in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 09-29-2007 11:20 AM by Henk Bosschaart. 7 replies.
Page 1 of 1 (8 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 09-22-2007 11:35 AM

    Mijn Beogram 4002 doet het niet meer.

    Hallo Beo liefhebbers. Dit is mijn eerste vraag op het Beoworld forum. Ik ben in het bezit van een mooie Beogram 4002. Hij heeft het altijd perfect gedaan maar nu zet hij de arm niet meer op de plaat en gaat gewoon door naar af en weer terug. Weet iemand waar dit aan ligt? En is dit zelf te repareren? Hoop dat iemand meer weet, want ik mis mijn platen draaien erg. Alvast bedankt voor reacties.
  • 09-22-2007 1:28 PM In reply to

    Re: Mijn Beogram 4002 doet het niet meer.

    Hallo Maus, even dubbel checken: als je er een plaat op legt dan stopt de arm dus niet bij het begin van de plaat maar fietst er gewoon overheen ??

    Lampje in de arm brand wel ? (want als ik me niet vergis wordt er gezien of er een plaat op licht dmv lichtcel).

    Ik heb de service doc van het ''oude beest'' :), dus kan worden vervolgd (maar ben nu niet thuis...).

    Paul.

  • 09-23-2007 2:33 AM In reply to

    Re: Mijn Beogram 4002 doet het niet meer.

    Het lijkt inderdaad of hij de plaat niet meer ziet liggen op het draaiplateau. Je  speelt toch geen doorzichtige LP's af he?  :-)

     

     

  • 09-24-2007 11:19 AM In reply to

    Re: Mijn Beogram 4002 doet het niet meer.

    Hoi Paul, inderdaad er zit een lampje in de arm. En deze doet het. Als ik op start druk gaat hij richting de plaat, maar gaat door toto het einde alwaar hij terug keert naar de begin stand. Normaal gesproken als ik een single op de speler legde ging de arm door tot hij het plaatje vond. Hij reageert nu op beide formaten niet meer.
  • 09-24-2007 6:31 PM In reply to

    Re: Mijn Beogram 4002 doet het niet meer.

    Hm, dan ziet hij dus niet meer dat er een plaat op ligt, dat zal wel meten geblazen worden denk ik....
    Alles is wel op te lossen maar je moet toch wel wat van electronica weten en zo, dus of je kunt het zelf of je zal naar een BG-dokter moeten denk ik....(als je niemand hiervoor hebt wil ik er evt wel naar kijken, ik zou zeggen breng hem niet naar de gemiddelde tv-boer op de hoek want het ding is zo'n 30 jaar jong en die techniek wordt niet altijd 'begrepen'....).
    Als je wel wat van electronica weet, zie schema Eduard, ik kan ook nog even zien...

  • 09-25-2007 3:02 AM In reply to

    Re: Mijn Beogram 4002 doet het niet meer.

    Hallo Maus, 

    de dealer in Houten heeft iemand in dienst die wel met je Beogram overweg kan.

    Hij heeft voor mij wel eens een 30 jaar oude Beocenter gereviseerd.

    Als Houten te ver uit de buurt is, vraag je een dealer dichter bij huis of hij denkt je te kunnen helpen. Je kunt ook de importeur in Naarden vragen of ze een dealer aanraden die raad weet met oudere apparatuur.

    Het aanstuurmechanisme van de arm is uniek B&O en inderdaad niet door de 'gemiddelde tv-boer' te repareren.

     

    Succes ermee.

    Sander 

  • 09-29-2007 11:20 AM In reply to

    Re: Mijn Beogram 4002 doet het niet meer.

    Een simpele aktie die het proberen waard is : Idea

    In de 1e arm waar het lampje in zit, zit óók een fotocel die het weerkaatste licht van het lampje opvangt. Het kan gewoon vuil zijn waardoor het licht er niet goed op komt...... een wattenstaafje met wat schoonmaak-alcohol (platenreiniger b.v.) kan wonderen doen.... als je goed kijkt aan de onderkant van de arm, zie je een ovalen "verhoging" van ong. 1 cm zitten. Het steekt ong. 1 mm uit. Daarin zitten het lampje en de cel, dus daar moet je maar eens even schoonmaken.

    Hmm Doet ie het dan nog niet, dan is ofwel de fotocel ter ziele en moet worden vervangen, óf de aansluiting naar de electronica is misschien losgeraakt..... In beide gevallen moet de gram gedemonteerd worden en dat is een klus......... Dat de electronica het zélf zou hebben begeven is niet waarschijnlijk.

    Ik heb zelf die service-manual niet, maar daarin moet vast wel staan beschreven hoe de bedrading uit de arm komt en waar het wordt aangesloten.

    Mocht "iemand" zich geroepen voelen me te verblijden met die manual, dan zeg ik ZEKER géén nee !!!   Big Smile

    Uw toegenegen

    Henk 'newbee' Bosschaart

Page 1 of 1 (8 items)