallo folkens!
Har skrevet litt om temaet på en tidligere tråd, men har hatt noen nye opplevelser siden sist og noen nye spørsmål har dukket opp. Dette er sikkert en klassisk problemstilling idag for andre også siden vi får flere og flere videokilder.
Mitt problem: Har en Beovision 3-32 med 3 scart-innganger (V.Tape + AV + Decoder). Dette høres jo vel og bra ut, men problem nr.1 er jo at det kun er V.Tape + AV som støtter overføring av video med RGB signaler. Det jo den beste kvaliteten det er mulig å få via scart. I mitt tilfelle har jeg både en V 8000, en DVD 1 og en Get Box (digital-tv dekoder uten opptak) koblet til TV, i henholdsvis den rekkefølgen. Det har den konsekvens at jeg ikke får brukt RGB-signaler på digital-TV.
Forleden dag bestemte jeg meg for å prøve og endre på dette, spesielt siden "Roger" her i en tidligere tråd mente forskjellen på RGB og CVBS var klart merkbar. Inngangen V.Tape må jo brukes til V 8000 siden B&O har sitt "sære" opplegg på det, men jeg tenkte som så at jeg skulle bytte om på dvd og digital-TV. Tross alt ser jeg jo mye mer på TV enn på dvd, og ergo har jeg mest glede av best bilde på digital-tv. Med digital-TV i inngang AV ble det skikkelige saker, og bildet som jeg før synest var dritbra ble jo nå helt superbra.
Stor ble da skuffelsen da jeg skulle inn i SETUP-menyen for stille inn DVD på inngang DECODER. Det gikk jo ikke an, valget var ikke der, med andre ord gikk planen i dass. Dobbeltsjekket også i bruksanvisningen og den bekreftet at DVD kun er mulig å stille inn på V.Tape eller AV inngangene. Hallo....lite sært? (Selv om jeg uansett elsker Beo altså)
Oki...finnes det noen gode råd eller tips der ute? Kan jeg lure systemet på en eller måte? Jeg vil jo gjerne se digital-tv med RGB-signal uten å miste betjening av V 8000 og DVD 1. ????????
Jeg vet selvfølgelig at jeg kan kjøpe en digital-tv dekoder med opptaksfunksjon og kaste V 8000 ut på finn.no, men det er i utgangspunktet ikke en aktuell problemstilling for meg akkurat nå.
Takker på foran for all repsons som kommer på dette litt lange innlegget
Beohilsen fra Lloydern!
Anything but Beo isn't an option...3-32, Overture, DVD1, Beomedia, V8000, lab 4000, 2 x lab 2000, 2 x lab 6000 & lab 11.