in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-26-2012 5:53 AM by koning. 15 replies.
Page 1 of 1 (16 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 02-12-2012 2:30 PM

    Tvix rip.

    Ik heb gelezen dat Tvix terziele is,hebben jullie daar al iets meer over gehoord.

  • 02-12-2012 4:10 PM In reply to

    Re: Tvix rip.

    Oh? Niets van vernomen?

    Zat juist te wachten op de opvolger, de XRoid. Met de laatste sigma chip. Zag er veelbelovend uit.

    http://www.tvix.co.kr/ENG/products/Xroid_A1.aspx

  • 02-12-2012 5:16 PM In reply to

    Re: Tvix rip.

    Dit heb ik gelezen,


    There's not much news going on lately and now we have some, it's just plain bad. Not unexpected to come eventually, we regret to announce DVICO TViX is no longer among us... A lot of people out of the good old days have been fired or resigned with the Company and MINEVOX not pumping the product as they could / should have now opened the road for DviCo's burial. With the latest news floating in, we inform DViCo customers to no longer purchase products in the TViX line as support and updates will remain going downhill from here... (Mainly selling stock is what will happen now...)

    Messages come in that sales, engineering and test teams have left the building and possibly only the name "TViX" could raise an interest from another company, however taking over the products and development will not be an option (nor do we believe this would stand a chance). As such, chances are slim ever there will be good support, decent updates or new TViX products coming by Minevox.

    Rumor has it, the issues are caused by huge charge backs for licensing not paid were these were due making the expense for reviving DviCo TViX lines impossible. With a limited portfolio of outdated products riddled with issues and an X-Roid A1 Android device that doesn't take you anywhere near it's target, the cards are dealt as there will be no more updates for X-Roid either, despite the product having only recently launched. The only department left is the "STB" department... working on set top boxes.

    For support
    Several more serious distributors have announced already a container to support DviCo TViX customers that purchased their units via the resellers affiliated with these distributors. Chances are many will be left out in the cold once the device will fail for whatever reason and the ever so hopeful corrections made in updates... oh well... they will never come.
  • 02-13-2012 4:52 AM In reply to

    Re: Tvix rip.



    Dvico, de maker van de TViX mediaplayer serie is een tijdje geleden overgenomen door een ander bedrijf, Minevox.

    Zoals het er naar uitziet hebben die de boel in het honderd laten lopen, helaas.

  • 02-13-2012 3:59 PM In reply to

    Re: Tvix rip.

    Ben vandaag gelijk naar HDsupplies gereden.

    Daar bleken ze de Xroid sinds een week in de verkoop te hebben. Dus heb ik met mijn zotte kop toch een exemplaar gehaald. Wetende dat de software misschien wel niet optimaal zou kunnen zijn.

    Ik heb hem nu aangesloten en hij doet direct wat hij moet doen. Ben nu bezig met het downloaden van de laatst beschikbare firmware van 6 feb 2012. Ben benieuwd wat die voor verbeteringen geeft. Ik zie overigens wel dat er de laatste tijd regelmatig updates uitgebracht zijn, kennelijk ondanks de interne sores.

    Voordeel van deze Xroid is onder andere dat de PUC van de 6600 of HD-N1 gewoon gebruikt kan worden zonder het opnieuw te moeten flashen van de PUC.

    Heb van het weekeinde wat dat betreft gezien dat Humax daar erg sterk in is. Tig verschillende modellen met ieder zijn eigen ir-codes.

  • 02-13-2012 11:54 PM In reply to

    Re: Tvix rip.

    Hdsupplies kon die nog wat meer vertellen over de gaan van zaken op dit moment bij Dvico

  • 02-13-2012 11:54 PM In reply to

    Re: Tvix rip.

    Double post.

  • 02-19-2012 3:10 AM In reply to

    Re: Tvix rip.

    tvix was zoiezo al niet scheutig met firmware's heb altijd al een van de laatste beta's op mijn tvix 6500 gehad.

    nu overgestapt op een hd dune smart b1, deze speelt wel bluray iso's af

    plus het feit dat ik de beocenter 2 heb ingeruild voor een beosound 5 en nu heb ik toch nog een cd,dvd, bluray :)

    en de puc van de hd dune prime doet het prima met de smart :)

  • 02-19-2012 3:25 AM In reply to

    Re: Tvix rip.

    Goed spul dat hdi duneYes -  thumbs up

  • 02-20-2012 3:21 PM In reply to

    Re: Tvix rip.

    HD supplies kon ook niet met zekerheid zeggen wat er gaat gebeuren.

    Ook die meldde hetzelfde verhaal als hierboven vermeld. Dat ze zijn overgenomen door een grote settopbox firma die de boel laat versloffen. Aan de andere kant werd er ook gemeld dat de XRIOD deels op Android draait en dus opensource is. Dat geeft dat meerdere aan de firmware zouden kunnen werken.

    Dus ik ben benieuwd. Ik heb op de site van TVIX toch al meerdere firmwares voor dit apparaat gezien, nog voor hij hier uitkwam. Dus ik ben benieuwd wat volgt, of er überhaupt nog wat komt.

    Feit blijft ook met de nieuwe XROID, dat de gebruikersinterface er super uit ziet. Daar kunnen alle andere mediaspelers nog wat van leren.  

  • 02-20-2012 3:25 PM In reply to

    Re: Tvix rip.

    Tegenwoordig heeft de nieuwe popcorn ingebouwde Moviewall,heeft Tvix die ook al?

  • 02-20-2012 3:30 PM In reply to

    Re: Tvix rip.

    Dat hadden we al bij de vorige reeks spelers, de Café, HD-N1 en de 6600.

    Zelfs bij de oudere 6500 kon je voor coverart kiezen en dan kreeg je info van de film in beeld. Daar heb je dan wel een programmaatje voor nodig Tvixie.

    Ik zag wel dat de popcorn een eigen database op de hardeschijf opbouwt, die aardig qua omvang oploopt.

  • 02-22-2012 10:19 AM In reply to

    Re: Tvix rip.

    Goed een eigen database,hoef je dan niet meer via je computer op zoek naar covers?

    Zo'n moviewall is gerust nog wel ff werk zie je.

  • 02-24-2012 7:31 PM In reply to

    Re: Tvix rip.

    beobuddy las ik nou op de mpcclub dat je niet (helemaal) tevreden bent.

    wanneer probeer je nou eens een DuneWink.

    Toch denk ik dat met de op komst van smart tv's de mediaplayer fabrikanten het moeilijk gaan krijgen.

     

  • 02-25-2012 4:42 PM In reply to

    Re: Tvix rip.

    Ik ben nog bezig met proberen.

    Maar inderdaad, tot op dit moment ben ik teleurgesteld in de XRoid.

    Misschien dat mijn eisen wat te hoog liggen, maar ik had toch wel verwacht dat de XRoid tenminste of beter zou presteren dan de huidige 6600N die ik heb. Ik had verwacht dat een bedrijf met zoveel ervaring op dit gebied toch op zijn minst een speler op de markt zet die dan ook minimaal het niveau neerzet waar ze met de laatste mee geëindigd zijn.

    Even vooropgesteld. De interface ziet er gelikt uit met de bewegende animaties en nu ik er (tijdelijk) een SSD eringezet heb, reageert de TVIX ook erg snel op commando's. Kennelijk cached de XROID op de interne schijf. Met de uitbreiding van App's op je 'bureaublad' maakt dat je de indeling kunt aanpassen en grappige dingen kunt, zoals het weer op je smartphone. Je kan zelfs een muis en een toetsenbord aansluiten om direct apps te verslepen en met google te kunnen surfen (laatste heb ik nog niet geprobeerd)

     

    Maar eerlijk is eerlijk. Al die extra opties zijn leuk, maar voor mij persoonlijk volledig van ondergeschikt belang als de speler niet zonder haperingen volledige BluRay's kan afspelen die gestreamd worden vanuit de NAS.

    Aan de NAS ligt het zeker niet, want ik kan met snelheden boven of tegen de 100MB/s bestanden kopieren. Of ik nu op samba of NFS probeer, het maakt niet uit.

    Feit is, dat als ik de 6600 weer terugplaats, deze feilloos de BluRay's afspeelt. Ik heb het wel over bestanden groter dan 20-25GB die problemen geven. Kleinere bestanden speelt de XRoid ook goed af, maar ik heb nu eenmaal concerten en films die groter zijn. DVD(9)'s zijn ook absoluut geen probleem. Mkv's van 9-10GB van films met x264 format ook niet.

    Ik weet het zeker dat als ik de grote (iso)bestanden op een willekeurige interne of externe  (USB3.0!) schijf plaats, dat de XRoid dan ook alles slikt. Daar ben ik van overtuigd. Maar ik ben nu eenmaal in het bezit van een NAS met 12TB opslag (waarvan 9TB netto) met alles erop en eraan. Ik wil gewoon niet op meerdere plaatsen mijn bestanden hebben.

     

    Verder had/heb ik problemen met de BluRay menu's. Dat zijn de menu's van de bluRay's zelf die je in beeld krijgt tijdens het afspelen. Bij iedere BR is dat menu weer anders. Tot nu toe kwam ik niet bij dat eigen BR menu, maar kennelijk moet dat wel kunnen via de Title instructie. Dus nog even proberen.

    Maar op dit moment heb ik hem weer afgekoppeld en staat hij op kantoor voor verdere spielerij. De irritatie wordt alleen maar groter bij iedere hapering die erbij komt.

    Verder zitten er ook nog foutjes in. Als ik bijvoorbeeld een track verder wil via de skip functie, terwijl ik eerder gestart ben van uit het scenemenu, dan gaat de XRoid vrolijk verder met track 2 (terwijl je dus gestart bent bij bijvoorbeeld track 8)

     

    M.a.w. wordt vervolgd, hoop ik.... 

  • 02-26-2012 5:53 AM In reply to

    Re: Tvix rip.

    Zonde even goed,dat zo'n bedrijf op deze manier ten gronde gaat.

    Even wat anders,

    jij had je eigen nas server toch zelf gebouwd.

     

Page 1 of 1 (16 items)