in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

Latest post 09-18-2007 4:02 AM by eduard. 93 replies.
Page 1 of 4 (94 items) 1 2 3 4 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 08-05-2007 1:36 AM

• Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

DVD2 vs HDR2

Nu de DVD2 er zeer binnenkort aan zit te komen, wil ik nog eens op een rijtje zetten wat de voor- en nadelen zijn t.o.v. de HDR2.

Wie helpt?

Voordeel DVD2: afspelen/opnemen DVD's, goedkoper dan HDR2

Nadeel DVD2: ?

• 08-13-2007 11:03 AM In reply to

• Bart
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 04-16-2007
    • Netherlands
    • Posts 128
    • Bronze Member

Re: DVD2 vs HDR2

Is er eigenlijk al een prijs bekend?

Bart

• 08-13-2007 12:15 PM In reply to

Doc:

Nu de DVD2 er zeer binnenkort aan zit te komen, wil ik nog eens op een rijtje zetten wat de voor- en nadelen zijn t.o.v. de HDR2.

Wie helpt?

Philips binnen werk........dat zegt al genoeg!

Let make things better inside

• 08-13-2007 12:15 PM In reply to

Doc:

Wie helpt?

Let's make things better inside

• 08-15-2007 12:48 PM In reply to

• Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

€ 1299,-

• 08-15-2007 3:01 PM In reply to

koning:
    Doc:

Wie helpt?

Let's make things better inside

Wat zegt dit dan , het is toch geen geheim dat B&O al jaren gebruik maakt van Philips onderdelen ????

• 08-15-2007 4:49 PM In reply to

Maar dit is een philips produkt in een B&O jasje. Dat is iets anders dan wat onderdelen, toch?
  • 08-15-2007 5:12 PM In reply to

Precies!

ik heb me dealer gesproken en die zei dat hij hem geeneens aan mij wil verkopen.

Reden - veel te kwetsbaar en de dealers krijgen daar door (te)veel ontevreden klanten.

• 08-16-2007 4:08 AM In reply to

Is die DVD2 dan zo 'n gammel ding ?
  • 08-16-2007 10:55 AM In reply to

Ik denk dat het niet zo zeer de harddisk is die problemen geeft maar het branden van schijfjes.

• 08-19-2007 6:16 AM In reply to

• Guy
    • Top 500 Contributor
    • Joined on 05-22-2007
    • Belgium
    • Posts 80
    • Founder

Ik had vroeger een van de eerste (nog altijd maar opgeborgen) Philips DVD-R en moet zeggen dat ik altijd problemen had met schijfjes op te nemen, tijden en software zijn natuurlijk veranderd maar toch.

Matchline was toen een zeer goed product maar tegenwoordig denk ik daar toch anders over. 

Dus ik denk toch dat de HDR een veel betere optie is.

Guy 

• 08-19-2007 6:38 AM In reply to

• Doc
    • Top 150 Contributor
    • Joined on 04-17-2007
    • Posts 585
    • Bronze Member

Misschien mede ook gezien het feit dat je met een HDR2 wel timergestuurd van je digitale STB kan opnemen (en bij de DVD2 niet).
  • 08-21-2007 4:42 PM In reply to

Het is gewoon schandalig. Aan alles kan je zien dat het een Philips is en dan nog met een stalen gezicht een prijs vragen alsof het een eingen ontwikkeld high-end product is.

Mijn broek zakt hier vanaf..  op zijn plat hollands gezegd.

• 08-24-2007 9:18 PM In reply to

Bingo:

Het is gewoon schandalig. Aan alles kan je zien dat het een Philips is en dan nog met een stalen gezicht een prijs vragen alsof het een eingen ontwikkeld high-end product is.

Mijn broek zakt hier vanaf..  op zijn plat hollands gezegd.

Die broek zakt af van ellende , je zou het zo graag willen hebben .......

• 08-25-2007 7:02 AM In reply to

Hallo HarleyD, ik vind het niet leuk en zeer ongepast dat jij me in een hoek van jaloezie probeert te duwen. Ik verzoek je dan ook dringend daarmee te stoppen. Ik duw zelf ook mensen niet in een bepaalde hoek.

Dit is beslist niet aan de orde. Ben nog nooit op iets jaloers geweest.  Je kent meniet. Ik ben naar alles zo kritisch. En echt, ik zou em beslist niet willen De hebben. Ik wil alleen dingen hebben die waar voor hun geld bieden. De DVD2 ziet er prachtig uit, maar de prijs die ze voor deze herverpakte Philips vragen is ronduit belachelijk.

• 08-25-2007 8:06 AM In reply to

Marcel ik denk niet dat Bingo jaloers/afgunstig is,hij bekijkt het reel

Het is gewoon zo de laatste tijd dat de prijs/kwaliteit te ver uit mekaar gaan liggen en dat is verschrikkelijk jammer want B&O is in het verleden voor uitstrevend geweest met zijn audio/video.

Een harddisk recorder hdr1 dvd2 en dan 4x de prijs tja.....

dvd1 waren ook verschrikkelijk veel problemen mee (philips in een ander jasje) als je ziet wat je er voorbetaald en je krijgt de zelfde kwaliteit als een dvd speler van 250E dan begrijp ik Bingo zijn opmerkingen.

• 08-25-2007 2:13 PM In reply to

@Michel,

ik vind niet dat hij het reeel bekijkt , hij zit gewoon op het verkeerde forum in mijn ogen .

Ik vind ook niet dat het alleen om de  kwaliteit gaat ...ook ik heb in het begin een ander merk dvd speler gehad , maar ik vond de dvd-1 een mega verbetering toen ik daar op over stapte (  ondanks dat de beeld kwaliteit gelijk bleef ) ...............het gaat mij dus om veel meer !

• 08-25-2007 2:30 PM In reply to

Het bedieningsgemak is natuurlijk super dat ben ik volkomen met je eens.

maar goed dit is een eindeloze discussie,bij de een gaat het om het totaal pakket en de ander kijkt naar de specificaties,

wie heeft er nou gelijk?!

• 08-25-2007 3:08 PM In reply to

't Gaat niet om "gelijk" krijgen... maar om het steeds terugkerende gezeik van 1 persoon. Ieder z'n mening, alle respect daarvoor, maar het steeds terugkerende geblaat over schandalig hoge prijs voor een verouderd product. 't Steekt me gewoon tegen. Bingo z'n posting over nieuwe technologie en markttrends zijn interessant... maar daar houdt het in vele gevallen ook mee op... en in sommige gevallen niet representatief voor dit forum. Z'n spelletje gaat nu al jaaaaren aan een stuk door. Volgens mij heeft hij dit stukjes text gewoon klaar staan en dient hij enkel nog een copy/paste te doen hier op't forum. Bingo z'n opmerkingen en posting zijn beter van toepassing in een algemeen audio/video Forum maar niet op een B&O Forum.

't Moest er (terug) even uit...

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 08-26-2007 6:17 PM In reply to

Weet je Bingo ga gewoon solliciteren bij b&o als je het toch beter weet en kan.....
  • 08-27-2007 3:43 AM In reply to

Dat jij de echoput van B&O bent weet ik ook wel hoor Karel. Dat mag natuurlijk, maar jullie kijken veels te weinig naar de aspecten waar dikbetalende klanten van B&O mee te maken hebben als ze het apparaat een poosje hebben. Kijk eens naar het engelse gedeelte van het forum en lees eens hoeveel mensen niet tevreden (meer) zijn met het beeld van de Beovision 7 en of de aansluitmogelijkheden. Daar wordt wel erg makkelijk aan voorbij gegaan.

En geloof me, ik hou me nog in. Ik lees veel meer artikelen dan dat ik hier deel. Las vorige week nog een artikel dat plasmapanelen tot 60 procent goedkoper zijn dan LCD panelen vanaf 50 inch. Denk je dan niet dat ik me weer af loop te vragen. Beovision 7 met speaker en beosystem 3 kost ... Beovision 4 met Beosystem 3 kost.  Ja, dan begrijp ik er dus weer geen bal van , want de Beovision 4 zou dus dan goedkoper moeten zijn dan de Beovision 7-40. Maar als ik daar weer een topic over maak, zucht weer de vaste kern hier.

Zolang het persoonlijk zeiken over mij blijft doorgaan, ga ik ook maar over op de persoonlijke toer. Jullie vragen er tenslotte zelf om.

• 08-27-2007 5:35 AM In reply to

Bingo:

Dat jij de echoput van B&O bent weet ik ook wel hoor Karel..

Bingo.. Ik ben absoluut geen Beo echo put.. Er zijn B&O producten die me niet interesseren of waar ik mijn bedenkingen bij heb. Het verschil is echter dat ik die producten niet afbreek of de grond in boor. Wil je er enkele? Century, BeoCenter 1, BeoVision 4-37, DVD2, BeoSound 6... allemaal producten waar ik me vragen bij stel.. maar die ik niet ga afkraken... Ze zijn niet aan mij besteed dus ik zwijg er over. Punt.

En zoals we hier al zoveel keer geconstateert hebben.. Je blijft enkel doordrammen over (kost)prijs... Wat jouw keuze is... Maar zou jij het leuk vinden om op een Audi forum steeds weer het gezaag te horen dat een Skoda véél goedkoper is en eigenlijk voor een groot deel dezelfde onderdelen gebruikt?

Bingo.. ik ga je er blijven attent op maken dat de prijs van een product de prijs is dat een klant er wenst voor te betalen... En zoals je zelf kon lezen blijven klanten trouw aan B&O (ja... ok.. kom maar af met te zeggen dat de cijfers in NL dalen). B&O blijft financieel een gezond bedrijf... jaar na jaar. Ik begrijp jouw mindset volledig. Maar zoals al vele keren gezegd.. die mindset is voor velen hier niet van toepassing aangezien we B&O liefhebbers zijn.. Als wij jouw opmerkingen constant moeten lezen dat andere merken zoveel meer bieden voor een mindere prijs... Go ahead!!! Maar ga niet natrappen... De persoonlijke aanvallen op jou komen er enkel en alleen omdat je je niet open stelt voor de gedachtengang van anderen!  Zoals ik al zei.. I'm VERY openminded... maar je constante afkraken begint me écht beu te worden! We weten je opmerkingen, we weten je standpunt maar je levert bijna geen meerwaarde aan het forum. Ik blijf van mening dat je hier echt op het verkeerde forum zit. Met jouw postings op een algemeen Audio/Video forum zou je veel medestanders vinden... en zal je veel meer positieve reacties krijgen... maar je constante negatieve houden... 't is bedroevend gewoon. Sta je daar zelf wel bij stil?

Karel.

The race for quality has no finish line- so technically, it's more like a death march.

• 08-27-2007 7:49 AM In reply to

Voor een groot deel ga ik hiermee akkoord, hoewel DVD2 als basis een Philips product heeft is dit toch geen probleem zoalng het maar feilloos werkt. Er zijn nl mss wel 100 manieren om een dvd speler en recorder te maken, maar 1 die zijn taak doet is toch voldoende. 
    Langs de andere kant zou b&o wel wat sneller mogen inpikken op de nieuwe ontwikkelingen dan zouden er hier al heel wat frustraties inzake prijszetting zijn weggewerkt. 
    Hun prijzen zeer sterk veranderen op korte termijn zou b&o zelfs veel schade berokkenen, iemand die 1 jaar geleden een beovision 7 kocht en een jaar later ziet dat deze de helft goedkoper is stapt waarschijnlijk over naar de concurrent. B&O kiest ervoor hun televisies (en andere producten) alleen of toch grotendeels intern aan te passen: elk product blijft er een aantal jaar hetzelfde uitzien
    hetgeen hun herkenbaarheid en herverkoopwaarde hoog zal houden (analoog met auto's) het nadeel is inderdaad weinig prijsaanpassingen en moeilijkere updates aangezien het uiterlijk behouden moet blijven.
Page 1 of 4 (94 items) 1 2 3 4 Next >