in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-26-2012 7:16 AM by 8000. 18 replies.
Page 1 of 1 (19 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-23-2012 4:58 AM

    • 8000
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 02-27-2010
    • Posts 50
    • Bronze Member

    Problemen met bellen

    Hallo,

    Ik heb sinds een paar maanden last van het feit dat tijdens het bellen de lijn even wegvalt. Dit vond ik eerst niet zo'n heel groot probleem, nu is het echter zo erg geworden dat de lijn af en toe tijdens het bellen helemaal wegvalt. Het maakt geen verschil met welk handset ik bel.

    Weet iemand wat dit kan zijn? Kan dit aan de basis liggen? Ik heb een basis van +/- 12 jaar oud die in de lader van de BeoCom 6000 zit.

    MvGr,

    8000

  • 02-23-2012 10:22 AM In reply to

    Re: Problemen met bellen

    Wie is je provider?

    Ik had dit namelijk met internet provider Alice.

  • 02-23-2012 2:14 PM In reply to

    Re: Problemen met bellen

    Heb je eventueel een vaste telefoon (je kent ze nog wel, zo'n ouderwetse met een draad eraan.....Wink) waar je het mee kan testen? Als het daar ook mee gebeurd, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de lijn.

  • 02-23-2012 2:41 PM In reply to

    Re: Problemen met bellen

    Controleer ook gelijk het splitterblokje van de basis. Het blokje waar zowel de voeding als de telefoonlijn worden samengevoegd naar de basis.

  • 02-23-2012 2:45 PM In reply to

    Re: Problemen met bellen

    Als de vaste aansluiting met een draadje het wel goed doet hoeft dat nog niet te betekenen dat het draadloos het dan meteen ook goed doet hoor.

  • 02-23-2012 2:52 PM In reply to

    • 8000
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 02-27-2010
    • Posts 50
    • Bronze Member

    Re: Problemen met bellen

    Mijn provider is Ziggo.

    Ik heb vanmiddag de basis die in de lader van de BeoCom 6000 zit vervangen door een geheel nieuw PSTN Basisstation die ik nog nieuw in de doos had. Het probleem blijft zich echter voordoen. Ik ruil het basisstation maar weer om , anders moet ik al mijn contacten handmatig gaan overzetten.

  • 02-23-2012 3:00 PM In reply to

    Re: Problemen met bellen

    koning:

    Als de vaste aansluiting met een draadje het wel goed doet hoeft dat nog niet te betekenen dat het draadloos het dan meteen ook goed doet hoor.

    Ik bedoel het als test. Als de telefoon met draadje eraan dezelfde klacht heeft als de draadloze is de lijn het gemeenschappelijke deel en zit het probleem daar hoogstwaarschijnlijk in. Het probleem kan bij Ziggo ook aan het modem liggen, ik zou eens contact opnemen met Ziggo en ook even aangeven dat je met een totaal andere telefoon dezelfde klacht hebt.

  • 02-23-2012 3:13 PM In reply to

    Re: Problemen met bellen

    Heb je nog iets van een draadloze router in de buurt staan? Kunnen de buren de oorzaak van draadloze interferentie zijn?

    Daarom, zoals Blackrix al aangaf, probeer het met een vaste telefoon.

    @ Blaxkrix, zijn die veren er nu al uit Big Smile Big Smile

  • 02-23-2012 3:16 PM In reply to

    Re: Problemen met bellen

    Beobuddy:

    @ Blaxkrix, zijn die veren er nu al uit Big Smile Big Smile

    Daar moet ik even toestemming voor vragen aan Leslie!Stick out tongue

  • 02-23-2012 3:17 PM In reply to

    Re: Problemen met bellen

    Is er geen Sw update voor de telefoon?

    Uit ervaring weet ik dat het soms helpt.

  • 02-23-2012 3:30 PM In reply to

    Re: Problemen met bellen

    Als de telefoon die nog niet heeft gehad is de kans groot dat erwel een hogere versie is. Maar probeer eerst eens een totaal andere telefoon.......

  • 02-23-2012 3:31 PM In reply to

    Re: Problemen met bellen

    Ja,je moet alles uitsluiten.

  • 02-23-2012 3:39 PM In reply to

    Re: Problemen met bellen

    Misschien een tip, een andere telefoon voor de test vind je vaak voor een appel en een ei bij de kringloop. 

  • 02-24-2012 4:05 AM In reply to

    • 8000
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 02-27-2010
    • Posts 50
    • Bronze Member

    Re: Problemen met bellen

    Goedemorgen,

    Ik heb vanmorgen geprobeerd met een oude telefoon met een draad eraan in te pluggen. Het probleem blijft echter hetzelfde, ook met deze oude telefoon blijft het probleem zich voordoen.

    Is dit nu een fout van Ziggo?

     

  • 02-24-2012 10:39 AM In reply to

    Re: Problemen met bellen

    waarschijnlijk wel,kan aan je modem liggen.

    Je moet wel even voor dat je Ziggo belt de bedrading thuis controleren!

     

  • 02-24-2012 12:11 PM In reply to

    Re: Problemen met bellen

    Probeer de snoertelefoon even rechtstreeks op het modem aan te sluiten. Als het dan nog niet goed is, is het hoogstwaarschijnlijk een probleem voor Ziggo. Hou ons op de hoogte!

  • 02-24-2012 1:37 PM In reply to

    Re: Problemen met bellen

    Ik wijk nu even af van het onderwerp,ik had hier last van met de beocom5.

    Nu met de laatste sw versie is eindelijk mijn telefoon goed en verliest niet meer het contact met de basis.

     

  • 02-25-2012 11:10 AM In reply to

    • 8000
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 02-27-2010
    • Posts 50
    • Bronze Member

    Re: Problemen met bellen

    Ik heb vanmiddag de bedrading gecontroleerd en sommige kabels voor de zekerheid gewisseld en de telefoon rechtstreeks met het modem verbonden ,maar het probleem bleef hetzelfde. Ik heb nu het modem gereset. Hoop dat dit het probleem verholpen heeft.
  • 02-26-2012 7:16 AM In reply to

    • 8000
    • Not Ranked
      Male
    • Joined on 02-27-2010
    • Posts 50
    • Bronze Member

    Re: Problemen met bellen

    Goedemiddag,

    Het probleem betreft het wegvallen van de telefoonlijn is opgelost na het resetten van het modem. Nu ik van basis gewisseld heb , kan ik een van de BeoCom's 6000 niet meer registreren op de basis. Hij blijft om een pincode vragen terwijl ik deze nooit heb ingesteld.

    Wat moet ik nu?

Page 1 of 1 (19 items)