in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-29-2012 10:16 AM by koning. 7 replies.
Page 1 of 1 (8 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-26-2012 7:38 AM

    radio stations bs5

    Het is zeker niet mogelijk om te zien met welke bandbreedte de radio zenders uitzenden op de beosound 5

  • 02-28-2012 2:30 AM In reply to

    Re: radio stations bs5

    Goh, heb ik dan nog een optie die de BS5 niet heeft Stick out tongue

     

     


  • 02-28-2012 8:27 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: radio stations bs5

    Nou inderdaad Beobuddy, het is heel erg vreemd dat die informatie wel op de BM5 aanwezig is, maar niet weergeeft op de BS5.

    Net zoals bij de muziek van de BM5.

    Er staat op de BS5 alleen de naam van het radiostation. Je zou zeggen dat er ruimte genoeg is voor de andere informatie.

  • 02-28-2012 11:31 AM In reply to

    Re: radio stations bs5

    Maar je kan toch op genre en land en dergelijke zoeken?

    Dan houd je alleen de bitrate en informatie van de zender over die je niet ziet.

  • 02-29-2012 5:07 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: radio stations bs5

    En die informatie zou ik heel leuk vinden. Als ik een nummer op de radio hoor waarvan ik zou willen weten wie dit zingt of speelt, zou het handig zijn als ik dat op mijn BS5 zou kunnen zien. Nu staat er alleen maar de naam van het radiostation. De informatie is er, maar B&O bepaalt wel wat ik wel of niet mag zien.

    Off topic:

    Ik vind dat er een random functie op moet zitten. Ik heb een paar dagen geleden weer een mail gestuurd naar B&O, met daarover die vraag.

    Antwoord: "Nee, dat gaan wij niet doen, want wij hebben MOTS". Ik heb Mots een paar keer aangehad, maar de muziekkeuze die Mots presenteert slaat zo nu en dan helemaal nergens op. Van licht klassiek ineens naar een nummer van Dire Straits omdat het "algoritme" hetzelfde is. Kom op, als ik naar lichtklassiek wil luisteren wil ik naar lichtklassiek luisteren en niet naar iets heel anders omdat het "algoritme" hetzelfde is.

     

    Kortom: Ik betaal een heleboel geld voor een apparaat waar de fabrikant bepaalt wat goed voor mij is. En daar baal ik van.

     

  • 02-29-2012 8:44 AM In reply to

    Re: radio stations bs5

    Verwar die informatie niet met RDS op je radio, want dat is wat jij bedoelt.

    De informatie op het scherm is, zoals je kunt zien op de afbeelding, alleen maar een omschrijving van het station.

     

    Verder is het zo dat MOTS een stapje intelligenter te werk gaat dan Random.

    Als je al een funktie Random zou hebben, dan zou je dus ook moeten aangeven of dat op een album of op een hele collectie van toepassing zou zijn. Mots beslaat de hele collectie. Verder dacht ik dat je bepaalde albums kon uitsluiten van de MOTS, is dat niet zo?

    Want wat dat betreft werken MOTS en Random met hetzelfde idee, een willekeurige volgorde. In jou aangehaalde voorbeeld kun je dus met Random ook volstrekt verschillende genres na elkaar krijgen.

  • 02-29-2012 9:41 AM In reply to

    • Leko
    • Not Ranked
    • Joined on 06-01-2010
    • Posts 45
    • Bronze Member

    Re: radio stations bs5

    Beobuddy:

    Verwar die informatie niet met RDS op je radio, want dat is wat jij bedoelt.

    De informatie op het scherm is, zoals je kunt zien op de afbeelding, alleen maar een omschrijving van het station.

    Natuurlijk weet ik dat. Als ik op de computer een radiostation aan heb, komt die info ook tevoorschijn. Lijkt me een klein moeite om dat er ook bij te zetten.

    Het zou handig zijn om die info die rechts op jouw scherm staat ook op de BS5 te zetten. Ruimte zat

    Beobuddy:
    Verder is het zo dat MOTS een stapje intelligenter te werk gaat dan Random.

    Als je al een funktie Random zou hebben, dan zou je dus ook moeten aangeven of dat op een album of op een hele collectie van toepassing zou zijn. Mots beslaat de hele collectie. Verder dacht ik dat je bepaalde albums kon uitsluiten van de MOTS, is dat niet zo?

    Want wat dat betreft werken MOTS en Random met hetzelfde idee, een willekeurige volgorde. In jou aangehaalde voorbeeld kun je dus met Random ook volstrekt verschillende genres na elkaar krijgen.

    En wat Random betreft: Je zou kunnen randommen in een album of een paar albums in de favorieten zetten en daar in randommen.

    (Ik weet trouwens even niet of randommen een goed nederlands woord is, maar het gaat om de bedoeling).

    Als ik zou gaan randommen op de hele collectie, dan heb je helemaal gelijk. Maar daar gaat het mij niet om. Het gaat er mij om dat IK de keuze wil hebben welke muziek IK wil horen en niet wordt bepaalt door een machientje, die via een gevoellos programma mij gaat voorzien van muziek.

    Muziek is emotie, gevoel, stemming en dat kan geen programma benaderen.

     

     

     

     

     

     

     

  • 02-29-2012 10:16 AM In reply to

    Re: radio stations bs5

    Wat mots betreft heb je gelijk Leko,het slaat af en toe nergens op.

    Draai je net een plaat van led zepplin,komt er vervolgens een plaat voorbij van Jan Smit.

    Ik vind ook dat ze hun eigen niet moeten vast houden aan mots.

Page 1 of 1 (8 items)