Hej Mette,
alle stereoanlæg fra B&O sælges uden højttalere. dvs. at der ikke følger højttalere med til anlæggets pris, og at du skal købe højttalere ved siden af. Med mindre du køber et af de få anlæg der har indbyggede højttalere. Men de modeller der har det, er ikke så pæne, efter min mening...
Men når du køber brugt er der selvfølgelig mennesker, der sælger et anlæg inkl. højttalere, så der er det jo også vigtigt, du ved hvilke højttalere, du gerne vil have. Men ellers kan du selvfølgelig også købe anlæg og højttalere hver for sig...
Hvilken musik lytter du mest til? Det er ret væsentligt i forhold til dit højttalervalg, hvis du vil have den bedste lydoplevelse...
Personligt har jeg aldrig købt noget B&O der var ældre end fem år, men det er svært at opdele det i alder vs stand. Men 2300'eren blev lavet fra 1991-2000, så du skal vel bare købe et af de nyeste... Men jeg kan sige, at mine forældre har haft deres BeoCenter 2300 i 15 år vil jeg tro, og det har aldrig været i stykker! Så det holder godt!
Jeg vil mene du kan finde et BeoCenter 2300 til mellem 5-7000 kr. men det er jo så uden højttalere!!
Med venlig hilsen
Ruivar