in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 04-19-2007 2:00 AM by new020. 20 replies.
Page 1 of 1 (21 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 04-17-2007 9:23 AM

    • new020
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • belgium
    • Posts 92
    • Bronze Member

    penta & avant

    Hallo.

    Ik heb mijn penta’3 aangesloten op mijn avant als rear speakers maar mijn display werkt niet meer. wat moet ik doen

     vroeger waren ze aangesloten op mijn beomaster 4500 en alles werkte perfect

    gr.Cool

  • 04-17-2007 9:45 AM In reply to

    Re: penta & avant

    Hi new20,

    Volgens mij kan je de penta niet direct aan de avant "hangen" en het display signaal behouden, wel met een master ertussen {zelf een Beosystem7000 en mcl/ml converter ertussen} wellicht kan het met een MCL/ML converter ertussen? dit is echter meer iets voor de techneuten of praktijkondervindelijken onder ons.

    Leon: Beoworld's First "First Prize" winner. "Carpe Diem et Dolce Far Niente"
  • 04-17-2007 10:30 AM In reply to

    • new020
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • belgium
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: penta & avant

    SmileHet werkt heb de speakers op video gezet dan de stroom afgezet  alles terug opgezet en het werkt .

    Als de avant in speaker mode 5 staat kun je het geluid van de center speaker  apart instellen ?.

    Ik heb hem nog niet lang en heb nog geen handleiding.Yes

    gr.Cool

  • 04-17-2007 4:41 PM In reply to

    Nihil novi

    Nihil novi
  • 04-17-2007 5:06 PM In reply to

    • new020
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • belgium
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: penta & avant

    naast de avant staan er 2 beolabs 4000 als front speakers

    en beneden in de 2 de woonruimte  staan er 2 beolabs 3000 als front speakers naast de mx7000 en 2 beolabs 4000als rear speakers  .

    gr.Cool

  • 04-17-2007 5:10 PM In reply to

    Nihil novi

    Nihil novi
  • 04-17-2007 5:16 PM In reply to

    • new020
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • belgium
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: penta & avant

    ik weet het maar het is boven op de zolder en de penta's zijn de groot om naast de avant te zetten want het dak begint al af te hellen om ze mooi te plaatsen  .
  • 04-17-2007 5:18 PM In reply to

    • new020
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • belgium
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: penta & avant

    ja, die van de penta's en de avant als je die hebt .

    bedankt ED.

  • 04-18-2007 12:04 PM In reply to

    Re: penta & avant

    Hoi New020,

     De centerspeaker van de Avant laat zich niet instellen. Deze speaker moet je juist als referentie gebruiken voor de andere speakers in de surround opstelling.

    Heb je nog een Dolby Digital decoder gevonden op mp of bij de dealer? Op deze decoder kun je dan zelfs het type speaker op instellen (Penta, 8000, 6000 etc).

    Met een DB-meter zou je het beste resultaat kunnen krijgen voor het instellen van gelijke geluidniveua's.

    Beobuddy.

  • 04-18-2007 12:47 PM In reply to

    • new020
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • belgium
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: penta & avant

     Hallo ED .

     Mijn display gaan terug, ze stonden nog audio heb ze dan op video gezet de stroom uit gedaan en alles werkt perfect  .

     

    Nee nog geen tijd gehad kan wel de 4 speakers instellen maar voor de front speakers vraagt hij wel welk type A of B want zijn de beolabs 4000 ?

     

  • 04-18-2007 1:36 PM In reply to

    Re: penta & avant

    Type A of B heeft met het type front speaker te maken wat betreft het weergeven van de lage tonen.

    In geval van type A, worden de lage tonen naar de front links en rechts gestuurd en bij

    type B worden de lage tonen naar de centerspeaker gestuurd.

    In jouw geval zou het type B worden, maar ik zou zeker ook de andere instelling proberen.

    Ik meen te herinneren dat het om frequenties gaat lager dan 100Hz.

  • 04-18-2007 2:14 PM In reply to

    • new020
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • belgium
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: penta & avant

    Is er veel verschil tussen mijn systeem en dolby digital decoder  Geeked

  • 04-18-2007 2:34 PM In reply to

    Re: penta & avant

    Ik persoonlijk vind van wel.

    Mijn vorige Avant was een Avant 50Hz met een prologic decoder.

    Nu heb ik inmiddels 2 jaar een 32 RF DVD met Dolby Digital/DTS decoder.

    Ik denk dat de verschillen zich het best laten uitleggen op diverse site, waaronder die van Dolby zelf.

    Maar er is een duidelijk verschil.

    Een paar verschillen:

    Dolby D/DTS heeft gescheiden links/rechts surroundkanalen t.o.v. Dolby Prologic (is mono)

    Het frequentiebereik voor de surroundkanalen loopt veel verder door dan de beperkte prologic (tot 6khz dacht ik)

    De Dolby/DTS kaart laat zich beter instellen voor het type aangesloten speaker (voor het frequentiebereik),

    de afstand (voor de vertraging in ms voor de looptijd).

    De Dolby D/DTS heeft een aparte subwooferuitgang.

    De 5.1 informatie op DVD's wordt in princpie doorgestuurd naar de juist daarvoor bedoelde speakers.

    Bij prologic wordt een analoog rekensom toegpast op het linker en rechterkanaal voor het verkrijgen van het center en rear-signaal.

    Ik weet het niet meer precies, maar het was zoies als L+R geeft het surroundkanaal en L-R geeft het centerkanaal.

    Het kan ook zijn dat het juist andersom is.

    Maar juist door het analoog berekenen van het signaal is de kanaalscheiding ook minder dan bij digitaal.

     

    Maar laat ik je niet ontmoedigen over je huidige setup, in tegendeel zelfs. Ik heb er altijd veel (luister) plezier van gehad.

    Het klinkt (met de juiste speakers) altijd homogeen, als een geheel. De prologic decoder kun je overal op toepassen, ook op gewoon stereosignaal. Dat kan soms leuke effecten geven.

    Maar als je een DTS decoder kan betalen, vind ik het een goede optie om in te bouwen. Dat laatste kun je waarschijnlijk best zelf doen. 

  • 04-18-2007 2:47 PM In reply to

    • new020
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • belgium
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: penta & avant

    Ik had wel een kleine vermoeden want op mijn mx7000 is gekoppeld met een detoma decoder een het effect daarvan is enorm zelf met gewone uitzendingen via de kabel  wat dat ge met de avant niet hebt want nu komt er niets uit de speakers bij sommige zenders of uitzendingen    

  • 04-18-2007 2:56 PM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: penta & avant

    new020:

    Ik had wel een kleine vermoeden want op mijn mx7000 is gekoppeld met een detoma decoder een het effect daarvan is enorm zelf met gewone uitzendingen via de kabel  wat dat ge met de avant niet hebt want nu komt er niets uit de speakers bij sommige zenders of uitzendingen    

     

    Speelt nog steeds goed via die decoder ? Tof Smile

    Ik heb nog gezocht naar die decoder, maar kan 'm nergens meer vinden.

    Op dit moment gebruik ik de decoder van dvd-speler, dus alleen bij dvd is er Dolby Digital,

    maar ik mis het niet tijdens reguliere tv-uitzendingen, vooral niet tijdens de reclame, dan

    was effect vaak zeer sterk.  

  • 04-18-2007 3:20 PM In reply to

    • new020
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • belgium
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: penta & avant

    ik heb laatst nog een gekocht op ebay , misschien voor later mocht ik geen b&o tv toestel kopen  want die blijven toch zo duur  

  • 04-19-2007 1:22 AM In reply to

    • Ignace
    • Top 25 Contributor
    • Joined on 03-30-2007
    • Moderator - NL
    • Posts 2,749
    • Founder

    Re: penta & avant

    new020:

    ik heb laatst nog een gekocht op ebay , misschien voor later mocht ik geen b&o tv toestel kopen  want die blijven toch zo duur  

    Ik zal eBay in de gaten houden, zou je het typenummer van de decoder nog eens willen geven ?

    Detoma X -.... 

  • 04-19-2007 2:00 AM In reply to

    • new020
    • Top 500 Contributor
      Male
    • Joined on 04-16-2007
    • belgium
    • Posts 92
    • Bronze Member

    Re: penta & avant

    Detoma X501
Page 1 of 1 (21 items)