in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 10-08-2007 7:23 AM by JPWagenaar. 19 replies.
Page 1 of 1 (20 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-14-2007 1:59 AM

    Wat is er toch aan de hand in Nederland?

    Ik heb het nieuwe financiele rapport gelezen.gelezen. Net zoals het jaar ervoor is de omzet in Holland weer gedaald!

    Het lijkt wel of B&O zich steeds meer aan het vervreemden is van de Nederlandse markt.

    Wat is er toch aan de hand? Voor het tweede jaar achter elkaar een omzetdaling? Steeds weer Nederland waar dat gebeurt.

    Wat maakt onze markt zo uniek?

    Waarom wil het bij ons niet meer lukken?

    Wat is de oorzaak van de aanhoudende dalende verkopen hier? In Belgie is het weer gestegen.

    Wat is jullie mening?  

    Krijgt iemand het lek boven?

  • 08-14-2007 3:38 AM In reply to

    Re: Wat is er toch aan de hand in Nederland?

    Er verhuizen jaarlijks ook meer en meer rijke nederlanders naar Belgie.Misschien van daar de tendens dat de verkoop bij ons stijgt en in Nederland daalt?
  • 08-14-2007 3:39 AM In reply to

    • Westlander
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 04-17-2007
    • Monster, the Netherlands
    • Posts 64
    • Bronze Member

    Re: Wat is er toch aan de hand in Nederland?

    Misschien heeft het te maken met de (opgeheven) nederlandse B&O importeur? De promotionele activiteiten zijn toen ook gestopt, denk aan reclame-campagnes, de boatshows enz. Het is maar een gok maar ik zou me er iets bij kunnen voorstellen.
  • 08-14-2007 7:31 AM In reply to

    Re: Wat is er toch aan de hand in Nederland?

    Westlander:
    Misschien heeft het te maken met de (opgeheven) nederlandse B&O importeur? De promotionele activiteiten zijn toen ook gestopt, denk aan reclame-campagnes, de boatshows enz. Het is maar een gok maar ik zou me er iets bij kunnen voorstellen.

    Dit heeft er zeker en vast mee te maken! De gehele markt benadering van B&O in NL is waarschijnlijk totaal veranderd tov enkele jaren geleden. Waarom Nl dan -6% gaat en Belgie +13%... don't know... realy don't know...

    Hoe dan ook.. het duidt wel aan dat er nog altijd een heel select publiek is voor B&O producten... Zou eens moeten nakijken het hoeveelste jaar na elkaar dat B&O posifief draait! Indien er geen publiek zou zijn dan zou B&O in de rode cijfers duiken... en ik denk niet dat B&O enkele jaren in het rood kan blijven bestaan...

    The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

  • 08-14-2007 11:15 AM In reply to

    Re: Wat is er toch aan de hand in Nederland?

     Ik persoonlijk denk prijs versus kwaliteit,het loopt te ver uit mekaar.
  • 08-14-2007 11:18 AM In reply to

    Re: Wat is er toch aan de hand in Nederland?

    Dat vind ik zelf ook wel , maar dat zou dan toch voor alle landen moeten gelden?

  • 08-14-2007 11:57 AM In reply to

    Re: Wat is er toch aan de hand in Nederland?

     Ja dat zou je wel denken,dus ik denk dat deze gedachten gang dan weer niet op gaat.   moeilijk

     

     

  • 08-14-2007 4:36 PM In reply to

    Re: Wat is er toch aan de hand in Nederland?

    Verkoop daalt wel Nederland maar de verkopen zijn absoluut gezien vele malen hoger dan in Belgie. Daarom is het in Belgie makkelijker groei te halen, ook al wonen er iets minder mensen. Ik denk dat de groep kopers in Belgie toeneemt, terwijl in NL juist meer mensen zich wenden tot andere merken. Misschien mede door minder promotie in NL. Prijs /kwaliteit verhouding van de produkten is in beide landen immers hetzelfde.

     

    OT( als alt 137 niet werkt en ik heb geen trema, hoe krijg ik dan toch Belgie correct gespeld?)

  • 08-14-2007 4:46 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Wat is er toch aan de hand in Nederland?

    sander:

    OT( als alt 137 niet werkt en ik heb geen trema, hoe krijg ik dan toch Belgie correct gespeld?)

    In Windows ?

    " en dan de letter;

    " + i =  ï 

    " + e = ë

     

    Voor Mac:

    Option + U (Umlaut) gelijktijdig indrukken, loslaten, dan de letter intoetsen

    (niet 100% zeker)
     

  • 08-15-2007 2:13 AM In reply to

    Re: Wat is er toch aan de hand in Nederland?

    Allen,

    Ik denk dat er vier redenen zijn: 

    • Ik denk dat prijs/kwaliteit zeker een reden is voor verkoopdaling ... van de andere kant heb je Beo-fielen (waaronder ik) die toch altijd bij B&O zal blijven ... dan maar wat langer sparen ...
    • wat mogelijk ook een rol is dat B&O te traag in spring op "gangbare" technologische vernieuwingen ... denk bv aan (het ontbreken van) de HDMI-ingang op bv een BV6 ... voor mensen meteen minder budget is de stap naar Sony of Philips dan snel gemaakt .... uiteraard heeft B&O ook haar innovaties, maar deze zijn minder baanbrekend dan vroeger. Waren ze voorheen op innovatie een early-player, zijn ze nu meer een mainstreamer geworden ...
    • verder, als je kijkt naar "systeemintegratie" op andere AV- en PC-apparatuur ... voor een appel en een ei, koop je dergelijk spul ... het ziet er niet uit en de kwaliteit is minder, maar voor veel Nederlanders toch reden om er aan mee te doen ... dit voelt B&O dus ...
    • tot slot, als mijn beeld juist is heeft B&O in het afgelopen jaar, meer nieuwe producten in de markt gezet dan de 3 jaren ervoor ... verkoop van producten heeft nu eenmaal tijd nodig ...

    Zo, hier laat ik het ff bij .... ik ga weer aan t werk ... Smile

    groet Anton

  • 09-29-2007 11:47 AM In reply to

    Re: Wat is er toch aan de hand in Nederland?

    En wellicht heeft het iets met het "gemiddelde" nederlandse salaris te maken.... Is het niet zo dat sinds de komst van de Euro alle gulden-prijzen van weleer nu Euro-prijzen zijn geworden, maar dat ons netto salaris van destijds (in mijn geval ong. 4000 gulden) nu nog steeds tot op de cent nauwkeurig is omgerekend.....?? In de particuliere sector is het enigszins aan het verbeteren, maar alle overheids en semi-overheids-salarissen zijn nog steeds "van de oude stempel" !!!...... Ik weet niet hoe die ontwikkelingen in het buitenland zijn, maar laatst was in in een duitse supermarkt, en zag daar allemaal "exotische" Euro-prijzen op artikelen staan (voorbeeld: fles shampoo voor 88 cent (oude prijs 1,99) etc. dus daar zijn de artikelen netjes omgeprijsd. In frankrijk worden nog steeds alle artikelen dubbel geprijsd, dus de oude Ffr staat er ook nog op.

    Voor wat betreft B&O weet ik niet of in alle EURO landen dezelfde prijzen worden gehanteerd.

    Wellicht weet iemand iets meer over buitenlandse "gemiddelde" salarissen ?

     

    Uw toegenegen

    Henk 'newbee' Bosschaart

  • 09-29-2007 11:52 AM In reply to

    Re: Wat is er toch aan de hand in Nederland?

    Ben wel met je eens dat de prijzen van veel artikelen sinds de euro absurd duur zijn hier.

  • 09-29-2007 2:27 PM In reply to

    Re: Wat is er toch aan de hand in Nederland?

    4000 gulden netto.......Is toch wel per dag?Big Smile
  • 09-30-2007 7:58 AM In reply to

    Re: Wat is er toch aan de hand in Nederland?

    Henk:

    En wellicht heeft het iets met het "gemiddelde" nederlandse salaris te maken.... Is het niet zo dat sinds de komst van de Euro alle gulden-prijzen van weleer nu Euro-prijzen zijn geworden, maar dat ons netto salaris van destijds (in mijn geval ong. 4000 gulden) nu nog steeds tot op de cent nauwkeurig is omgerekend.....?? In de particuliere sector is het enigszins aan het verbeteren, maar alle overheids en semi-overheids-salarissen zijn nog steeds "van de oude stempel" !!!...... Ik weet niet hoe die ontwikkelingen in het buitenland zijn, maar laatst was in in een duitse supermarkt, en zag daar allemaal "exotische" Euro-prijzen op artikelen staan (voorbeeld: fles shampoo voor 88 cent (oude prijs 1,99) etc. dus daar zijn de artikelen netjes omgeprijsd. In frankrijk worden nog steeds alle artikelen dubbel geprijsd, dus de oude Ffr staat er ook nog op.

    Voor wat betreft B&O weet ik niet of in alle EURO landen dezelfde prijzen worden gehanteerd.

    Wellicht weet iemand iets meer over buitenlandse "gemiddelde" salarissen ?

     

    Uw toegenegen

     Dit is toch wel voor halve dagen ?

  • 09-30-2007 11:50 AM In reply to

    Re: Wat is er toch aan de hand in Nederland?

    koning:
    4000 gulden netto.......Is toch wel per dag?Big Smile

     

    Er is me ooit in een grijs verleden (toen het in de ICT-branche nog goed verdienden was...) een "vuistregel" aangeleerd dat wanneer je je leeftijd X 100 in guldens netto verdiende, dat je iets boven modaal verdiende en het derhalve gewoon goed deed. Tot m'n 37e kon ik dat redelijk toepassen; toen ik 37 was verdiende ik netto ook ongeveer 3700 GULDEN (!) netto. Dat was in het jaar 2000. Nu ben ik 44 (bijna 45) en nu zou ik in EURO's dus ong. 2000 netto per maand moeten verdienden. ten eerste is dat (helaas...) niet het geval, maar ten tweede, gezien het "feit" dat dat pilsje in de kroeg in 2001 nog onder de 3 gulden zat en een brood onder de 2 gulden te koop was, etc. etc. en dat daar nu dezelfde prijzen, maar dan met een € er voor, worden gehanteerd, is die euro-introductie destijds een slinkse manier geweest om het grootste deel van de nederlandse salarissen te halveren.....!! Als onze salarissen diezelfde trend hadden gevolgd, dan had ik nu dus 4400 euro per maand op mijn salarisstrook moeten zien ..... (als dat zou kunnen !!) Maar zo'n salaris staat wel weer in verhouding met de nieuwprijzen van B&O ... :-(

    Als ik hier iets compleet wereldvremmds poneer, dan hoor ik dat graag........ook als het een kern van waarheid heeft, overigens.....

    Blijft nog wel mijn vraag overeind of er iemand iets weet over salaris-ontwikkelingen in de overige EURO-landen ??

    Henk 'newbee' Bosschaart

  • 09-30-2007 5:45 PM In reply to

    • LEHE
    • Not Ranked
    • Joined on 06-23-2007
    • Posts 7
    • Bronze Member

    Re: Wat is er toch aan de hand in Nederland?

    Om hier volgens mij iets zinvols over te kunnen zeggen zou bekend moeten zijn voor welke producten de nederlandse omzetten specifiek dalen en voor welke niet. Dit zou je dan ook moeten weten voor de andere landen waar de absolute omzetten wel schijnen te stijgen.

    Zonder die details, lijkt het mij zeer moeilijk om de oorzaak te analyseren.

    MvG

    Leon

  • 09-30-2007 8:24 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: Wat is er toch aan de hand in Nederland?

    Wellicht interessant is het jaarverslag 06/07:

    Annual Report 2006 / 2007


  • 10-04-2007 9:04 AM In reply to

    Re: Wat is er toch aan de hand in Nederland?

    Beste mensen,

    B&O staat voor technisch vernuft uitstraling ( waar zie je nog zoals vroeger een b&O product in een museum voor art o.i.d. staan?)

    Ik handel over de hele wereld en breng  beomasters,beogram,beocords en beo voxen weer in nieuwstaat terug.

    Neem alleen al de beomaster 6000 quadro lijn, de beomaster 8000 set, of de beocenter 9500 en als laatste de beosound 9000.

    Zet deze op een modern meubel neer (zoals ik doe) en werkelijk iedereen van jong tot oud kan zijn ogen er niet van af houden!

    Probeer hetzelfde met een beosoud 4 en geen mens kijkt er na of je krijgt een opmerking het lijkt wel een schoenen doos!

    Dit gaat ook weer gelden voor de nieuwe serenate gsm ( de vorige was ook al niets ) opmerkingen als het lijkt wel een scheerapperaat zijn scheer ( toevallig woordspelling) en inslag!

    Iphone vooral de 8gb heeft de nieuwe standaard gezet in vormgeving en bediening, ziet en is gebruiksvriendelijk fantastisch.

    Tip voor de jongens in Denenmarken;

    Neem b.v een beomaster 8000 vernieuw deze met rds enz, pak de beocord 8 of 9002 en maak daar een cd/dvd speler van een last but not least een beogram 8000 in de vorm van een tangiale cd speler! moet je eens zien hoeveel mensen zoiets gaan kopen!

    Dan spreek je over een B&O waardig mega technisch kunstwerk!

    Dit is mij al vele malen voorgesteld door een paar grote jongens uit de usa.

    Met ander woorden breng de ziel in B&O terug heren!

    Groeten A van Leeuwen. 

  • 10-04-2007 11:47 AM In reply to

    • Beobird
    • Top 150 Contributor
      Male
    • Joined on 04-19-2007
    • Netherlands
    • Posts 506
    • Gold Member

    Re: Wat is er toch aan de hand in Nederland?

    Mooi gesproken Smile

    We Can't Get Enough B&O Stuff...

  • 10-08-2007 7:23 AM In reply to

    Re: Wat is er toch aan de hand in Nederland?

    Ik begrijp je cijfers niet. Als is de laatste interim financiele rapportage lees van 2007/8 versus 2006/7, staat hier duidelijk dat de Nederlandse omze gegroeid is met 6,3% en de belgische is afgenomen met 5,9 %. Hat aandeel van de nederlandse omzet in de totale omzet is iets gedaald van 6,48% naar 6,28%.

    De hierop gerventileerde opinies over de Euro is meer ene perceptie dan realiteit, behalve natuurlijk de horeca tarieven en de exorbitant gestegen prijzen van de bietes van de overheid. nog afgezien van de uitvinding van nieuwe blelasting vormen zolals de duurzaamheids toeslag of groene eco balastingen die "teidelijk zullen zijn maar op den duur permanent worden en elke verbinding met de oorspronkelijke doel kwijt zijn.

Page 1 of 1 (20 items)