in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 02-15-2008 5:34 PM by otje. 28 replies.
Page 1 of 2 (29 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 01-22-2008 8:48 AM

beo4 inruilen op beo5

Hallo,

Zijn er mensen die hun oude beo4 ingeruild hebben op een beo5 bij de dealer? En wat levert zo een oude beo4 dan nog op?

Groet Roel.

• 01-22-2008 9:17 AM In reply to

Re: beo4 inruilen op beo5

Hallo Roel,

Geen idee wat deze oude [inruil zal ongetwijfeld afhankelijk zijn van versie met AV toets of DVD of nog nieuwer] Beo4 op gaat brengen, ik heb wijselijk mijn beo4 niet ingeruild op de beo5.

Gebruik de Beo5 voor het mooi en de verlichting, de beo4 gebruik ik dagelijks op de muur vanaf mijn bankje voor de AV bediening, dat gaat toch een stuk eenvoudiger met de beo4 dan met de beo5, bovendien kan de beo5 helaas voor mij niet aan de muur....................doe hem echter niet weg omdat het een mooi ding is en bepaalde zaken zoals verlichting juist weer eenvoudiger bedient dan de Beo4; dus hou ik ze beide......:-)

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 01-22-2008 9:57 AM In reply to

Marktplaats liggen de prijzen hoger
  • 01-22-2008 12:06 PM In reply to

• Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

eduard:

koning:
    Marktplaats liggen de prijzen hoger

NEE! We hebben het over inruil, wat jij bedoeld is verkoop! Dan ligt de prijs inderdaad hoger.

Maar normaal zou je toch juist meer moeten krijgen als je inruild ? Als ik mijn fiets namelijk verkoop krijg ik er bijv. 500,- euro voor, maar als ik bij een rijwielhandelaar een nieuwe van 1500,- aanschaf, dan krijg ik ineens 700,- euro inruilwaarde....

We Can't Get Enough B&O Stuff...

• 01-22-2008 4:37 PM In reply to

Klopt,maar dan krijg je geen korting van de nieuwe fiets.
  • 01-22-2008 6:44 PM In reply to

Nooit doen .....gewoon houden die Beo-4 ...... de Beo-5 is voor de show , niet voor dagelijks gebruik!
  • 01-23-2008 3:59 AM In reply to

• Ericvr6
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • The Netherlands
    • Posts 205
    • Bronze Member

HarleyD:
    Nooit doen .....gewoon houden die Beo-4 ...... de Beo-5 is voor de show , niet voor dagelijks gebruik!

gistern met een van mijn buren gesproken hij zei dat de beo 5 echt er bij heeft je moet hem steeds opladen en je kan niet blindelings de knoppen vinden.

gewoon er bij kopen

• 01-23-2008 7:23 AM In reply to

Ik zit er hard aan te denken de Beo-5 gewoon weer te verkopen .........hij staat hier in een hoek te verstoffen !

Dit apparaat kan gewoon niet tippen aan de Beo-4 , het komt er niet eens in de buurt ....dit is echt een dingetje om te laten zien "kijk eens wat ik heb " !

• 01-23-2008 9:49 AM In reply to

HarleyD:

Ik zit er hard aan te denken de Beo-5 gewoon weer te verkopen .........hij staat hier in een hoek te verstoffen !

Dit apparaat kan gewoon niet tippen aan de Beo-4 , het komt er niet eens in de buurt ....dit is echt een dingetje om te laten zien "kijk eens wat ik heb " !

Is dat tenslotte niet met alle "design" spullen? ziet er cool uit werkt ook naar behoren maar is niet altijd even praktisch...........

PS. ik doe hem toch maar niet weg ; hij is erg handig voor de light setting en functie.

• 01-23-2008 1:08 PM In reply to

Kom op zeg! voor dat geld moet ie perfect wezen....dit is gewoon waardeloos,ik snap niet dat de meeste het gewoon goed praten ongelovelijk!
  • 01-23-2008 2:35 PM In reply to

eduard:
    HarleyD:

Mhmmmm Hmm en als je er twee heb Marcel......

Dan ben je echt the Pimp !!!

• 01-23-2008 2:40 PM In reply to

beologisch:

Is dat tenslotte niet met alle "design" spullen? ziet er cool uit werkt ook naar behoren maar is niet altijd even praktisch...........

Totaal niet mee eens. B&O heeft zich altijd kunnen onderscheiden in bedieningsgemak, en dat is juist praktisch.

Al gaat die vlieger helaas niet op voor een paar van hun laatste produkten.

• 01-23-2008 4:02 PM In reply to

Neen Mijnheer Eduard Maar zelf de dealer vertelde mij dat het gewoon k.t is

En als ik de ervaringen hoor van mensen die hem hebben is het geen handig apparaat.

Dan kan je wel zeggen "het is een pronkstuk a hebbedingetje"

Mijn conclusie is dat het geen meerwaarde geeft aan het bedienings gemak.

• 01-23-2008 7:26 PM In reply to

Ik heb ziiten twijfelen om hem aan te schaffen, maar heb nog meer van die ab's gehad een BL 1000 en een BL 5000, voor mij is er maar 1 de beo 4. (en een amitech toetsenbord maar een notebook op schoot is toch makkelijker dan internetten op je tv)

Als ik dit lees denk ik dat ik dat i er toch goed aan gedaan heb,

Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

• 01-24-2008 4:30 AM In reply to

DoubleU:
    beologisch:

Totaal niet mee eens. B&O heeft zich altijd kunnen onderscheiden in bedieningsgemak, en dat is juist praktisch.

Al gaat die vlieger helaas niet op voor een paar van hun laatste produkten.

In mijn optiek gaat de vlieger : "design is bovenal gericht op uiterlijk en minder op praktisch" zeker wel op, dat B&O in staat is gebleken dit zelfs te combineren spreekt voor de kracht van B&O. Er zijn ook bij B&O gedurende de historie verscheidene producten [geweest] welke voldoen aan de standaard omschrijving design: bv. de Beolink 7000 [heel erg mooi, maar zeker niet praktisch] wellicht moeten we de Beo5 iets meer in die richting plaatsen; de BL1000 en Beo4 zijn zeker geen design artikelen [maar daarintegen zeer praktisch] veel design items bieden niet veel meerwaarde voor het geld anders dan uiterlijke schoonheid en voor velen is dat het waard. een prachtige tulip chair is noch praktischer nog comfortabeler dan een goede [minder design-gerichte] willekeurige stoel, maar persoonlijk vind ik het de meerprijs waard....

• 01-24-2008 9:32 AM In reply to

beologisch:

HarleyD:

PS. ik doe hem toch maar niet weg ; hij is erg handig voor de light setting en functie.

Ik vind zeker niet dat B&O alleen maar design spullen maakt die niet goed of niet makkelijk te bedienen zijn !

B&O vind ik echt top , wat mij betreft is er geen ander merk wat er aan kan tippen ( als geheel ) ...............maar als iets mooi/goed is prijs ik het ook de hemel in ......dus als het ruk is , moet je dit ook gewoon kunnen zeggen ...ga daar niet omheen draaien .

Ik vind wel zoals hierboven beschreven dat b&o met zijn nieuwe producten er wel vaak net ff naast zit !

• 01-24-2008 1:41 PM In reply to

• Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

Ik denk dat je een beo-5 ook niet als tv-ab moet kopen. Vind het zelf een geweldig apparaat, maar zie hem meer als een veredelde bl7000 die daar tenslotte ook niet voor bedoelt was. Nou ligt deze overens wel fijn in de hand, maar ik zou hem denk ik eerder op een mooi kastje zetten waar nu mijn 7000RDS staat. Gewoon prachtig om te zien hoe dat met elkaar integreert (7000 in combinatie met m'n bc9500 (cd, volume etc. gewoon Cool).

Met je laatste zin ben ik het overens jammergenoeg mee eens.... Hopelijk veranderd dit onder leiding van nieuwe mensen en hopelijk een nieuwe inspiratievolle designer die oude frontjes geen nieuw kleurtje of bollinkje geeft en hem opnieuw lanceert zoals nu. (no offence aan mr. Lewis trouwens want hij heeft de jaren daarvoor wel fantastisch werk afgeleverd)

We Can't Get Enough B&O Stuff...

• 01-25-2008 2:32 PM In reply to

beologisch:

In mijn optiek gaat de vlieger : "design is bovenal gericht op uiterlijk en minder op praktisch" zeker wel op, dat B&O in staat is gebleken dit zelfs te combineren spreekt voor de kracht van B&O. Er zijn ook bij B&O gedurende de historie verscheidene producten [geweest] welke voldoen aan de standaard omschrijving design: bv. de Beolink 7000 [heel erg mooi, maar zeker niet praktisch] wellicht moeten we de Beo5 iets meer in die richting plaatsen; de BL1000 en Beo4 zijn zeker geen design artikelen [maar daarintegen zeer praktisch] veel design items bieden niet veel meerwaarde voor het geld anders dan uiterlijke schoonheid en voor velen is dat het waard. een prachtige tulip chair is noch praktischer nog comfortabeler dan een goede [minder design-gerichte] willekeurige stoel, maar persoonlijk vind ik het de meerprijs waard....

Beo4 geen design? Misschien dat je inmiddels gewend bent aan deze afstand, maar ieder die hier binnenkomt, en dat ding nog nooit gezien, zal deze altijd even in zijn hand pakken en weten dat ze met kwaliteit te maken hebben. Altijd dat wow-effect. Zo solide en niet die plastic-feel. 

En zo zijn er wel meer produkten. HDR2 mag gezien worden en blinkt ook nog eens uit in bedieningsgemak. Kan van vele andere recorders niet gezegd worden. Flinke prijs, maar wel meerwaarde.

Zo jammer dat B&O daarom gekomen is met die DVD2. Past totaal niet in dat plaatje. Premium prijs, maar geen meerwaarde. Weekendje mee gespeeld, maar het had niks met spelen te maken. Geldt trouwens ook voor de gsmmetjes.

Bovendien denk ik dat een Beo5 echt wel potentie heeft, mits de software toegankelijker gemaakt kan worden, zodat een klant zelf dat ding naar zijn hand kan zetten, of configuraties kan delen met andere gebruikers. Beoworld zou een mooi medium hiervoor kunnen zijn, maar helaas kiest Denemarken ervoor, om dat aan de dealers over te laten...

• 01-25-2008 2:52 PM In reply to

Was er ook geen sprake van dat erna een tijdje third party sw voor werd ontwikkeld of is dit nu weer van de baan?

• 01-29-2008 11:50 AM In reply to

• Beogen
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-12-2007
    • Belgium
    • Posts 135
    • Bronze Member

Beo5 ingeruild op een Beosound 4, uiteraard met de nodige opleg, maar 'k heb wel het volledige bedrag van de Beo5 in mindering gekregen. Blij dat ik er vanaf ben, maar toch ontgoocheld dat het geen goed product is. Hier was ik nu zo lang op aan het wachten en dit maakt de ontgoocheling des te erger.

B&O zal beter moeten doen om me de Beo4 te doen vergeten. 

Page 1 of 2 (29 items) 1 2 Next >