in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-17-2012 2:16 PM by Blackrix. 9 replies.
Page 1 of 1 (10 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-15-2012 10:24 AM

    • JHL
    • Not Ranked
    • Joined on 02-15-2012
    • Posts 4
    • Bronze Member

    Help! Set-top-box controller omzetten van ene Avant 28 in andere Avant 28

    Hallo,

    Mijn Beovision Avant 28 is helaas overleden Sad......Het is in ieder geval te duur om m te laten repareren (beeldbuis).
    Waar ik woon is geen kabel en mijn satellietontvanger zat via de tv beneden middels een Set-top-box controller, gelinkt met een B&O MX4002 in de slaapkamer. Die kan ik nu niet meer zo gebruiken.
    Ik heb nu een andere Avant 28 op de kop getikt. Hier zit de Set-top-box controller niet in. Ik heb geen B&O financiele middelen meer en wilde proberen om het zelf over te zetten, maar ik kan hierover niets vinden op internet. Hij zit (goed weggewerkt) achter een andere printplaat en voor ik iets kapot maak, wilde ik eerst hier even posten.

    Heeft er iemand een handleiding (schema's/afbeeldingen) voor het inbouwen van een Set-top-box controller in en Avant 28?

    Groet,
    Janet

  • 02-16-2012 5:49 AM In reply to

    Re: Help! Set-top-box controller omzetten van ene Avant 28 in andere Avant 28

    Ik ga er even van uit dat de avants van hetzelfde type zijn en dat overbouwen ook mogelijk is. Je zet de 2 avants naast elkaar en maakt beide achterzijdes open. De stb-c print zit in een plastic houdertje die met 4 schroeven vast zit. Dat hele houdertje en de plastic afdekplaat met stekkeraansluiting moet worden overgezet. Het chassis van de avant kun je naar achteren halen door 2plastic lipjes op de bodem naar onderen te duwen en dan tegelijkertijd het chassis naar achteren te trekken. Je zal wel merken dat er weinig speling in zit en dat eigenlijk de kabelboom aan de linkerzijde met zijn 5/6 stekkers eigenlijk ook even losmoeten. Al met al een klusje van een kwartiertje (als je weet hoe). Anders pm mij maar. Heb wel een pdfje

  • 02-16-2012 6:19 AM In reply to

    • JHL
    • Not Ranked
    • Joined on 02-15-2012
    • Posts 4
    • Bronze Member

    Re: Help! Set-top-box controller omzetten van ene Avant 28 in andere Avant 28

    Hoi,

    Zover was ik al Smile Ik kreeg geen reacties en ongeduldig als ik ben, ben ik zelf maar wat aan t "prutsen" gegaan. Ik krijg het chassis inderdaad niet ver genoeg naar achteren (ondanks dat ik wel wat stekkers los heb gehaald maar circa 2 cm) om er met mn kortste (10 cm) torx schroevendraaier achter te komen. Bij de defecte kan ik wel wat "wrikken", maar bij de andere natuurlijk niet.
    Of doe ik iets fout? Ik bedoel; moet het chassis nog verder naar achteren kunnen?
    Zo eerst maar eens shoppen voor een andere schroevendraaier.

  • 02-16-2012 6:32 AM In reply to

    Re: Help! Set-top-box controller omzetten van ene Avant 28 in andere Avant 28

    Als je linker kabelboom helemaal los hebt, moet het lukken. Je moet de lipjes herhaaldelijk naar beneden drukken, om het chassis eruit te krijgen. Let ook op de hoogspannings kabel die vaak met clipjes onder de beeldbuis is vastgezet.

  • 02-16-2012 6:34 AM In reply to

    Re: Help! Set-top-box controller omzetten van ene Avant 28 in andere Avant 28

    Let ook op de aardedraadjes onder de scarts. Als je die loshaalt heb je ook meer speling.

  • 02-16-2012 2:49 PM In reply to

    Re: Help! Set-top-box controller omzetten van ene Avant 28 in andere Avant 28

    Is het al gelukt?

  • 02-17-2012 6:53 AM In reply to

    • JHL
    • Not Ranked
    • Joined on 02-15-2012
    • Posts 4
    • Bronze Member

    Re: Help! Set-top-box controller omzetten van ene Avant 28 in andere Avant 28

    Ja. Tis gelukt. Tenminste het overzetten. Het was wel even prutsen met het IR-OUTPUT kabeltje. Dat ze dat ook niet even een halve cm langer maken.
    Ik moet nu nog programmeren volgens mij(....ik heb er echt geen verstand van).
    Ik vind het wel heel stoer van mezelf, dat ik al zover gekomen ben, met wat ondersteuning via mail van Beobuddy. Waarvoor mijn hartelijke dank!
    Ik ben wel handig, maar heb helemaal geen verstand van electronica.
    Toen ik hem op stroom aansloot heb ik dan ook met rubberen handschoenen de stekker in het stopcontact gedaan Embarrassed...........Het huis staat nog. 

  • 02-17-2012 11:24 AM In reply to

    Re: Help! Set-top-box controller omzetten van ene Avant 28 in andere Avant 28

    Als je nog hulp nodig bent......Wink

  • 02-17-2012 11:50 AM In reply to

    • JHL
    • Not Ranked
    • Joined on 02-15-2012
    • Posts 4
    • Bronze Member

    Re: Help! Set-top-box controller omzetten van ene Avant 28 in andere Avant 28

    Bedankt voor je aanbod. Ik heb nu beeld, maar niet ok. Ene keer normaal kleur en dan weer zwart/wit.
    Ik ben bang dat goedkoop ook duurkoop is geweest (Ik heb m bij de verkoper spelend -met DVDspeler- gezien), of dat ik iets kapot heb gemaakt.
    Ik kan straks met Beobuddy bellen. Hij refereerde ook al naar jou, omdat je bij mij in de buurt zou wonen? (Ik woon in Groningen)

  • 02-17-2012 2:16 PM In reply to

    Re: Help! Set-top-box controller omzetten van ene Avant 28 in andere Avant 28

    Drenthe, dus da's te doen. Laat maar even weten.

Page 1 of 1 (10 items)