Beobuddy:
Verwar die informatie niet met RDS op je radio, want dat is wat jij bedoelt.
De informatie op het scherm is, zoals je kunt zien op de afbeelding, alleen maar een omschrijving van het station.
Natuurlijk weet ik dat. Als ik op de computer een radiostation aan heb, komt die info ook tevoorschijn. Lijkt me een klein moeite om dat er ook bij te zetten.
Het zou handig zijn om die info die rechts op jouw scherm staat ook op de BS5 te zetten. Ruimte zat
Beobuddy: Verder is het zo dat MOTS een stapje intelligenter te werk gaat dan Random.
Als je al een funktie Random zou hebben, dan zou je dus ook moeten aangeven of dat op een album of op een hele collectie van toepassing zou zijn. Mots beslaat de hele collectie. Verder dacht ik dat je bepaalde albums kon uitsluiten van de MOTS, is dat niet zo?
Want wat dat betreft werken MOTS en Random met hetzelfde idee, een willekeurige volgorde. In jou aangehaalde voorbeeld kun je dus met Random ook volstrekt verschillende genres na elkaar krijgen.
En wat Random betreft: Je zou kunnen randommen in een album of een paar albums in de favorieten zetten en daar in randommen.
(Ik weet trouwens even niet of randommen een goed nederlands woord is, maar het gaat om de bedoeling).
Als ik zou gaan randommen op de hele collectie, dan heb je helemaal
gelijk. Maar daar gaat het mij niet om. Het gaat er mij om dat IK de
keuze wil hebben welke muziek IK wil horen en niet wordt bepaalt door
een machientje, die via een gevoellos programma mij gaat voorzien van
muziek.
Muziek is emotie, gevoel, stemming en dat kan geen programma benaderen.