in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 12-22-2009 7:05 AM by tien. 34 replies.
Page 2 of 2 (35 items) < Previous 1 2
Sort Posts: Previous Next
  • 04-22-2008 1:51 AM In reply to

• MD71
    • Not Ranked
    • Joined on 04-20-2008
    • Posts 5
    • Bronze Member

Re: Beolab 6000 aansluiten op een niet BO versterker/Tv

Beste Ignace,

Dank voor je antwoord. Ik heb inderdaad de overbruggingspinnen moeten verwijderen tussen de eerste 2 kanalen (FR en FL). Daarnaast heb ik de Beolabs ook op de onderste rij aangesloten. Das m.i. identiek. Zou ik overal de overbruggingspinnen moeten verwijderen? Kan me niet voorstellen, die kanalen worden immers niet gebruikt. Ik heb overigens wel de Surround luidsprekeruitgangen (15) in gebruik voor de overige luidsprekers met uitzondering van de frontspeakers uiteraard. Helaas dus nog geen oplossing, maar toch bedankt voor je post!

• 04-22-2008 2:53 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

De setup is idd hetzelfde (onderste rij, alleen de overbruggingspinnen van FL en FR verwijderen).
    Hmm, wat zou er anders zijn...
    Heb je de schakelaar op Beolab 6000 op LINE staan ?  

• 04-22-2008 1:21 PM In reply to

• MD71
    • Not Ranked
    • Joined on 04-20-2008
    • Posts 5
    • Bronze Member

Yes... de schakelaar staat op LINE

Heb net alle overbruggingspinnen verwijderd, maar helaas...

Als ik de AVR aan laat en overschakel op een ander -niet actieve- source, blijft de brom en als ik de AVR uit zet, schakelen de Beolabs na ca 1 minuut op standby om vervolgens flink te 'clicken' van aan naar uit, totdat ik de stekker eruit trek. Kan niet de bedoeling zijn, lijkt op sluiting.

Wederom bedankt voor het meedenken :) Micha 

• 04-22-2008 4:22 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Als je de stekker van Beolabs uit trekt en weer aansluit, is er verschil in het patroon ?

Wat betreft de brom en het klikken, dat is idd absoluut niet de bedoeling.
    Ik neem aan dat je al andere kabels hebt gebruikt om te zien of het daar aan ligt ?

• 04-23-2008 5:11 PM In reply to

• MD71
    • Not Ranked
    • Joined on 04-20-2008
    • Posts 5
    • Bronze Member

Stekkers eruit en weer erin is helaas geen oplossing. Een kabelwissel is helaas ook geen oplossing... (wederom bedankt voor je suggesties) we houden moed!

Groet, Micha 

• 04-24-2008 6:35 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Misschien vreemde vraag, maar hoe heb je de voeding aangesloten ?
    Hebben de Beolabs hun "eigen" stopcontact of zitten ze op
    een verdeelstekker met andere stroomverbruikers ?  

Reden dat ik het vraag is omdat ik vergelijkbaar probleem heb gehad met mijn Beolab 4500's;
    toen ik ze nét had, had ik de voeding aangesloten op een verdeelstekker,
    en trad (af en toe) het probleem op met het klikken.

Mocht echt alles in orde zijn met voeding / bekabeling,
    zou het probleem dan niet kunnen liggen bij de AVR ?

• 04-26-2008 4:12 AM In reply to

• MD71
    • Not Ranked
    • Joined on 04-20-2008
    • Posts 5
    • Bronze Member

Beste Ignace,

De voeding is per speaker op een eigen stopcontact aangesloten. Dus rechtstreeks. Ik probeer toch nog 1x de kabels te wisselen. Laatste poging. Ik denk dat ik me dan maar moet focussen op de AVR... :( Hoop dat ie in orde is. 

Bedankt voor alle suggesties en meedenken!

Groet, Micha 

• 04-26-2008 3:48 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Hallo Micha,

Ik kan op het moment niets anders bedenken als dat het door de AVR komt
    (als het niet aan de bekabeling ligt)
    Is er nog een instelling in de algemene setup van de AVR waar de voorversterker
    gekozen / geconfigureerd moet worden ? 

Hoe ziet het met de rest van de setup uit;
    waar krijgt de AVR zijn signaal van, is het effect bij alle bronnen hetzelfde ?  

Groet,  

• 05-28-2008 8:25 AM In reply to

• rosiba
    • Not Ranked
    • Joined on 05-28-2008
    • Posts 1
    • Bronze Member

Hallo,

ik wil ook een reciever kopen waarop mijn B&O-speakers 6000 kunnen worden aangesloten. Volgens mij moet ik dan letten op pre-out voor alle speakers (7.1) en een trigger van 5 volt. Is dit zo? Zijn er momenteel recievers die dat kunnen. Kan je misschien merk en types geven? Alvast bedankt. Zelf heb ik gezien dat Onkyo en Sony recievers heeft, maar wel met 12volt trigger.

PS. Tja, ik wil over naar een LCD-scherm en de B&O wordt voor mij te duur. Momenteel zit mij dolby-surround versterket in mijn Beovision3.

Groet

• 12-22-2009 7:05 AM In reply to

• tien
    • Not Ranked
    • Joined on 12-22-2009
    • Posts 2
    • Bronze Member

Rijkelijk laat maar ook pas van de week ontdekt en mogelijk te logisch voor woorden maar ik meld het toch maar even omdat ik er via internet niet achterkwam en wel via google in deze topic belandde: je moet LINE kabels (afgeschermd) gebruiken en géén luidsprekerkabels! (tenminste als je de Beolabs op de volume geregelde pre-outs wil aansluiten). Probeer het maar eens met een kort kabeltje (tulp) dat je ook gebruikt om bijv je CD-speler op je receiver aan te sluiten. Dat ze niet brommen tijdens dat de versterker aanstaat, komt waarschijnlijk doordat de versterker dit even opvangt en de kabels niet al te lang zijn (ik had zelfs dat ze erger begonnen te brommen als ik de antenne coax eruit trok!!).

Ik heb een oude Sony 940QS en daar werkt het perfect op nu (met de goede kabels). Ze gaan netjes uit als ik de receiver uitzet. 

Als achterspeakers zou ik trouwens geen beolabs aanbevelen omdat het achtersignaal soms minuten stil is (en ze dan automatisch uitschakelen) om dan weer in te komen en nét te laat aan te schakelen. Geeft een raar klankbeeld. Alternatief is de Beolab 4 PC die continu aanblijven maar dat kost dus extra energie.

Page 2 of 2 (35 items) < Previous 1 2