in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 03-15-2009 9:32 AM by ridmaur. 6 replies.
Page 1 of 1 (7 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 08-12-2007 8:30 AM

    • rjrob
    • Not Ranked
    • Joined on 08-12-2007
    • Posts 2
    • Bronze Member

    Playstation 3 op Beovision 6 26

    Hallo

    Ik wil een ps3 aansluiten via de dvi ansluiting,kan dat en zoja welke beeldkwaliteit

    heb ik dan, kan ik dan ook blu ray films afspelen of is er dan iets meer nodig

    Hopelijk kan iemand mij verder helpen

    Groeten

    Rob

  • 08-13-2007 1:54 PM In reply to

    Re: Playstation 3 op Beovision 6 26

    Hoi Rob,

    Ik heb inderdaad mijn PS3 op mijn BV6-26 aangesloten. Hiervoor gebruik ik een HDMI (op PS3) naar DVI (op BV6) verloopsnoer; audio wordt separaat aangesloten. Werkt perfect. Op de PS3 kun je instellen of je 720p of 1080i wilt zien. Ik heb gekozen voor 720p omdat bij snellere games (GT4, Burnout, Motorstorm) je nogal eens last kan krijgen iets te trage beeldopbouw (een soort interlacing). Zover ik kan zien (ik heb een bril .. Wink) zie ik geen verschil in kwaliteit; behalve dat het beeld bij 720p stabieler en rustiger overkomt.

    De PS3 kan standaard BlueRay afspelen, maar ik kijk sowieso weinig DVD´s ... ik heb hiermee geen ervaring ... sorry ... ben overigens wel aan het experimenteren met een NAS (500GB Buffalo LinkStation) om content (foto, muziek en film) te streamen naar de PS3 om deze vervolgens via de BV6 te bekijken. Voor foto en muziek geen problemen. Dit wil nog niet helemaal werken bij films. Dit ligt denk ik aan de PS3 omdat deze nogal kritisch is met het formaat van de aangeboden films. Tzt kan ik je hierover wel informeren.

    Hopelijk kan je verder met mijn antwoord.

    Groetjes en suc6,

    Anton

  • 02-26-2009 10:25 AM In reply to

    Re: Playstation 3 op Beovision 6 26

    Bandbox,

    Kan je iets meer vertellen over hoe je het een en ander hebt aangesloten? Ik krijg het niet voor elkaar; krijg geen beeld op mijn Beovision 6-22.

    Heb je een HD-ready kit voor de Beovision 6-26 ingebouwd? Misschien is het daarom dat het niet werkt; dat mijn Beovision niet HDCP compliant is.

     

    groet

    Rob

  • 02-26-2009 12:21 PM In reply to

    Re: Playstation 3 op Beovision 6 26

    Hier ook interesse.

    Kan je mij wat meer details geven over zo een kabel. Merk enzo.

    bvd

     

  • 03-01-2009 3:24 AM In reply to

    Re: Playstation 3 op Beovision 6 26

    HDMI-DVI kabel zijn makkelijk te kopen; loop een willekeurige MediaMarkt in en je hebt ze te kust en te keur. Je kan ook een HDMI-HDMI kabel kopen en voor een van de uiteinden een HDMI-DVI adapter.

    Als je echter een Beovision tv hebt zonder HD (HDCP) mogelijkheden is dit niet voldoende voor het verbinden van een PS3 aan zo'n televisie. De PS3 verlangt namelijk ondersteuning van het HDCP protocol op de monitor/tv waar het op wordt aangesloten.

  • 03-15-2009 4:12 AM In reply to

    Re: Playstation 3 op Beovision 6 26

    vroeg me af hoe je de audio heb aangesloten van uit de ps3 komt toch of alleen hdmi of analoog?

    Of zit er converter tussen

  • 03-15-2009 9:32 AM In reply to

    Re: Playstation 3 op Beovision 6 26

    Ik heb een HDMI-DVi converter tussen PS3 en BV6-22 (niet een 6-26 dus, maar ook een met DVi aansluiting). Van mijn PS3 naar HDMI-DVI converrter loopt HDMI kabel. Van HDMI-DVI converter loopt een HDMI-DVI kabel naar de BV6-22 voor video. En van HDMI-DVI converter loopt een TOSLink kabel naar een TOSLink-RCA converter en vanuit de TOSLink-RCA converter loopt een RCA kabel (met links- en rechts aansluiting) naar de BV6-22 voor geluid. Ik heb die HDMI-DVI converter omdat ik ook een AppleTV op de BV 6-22 heb en zo kan switchen tussen beide apparaten.

    Voor rechtstreekse aansluiting is tussen PS3 en BV6-22 een HDMI-DVI kabel nodig voor beeld en een audio kabel voor geluid. Welke kabel exact nodig is weet ik niet maar de BV6-22 heeft in ieder geval RCA input voor links- en rechts nodig. Kijk op de Sony PS3 site, daar staan diverse kabels genoemd.

    Volgens mij kan je vanuit de PS3 zelfs digitaal beeld koppelen (HDMI-DVI kabel) en analoog (dus met de standaard kabel) audio koppelen; dit kan je separaat configureren.

    groet

    Rob

Page 1 of 1 (7 items)