in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 11-13-2007 2:02 AM by Ruivar. 4 replies.
Page 1 of 1 (5 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 11-11-2007 4:10 PM

    Hvilket B&O anlæg skal jeg vælge ...

    Jeg har endnu aldrig været den heldige ejer af et B&O musikanlæg... så hvilket skal jeg vælge? Jeg havde tænkt mig at købe et brugt. Det skal kunne hænge på væggen. Jeg ønsker et sådan, da jeg ikke er så pjattet hverken med højttalere eller ledninger.. Jeg bor på 81 kvm. og har ikke en ambition om at musikken skal høres i alle rum. Håber på et godt råd til en begynder, der bare gerne vil høre musik, og have noget smukt at se på.

    Tak mette

  • 11-12-2007 1:54 AM In reply to

    • Ruivar
    • Not Ranked
    • Joined on 07-12-2007
    • Denmark
    • Posts 72
    • Bronze Member

    Re: Hvilket B&O anlæg skal jeg vælge ...

    Hej Mette,

    det glæder mig at du vil have et B&O anlæg. Jeg siger dig bare, hvis én gang har haft noget B&O, vil aldirg have andet igenWink Men det er jo helt kanon!!

    Hvor meget havde du tænkt at bruge? Det er jo ret væsentligt i forhold til hvilket anlæg du kunne tænke dig... Muligeder er der mange af. Men jeg vil helt klart sige, at det godt kan betale sig at købe brugt. Jeg har altid haft positive oplevelser ved brugtkøb. Selvfølgelig får du som regel ingen garanti med, når det er brugt, men B&O går jo heller ikke sådan i stykker alligevel...

    Jeg kan sige at mit første anlæg var et BeoCenter 2300 (den klassiske der hænger på MOMA i NY), og det har jeg været utroligt glad for. Jeg ejer det nu ikke længere, men jeg solgte det kun fordi jeg ville have et nyt.

    Men med henhold til din beslutning af anlæg, kommer det hele an på prisen du er villig til at betale...

     

    MVH.

    Ruvar 

      

  • 11-12-2007 11:56 AM In reply to

    Re: Hvilket B&O anlæg skal jeg vælge ...

    Ja der er jo en del at vælge imellem. Det afhænger a budgetet og hvilke afspilnings muligheder du ønsker.

    Cd eller vinyl? Begge dele? Kassete bånd? Radio er standard i Beomastere. Se produkt listen på denne side igenem og find favoriten.

     Ved køb af ældre end 10 års produkter bør du være sikker på at det virker efter hensigten eller det kan betale sig at få lavet ved en fagmand.

    Desto ældre desto mere risiko.

    '80 er produkter trænger til service og kan være bøvlet med alders tegn/ generalt defekte ting.

    Dog kan det sagtens for det mest laves og holde ufattelig længe samt bevare værdien.

     

     

  • 11-12-2007 2:02 PM In reply to

    Re: Hvilket B&O anlæg skal jeg vælge ...

    Hej Ruvar,

    Tak for din tilbagemelding og din positive indstilling til at jeg godt kan starte med et brugt anlæg. Jeg har selv haft kigget på BeoCenter 2300 og synes at det ser helt fint ud til mit behov - jeg ser dog nogle steder at der står noget med højttalere til... er det ekstra til gulvet der mon her er tale om? Jeg kan ikke helt huske hvilket prisleje det lå i, men rimeligt synes jeg. Det ser ikke ud til at fylde alverden, og det er også ret vigtigt for mig. Hvor gammelt vil du tro at et sådan anlæg max må være for stadig at "være nyt"?Jeg synes nu mest at mit behov pt vil være radio og så afspilning af CDér.

     

     

  • 11-13-2007 2:02 AM In reply to

    • Ruivar
    • Not Ranked
    • Joined on 07-12-2007
    • Denmark
    • Posts 72
    • Bronze Member

    Re: Hvilket B&O anlæg skal jeg vælge ...

    Hej Mette,

    alle stereoanlæg fra B&O sælges uden højttalere. dvs. at der ikke følger højttalere med til anlæggets pris, og at du skal købe højttalere ved siden af. Med mindre du køber et af de få anlæg der har indbyggede højttalere. Men de modeller der har det, er ikke så pæne, efter min mening...

    Men når du køber brugt er der selvfølgelig mennesker, der sælger et anlæg inkl. højttalere, så der er det jo også vigtigt, du ved hvilke højttalere, du gerne vil have. Men ellers kan du selvfølgelig også købe anlæg og højttalere hver for sig...

    Hvilken musik lytter du mest til? Det er ret væsentligt i forhold til dit højttalervalg, hvis du vil have den bedste lydoplevelse...

    Personligt har jeg aldrig købt noget B&O der var ældre end fem år, men det er svært at opdele det i alder vs stand. Men 2300'eren blev lavet fra 1991-2000, så du skal vel bare købe et af de nyeste... Men jeg kan sige, at mine forældre har haft deres BeoCenter 2300 i 15 år vil jeg tro, og det har aldrig været i stykker! Så det holder godt!

    Jeg vil mene du kan finde et BeoCenter 2300 til mellem 5-7000 kr. men det er jo så uden højttalere!!

     

    Med venlig hilsen

    Ruivar

Page 1 of 1 (5 items)