in Search
Untitled Page

ARCHIVED FORUM -- April 2007 to March 2012
READ ONLY FORUM

This is the first Archived Forum which was active between 17th April 2007 and 1st March February 2012

 

Latest post 02-01-2012 4:14 PM by david266. 17 replies.
Page 1 of 1 (18 items)
Sort Posts: Previous Next
  • 01-28-2012 9:02 AM

    bv5 bv avant en hdr1 linken?

    hallo allemaal,

    ik wilde graag weten of ik mijn bv5 tv bv avant 28 vcr en hdr1 kan linken, ik wil graag de hdr op beide tv's kunnen bedienen, kijken, iemand idee wat ik dan nodig zou hebben aan bekabeling en kastjes, en wat zoiets gebruikt kost?

    alvast mijn dank

    gr

  • 01-28-2012 3:41 PM In reply to

    Re: bv5 bv avant en hdr1 linken?

    Je bent nodig:

    ML Kabel

    Antennekabel

    Zet als eerste de Avant in optie 6. Let hierbij wel op dat de eerste versies van de Avant niet in optie 6 konden worden gezet!

    Koppel de Avant aan de BV5 met een ML-kabel

    Koppel de RF-out van de BV5 aan de RF-in van de Avant met de antennekabel

    Sluit de HDR1 aan op de BV5

    Sluit de netspanning aan

    De kosten zijn afhankelijk van de lengte van de kabels.

    Druk LINK-VTAPE op de Beo4 bij de Avant en geniet van de HDR1.

  • 01-29-2012 2:52 AM In reply to

    Re: bv5 bv avant en hdr1 linken?

    hoi blackrix,

    bedankt voor het antwoord, kunt u mij vertellen wat optie 6 is en hoe ik dit kan testen op de avant?

    en als ik het goed begrijp gaat mijn beo4 commando dus via avant op de ml kabel naar de bv5 en in die tv naar scart hdr ? dus alleen commando's gaan via ml kabel en het beeld/geluid via de antennekabel?

    en laatste vraag stel ik verander de situatie naar zoals u het zegt, dus hdr weghalen bij avant, aansluiten op bv5 ml kabel tussen beide tv's, en ik ga dan een opname kijken van hdr op de avant, wat doet de bv5 in dit geval dan precies? gaat die zich inschakelen en zo ja in welke modus?

    vriendelijk dank
  • 01-29-2012 4:16 AM In reply to

    Re: bv5 bv avant en hdr1 linken?

    Je zal de HDR moeten aansluiten op de BV5, dat kan niet op de Avant, tenzij het een Avant DVD is. De opties zijn ervoordat de apparatuur weet wie de baas is. Optie 2 betekent dat dat toestel de baas is en optie 6 betekent dat dat toestel de slave is. Dit is overigens wel een heel kort door de bocht uitleg. Wat is het typenummer van de Avant (4-cijferig nummer)? Dit is te vinden op een sticker op de achterkant van de Avant.

  • 01-29-2012 4:25 AM In reply to

    Re: bv5 bv avant en hdr1 linken?

    hallo

    dat nummer is type 8111
  • 01-29-2012 11:30 AM In reply to

    Re: bv5 bv avant en hdr1 linken?

    Dat kon wel eens een probleem gaan worden. Probeer eens het volgende. Zet de Avant in Stand By. Druk nu gelijktijdig Standby en List in op de Beo4. Druk nu net zo vaak op List op de Beo4 tot er OPT in het scherm van de Beo4 komt te staan en druk op GO. Als het goed is staat er nu V.OPT in het scherm. Druk nu op 5 op de Beo4 en kijk gelijktijdig naar de Stand By led op de Avant. Als deze even uit en weer aan gaat kun je de Avant linken. Gaat de Led niet uit, dan is het jammer maar helaas. 

  • 01-29-2012 12:41 PM In reply to

    Re: bv5 bv avant en hdr1 linken?

    hallo,

    helaas, als ik dus stndby list druk dan OPTION dan v.opt dan 5 geen verschil, als ik ditzelfde truukje doe maar dan op 2 druk gaat ledje uit en weer aan, is het echt niet mogelijk om de bv5 als slave en avant als master te gebruiken? omdat de avant wel op v.opt 2 reageert?

    en anders een idee om een 21 polige scart te trekken van de hdr naar tv, zodat ik handmatig de scarts omwissel achterin de hdr? of raakt ie dan overstuur die hdr ivm twee verschillende tv's ?

    danku
  • 01-29-2012 1:53 PM In reply to

    Re: bv5 bv avant en hdr1 linken?

    De HDR kan niet worden aangesloten op een Avant omdat daar al een video in zit. Via de andere scarts krijgt de HDR geen tunerdump dus geen zenders in de HDR dus geen opname dus alleen weergeven. Avants worden tegenwoordig voor niet al te veel geld aangeboden. Als je graag de HDR op beide toetsellen wil zien zou ik een andere Avant of bijvoorbeeld BeoVision 3-28 aanschaffen. Let wel op dat een BV3-28 niet standaard een ML-module aan boord heeft. Dit kun je op dezelfde manier testen als je Avant. Kun je hem in optie 5 zetten, dan zit er een ML module in. Een Avant heeft wel altijd ML.

  • 01-29-2012 3:20 PM In reply to

    Re: bv5 bv avant en hdr1 linken?

    blackrix

    ja ik begrijp het, echter om voor deze optie een andere avant te halen gaat mij nu te ver, het piepen is gelukkig ook minder geworden van de buis, waar ik eerder een topic over had, als deze avant begeeft koop ik uiteraard eenrje terug en let ik op de slave optie,

    even nog over mijn alternatief, is het mogelijk om de hdr tussen de twee tv's te plaatsen en zo de scart simpelweg te verwisselen? dat zou ik niet erg vinden en aangezien ik de hdr dan voor 80% op de avant(slpk) wil gebruiken hoef ik niet zo vaak te wisselen met de scart, mijn vraag is of de hdr hiermee om kan gaan ivm herkennen tv toestellen en of ik dit scart wisselen kan doen zonder de hdr van stroom te halen

    mvg
  • 01-29-2012 5:09 PM In reply to

    Re: bv5 bv avant en hdr1 linken?

    Heb je in de kamer waar de Avant staat ook nog een B&O product dat wel gelinkt is met de BeoVision 5?

  • 01-30-2012 2:54 AM In reply to

    Re: bv5 bv avant en hdr1 linken?

    goedemorgen,

    nee alleen de hdr zit nu op de avant
  • 01-30-2012 1:13 PM In reply to

    Re: bv5 bv avant en hdr1 linken?

    maar zou het mogelijk zijn om de volgende situatie te bouwen;

    hdr staat naast bv5 met een scart aangesloten zoals volgens b en o hoort, ik trek een lange scartkabel van bij de hdr1 door naar de slaapkamer avant toe, om zo met de scarts te verwisselen achter de hdr?

    moet werken toch? als ik netjes 21 polige kabel scart neem?

    mvgr

  • 01-30-2012 3:47 PM In reply to

    Re: bv5 bv avant en hdr1 linken?

    Een Scartconnector is er niet op gemaakt om regelmatig gewisseld te worden. Ik ben bang dat dit op den duur fout gaat. Avants worden tegenwoordig voor erg weining aangeboden, zelfs de latere 100Hz uitvoeringen. Lijkt mij een betere oplossing! Is wel even sjouwen......

  • 01-30-2012 4:27 PM In reply to

    Re: bv5 bv avant en hdr1 linken?

    hallo

    klopt, door jaren heen diverse scart stekkers verbogen pinnetjes gehad, ik zit te denken om een mechanische scart switch te maken anders, andere avant, ja weegt wat, maar die bv5 is helemaal een ellende, deze avant hou ik liever nog, beeldbuis toen laten vervangen, sindsdien op slaapkamer gebruik met lagere brilliance contrast en heeft nu 500 uren gehad gelezen van service counters, koop ik een ander heb ik mischien weer gedonder met de buis of voeding oid, blijft toch ondanks merk tweede derde vierdehands spul onderhand haha fijne avond blackrix wederom bedankt
  • 01-31-2012 12:22 PM In reply to

    Re: bv5 bv avant en hdr1 linken?

    Misschien kun je andere Avant 50Hz vinden met die wel optie 5 aan boord heeft met een rotte beeldbuis en kun je het chassis overzetten. Zo'n Avant kost niets en het lost je probleem in één keer op!

  • 02-01-2012 3:20 PM In reply to

    Re: bv5 bv avant en hdr1 linken?

    ja klopt ik zal er eens over nadenken blackrix, en u zei ik heb nodig een ml kabel, heb ik dan geen kastje nodig daarbij, ja ik ken het link systeem niet mijn excuses
  • 02-01-2012 3:46 PM In reply to

    Re: bv5 bv avant en hdr1 linken?

    Heb je nog een audiosysteem van B&O in de installatie of alleen de BeoVision 5 en de Avant?

  • 02-01-2012 4:14 PM In reply to

    Re: bv5 bv avant en hdr1 linken?

    nee, werkend een hdr1 bv5 en de avant dat was hetwel haha
Page 1 of 1 (18 items)