in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 09-18-2007 4:02 AM by eduard. 93 replies.
Page 2 of 4 (94 items) < Previous 1 2 3 4 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 08-27-2007 2:34 PM In reply to

• Chris
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Bredene near Ostend-Belgium
    • Posts 143
    • Bronze Member

Re: DVD2 vs HDR2

jvdb107:
    Voor een groot deel ga ik hiermee akkoord, hoewel DVD2 als basis een Philips product heeft is dit toch geen probleem zoalng het maar feilloos werkt. Er zijn nl mss wel 100 manieren om een dvd speler en recorder te maken, maar 1 die zijn taak doet is toch voldoende. 
    Langs de andere kant zou b&o wel wat sneller mogen in.....

Gelijk heb je... B&O moet sneller mee met de concurrentie, de consument wil nu eenmaal sneller nieuwe producten en upgrades. Als je leest dat bv: de BC2 wel DivX kan spelen maar schijnbaar geen ondertiteling (*.srt) aankan, dan stel ik me vragen over zo'n product, en de rechtvaardiging van zijn prijs.  Bingo heeft overigens gelijk in de prijzenpolitiek die het merk hanteert en heeft alle recht om dit uit te schreeuwen, en te blijven herhalen... Het is niet de bedoeling om voortdurend B&O te overladen met boeketten vol rozen, kritiek moet best kunnen en houd de discussies in gang. Alleen mag het niet gericht zijn op een individu.

Op lange termijn kan je de huidige prijzenpolitiek niet volhouden, de klanten gaan zich bedrogen voelen en het mooie kastje gaat minder belangrijk worden. Zelf wil ik best een dvd2 toestel in huis halen en zonder verpinken de forse prijs ervoor neerleggen, maar dan moet ik zeker zijn dat dit toestel inwendig opgewaardeerd is en niet met serie-matige componenten uitgerust is, maar kwaliteitsvolle. Wat ben je met een dure V7000, die het na 6 jaar laat afweten in de voeding, en bij herstel ervan ontdekt dat er zelfs bij een doordeweeks PC-monitor kwalitatievere condensatoren worden gebruikt

Overigens begin je het ongenoegen nu reeds te merken in forums, mensen stellen zich al vragen over een serieprodukt die enkel mooi verpakt is. Herpak je dus mensen in Struer, en geef ons terug produkten die niet alleen bloedmooi zijn zoals de Avant, maar ook de concurrentie een neus zetten.

Chris

Yes, I kown my spelling is horrible… Huh?

• 08-27-2007 3:45 PM In reply to

In plaats van een groei strategie zou b&o beter een innovatiestrategie gebruiken: kijk maar naar ICE, acoustic lenses, hun uitstekende bewerking van aluminium,... b&o klanten zijn trouwe klanten, maar ze verwachten ook wel iets nieuws onder de zon. 

En dit moet ik toch even zeggen: Eduard niet alles wat b&o doet is ideaal, soms vind ik dat jou meningen te subjectief zijn (net zoals bingo te zeer voor of te zeer tegen b&o)

• 08-27-2007 4:51 PM In reply to

Dat is geen persoonlijke aanval 
  • 08-28-2007 9:14 AM In reply to

Ja, die Eduard heeft een roze roes voor zijn ogen met B&O  :-)
  • 08-28-2007 9:42 AM In reply to

Beter een roze roes dan steeds te zitten vitten op alles en nog wat!

Bon.. back on topic.. DVD2 vs HDR2 :P Geen HDR2 voor mij aangezien m'n kabelmaatschappij (Telenet) me verplicht om een DigiCorder te gebruiken... Die niet toekomst gericht is aangezien er geen HDMI op zit en enkel Scart & component uitgangen heeft! Schandalig! Ik versta nog altijd niet hoe ze er in geslaagd zijn om 300.000 toestellen te verkopen! Een echte schande! Kijkt er dan echt niemand naar de toekomst? Iedere hardware leverancier tegenwoordig heeft HDMI standaard.. En Telenet heeft enkel maar Scart en component uitgangen op z'n Digibox/DigiCorder! Hallloooooo Mechelen.. Wakker worden?

Oei.... heb precies een flashback...

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 08-28-2007 12:57 PM In reply to

Uhm, de HDR2 heeft zelfs geen component uitgang, laat staan hdmi.

Verder is er nog niet zo gek veel hardware die SD, upscalen naar HD. Dus ik begrijp eigenlijk die hele hype over hdmi niet zo. 

• 08-29-2007 6:23 AM In reply to

Hallo Eduard, ik heb een Avant RF-VCR, twee Beolab Penta, twee Beolab 8000, twee Becoms 6000. Drie light controls. De Avant gaat er wel uit binnenkort ivm aanschaf Plasma televisie.
  • 08-29-2007 6:26 AM In reply to

Er is wel degelijk goede hardware beschikbaar die heel mooi kan upscalen. Denon heeft twee prachtige dvd spelers die dat prachtig schijnen te doen.

De allerduurste Denon doet dat op dezelfde manier als dat Hollywood upscalelt naar 1080P, maar deze speler is ook niet echt goedkoop.

http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?main=prod&ver=1&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=268

Ook Arcam heeft een DVD speler die dat heel mooi doet. HDMI is dus hard nodig, want als die spelers doen dat via een HDMI uitgang.

http://www.arcam.co.uk/prod_fmj_DV139_intro.cfm

http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?MID=3&Gruppe_A=1&Gruppe_B=1&Gruppe_C=1&action=prodlist&Pid=&main=prod&ver=1&sub=1

• 08-29-2007 6:33 AM In reply to

Bingo:
    Hallo Eduard, ik heb een Avant RF-VCR, twee Beolab Penta, twee Beolab 8000, twee Becoms 6000. Drie light controls. De Avant gaat er wel uit binnenkort ivm aanschaf Plasma televisie.

leuke opstelling; aan welke center "hangen" de speakers? zou de avant vervangen door een avant RF-DVD [scheelt weer kabeltjes] van het laatste bouwjaar en niet opteren voor een trendy zgn. "black hole on the wall" blijft alles tenminste een beetje in stijl.

Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 08-29-2007 7:34 AM In reply to

Aan welke center hangen de speakers? De speakers hangen aan de Avant.

Ga zeker weer geen Avant kopen hoor, wil nu stukken groter beeld en HDTV.

• 08-29-2007 9:35 AM In reply to

Dan ziet't er naar uit dat je buiten je HDTV ook nog stevig gaat mogen investeren in een surround versterker om je Penta's en BL8000's aan te sturen én een dedicated centerspeaker... al dan niet ook nog met een subwoofer. Vergeet niet dat die Penta's en 8000 eigenlijk krachtige speakers zijn... En indien je dan gaat voor een versterker.. dat dan ook het grote voordeel van de versterkers in de Penta en 8000's compleet wegvalt... Ga je dan je Beo4 enkel gebruiken voor je LC2s? Enne... een van de fantastische functies van de BeoCom6000 om je geluid luider/stiller te zetten ("waar heb ik die Beo4 nu weer gelegd???") valt ook weg...

Hopelijk heb je daar toch ook allemaal over nagedacht.

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 08-29-2007 10:19 AM In reply to

Uiteraard.

• 08-29-2007 10:53 AM In reply to

• purk
    • Not Ranked
    • Joined on 04-20-2007
    • Posts 6
    • Bronze Member

Als je het zo leest is het best rot als je van je B&O TV af wilt waar je hele systeem omheen is gebouwd.....moet je gelijk alles verkopen! Kom zelf ook in de verleiding om mn Avant weg te toen ten faveure van de Sony KDL46X3500 maar Karel....bedankt! Big Smile
  • 08-29-2007 10:59 AM In reply to

Bingo:

Uiteraard.

Laat ons dan gerust weten hoeveel afstandbedieningen je gaat hebben... en of je deze quasi blindelings gaat kunnen gebruiken.... zonder deze echt op je toestellen te hoeven richten.

• 08-29-2007 11:00 AM In reply to

purk:
    Als je het zo leest is het best rot als je van je B&O TV af wilt waar je hele systeem omheen is gebouwd.....moet je gelijk alles verkopen! Kom zelf ook in de verleiding om mn Avant weg te toen ten faveure van de Sony KDL46X3500 maar Karel....bedankt! Big Smile

Graag gedaan Stick out tongue

• 08-29-2007 12:37 PM In reply to

Er zijn zat goede multifunctionele afstandsbedieningen die met RF werken ( doe ik nu ook al met mijn dvd speler) en hele macros kunnen vast leggen.

Dus het uitgangspunt is dat ik 1 afstandsbediening ga gebruiken.  

Wat IR extenders op de apparaten plakken zoals nu met de setupboxcontroller ook gebeurt en het werkt prima.

Ik heb vooralsnog mijn oog op deze laten vallen:

http://www.controls4sure.com/library/documents/TSU9400_37_leaflet_A4.pdf 

• 08-29-2007 12:40 PM In reply to

Je zou toch met een universal remote kunnen werken, b.v. de Logitech Harmony 1000, werkt onder het besturings syteem QNX.

www.qnx.com

Jos

Comparing with a aeroplane B&O is not expensive.
  • 08-29-2007 3:59 PM In reply to

DoubleU:

Dus ik begrijp eigenlijk die hele hype over hdmi niet zo. 

De Scart aansluiting (analoog) is opgevolgd door hdmi (digitaal). B&O heeft (of hebben wij als klanten erom gevraagd?) het mogelijk gemaakt dat alles signalen via de Scart lopen. Dus zoals velen van ons willen 1 kabel voor beeld, geluid en data. De data voor stuursignalen zoals commando’s van onze beolink (via de Beovision) naar de video, dan kon de video of DVD speler uit het zicht geplaatst worden.

hdmi verzorgt ook beeld en geluid, voor data heb je "hdmi cec" nodig denk ik te lezen. De hdmi connector was ook beoogd om beter aangesloten te blijven. (De Scart stekker wil nog al eens los gaan zitten)

Uit de handleiding van de DVD2 wordt mij niet duidelijk wanneer B&O de hdmi aansluiting adviseert aan te sluiten!

Groet, Robert

• 08-29-2007 5:11 PM In reply to

-multimedia Robert-:
    DoubleU:

Dus ik begrijp eigenlijk die hele hype over hdmi niet zo. 

Uit de handleiding van de DVD2 wordt mij niet duidelijk wanneer B&O de hdmi aansluiting adviseert aan te sluiten!

Groet, Robert

Precies mijn punt over de hype, hdmi. Heeft mijn insziens weinig of geen nut, als de bron standaard signalen produceert. Alleen als er ge-upscaled zou worden, maar dat doet de DVD2 niet. Die Denon waar Bingo het over heeft kan dat idd wel, en zeer goed ook nog.

Om de DVD2 aangesloten door hdmi te bedienen, moet de scart nog steeds aangesloten blijven.

Over al die universele afstanden, voor mij heeft het gebruik van de Beo4(/Beo5) nog steeds zwaar de voorkeur. Er bestaat gewoon geen fijnere. Ik kies die liever icm een Lintronic oid.

• 08-29-2007 6:05 PM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

Over al die universele afstanden, voor mij heeft het gebruik van de Beo4(/Beo5) nog steeds zwaar de voorkeur. Er bestaat gewoon geen fijnere. Ik kies die liever icm een Lintronic oid.

Ben heel tevreden over Lintronic, ik bedien vrijwel alle non-B&O met Beo4. 

Wel merk ik goed dat de MX7000 niet langer deel uit maakt van het hoofdsysteem
    (nu een Samsung 37 inch LCD in woonkamer).
    Voorheen liep het geluid van alle aangesloten video-producten (HDD/DVD, STB)
    via de MX naar Beosystem. 

• 08-30-2007 3:42 AM In reply to

• djjkroon
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-18-2007
    • Uddel, the Netherlands
    • Posts 113
    • Founder

Moet ik het missen van de MX nu als een positief geluid opvatten of ?? Met andere woorden welke opstelling vond je nu het beste?
    Muzies, Hans Kroon
  • 08-30-2007 3:52 AM In reply to

• Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

djjkroon:
    Moet ik het missen van de MX nu als een positief geluid opvatten of ?? Met andere woorden welke opstelling vond je nu het beste?

Nee, ik mis 'm Smile 

Ik heb nu dan wel een groter scherm, maar met de MX was het 1 systeem,
    nu moet ik het geluid van de externe bronnen "los" bedienen.

Dus..., ga ik toch rondkijken voor een andere oplossing,
    wellicht met een Avant DVD / 5.1

Page 2 of 4 (94 items) < Previous 1 2 3 4 Next >