in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-08-2012 8:52 AM by Avanark. 25 replies.
Page 1 of 2 (26 items) 1 2 Next >
Sort Posts: Previous Next
  • 02-02-2012 2:07 PM

    Spanning op het net

    http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/overige-audio-tv-en-foto/526042166-van-den-hul-tweak-voorbeter-geluid-beeld.html?

    Ik kwam hier langs larie of echt?

    Ik heb aan een spanningsregelaar met een platte sinus met zuiver koper zitten denken maar vond het te kostbaar.

    Dit apparaatje moet net zoiets doen ofzo?

    Heeft iemand uberhaupt iets gedaan aan zijn voeding in huis?

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 02-02-2012 3:53 PM In reply to

    Re: Spanning op het net

    ik denk het niet chucky,

    het verhaal over minder ruis en meer contrast tv lijkt mij niet correct, dat lossen fabricanten van tvs en zeker b&o zelf wel zo optimaal mogelijk op in het toestel, het zal mischien best piepklein schelen, maar of je dit merkt... ik heb de adv gelezen van je link maar heb er twijfels over

    succes
  • 02-02-2012 4:02 PM In reply to

    Re: Spanning op het net

    trouwens ik heb niets aan de voeding gedaan behalve dan dat wat aarde nodig heeft aarde krijgt, zowel 230v als de cay radio tv, ik geloof er niet zo in, het vermogen uit meterkast is wisselspanning, die in de tv of andere apparatuur gelijkstroom gemaakt wordt

    gr
  • 02-02-2012 5:23 PM In reply to

    Re: Spanning op het net

    Ik ben wel is naar zo'n hifi beurs geweest, dan zetten ze alles eerst een uur aan dan moet het "warm" draaien allerlei maffe dikke kabels omvormers en weet ik het al meer en dan zitten.

    Intressant kijken en heel moeilijk praten.

    Ik geloof er ook niet zo in maar heb wel een overspanningsbeveiliging in de meterkast laten zetten en ook op alle utp en coax. Voor de bliksem.

    Ik was benieuwd of er mensen op het forum waren die het echt hebben geprobeerd hebben. Deze man van de ad wilde iets ruilen met mij ipv bieden vandaar.

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 02-03-2012 4:32 AM In reply to

    Re: Spanning op het net

    ik begrijp het, als je het voor weinig krijgt, kwaad kan het niet als ik het zo zie, ik heb geen overspanning/ bliksembeveiliging, dat wil ik eigelijk ook nog eens, aangezien je met bliksem flinke defecten kunt krijgen

    succes
  • 02-03-2012 9:55 AM In reply to

    Re: Spanning op het net

    chucky:
    Ik ben wel is naar zo'n hifi beurs geweest, dan zetten ze alles eerst een uur aan dan moet het "warm" draaien allerlei maffe dikke kabels omvormers en weet ik het al meer en dan zitten.

     

     

    Intressant kijken en heel moeilijk praten.

     

     

    Ik geloof er ook niet zo in maar heb wel een overspanningsbeveiliging in de meterkast laten zetten en ook op alle utp en coax. Voor de bliksem.

     

     

    Ik was benieuwd of er mensen op het forum waren die het echt hebben geprobeerd hebben. Deze man van de ad wilde iets ruilen met mij ipv bieden vandaar.

     

    Bliksem beveiligers geven weinig,als de bliksem te dicht in slaat krijg je zoveel inductie spanning in de lucht dat alles gewoon kapot is.

  • 02-03-2012 12:06 PM In reply to

    Re: Spanning op het net

    Verder slaat de spanning van een bliksem bij een inslag vaak gewoon over de beveiliging heen. Tegen dat soort spanningen is niet te beveiligen. Gewoon de stekkers eruit bij onweer, da's hetmeest betrouwbare!

    Ik heb wel eens een LCD TV zien spelen (merk Diboss), eerst zonder en later met actief netfilter. Het verschil in beeldkwaliteit was behoorlijk. We hebben na die tijd dezelfde test gedaan met een Avant. Geen verschil te zien tussen met en zonder extern netfilter. B&O besteedt gewoon meer aandacht aan het netfilter in hun apparatuur. Heeft een netfilter nu zin? Dat ligt aan de apparatuur die je hebt. Ik denk dat het bij B&O niet nodig is om een extra netfilter te gebruiken. Je kan een netfilter of iets anders aanschaffen, maar als je het verschil niet hoort of ziet is het weggegooid geld. Dus eerst testen of het in je situatie wel zin heeft!

  • 02-04-2012 2:29 AM In reply to

    Re: Spanning op het net

    Koning, ik weet dat het weinig zin heeft maar alle stekkers eruit met bliksem is ook geen optie.

    De helft zit in de muur en sommige speakers zit rechtstreeks volgens nen1010 aangesloten op lasdozen.

    Ik hoop dat het nooit gebeurt en als het gebeurt de verzekering wel uitkeert. Ik heb er dan alles aan gedaan. Afschrijving is hoog op B&O maar als ik alles weer moet kopen dan....

    Is Fred blij!

    Wanna play?!! (Also a PRIZEWINNER ON BEOWORLD!) 

  • 02-04-2012 4:30 AM In reply to

    Re: Spanning op het net

    Laughing zeker weten.

     

  • 02-06-2012 5:05 PM In reply to

    Re: Spanning op het net

    Wat betreft de advertentie, wat een dure spanningszoeker.....

    Zie hier hetzelfde: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spanningzoeker

     

    Dit meetpennetje voelt alleen of er spanning op de behuizing van je apparaat staat., meer niet. Waarschijnlijk geeft ie dan ook nog de hoeveelheid spanning aan.

     

    In het kort:

    Omdraaien van een stekker zou niets uitmaken zeggen sommigen, omdat het wisselspanning is.

    Dat is ter dege waar.

    Maar eigenlijk bestaat de wisselspanning uit 2 draden, een nul draad en een fasedraad.

    Nu is het zo, dat bij het meten van 2 onderling verbonden apparaten, waarbij de stekkers "gedraaid" zitten t.o.v. elkaar, je een faseverschuiving kunt krijgen, ofwel een spanningsverschil kunt meten. That's all.

    Zal het verder niet hebben over de opgewekte inductie in de secundaire winding van een eventuele trafo, waarvan juist die aarde aan de behuizing zit.Wink

     

    Alleen die spanningsverchillen tussen de apparaten onderling zijn de reden waarom fabrikanten erop hameren dat als je kabels aansluit, je dat doet als de spanning ervan af is gehaald. Het aansluiten van kabels, zoals communicatie, beeld en audio terwijl de apparaten zijn ingeschakeld, geven een verhoogde kans dat je in- of uitgangen gewoon opblaast met dat spanningsverschil.

    Deze spanning kan overigens best oplopen tot zo'n 90 Volt. En dat op een datalijntje met signaaltjes van 5Volt of lager, Whistle

    Al die apparaatjes zijn geen beeldverbeteraars, maar ze kunnen wel een poging doen om storingen vanuit het lichtnet (wat zo troebel is waar je never nooit niet bij stil zou hebben gestaan) te minimaliseren.

    En dat is voor sommige appartuur geen luxe. Zie de zelfgemaakte (voor)versterkers door DIY hobbyisten die dergelijke filtering van het net vaak niet meenemen in hun ontwerp...

  • 02-06-2012 5:08 PM In reply to

    Re: Spanning op het net

    Echt, je kan het horen Ick! Ick! Laughing Laughing Laughing

  • 02-07-2012 5:22 AM In reply to

    Re: Spanning op het net

    Chucky,

    Hier weten ze wel raad met het soort tweaks wat hier aan de man gebracht probeert te worden: http://www.theaudiocritic.com/cwo/Back_Issues/

    Allemaal gebakken lucht dus, die vooral wordt gesleten aan niet technisch onderlegde audiofielen en mensen met teveel geld en te weinig verstand van zaken.

    (Eigenlijk hetgeen waar den beofiel ook dikwijls van  beticht wordt) SurpriseEmbarrassed Wink  

    Beetje hetzelfde verhaal als luidsprekerkabels en interlinks: als je meet en blind test, blijkt het klinkare onzin te zijn die grenst aan oplichterij.

    En dat laatste is nog te zacht uitgedrukt: het is allemaal keiharde oplichterij. No - thumbs down Niet bij de wet verboden, want niemand dwingt je met een pistool op je hoofd om deze nutteloze rommel aan te schaffen, maar het is allemaal wel erg dubieus.

    Gelukkig doet B&O daar niet aan mee en verkoopt geen fancy kabels, cd-demagnetiseer apparaten, houten puks voor op de muur, etc.

    Dat maakt het merk weer erg sympathiek!

    BTW door de audiocritic, die inderdaad superkritisch zijn als het om nutteloze tweaks gaat, is zeer lovend over de Beolab 5 Yes -  thumbs up (De luidspreker die ik ga kopen als ik de loterij win)

    P.S. ik wil de verkoper op MP in kwestie geen oplichter willen noemen, hij gelooft waarschijnlijk zelf ook in de werking van hetgeen hij aanbiedt, alleen de fabrikanten die dit soort meuk maken, zou ik wel graag onder deze noemer willen scharen.

     

     

  • 02-07-2012 12:14 PM In reply to

    Re: Spanning op het net

    het is allemaal keiharde oplichterij.

     

    Dat is niet helemaal waar hoor.

    Verschillen in kabels op een goeie audifiele hifi set kun je wel degelijk horen.

  • 02-07-2012 12:44 PM In reply to

    Re: Spanning op het net

    koning:

    Verschillen in kabels op een goeie audifiele hifi set kun je wel degelijk horen.

    Dat is helaas een hardnekkig misverstand wijd verbreid onder veel audiofielen dat als sneeuw voor de zon zal verdwijnen bij een deugdelijk uitgevoerde  dubbelblinde ABX-test.

    Enig googelen zal dit snel aan het licht brengen.

    Leuke info wat betreft andere misverstanden en leugens:

    http://sonido.uchile.cl/articulos/tenbiggestliesaudio.pdf

    De enige kabels die "anders" klinken zijn kabels waarmee "gerommeld" is, bijvoorbeeld de MIT-kabels waar een weerstandje in is gebakken om het hoog wat te dempen.

    Oeps....beetje off topic allemaal. Geeked

     

     

  • 02-07-2012 1:42 PM In reply to

    Re: Spanning op het net

    De linkjes die je geeft zijn artikelen geschreven door een persoon die nogal bevooroordeeld is. Niet dat ik er niks van geloof, want ik ben net zo hoor. Een uitspraak als "de kabel moet 50 uur inspelen zodat de "scherpe" kantjes ervan af zijn", kan ik ook niet zo veel mee. Maar toch, als je op een forum met veel leden kijkt als http://www.htforum.nl/yabbse/index.php, die denken er massaal weer heel anders over. 

    Deze vind ik wel interessant en geloofwaardig: http://www.head-fi.org/t/486598/testing-audiophile-claims-and-myths Een verzameling van blind luisteren en ABX testjes van diverse kabels.

     

  • 02-07-2012 2:12 PM In reply to

    Re: Spanning op het net

    Ja,op htforum moet je die uitspraken zeker niet doenLaughing

    Buizen versterkers gaan ook beter klinken als ze goed warm zijn.

  • 02-07-2012 2:23 PM In reply to

    Re: Spanning op het net

    Breem benoemt zowel de kabels als de phase (wijze waarop de stekker is aangesloten)

    http://www.breem.nl/pgrijtje.htm

  • 02-07-2012 2:47 PM In reply to

    Re: Spanning op het net

    Maar dan heeft god nog niet gesproken.

    Ze kunnen alles wel op schrijven.

    Zelf luisteren is de enigste manier om er achter te komen.

  • 02-07-2012 3:35 PM In reply to

    Re: Spanning op het net

    koning:

    Zelf luisteren is de enigste manier om er achter te komen.

    Dat is nu al ontelbare malen gedaan en  er is op diverse fora over gepost en de uitkomst was dat er dubbelblind de vermeende verschillen onhoorbaar bleken.

    Hier ook een leuke link: http://www.verber.com/mark/ce/cables.html

     

     

  • 02-07-2012 4:00 PM In reply to

    Re: Spanning op het net

    netspanning  - richten? Onzin!

    Hoe kan ik bijvoorbeeld bepalen of ik alle stekkers gelijk heb ingeplugd?

    Dan komen deze "zwemmertjes" mooi gericht bij de travo; oeps een ondoordringbare bariere. Maar volgens de theorieen op al de sites met voorstanders zullen de zwemmertjes aan de andere zijde meteen de gelijke patronen overnemen. Het lijkt wel Noord Korea. 


  • 02-07-2012 5:02 PM In reply to

    Re: Spanning op het net

    Tegewoordig hebben de meeste apparaten een gemoduleerde voeding erin zitten en dan is het niet meer aan de orde.

    Voor wat betreft de opmerking onzin.

    Daar kun je je  nog wel eens in vergissen. Het betreft overigens wel apparaten waar nog ouderwetse trafo's in gebruikt worden.

    Houd maar een spanningsmeter over 2 metalen behuizingen die los van elkaar zijn. Meet dan de spannings eens. Draai een van de stekkers eens om en meet nog eens.

    Moet je eens kijken wat er gebeurt en wie hier onzin kletst.

  • 02-07-2012 5:08 PM In reply to

    Re: Spanning op het net

    Carolpa:

    Dan komen deze "zwemmertjes" mooi gericht bij de travo; oeps een ondoordringbare bariere.  

    Ik heb het niet over de gelijkrichting.

    Als je sommige schema's goed bekijkt, dan hebben veel apparaten een symmetrische gelijkgerichtte voeding. Ik heb het niet over de gelijkrichting, maar juist met name over de middelste aftakking in de secundaire winding die als massa fungeert en ook aan de behuizing van het apparaat is geknoopt. 

  • 02-08-2012 5:49 AM In reply to

    Re: Spanning op het net

    Avanark:

    koning:

    Zelf luisteren is de enigste manier om er achter te komen.

     

    Dat is nu al ontelbare malen gedaan en  er is op diverse fora over gepost en de uitkomst was dat er dubbelblind de vermeende verschillen onhoorbaar bleken.

    Hier ook een leuke link: http://www.verber.com/mark/ce/cables.html

     

     

    Jij haalt dit van het internet,ik heb de verschillen zelf gehoord,maar goed dit is gelukkig een b&o forum dus laten we het gewoon maar weer over b&o hebbenWink

     

  • 02-08-2012 7:22 AM In reply to

    Re: Spanning op het net

    't is dat het woensdag en dus gehaktdag is en ik niet in een zeurderige bui ben, dus ik zal NIET vragen of je de verschillen tussen de kabels dubbelblind (dus niet met je ogen maar met je oren) hebt waargenomen. Idea

    Maar ik ga mee met het gegeven dat dit een beoforum is en cabletalk off-topic is.

     

  • 02-08-2012 8:33 AM In reply to

    Re: Spanning op het net

    Gehakt dag of niet,als je een goede set koopt en je laat mensen die de set installeren verschillende kabels meenemen en je hoort verschil tussen verschillende kabels en interlinks waarom moet je dat dan dubbelblind doen?

    Je neemt de kabel die jij het mooist vind klinken en dat hoeft geen eens de duurst te zijn.

    Ja,je moet niet op de prijs af gaan,van deze heeft het meest gekost en zal wel de best wezen zo werkt het dus niet.

     

Page 1 of 2 (26 items) 1 2 Next >