beologisch:In mijn optiek gaat de vlieger : "design is bovenal gericht op uiterlijk en minder op praktisch" zeker wel op, dat B&O in staat is gebleken dit zelfs te combineren spreekt voor de kracht van B&O. Er zijn ook bij B&O gedurende de historie verscheidene producten [geweest] welke voldoen aan de standaard omschrijving design: bv. de Beolink 7000 [heel erg mooi, maar zeker niet praktisch] wellicht moeten we de Beo5 iets meer in die richting plaatsen; de BL1000 en Beo4 zijn zeker geen design artikelen [maar daarintegen zeer praktisch] veel design items bieden niet veel meerwaarde voor het geld anders dan uiterlijke schoonheid en voor velen is dat het waard. een prachtige tulip chair is noch praktischer nog comfortabeler dan een goede [minder design-gerichte] willekeurige stoel, maar persoonlijk vind ik het de meerprijs waard....
Beo4 geen design? Misschien dat je inmiddels gewend bent aan deze afstand,
maar ieder die hier binnenkomt, en dat ding nog nooit gezien, zal deze altijd
even in zijn hand pakken en weten dat ze met kwaliteit te maken hebben. Altijd
dat wow-effect. Zo solide en niet die plastic-feel.
En zo zijn er wel meer produkten. HDR2 mag gezien worden en blinkt ook nog
eens uit in bedieningsgemak. Kan van vele andere recorders niet gezegd worden.
Flinke prijs, maar wel meerwaarde.
Zo jammer dat B&O daarom gekomen is met die DVD2. Past totaal niet in dat
plaatje. Premium prijs, maar geen meerwaarde. Weekendje mee gespeeld, maar het had niks met spelen te maken. Geldt trouwens ook voor de gsmmetjes.
Bovendien denk ik dat een Beo5 echt wel potentie heeft, mits de software
toegankelijker gemaakt kan worden, zodat een klant zelf dat ding naar zijn hand
kan zetten, of configuraties kan delen met andere gebruikers. Beoworld zou een mooi
medium hiervoor kunnen zijn, maar helaas kiest Denemarken ervoor, om dat aan de
dealers over te laten...